Łamigłówka dekady TDI które cieknie olejem

Witam wszystkich forumowiczów .
Jestem nowym użytkownikiem forum , to mój pierwszy post więc jeżeli coś komuś
nie przypadnie do gustu w mojej wypowiedzi to proszę o wyrozumiałość.
Jestem właścicielem Seata Toledo II 1.9 TDI (asv) 2001 r z którego użytkowaniem mam spore problemy na które każdy mechanik ma inny rozwiązanie chodzi tu konkretniej o silnik .
Wprawdzie skorzystałem z opcji szukaj na forum to nie znalazłem żadnego postu w którym była mowa o moim problemie . Jest to też mój pierwszy diesel więc z góry przepraszam za rażąca niewiedze auto kupiłem w październiku ubiegłego roku od handlarza … auto ogólnie zadbane itp. Itd. W praniu wyszło jednak trochę inaczej zrobiłem nim 4 tys kilometrów i zjedziłęm parunastu mechaników żaden nie miał odpowiedniej wiedzy żeby zdiagnozować problem i go rozwiązać dlatego też proszę was o jakieś wskazówki informacje jeśli takie posiadacie będę naprawdę wdzięczny a oto mój problem .
Od jakiegoś czasu widzę że zostawiam parę kropel oleju na parkingu po nocy .
Z pod korka (!!) wlewu oleju wydostaje się olej , widać że ktoś już tym autem miał problemu z olejem a raczej wyciekiem ponieważ dekiel przez innych nazywany klawiaturą jest uszczelniony na uszczelce za pomocą silikonu lub jakiejś innej płynnej uszczelki . na początku wymieniłem korek bo się chwiał , nic to nie dało dalej olej się wydostaje na zewnątrz zalewając mi cała tylna stronę silnika i prawy bok siedząc na miejscu kierowcy oczywiście wygląda to jak by głowica poszła w dziwnym miejscu . auto ogólnie jeździ dobrze chociaż są jeszcze inne problemy o których napisze później . rano po nocy samochód ma wyraźna niechęć do wstania do pracy zwłaszcza w tem. -2 do 4 stopni Celsjusza o dziwo jak jest zimniej to auto pali jakby chętniej przy odpaleniu trzeba trochę pokręcić rozrusznikiem i z rury wydechowej wydostaje się przez jakieś 3 sekundy dym biało srebrny ( bardziej biały ) wyrzuci z siebie trochę dymu i przestaje ! ? płynu chłodniczego nie ubywa . świece są wymienione akumulatora nie sprawdzałem ale jak auto jest ciepłe tzn po pierwszym rozruchu to pali dosłownie od dotknięcia , podobno mógł by jakiś wtrysk lać (? Absolutnie się na tym nie znam wiec nie wiem co tam jest ) ale jak by lał to by lał ciągle i auto zawsze by zle paliło ale nie wiem czy to prawda więc jak by ktoś miał jakieś podpowiedzi albo rozwiązania będę wdzięczny , choć jest to mniejszy mój problem bardziej martwię się tym wyciekiem oleju podobno istnieje coś takiego jak gazy w pierścieniach albo przewiewy ale moja wiedza jest zbyt skromna żeby coś o tym powiedzieć mądrego jak coś wiecie to proszę odpiszcie mi . idąc dalej usłyszałem że jak to te pierścienie to oznacza śmierć tego silnika ale usłyszałem to dwa miesiące temu jeżdżę i żyje więc nie wiem na czym to polega . Mam też problemy z turbiną ponieważ przy wysokich obrotach a nawet dokładniej przy mocnym przyśpieszaniu turbina jakby się zacina auto traci moc i trzeba go wystudzić zgasić odpalić i znowu względnie działa pracy turbiny towarzyszy głośny gwizd na 3 biegach 2 ,3 ,4 chociaż może nawet na każdym tylko ja tego nie słyszę . ten gwizd jest przy takim może nie ostrym ale jednak mocniejszym dodaniu gazu i tutaj wracając do wycieku oleju sąsiad mi podpowiedział że to Mozę być jakaś membrana przy turbinie ( o ile taka istnieje ) która reguluje ciśnienie w turbinie i to właśnie może ona jest zepsuta i powoduje jakieś gazy w silniku i w efekcie cieknie olejem .
Ostatni mój problem to jakiś dziwny omen nomen – przy odpalaniu samochodu czasem rzadko ale jednak przez ułamek sekundy w takim jak bym pół odpaleniu zaświeca mi się kontrolka abs po czym natychmiast znika ? hamulce sprawne ostre jak brzytwa
Proszę pomóżcie mi rozwiązać te problemy jeśli kiedyś mieliście podobne albo coś zasłyszeliście bo jestem w kropce a na mechanice znam się jak na balecie
Kolega mi powiedział że jak gdzieś będą ludzie coś wiedzieć to tylko na Leon club więc pisze i jeszcze raz proszę bardzo lubię mojego seata a jednak mam z nim sporo problemów które chce koniecznie rozwiązać
Kilka informacji na temat auta
Seat Toledo II TDI
1.9 ASV
Przebieg 114 tys na liczniku ale już wiem że rzeczywista wartość to 234 tys km
Olej Mobil 1 5W40
Skrzynia biegów manualna
Gorąco pozdrawiam wszystkich użytkowników Seatów i forum
Przepraszam za ewentualne byki
Jestem nowym użytkownikiem forum , to mój pierwszy post więc jeżeli coś komuś
nie przypadnie do gustu w mojej wypowiedzi to proszę o wyrozumiałość.
Jestem właścicielem Seata Toledo II 1.9 TDI (asv) 2001 r z którego użytkowaniem mam spore problemy na które każdy mechanik ma inny rozwiązanie chodzi tu konkretniej o silnik .
Wprawdzie skorzystałem z opcji szukaj na forum to nie znalazłem żadnego postu w którym była mowa o moim problemie . Jest to też mój pierwszy diesel więc z góry przepraszam za rażąca niewiedze auto kupiłem w październiku ubiegłego roku od handlarza … auto ogólnie zadbane itp. Itd. W praniu wyszło jednak trochę inaczej zrobiłem nim 4 tys kilometrów i zjedziłęm parunastu mechaników żaden nie miał odpowiedniej wiedzy żeby zdiagnozować problem i go rozwiązać dlatego też proszę was o jakieś wskazówki informacje jeśli takie posiadacie będę naprawdę wdzięczny a oto mój problem .
Od jakiegoś czasu widzę że zostawiam parę kropel oleju na parkingu po nocy .
Z pod korka (!!) wlewu oleju wydostaje się olej , widać że ktoś już tym autem miał problemu z olejem a raczej wyciekiem ponieważ dekiel przez innych nazywany klawiaturą jest uszczelniony na uszczelce za pomocą silikonu lub jakiejś innej płynnej uszczelki . na początku wymieniłem korek bo się chwiał , nic to nie dało dalej olej się wydostaje na zewnątrz zalewając mi cała tylna stronę silnika i prawy bok siedząc na miejscu kierowcy oczywiście wygląda to jak by głowica poszła w dziwnym miejscu . auto ogólnie jeździ dobrze chociaż są jeszcze inne problemy o których napisze później . rano po nocy samochód ma wyraźna niechęć do wstania do pracy zwłaszcza w tem. -2 do 4 stopni Celsjusza o dziwo jak jest zimniej to auto pali jakby chętniej przy odpaleniu trzeba trochę pokręcić rozrusznikiem i z rury wydechowej wydostaje się przez jakieś 3 sekundy dym biało srebrny ( bardziej biały ) wyrzuci z siebie trochę dymu i przestaje ! ? płynu chłodniczego nie ubywa . świece są wymienione akumulatora nie sprawdzałem ale jak auto jest ciepłe tzn po pierwszym rozruchu to pali dosłownie od dotknięcia , podobno mógł by jakiś wtrysk lać (? Absolutnie się na tym nie znam wiec nie wiem co tam jest ) ale jak by lał to by lał ciągle i auto zawsze by zle paliło ale nie wiem czy to prawda więc jak by ktoś miał jakieś podpowiedzi albo rozwiązania będę wdzięczny , choć jest to mniejszy mój problem bardziej martwię się tym wyciekiem oleju podobno istnieje coś takiego jak gazy w pierścieniach albo przewiewy ale moja wiedza jest zbyt skromna żeby coś o tym powiedzieć mądrego jak coś wiecie to proszę odpiszcie mi . idąc dalej usłyszałem że jak to te pierścienie to oznacza śmierć tego silnika ale usłyszałem to dwa miesiące temu jeżdżę i żyje więc nie wiem na czym to polega . Mam też problemy z turbiną ponieważ przy wysokich obrotach a nawet dokładniej przy mocnym przyśpieszaniu turbina jakby się zacina auto traci moc i trzeba go wystudzić zgasić odpalić i znowu względnie działa pracy turbiny towarzyszy głośny gwizd na 3 biegach 2 ,3 ,4 chociaż może nawet na każdym tylko ja tego nie słyszę . ten gwizd jest przy takim może nie ostrym ale jednak mocniejszym dodaniu gazu i tutaj wracając do wycieku oleju sąsiad mi podpowiedział że to Mozę być jakaś membrana przy turbinie ( o ile taka istnieje ) która reguluje ciśnienie w turbinie i to właśnie może ona jest zepsuta i powoduje jakieś gazy w silniku i w efekcie cieknie olejem .
Ostatni mój problem to jakiś dziwny omen nomen – przy odpalaniu samochodu czasem rzadko ale jednak przez ułamek sekundy w takim jak bym pół odpaleniu zaświeca mi się kontrolka abs po czym natychmiast znika ? hamulce sprawne ostre jak brzytwa
Proszę pomóżcie mi rozwiązać te problemy jeśli kiedyś mieliście podobne albo coś zasłyszeliście bo jestem w kropce a na mechanice znam się jak na balecie
Kolega mi powiedział że jak gdzieś będą ludzie coś wiedzieć to tylko na Leon club więc pisze i jeszcze raz proszę bardzo lubię mojego seata a jednak mam z nim sporo problemów które chce koniecznie rozwiązać
Kilka informacji na temat auta
Seat Toledo II TDI
1.9 ASV
Przebieg 114 tys na liczniku ale już wiem że rzeczywista wartość to 234 tys km
Olej Mobil 1 5W40
Skrzynia biegów manualna
Gorąco pozdrawiam wszystkich użytkowników Seatów i forum
Przepraszam za ewentualne byki