Strona 1 z 1

[1M] Wymiana 5 biegowej skrzyni biegów

PostNapisane: 29 stycznia 2008, 14:36
przez ali128
Witam.

Moja skrzynia zaczyna coraz głośniej wyć, przy wymianie sprzęgła mechanik określił żeby powoli rozglądać się za inna, teraz zapytanie skrzynia którą mam szła podajże do 2001r podobno w tych skrzyniach były problemy z wytrzymałością śrub mechanizmu różnicowego, chciałbym założyć nowszą rocznikowo skrzynię.
Wzrokowo patrząc na zdjęciach na allegro są bardzo podobne do mojej starej, różnią sie umiejscowieniem czujnika wstecznego. U mnie czujniki jest przykręcany od góry na 2 śrubki jak na fotce niżej:

Obrazek

a większość nowych skrzyń ma czujnik wkręcany z boku jak na tym zdjęciu:

Obrazek

Czy taka nowsza skrzynia podejdzie do mnie? czy oprócz tego czujnika reszta podejdzie?

Pozdr.

Re: [1M] Wymiana 5 biegowej skrzyni biegów

PostNapisane: 29 stycznia 2008, 14:38
przez Kozak
ali128, przygodę z forum zacznij od przeczytania regulaminu : http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=1739
poczytaj a temat odblokuje

Re: Wymiana 5 biegowej skrzyni biegów

PostNapisane: 29 stycznia 2008, 18:37
przez marcin_kielce
ali128 napisał(a):Witam.

Moja skrzynia zaczyna coraz głośniej wyć, przy wymianie sprzęgła mechanik określił żeby powoli rozglądać się za inna, teraz zapytanie skrzynia którą mam szła podajże do 2001r podobno w tych skrzyniach były problemy z wytrzymałością śrub mechanizmu różnicowego, chciałbym założyć nowszą rocznikowo skrzynię.
Wzrokowo patrząc na zdjęciach na allegro są bardzo podobne do mojej starej, różnią sie umiejscowieniem czujnika wstecznego. U mnie czujniki jest przykręcany od góry na 2 śrubki jak na fotce niżej:

[url=http://images33.fotosik.pl/105/bd2315c6fd313ff3.jpg]Obrazek[/URL]

a większość nowych skrzyń ma czujnik wkręcany z boku jak na tym zdjęciu:

[url=http://images32.fotosik.pl/104/2f9c2fab5f514a2f.jpg]Obrazek[/URL]

Czy taka nowsza skrzynia podejdzie do mnie? czy oprócz tego czujnika reszta podejdzie?

Pozdr.


Ja mam idealną skrzynię 5 biegową EGS z wydłużonym V biegiem. Przy 4000rpm ma prędkość według GPS 205km/h. Skrzynia w stanie idealnym, nowy olej, po przebiegu 90tyś.
Wszystko wchodzi do ciebie plug&play. Jakbyś był zainteresowany to priv.

Pozdrawiam
Marcin

Re: [1M] Wymiana 5 biegowej skrzyni biegów

PostNapisane: 30 stycznia 2008, 07:40
przez jaro4444
Posłuchaj więc:
- silnik ALH miał montowane seryjnie skrzynie EGR,
- skrzynia z pierwszego od góry zdjęcia nie jest na 100% z Leona ani z samochodu na bazie Golfa IV bo ma inną łapę pocującą skrzynię - w Leonie jest od góry skrzyni,
- do silnika ALH pasuje wiele skrzyń biegów P&P np. EGS montowana z silnikiem ASV,
- po 2002 r. jedyną róznicą są końcówki linek wybieraka - do 2002 r. były zakończone kulkami a po 2002r. trzpieniami z zawleczką sprężystą - nie jest to problem bo sam wybierak zamieniasz ze starszej skrzyni.
Jakbyś miał pytania wal na PW.

Re: [1M] Wymiana 5 biegowej skrzyni biegów

PostNapisane: 30 stycznia 2008, 10:47
przez Sammael
marcin_kielce napisał(a):Ja mam idealną skrzynię 5 biegową EGS z wydłużonym V biegiem. Przy 4000rpm ma prędkość według GPS 205km/h.


Trochę z innej beczki, jak takie cudo się robi? Możesz mi na PW napisać?

Re: [1M] Wymiana 5 biegowej skrzyni biegów

PostNapisane: 30 stycznia 2008, 18:56
przez Dariuspolo
Sammael,
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... wydluzenie

[ Dodano: Sro 30 Sty, 2008 ]
...skrzynie marcin_kielce moge z cala szczeroscia polecic kiedys siedziala w
mojej Octavi( zmienilem na 6biegowa) i byla w idealnym stanie.

Re: [1M] Wymiana 5 biegowej skrzyni biegów

PostNapisane: 30 stycznia 2008, 19:46
przez marcin_kielce
Dariuspolo napisał(a):Sammael,
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... wydluzenie

[ Dodano: Sro 30 Sty, 2008 ]
...skrzynie marcin_kielce moge z cala szczeroscia polecic kiedys siedziala w
mojej Octavi( zmienilem na 6biegowa) i byla w idealnym stanie.


No niestety Dariuspolo, skrzynia nigdy nie zawitała do Bory, leżała w pokoju, a teraz już nie będzie potrzebna :P bo szykuje się mała zmiana autka :)

Pozdrawiam
Marcin

Re: [1M] Wymiana 5 biegowej skrzyni biegów

PostNapisane: 30 stycznia 2008, 19:54
przez jaro4444
Tu masz wymienionie wszystkie siliniki grupy VW i montowane przy nich skrzynie:

http://www.dieselschrauber.de/Getriebe_Main.html

Generalnie patrz na Audi A3 albo Golfa IV silnikami AGR, ALH, AFH i ASV i jakie skrzynie byly mocowane to takie podejda do Ciebie.

Czyli mozesz szukac:
CZP, DQY, EAG, EBJ, EGR, EWF, EWK, DEA, EBF, EGS, CZL, EBM, EGS ze wskazaniem na skrzynie EGR i EGS (EGR ma minimalnie o ok 2% dluzsze przelozenia.

Nie mam teraz czasu sprawdzic czy ktoras byla 4x4 ale chyba nie.


Sorry pisze z hotelu na Mozilla i nie mam polskich znakow ;/

Re: [1M] Wymiana 5 biegowej skrzyni biegów

PostNapisane: 30 stycznia 2008, 20:55
przez leoTDI
Sammael napisał(a):
marcin_kielce napisał(a):Ja mam idealną skrzynię 5 biegową EGS z wydłużonym V biegiem. Przy 4000rpm ma prędkość według GPS 205km/h.


Trochę z innej beczki, jak takie cudo się robi? Możesz mi na PW napisać?


Sammael,

porzuć ten zamysł. Stracisz na dynamice, a w końcu masz, tak jak ja, tylko ASV ;]
Chyba że robisz trasy i dynamika Cię nie interesuje ?

Re: [1M] Wymiana 5 biegowej skrzyni biegów

PostNapisane: 31 stycznia 2008, 00:17
przez Sammael
leoTDI napisał(a):Sammael,

porzuć ten zamysł. Stracisz na dynamice, a w końcu masz, tak jak ja, tylko ASV ;]
Chyba że robisz trasy i dynamika Cię nie interesuje ?


Nie ma co porównywać naszych ASV, ja mam takie malutkie a es fał a Ty masz ASV pełną gębą. Męczy mnie 6tka ale do 6tki trzeba mieć moc, żeby mieć moc trzeba mieć takie mody jak Ty(i pieniądze) dlatego chciałem zastosować półśrodek.
Nie wiedziałem, że przez najwyższy bieg aż tak bardzo traci się na dynamice. Po Polsce jeżdżę dość dużo ale najczęściej pokonuje trasę(w sumie jedyna gdzie taki bieg ma zastosowanie) A4 Wrocław-Katowice, Katowice-Myszków a między tymi trasami cały czas miasto.
W takim razie pomysł zarzucam, dzięki.

Re: [1M] Wymiana 5 biegowej skrzyni biegów

PostNapisane: 31 stycznia 2008, 07:01
przez leoTDI
Sammael napisał(a):
leoTDI napisał(a):Sammael,

porzuć ten zamysł. Stracisz na dynamice, a w końcu masz, tak jak ja, tylko ASV ;]
Chyba że robisz trasy i dynamika Cię nie interesuje ?


Nie ma co porównywać naszych ASV, ja mam takie malutkie a es fał a Ty masz ASV pełną gębą. Męczy mnie 6tka ale do 6tki trzeba mieć moc, żeby mieć moc trzeba mieć takie mody jak Ty(i pieniądze) dlatego chciałem zastosować półśrodek.
Nie wiedziałem, że przez najwyższy bieg aż tak bardzo traci się na dynamice. Po Polsce jeżdżę dość dużo ale najczęściej pokonuje trasę(w sumie jedyna gdzie taki bieg ma zastosowanie) A4 Wrocław-Katowice, Katowice-Myszków a między tymi trasami cały czas miasto.
W takim razie pomysł zarzucam, dzięki.


Spadek o 300-400 obr. na 5-biegu jest dość odczuwalny,

a unas teraz moda na ... fotoradary ;) . To kolejny powód na NIE.

Re: [1M] Wymiana 5 biegowej skrzyni biegów

PostNapisane: 1 lutego 2008, 07:58
przez marcin_kielce
Sammael napisał(a):
leoTDI napisał(a):Sammael,

porzuć ten zamysł. Stracisz na dynamice, a w końcu masz, tak jak ja, tylko ASV ;]
Chyba że robisz trasy i dynamika Cię nie interesuje ?


Nie ma co porównywać naszych ASV, ja mam takie malutkie a es fał a Ty masz ASV pełną gębą. Męczy mnie 6tka ale do 6tki trzeba mieć moc, żeby mieć moc trzeba mieć takie mody jak Ty(i pieniądze) dlatego chciałem zastosować półśrodek.
Nie wiedziałem, że przez najwyższy bieg aż tak bardzo traci się na dynamice. Po Polsce jeżdżę dość dużo ale najczęściej pokonuje trasę(w sumie jedyna gdzie taki bieg ma zastosowanie) A4 Wrocław-Katowice, Katowice-Myszków a między tymi trasami cały czas miasto.
W takim razie pomysł zarzucam, dzięki.



ta skrzynia EGS z wydłużonym V biegiem pochodzi właśnie od ASV i kolega na pewno noe straci na dynamice w jakiś bardzo odczuwalny sposób!!

Re: [1M] Wymiana 5 biegowej skrzyni biegów

PostNapisane: 1 lutego 2008, 08:04
przez leoTDI
marcin_kielce napisał(a):
Sammael napisał(a):
leoTDI napisał(a):Sammael,

porzuć ten zamysł. Stracisz na dynamice, a w końcu masz, tak jak ja, tylko ASV ;]
Chyba że robisz trasy i dynamika Cię nie interesuje ?


Nie ma co porównywać naszych ASV, ja mam takie malutkie a es fał a Ty masz ASV pełną gębą. Męczy mnie 6tka ale do 6tki trzeba mieć moc, żeby mieć moc trzeba mieć takie mody jak Ty(i pieniądze) dlatego chciałem zastosować półśrodek.
Nie wiedziałem, że przez najwyższy bieg aż tak bardzo traci się na dynamice. Po Polsce jeżdżę dość dużo ale najczęściej pokonuje trasę(w sumie jedyna gdzie taki bieg ma zastosowanie) A4 Wrocław-Katowice, Katowice-Myszków a między tymi trasami cały czas miasto.
W takim razie pomysł zarzucam, dzięki.



ta skrzynia EGS z wydłużonym V biegiem pochodzi właśnie od ASV i kolega na pewno noe straci na dynamice w jakiś bardzo odczuwalny sposób!!


nie zgadzam się z tą tezą :no: .. gdyby miał jeszcze zapas mocy to jeszcze, ale nie ma =]

Gdyby tak było, to większość by się decydowała na nią, gdyż przeróbka jest za stosunkowo nieduże pieniądze.

ps
Nie wiem czemu tak twierdzisz, skoro przy swoich 180kM czuję brak dynamiki na 5-ce !!
...chyba, że się już przyzwyczaiłem ;]

Re: [1M] Wymiana 5 biegowej skrzyni biegów

PostNapisane: 1 lutego 2008, 08:25
przez marcin_kielce
leoTDI napisał(a):
marcin_kielce napisał(a):
Sammael napisał(a):
leoTDI napisał(a):Sammael,

porzuć ten zamysł. Stracisz na dynamice, a w końcu masz, tak jak ja, tylko ASV ;]
Chyba że robisz trasy i dynamika Cię nie interesuje ?


Nie ma co porównywać naszych ASV, ja mam takie malutkie a es fał a Ty masz ASV pełną gębą. Męczy mnie 6tka ale do 6tki trzeba mieć moc, żeby mieć moc trzeba mieć takie mody jak Ty(i pieniądze) dlatego chciałem zastosować półśrodek.
Nie wiedziałem, że przez najwyższy bieg aż tak bardzo traci się na dynamice. Po Polsce jeżdżę dość dużo ale najczęściej pokonuje trasę(w sumie jedyna gdzie taki bieg ma zastosowanie) A4 Wrocław-Katowice, Katowice-Myszków a między tymi trasami cały czas miasto.
W takim razie pomysł zarzucam, dzięki.




ta skrzynia EGS z wydłużonym V biegiem pochodzi właśnie od ASV i kolega na pewno noe straci na dynamice w jakiś bardzo odczuwalny sposób!!


nie zgadzam się z tą tezą :no: .. gdyby miał jeszcze zapas mocy to jeszcze, ale nie ma =]

Gdyby tak było, to większość by się decydowała na nią, gdyż przeróbka jest za stosunkowo nieduże pieniądze.

ps
Nie wiem czemu tak twierdzisz, skoro przy swoich 180kM czuję brak dynamiki na 5-ce !!
...chyba, że się już przyzwyczaiłem ;]


raczej się już przezwyczaiłeś :P Spokojnie od 130-140 koni można robić taką przekładkę. I koszt tego wcale nie jest taki mały, bo czesci trzeba z niemiec sciagac, zebatki kosztuja 160 Euro plus robocizna i olej :))

Pozdrawiam
Marcin

Re: [1M] Wymiana 5 biegowej skrzyni biegów

PostNapisane: 1 lutego 2008, 08:39
przez leoTDI
marcin_kielce napisał(a):
leoTDI napisał(a):
marcin_kielce napisał(a):
Sammael napisał(a):
leoTDI napisał(a):Sammael,

porzuć ten zamysł. Stracisz na dynamice, a w końcu masz, tak jak ja, tylko ASV ;]
Chyba że robisz trasy i dynamika Cię nie interesuje ?


Nie ma co porównywać naszych ASV, ja mam takie malutkie a es fał a Ty masz ASV pełną gębą. Męczy mnie 6tka ale do 6tki trzeba mieć moc, żeby mieć moc trzeba mieć takie mody jak Ty(i pieniądze) dlatego chciałem zastosować półśrodek.
Nie wiedziałem, że przez najwyższy bieg aż tak bardzo traci się na dynamice. Po Polsce jeżdżę dość dużo ale najczęściej pokonuje trasę(w sumie jedyna gdzie taki bieg ma zastosowanie) A4 Wrocław-Katowice, Katowice-Myszków a między tymi trasami cały czas miasto.
W takim razie pomysł zarzucam, dzięki.




ta skrzynia EGS z wydłużonym V biegiem pochodzi właśnie od ASV i kolega na pewno noe straci na dynamice w jakiś bardzo odczuwalny sposób!!


nie zgadzam się z tą tezą :no: .. gdyby miał jeszcze zapas mocy to jeszcze, ale nie ma =]

Gdyby tak było, to większość by się decydowała na nią, gdyż przeróbka jest za stosunkowo nieduże pieniądze.

ps
Nie wiem czemu tak twierdzisz, skoro przy swoich 180kM czuję brak dynamiki na 5-ce !!
...chyba, że się już przyzwyczaiłem ;]


raczej się już przezwyczaiłeś :P Spokojnie od 130-140 koni można robić taką przekładkę. I koszt tego wcale nie jest taki mały, bo czesci trzeba z niemiec sciagac, zebatki kosztuja 160 Euro plus robocizna i olej :))

Pozdrawiam
Marcin


oleju nie trzeba wymieniać,

po zdjęciu koła, przechyla się mocno bok i wystarczy zdjęcie dekielka (olej przy takim przechyle nie wypłynie przez próg). Sprawny mechanik wie o co chodzi :)

Uważam, że jeśli ktoś śmiga dużo po mieście, to niech sobie daruje. Jeśli dziś jeździ tak aby jak najmniej spalać, np. po przejściu z 4-ki (z 2.200 obr.) na 5-kę (1.900 obr.) to po założeniu zębatki nagle zrobi się mu 1.600 a może 1.500 obrotów !! . Czyli, będzie musiał mocniej zakręcić silnik na czwórce,np. do 2.600 obr. aby "wylądować" ponownie na .1900 obrotów. A jazda po mieście to ciągłe przypsieszanie i hamowanie. I tu widzę duży in minus, bo będzie miał za dużą "dziurę". To będzie katorga, bo taki układ jest raczej dobry tylko na ciagłą jazdę w trasie. Na pewno nie na miasto. I nikt mnie nie przekona, że jest inaczej ;]

Sam nad tym sie długo zastanawiałem i dałem sobie w końcu spokój ... prędzej zmienię na 6-kę.

Re: [1M] Wymiana 5 biegowej skrzyni biegów

PostNapisane: 1 lutego 2008, 08:46
przez marcin_kielce
no cos za cos ;]
jesli ktos rzeczywiscie jezdzi 90% w miescie to musialby sie przezwyczaic zeby troszke wyzej zmieniac biegi, ale na trase to jest naprawde miod malyna ;] . Nie to co 6-tka ale seryjna skrzynia 5 biegowa jest stanowczo za KROTKA!!

I z tego co sie nie myle to Dariuspolo wstawil zebatki do tej skrzyni wlasnie od jakiejs dluzszej z koncernu VAG ale moge sie mylic, najlepiej niech sie wypowie :)) bo niektore byly tak seryjnie zestopniowane ( o,717 ). W razie czego prosze o korekte moich mysli :P

Pozdrawiam
Marcin

Re: [1M] Wymiana 5 biegowej skrzyni biegów

PostNapisane: 1 lutego 2008, 10:46
przez Dariuspolo
marcin_kielce, zebatki sa 0,717 z skrzyni TDI90ps orginalne i nowe, olej zostal zmieniony na syntetyk Castrola, jezeli ktos sie martwi ze 5bieg bedzie malo elastyczny niech sie przejedzie 90konnym tdi i wszystko bedzie jasne.
Spadek o ok.300rpm o ile dobrze pamietam, jezeli 90 sobie dobrze z tym radza to dlaczego 110, 140 lub 180 miala by byc malo elastyczna.

[ Dodano: Pią 01 Lut, 2008 ]
leoTDI, jezeli ktos jezdzi prawie tylko po miescie to niewiem do czego potrzebuje 5bieg :jezor:

Re: [1M] Wymiana 5 biegowej skrzyni biegów

PostNapisane: 1 lutego 2008, 10:52
przez leoTDI
Dariuspolo napisał(a):leoTDI, jezeli ktos jezdzi prawie tylko po miescie to niewiem do czego potrzebuje 5bieg :jezor:


to proste,

dla oszczędności paliwa :yes: a dzięki temu mam średnią 6l/100km (zmierzone na baku). I w mieście można jechać na 5-ce i są w dodatku trasy (najlepiej jest rano w drodze do pracy :hahaha: ) :yes:

Najlepsze byłoby praktyczne porównanie 2-wersji na drodze. I tyle.

ps
nawiasem,

skoro tak z "dłuższą" 5-ką było świetnie, to czemu wymieniłeś skrzynię na 6-biegową :P