Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[1M] EGR - krótkie pytanie

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

[1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez Stachu » 4 lutego 2008, 10:26

Witam. Przepraszam, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na przeglądanym forum (archiwum).
Mam silnik ARL. Zaślepiłem gumowy wąż od zaworu EGR. Jeździ lepiej, ale wywaliło błąd i świeci kontrolka.
Czy programowe wyłączenie EGR-u wiąże się z wymianą softu, czy mogą mi to zrobić WAG-em, a jeżeli tak to czy można w serwisie, czy jedynie poza nim.
Na forum został kiedyś rozpoczęty temat "trudności w odłączeniu EGR oprzy ARL", ale nie został on dokończony stąd też moje pytanie. :))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Stachu
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 4 stycznia 2008, 20:37
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Seat Leon FR '05

Reklama

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez Dariuspolo » 4 lutego 2008, 11:02

Stachu, w wczesniejszych ASZ/ARLach nie bylo problemu mozna bylo
jezeli wyskakiwal blad mozna bylo wylogowac pod Vagcomem, w nowszych wiaze sie to z zmiana programu.
OCTAVIA ASV/ERF 197PS/380Nm
ALHAMBRA BLT/FPE 180PS/385Nm
Zuzycie paliwa
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Dariuspolo
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 17 lipca 2007, 18:32
Lokalizacja: Opole
Auto: BLT / ASV

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez Stachu » 4 lutego 2008, 13:13

A zatem zmiana softu. Dzięki za odpowiedź. :ok:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Stachu
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 4 stycznia 2008, 20:37
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Seat Leon FR '05

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez Dariuspolo » 4 lutego 2008, 13:44

Stachu, ja bym najpierw sprubowal Vagiem jak nie pomoze to bym myslal co dalej.
Pomijajac fakt ze zamkniecie EGR za pomoca wezyka jest do kitu, bo na skutek zmian temp, i cisnienia lub zasyfiony storzek moze sie lekko otworzyc i przepuszczac w calym zakresie obrotow co bedzie mialo negatywny wplyw na prace silnika.
OCTAVIA ASV/ERF 197PS/380Nm
ALHAMBRA BLT/FPE 180PS/385Nm
Zuzycie paliwa
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Dariuspolo
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 17 lipca 2007, 18:32
Lokalizacja: Opole
Auto: BLT / ASV

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez oo7 » 4 lutego 2008, 14:00

Wydaje mi się że vagiem można zmienić nastawy egr w każdym a z tego co piszecie rozumiem że mechaniczne zaślepienie egr powoduje błędy w nowszych rocznikach... ja mam zmodyfikowane nastawy egr vagiem i ma to swoją wadę - nastawy zostają jedynie obniżone a egr nie zostaje po prostu wyłączony, tak naprawdę nadal działa tylko tyle że mniej syfu idzie w dolot... więc samo rozwiązanie programowe jest gorsze, no ale na pewno lepsze to niż nic :P
Zobacz Profil
oo7
Signo
Signo
 
Posty: 103
Dołączył(a): 20 sierpnia 2007, 21:51
Lokalizacja: Warszawa
Auto: leon

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez Dariuspolo » 4 lutego 2008, 14:26

oo7, w moim ASZ zaslepilem mechanicznie EGR i wywalalo blad, zrobilem korekte pod Vagiem na minimum i bylo dobrze(przejechalem tak kolo 25kkm), Zmienilem Smica na Fmica z Cupry i znowu wywalalo, wtedy zostaje tylko korekta softu.
OCTAVIA ASV/ERF 197PS/380Nm
ALHAMBRA BLT/FPE 180PS/385Nm
Zuzycie paliwa
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Dariuspolo
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 17 lipca 2007, 18:32
Lokalizacja: Opole
Auto: BLT / ASV

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez Stachu » 5 lutego 2008, 13:33

Jeszcze raz dzięki za rady. W takim razie popróbuje "przykręcić kurek EGR" na WAG-u i zobacze co będzie z tym błędem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Stachu
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 4 stycznia 2008, 20:37
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Seat Leon FR '05

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez Dariuspolo » 26 lutego 2008, 07:00

szymon9 napisał(a):W którym miejscu w Vag-u można zrobić korektę parametrów sterujących EGR? Czy należy wywalić cały zawór i zastąpić rurą czy tylko odłączyć go programowo? Silnik to ARL z 2002r.


...nalezy fizycznie go zatkac, nastepnie programowo zejsc na min przepustowosci.
Vagcom 01 silnik
login 12233
adaptacja
kanal 03
max mozliwa wartosc
save
OCTAVIA ASV/ERF 197PS/380Nm
ALHAMBRA BLT/FPE 180PS/385Nm
Zuzycie paliwa
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Dariuspolo
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 17 lipca 2007, 18:32
Lokalizacja: Opole
Auto: BLT / ASV

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez Adamek » 26 lutego 2008, 09:48

A jak to jest w przypadku ASZ z 2005" ??

Co daje właściwie jak zaślepię ten EGR, że syf nie przedostaje się do układu dolotowego?
Nie obawiaj się doskonałości! Nigdy jej nie osiągniesz...
Zobacz Profil
Adamek
Sport
Sport
 
Posty: 444
Dołączył(a): 3 lipca 2007, 08:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: R36

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez Marcin_TDI » 26 lutego 2008, 13:44

Adamek napisał(a):A jak to jest w przypadku ASZ z 2005"

tak samo jak w innych TDI

kolektor sie nie zapycha tym szlamem co w rezultacie moze dac efekt w postaci lepszego wkrecania sie na obroty...
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez Dariuspolo » 26 lutego 2008, 15:58

Adamek napisał(a):A jak to jest w przypadku ASZ z 2005"


jak mechanicznie zasleousz to wywali blad, pozostaje zjechac na min pod Vagiem
i z tym zyc lub chiptuning + mechaniczne zamkniecie.
OCTAVIA ASV/ERF 197PS/380Nm
ALHAMBRA BLT/FPE 180PS/385Nm
Zuzycie paliwa
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Dariuspolo
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 17 lipca 2007, 18:32
Lokalizacja: Opole
Auto: BLT / ASV

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez Marcin_TDI » 27 lutego 2008, 09:05

nie w kazdym sie zapali blad, ja mam zaslepiony (wywalona ta rurke od EGR do kolektora) i nic sie nie swieci... tego wezyka bym nie odpinal tylko...
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez rafał » 27 lutego 2008, 15:03

ja też mam zaślepiony i też nic się nie świeciło. Przy okazji softu został odłączony vagiem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rafał
Sport
Sport
 
Posty: 216
Dołączył(a): 24 kwietnia 2007, 18:17
Lokalizacja: Wola P./Roma
Auto: AGR by TTC

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez loozik » 28 lutego 2008, 20:15

To ciekawe, co piszecie. Ja pojechałem do compsportu, a tam Patryk pierwsze, co zrobił, to odłączył ten cieniutki wężyk od EGR i wkręcił w niego śrubkę. Koniec.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
loozik
Sport
Sport
 
Posty: 380
Dołączył(a): 9 maja 2005, 20:55
Lokalizacja: Katowice
Auto: lełon 1.9 TDi ASV+

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez Adamek » 28 lutego 2008, 20:26

loozik napisał(a):To ciekawe, co piszecie. Ja pojechałem do compsportu, a tam Patryk pierwsze, co zrobił, to odłączył ten cieniutki wężyk od EGR i wkręcił w niego śrubkę. Koniec.


A w oprogramowaniu coś zmieniał? Masz może fotkę tego wężyka który trzeba odłączyć?
Nie obawiaj się doskonałości! Nigdy jej nie osiągniesz...
Zobacz Profil
Adamek
Sport
Sport
 
Posty: 444
Dołączył(a): 3 lipca 2007, 08:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: R36

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez Sammael » 23 marca 2008, 16:36

Dariuspolo napisał(a):...nalezy fizycznie go zatkac, nastepnie programowo zejsc na min przepustowosci.
Vagcom 01 silnik
login 12233
adaptacja
kanal 03
max mozliwa wartosc
save


a czy można tak zrobić na razie nie zaślepiając go fizycznie?

EDIT: nie było pytania, Patryk z CSa musiał to już zrobić. Nie wiem czego się dzisiaj złapać i wszystkiego się dotykam...
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez wgi » 27 grudnia 2008, 11:41

loozik napisał(a): Ja pojechałem do compsportu, a tam Patryk pierwsze, co zrobił, to odłączył ten cieniutki wężyk od EGR i wkręcił w niego śrubkę.


Ile siły trzeba użyć żeby zdjąć ten wężyk? U mnie nie chce zejść a boję się użyć więcej siły żeby go nie urwać. Ma ktoś jakiś patent na zdjęcie tego wężyka?
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez marcinenergy » 27 grudnia 2008, 16:41

wgi miałem podobnie w ibizie GT, że ciężko się go zdejmowało. Ja zrobiłem to tak:
bierzemy kombinerki, zabezpieczamy wężyk jakąś szmatką czy czymkolwiek (żeby go nie uszkodzić mechanicznie) i delikatnie spróbuj rozruszać wężyk póki co kręcąc nim na tym "cyplu" na który jest założony, a nie ciągnąc. Jak się troszkę rozrusza to spróbuj wtedy go ściągnąć - wtedy już powinno ręką zejść . U mnie ta metoda pomogła. W każdym razie lekko nie będzie ale zejść musi :)

Pozdro
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcinenergy
Signo
Signo
 
Posty: 161
Dołączył(a): 7 grudnia 2008, 20:06
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gdańsk
Auto: Seat Leon 1M TS

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez wgi » 31 grudnia 2008, 18:32

marcinenergy, dzięki :)
Wkręciłem śrubkę i na ciepłym rzeczywiście silnik równiej pracuje :)

Zauważyłem również niestety pewne nieprawidłowości nie wiem czy Ci co wkręcali śrubkę też tak mieli:
- trzeba dodawać ciut więcej gazu ruszając (kilka razy dziś zdławiłem silnik ruszając ;/)
- czasami w okolicach 2krpm silnik jakby lekko się dławił
- gasnie troche twardziej niż zwykle

Sprawdziłem VAGiem i żadnych błędów nie ma.

To normalne czy nie?
Dodam, że mój egr lekko "pluje" olejem.
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez Sammael » 31 grudnia 2008, 18:40

wgi napisał(a):- gasnie troche twardziej niż zwykle

Co prawda ja mam zupełnie wywalony EGR ale to normalne, nie działa klapa gasząca tylko odcina nagle wtrysk i silnikiem rzuci.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez wgi » 31 grudnia 2008, 18:42

kurka myślałem, że może sterowana jest w inny sposób ;/ no coż trudno ;)
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez Axee » 1 stycznia 2009, 21:54

wgi napisał(a):Zauważyłem również niestety pewne nieprawidłowości nie wiem czy Ci co wkręcali śrubkę też tak mieli:
- czasami w okolicach 2krpm silnik jakby lekko się dławił

Dokladnie mam podobnie, silnik ASV seria, srubka wkrecona, na kanale 3 max wartosc, a efekt wystepuje czasami, nie zawsze. Przy obrotach 15oo-2ooo dzieje sie czasami cos w rodzaju dziury, niska reakcja na pedal gazu. Pedal wcisniety na maxa, a auto przyspiesza jak mul, dopiero jak zlapie ok. 25oo, 3ooo obr. to cisnie jak powinno. Przy szybkim ruszaniu ze skrzyzowania jest to dosc irytujace. Mam 2 wykresy z hamowni, robione pod rzad na jednym jest ok, a na drugim widac czkawke. Zaczelo sie to dziac po wyczyszczeniu egra i wkreceniu srubki w wezyk, zmianie na kanale 3 z 32768 na 33768. Zastanawiam sie, jak to w prosty sposob skorygowac? Czy ktos moze wytlumaczyc fachowo wystepowanie tej dziury?
Obrazek
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez loozik » 2 stycznia 2009, 09:19

W moim ASV nic takiego się nie dzieje. Wszystko jest OK po wyeliminowaniu EGRa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
loozik
Sport
Sport
 
Posty: 380
Dołączył(a): 9 maja 2005, 20:55
Lokalizacja: Katowice
Auto: lełon 1.9 TDi ASV+

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez Silver » 2 stycznia 2009, 11:16

W silnikach do 2003 r nie powinno wywalać błędu - przynajmniej ja tak miałem przy zaslepianu w ARL-u.
Po zaslepieniu w ASZ-u z 2004r zaswieciła sie już kontrolka.

Na pytanie co daje usunięcie lub unieszkodliwienie EGR-a pokaże co było w kolektorze po przejechaniu 100 tys km z aktywnie działającym zaworem EGR .
Obrazek

po skrobaniu i umyciu EGR wygląda tak ( i tak powinien wyglądać cały czas !! !! ) :
Obrazek

i co zastosowałem
Obrazek

- koszt 20 zł zaslepki + nowa uszczelka kolektora i troche roboty !

Uważam ,że najlepszym rozwiązaniem jest mechaniczne zaslepienie dolotu spalin do EGR (jesli nie wywala błedu ) lub całkowite unieszkodliwienie go za pomocą korekty softu.

Przy nastawieniu sie na pełen tuning całokowite wywalenie EGR-a i wstawienie specjalnego krucca w jego miejsce.
Only Diesel Gazole
Zobacz Profil
Silver
TopSport
TopSport
 
Posty: 1345
Dołączył(a): 12 stycznia 2005, 21:48
Lokalizacja: Swiętokrzyskie
Auto: Leon

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez Sammael » 2 stycznia 2009, 12:24

Silver napisał(a):Przy nastawieniu sie na pełen tuning całokowite wywalenie EGR-a i wstawienie specjalnego krucca w jego miejsce.

:ok: :ok:
Obrazek
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez wgi » 2 stycznia 2009, 19:27

przy okazji takie krótkie pytanie dla użytkowników autobahnów i innych dróg naszych sąsiadów - jak oni zapatrują się na takie wywalenie egr'a?
Co w przypadku kontroli?
Mając w pamięci jazdy z nożyczkami wolalbym jednak chyba egr'a tylko zaślepić :/
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez Tracer2 » 15 września 2011, 12:47

Dariuspolo napisał(a):
szymon9 napisał(a):W którym miejscu w Vag-u można zrobić korektę parametrów sterujących EGR? Czy należy wywalić cały zawór i zastąpić rurą czy tylko odłączyć go programowo? Silnik to ARL z 2002r.


...nalezy fizycznie go zatkac, nastepnie programowo zejsc na min przepustowosci.
Vagcom 01 silnik
login 12233
adaptacja
kanal 03
max mozliwa wartosc
save

Zaslepiłem mechanicznie EGR.
Czy ma zrobic to samo w ASV z 2001r. ??
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez chlorek » 15 września 2011, 18:13

wgi napisał(a):przy okazji takie krótkie pytanie dla użytkowników autobahnów i innych dróg naszych sąsiadów - jak oni zapatrują się na takie wywalenie egr'a?
Co w przypadku kontroli?
Mając w pamięci jazdy z nożyczkami wolalbym jednak chyba egr'a tylko zaślepić :/


nie sądzę że podczas kontroli będą zdejmować ci pokrywę, podczas badania nawet tego się nie robi:), to jest tak że EGR to takie EKO europejskie badziewie które ma spełniać normy spalania ale po wywaleniu jego nadal spełniasz te normy.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez jędrek » 15 września 2011, 18:45

jedyny minus w zime wolniej sie nagrzewa autko przynajmniej ja tak zauważyłem
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez Tracer2 » 15 września 2011, 18:49

jędrek napisał(a):jedyny minus w zime wolniej sie nagrzewa autko przynajmniej ja tak zauważyłem

Założyłem dogrzewacz na 3 świecach żarowych ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez Carlos » 15 września 2011, 19:44

Zna ktoś może kogoś kto na Śląsku wyczyściłby mi EGR i go zaślepił? ;)
Jedyny gość, którego znam i zajmuje się mechaniką pojazdową itp. powiedział mi, że jak zaślepię EGR to zaraz mi turbo padnie więc nie jest dla mnie wiarygodny :no:
Leon 1.9TDI 155PS/314Nm ASV Powered by ECUProject
Kawasaki Z750 S
Zobacz Profil
Carlos
Signo
Signo
 
Posty: 152
Dołączył(a): 20 września 2009, 20:58
Lokalizacja: SPS
Auto: Seat Leon

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez powe88 » 15 września 2011, 20:36

Może wie ktoś gdzie znajduje się EGR w Silniku 1.6 AKL ?
Zobacz Profil
powe88
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 2 sierpnia 2011, 19:16
Auto: Toledo II 1M 1.6 akl
Silnik: AKL 1.6

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez bono » 15 września 2011, 20:39

A ja u siebie zamontowałem ponownie EGR. Mam co prawda wyłączony programowo, ale EGR wrócił na swoje miejsce, bez żadnych zaślepek. Po roku eksploatacji bez EGR doszedłem do wniosku, że w PD nie ma sensu go wywalać. Czemu to zrobiłem:

jędrek napisał(a): minus w zime wolniej sie nagrzewa autko przynajmniej ja tak zauważyłem

Nie tylko w zimę ale i latem również wolniej się nagrzewa. Bez EGR telepie budą przy gaszeniu, bo nie ma klapy gaszącej. Praca silnika jest twardsza, silnik głośniej pracuje na biegu jałowym. Zawory dostają po dupie, bo jak wiadomo temperatura spalania w sadzomiotach jest dość wysoka a spaliny jednak dzięki EGR potrafią obniżyć tą temperaturę
Jedna rzecz, która mnie zadziwiła, to to, że po ponownym zamontowaniu EGR auto mniej kopci :o Nie wiem czy to kwestia wahy, ale cały czas tankuje na tych samych stacjach. Temperatura i pogoda na zewnątrz raczej też nie, bo ostanie dwa tygodnie auto jeździło w upałach ponad 30 stopniowych. EGR podczas deptania jest przecież zamknięty....

Podsumowując do normalnej jazdy po mieście czy też trasie moim zdaniem nie ma sensu wywalać EGR'a. Jedynym plusem jaki ja zauważyłem przy wywalenie EGR i wstawienia flanszy jest to, że pozbywamy się problemu cieknącego EGR. Jednak póki nie cieknie, to lepiej raz na pół roku zdemontować zawór i przeczyścić do z nagaru.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez Tygrysek » 16 września 2011, 00:21

Carlos, a Axee? Gliwice....
Kręcę wałki i dmucham balony
Obrazek

Był: niebieski ASV... na małym koksie by DYNOSOFT
Był: S-line na małym koksie by CTR
Jest: O2 RS black beast
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tygrysek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2089
Dołączył(a): 27 września 2009, 10:15
Lokalizacja: Radzionków
Auto: 02 RS
Silnik: BMN 2.0

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez Mario22 » 16 września 2011, 10:40

Tygrysek napisał(a):Carlos, a Axee? Gliwice....


Tak Axee to potrafi... ale ja tez mam u niego usunąc i juz czekam pół roku na to... ale można cos pomyslec żeby zrobic spota u Axee i zbiorowo to usunąc... chyba Prezes123 też był chętny...ale to jest do ustalenia.

Axee to dobry fachowiec ale trzeba go molestowac... ;)
TDi Top Sport
Powered by Comp Sport & Sound by MG Motorsport
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Mario22
Sport
Sport
 
Posty: 658
Dołączył(a): 15 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Knurów
Auto: Nissan Zlombol
Silnik: benzyna 1.4

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez Carlos » 16 września 2011, 11:25

Rozważałem taką możliwość, ale kiedyś napisałem do niego w tej sprawie i nie odpisał :whoeva:
Leon 1.9TDI 155PS/314Nm ASV Powered by ECUProject
Kawasaki Z750 S
Zobacz Profil
Carlos
Signo
Signo
 
Posty: 152
Dołączył(a): 20 września 2009, 20:58
Lokalizacja: SPS
Auto: Seat Leon

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez davidov26 » 11 marca 2014, 22:17

Czy w leonie z mają 2004 powyższe ustawienia tzn.wylaczenie a konkretnie ograniczenie ustawień egr będzie działać i błąd z deski rozdzielczej zniknie ?

"nalezy fizycznie go zatkac, nastepnie programowo zejsc na min przepustowosci.
Vagcom 01 silnik
login 12233
adaptacja
kanal 03
max mozliwa wartosc
save"
Blaszkę wyjąłem , auto w bardzo dobrym stanie ale idzie na sprzedaż i chce mieć pewność że jak klient przyjedzie to mi się ta kontrolka nie zaświeci.
Zobacz Profil
davidov26
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 8 lipca 2009, 18:52
Lokalizacja: HALIFAX. UK
Auto: Leon ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez bzyniu28 » 12 marca 2014, 11:48

davidov26 napisał(a):Czy w leonie z mają 2004 powyższe ustawienia tzn.wylaczenie a konkretnie ograniczenie ustawień egr będzie działać i błąd z deski rozdzielczej zniknie ?

"nalezy fizycznie go zatkac, nastepnie programowo zejsc na min przepustowosci.
Vagcom 01 silnik
login 12233
adaptacja
kanal 03
max mozliwa wartosc
save"
Blaszkę wyjąłem , auto w bardzo dobrym stanie ale idzie na sprzedaż i chce mieć pewność że jak klient przyjedzie to mi się ta kontrolka nie zaświeci.

Powinno to zadziałać tak jak i w poprzednich rocznikach.
Zobacz Profil
bzyniu28
Sport
Sport
 
Posty: 240
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 14:40
Auto: LEON 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez davidov26 » 15 marca 2014, 18:01

Vag u dwóch różnych kolesi pokazał , że egr jest otwarty na maksa i ze się zawiesił niby wiec go wyjąłem i wyczyścilem w benzynie szczoteczka do zębów i papierem ściernym o gradacji 600 , założyłem i po godzinie to samo. Teraz pytanie czy jak jest niby otwarty na maxa to go nie pójdzie tym sposobem ustawić na najmniejszą wartosc czy ci dwaj goście poprostu nie wiedzą jak to zrobić. A może faktycznie jak się egr wiesza czyli ta blaszka w środku bo niby co innego to faktycznie nie idzie zmniejszyć ustawień egr na możliwie najmniejsze - najniższe tak żeby się kontrolka check engine nie zapaliła. Jest jeszcze jeden gość który mi powiedział ze może go wyłączyć programowo no ale niby ta opcja takową jest więc proszę o jakieś rady.
I jeszcze jedno czy żeby te ustawienia podane tutaj zadziałały to ta blaszka pod egr tez musi być włozona czy nie koniecznie ? Bo u mnie nie ma tej blaszki bo ja wyjąłem.
Zobacz Profil
davidov26
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 8 lipca 2009, 18:52
Lokalizacja: HALIFAX. UK
Auto: Leon ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez NickT » 15 marca 2014, 18:40

Stale otwarty egr=brak mocy i cholernie duzo czarnego dymu. Wiec jak to jest u Ciebie davidov?
04.2011 1.9tdi ~350km ET 12,857
2014 asz quattro+ 189km&400Nm...
Zobacz Profil
NickT
Stella +
Stella +
 
Posty: 54
Dołączył(a): 12 stycznia 2014, 14:53
Auto: audi a3 quattro
Silnik: ASZ 1.9

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez davidov26 » 20 marca 2014, 21:18

Moc jest choć czasem turbo przeładuje ale dziś rano jak go koleś skanował i później go odpalił to strasznie się silnik dygotał i biały dym z komina jak by papieża wybrali.Ja tak jeżdżę odkąd go mam tzn.od 6 lat prawie że u mnie czarnego dymu nie zobaczysz.

-- 20 mar 2014, o 22:18 --

wczoraj zalozylem inny egr ,wyczyszczony do sreberka.dzis wykasowalem blad i po okolo godzinnej jezdzie na autostradzie znowu sie pojawil .nie wiem co juz robic .
mam pytanko do zaawansowanych userow vag com czy jesli to napewno egr i nawet jesli sie wiesza i zostaje otwarty na maksa do da sie go procentowo przymknac i jesli tak to czy ta kontrolka nie bedzie sie zapalala .
czy jak to zastosuje to bedzie ok ?

EGR DISABLING With the engine warmed up and running at idle in neutral with all major accessories such as air conditioning turned off, connect the scan tool cable and start the scan tool software. [01 - Engine] [Login - 11] and enter 12233 as the access code [Adaptation] and go to block 3. Give the accelerator pedal a quick "blip" to ensure that the EGR remains turned on for the next minute while you perform the following steps. Note that the display shows a default adaptation value of 32768 and shows approximately 250 +/- 20 mg/stroke of air intake volume. If all is well, enter 33768 as the new adaptation value, and select "test". Note that the displayed air intake volume changes, usually to about 370 mg/stroke. The specification limit is 370 mg/stroke, so if you want to remain within OEM shop manual specifications for emission control reasons, you might have to enter a number slightly smaller than 33768. (If you don't care about road-legal NOx emission limits then leave it at 33768. [Depending on the usage cycle, NOx at this setting can be increased by as much as 40%]) If all is well and you have a seting that you are happy with which results in an intake air volume of 370 mg/stroke or just a hair less, enter [Save]. The values aren't exactly the same, but when you enter the value 33768, the ECU will automatically adapt it. In my case it was something like 33628. 370mg/stroke is what your looking for

prosze o jakie info ?
Zobacz Profil
davidov26
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 8 lipca 2009, 18:52
Lokalizacja: HALIFAX. UK
Auto: Leon ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez kobzyr » 21 marca 2014, 23:02

correct.
A śrubkę w wężyk od podciśnienia wstawiłeś? Jaki błąd dokładnie wyskakuje?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez davidov26 » 22 marca 2014, 10:28

Śrubki nie mam dzisiaj przyjdzie sąsiad to zrobimy scan a i spisze numery błędów no ale ostatnie 2 pokazały ze to egr i ze turbo przeładowuje no bo czasem łapie notlauf a .
Nie wiem czemu ale wydaje mi się ze śmierdzi ropa ale ostatnio wiozlem w plastikowym kanistrze trochę ropy do nowego filtra paliwa i mimo że był w worku na śmieci to przesiaklo na wycieraczke no i ja wyżucilem ale ciągle coś delikatnie czuć i dlatego się zastanawiam czy to ma jakiś związek z ta sprawa.
Za egr jest taka kostka czy jakby z tymi kablami coś nie halo było to mogłoby powodować zapalenie się check engine ?
No ale na vag u ostatnio nic nie pokazało .
Co to moze powodować ...czy np oil catch tank czyli ten separator oleju czy jakoś tak?
Zobacz Profil
davidov26
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 8 lipca 2009, 18:52
Lokalizacja: HALIFAX. UK
Auto: Leon ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez transit_master » 22 marca 2014, 21:24

Jaka kostka?
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez davidov26 » 23 marca 2014, 19:19

za egr em jest kostka a moze tak troszke ponizej
Zobacz Profil
davidov26
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 8 lipca 2009, 18:52
Lokalizacja: HALIFAX. UK
Auto: Leon ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez NickT » 25 marca 2014, 12:12

A moze kabelek wtyczka i zaworek z napisam US i A od klapy gaszacej?
04.2011 1.9tdi ~350km ET 12,857
2014 asz quattro+ 189km&400Nm...
Zobacz Profil
NickT
Stella +
Stella +
 
Posty: 54
Dołączył(a): 12 stycznia 2014, 14:53
Auto: audi a3 quattro
Silnik: ASZ 1.9

Re: [1M] EGR - krótkie pytanie

Postprzez davidov26 » 27 marca 2014, 21:36

Znalazłem angola , który mi zmniejszy przepustowość egr do około 10% i mam nadzieje , ze kontrolka zgaśnie po tym a te kable wyglądają ok ale jeszcze je zaraz sprawdzę.

-- 27 mar 2014, o 22:36 --

No i zrobione .Zmniejszona przepustowosc egr za 25£.Godzina jazdy spowrotem I nic się nie zapaliło. Odczucia takie , że samochód jakby inaczej tzn.zwawiej reaguje na gaz. Był korek i zauważyłem ze temperatura silnika spada w czasie spokojnej jazdy no ale był też błąd czujnika od płynu chłodniczego wiec to może być przyczyna a ja byłem pewny ze to termostat.
Jedyne co mnie zmartwilo to to , że chyba coś się stało z pompa od wspomagania bo mam wrażenie , że ciężko się kręci kierownicą choć żadna kontrolka się nie zaswiecila.
Jeśli chodzi o to cos z napisem usa (w pierwszej chwili myślałem ze żartujesz ale przed wyjazdem to wyjąłem i obejrzałem)to chyba jest ok choć nie wiem skąd mam to wiedzieć i jak to sprawdzić .Blaszki pod egr nie mam no i spowrotem założyłem separator oleju = oil catch tank żeby ten syf do turba nie wracał.
Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi.
Zobacz Profil
davidov26
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 8 lipca 2009, 18:52
Lokalizacja: HALIFAX. UK
Auto: Leon ASV
Silnik: ASV 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości