Strona 1 z 1

2 rozne sprzegla w AHF'ie ?

PostNapisane: 4 lutego 2008, 18:31
przez lec
Witam,

ostatnio przydarzyl mi sie maly fuck-up ze sprzeglem, a dokladniej poszla lapa (pękla) i musialem awaryjnie w trasie wymieniac calosc ( Szczegoly + foto ).

Ale pytanie mam takiego rodzaju: czy sa dwie wersje sprzegiel do AHF'a? Na allegro i w sklepach netowych mozna spotkac takie za ok 500 zl i takie za ok 750 zł. Jesli dobrze wyczytalem to te tansze maja chyba tarcze 190mm a te wieksze 230mm (a nie 228?).
I podobno maja wiecej jakis zębów czy cuś.... ? :whoeva:

Do mnie powedrowalo to droższe : LUK 623 3047 00 i takie samo mialem wczesniej
a np TUTAJ mamy to tansze - srednica mniejsza, ilosc zebow mniejsza, cena mniejsza a tez AHF... Jakie sa praktyczne roznice miedzy tymi sprzeglami ?

Re: 2 rozne sprzegla w AHF'ie ?

PostNapisane: 4 lutego 2008, 18:40
przez Dariuspolo
lec, a jakie masz oznaczenie skrzyni?
Moze jest roznie zaleznie od zastosowanej skrzyni?

Re: 2 rozne sprzegla w AHF'ie ?

PostNapisane: 4 lutego 2008, 18:47
przez lec
powiedz mi jak to sprawdzic to Ci powiem bo nie mam zielonego pojecia

Re: 2 rozne sprzegla w AHF'ie ?

PostNapisane: 4 lutego 2008, 18:47
przez Dariuspolo
... narazie znalazlem takie zestawienie na Dieselschrauber.de:
silnik AHF skrzynia DEA-sprzeglo 219mm
skrzynia EBF- sprzeglo 219mm( zdarzaja sie egzemplaze z 225mm)
skrzynia EGS- sprzeglo 225mm

[ Dodano: Pon 04 Lut, 2008 ]
tomku, naklejka w bagazniku, ksiazce serwisowej, vin dekoder, lub na samej skrzyni

Re: 2 rozne sprzegla w AHF'ie ?

PostNapisane: 4 lutego 2008, 18:52
przez jaro4444
Sprzęgła z dwumasem są o średnicy tarczy 219, 225, 228 i 230 mm. Sachs z dociskiem mocowanym na 6 śrub ma tarcze 228 mm. 219 trafiały się w starszych AFN poprzecznych i AGR z dwumasem (były jeszcze AGR z jednomasem i tarczą 228 mm - takie jak G60). Tarcze 225 mm i 230 ma LUK z dociskiem mocowanym na 12 śrub. Przy czym tarcze 230 mm są chyba mocowane do 1,9 TDI PD w Golfie V i pochodnych.
Ważne, że tarcze sprzegła są "LUK type" i "Sachs type" i można kupić produkt Sachsa ale "LUK type" i nie będzie pasował do dwumasu Sachsa. :nauka:

Widzę, że Darek już potwierdził moje słowa ;)

Re: 2 rozne sprzegla w AHF'ie ?

PostNapisane: 4 lutego 2008, 18:55
przez bono

Re: 2 rozne sprzegla w AHF'ie ?

PostNapisane: 4 lutego 2008, 18:59
przez Dariuspolo
228mm sprzeglo znajduje wlasciwie tylko do silnika 90ps na jednomasie( byly z dwomasa ale mialy 219mm), 110ps maja dwomas i sprzeglo 225mm lub 219mm.

Re: 2 rozne sprzegla w AHF'ie ?

PostNapisane: 4 lutego 2008, 19:02
przez jaro4444
Darek nie do końca prawda - dwumas sachs + tarcza 228 mm seryjnie montowano np. w ALH

Re: 2 rozne sprzegla w AHF'ie ?

PostNapisane: 4 lutego 2008, 19:03
przez lec
jaro4444 napisał(a):Przy czym tarcze 230 mm są chyba mocowane do 1,9 TDI PD w Golfie V


sadzilem ze wszystkie PD maja juz 240mm.

http://www.analogx.com/cgi-bin/cgivin.e ... mit=Decode - nie widze tu info o skrzyni


Ponadto nie do konca o takie odpowiedzi mi chodzilo - zapewne mam skrzynie EGS i dlatego takie a nie inne sprzeglo. Chodzilo mi raczej o to czy takie jest lepsze czy gorsze, wieksza srednica tarczy i ilosc zebów to chyba lepsze przenoszenie napedu ?

Re: 2 rozne sprzegla w AHF'ie ?

PostNapisane: 4 lutego 2008, 19:07
przez Dariuspolo
lec napisał(a):sadzilem ze wszystkie PD maja juz 240mm.


..sa V PDTDI z skrzynia 5biegowa, pewnie te maja 230mm

Re: 2 rozne sprzegla w AHF'ie ?

PostNapisane: 4 lutego 2008, 19:09
przez lec
zmierzylem stara tarcze - ma 225mm

Re: 2 rozne sprzegla w AHF'ie ?

PostNapisane: 4 lutego 2008, 19:17
przez jaro4444
Tomek ilość zębów możesz mieć jedną - 28 Inaczej nie wejdzie Ci na wałek sprzęgłowy!!!

Średnica tarczy może być w przypadku LUK 219 lub 225 mm. Lepsza bedzie większa tarcza raczej - taka jak ma ASV seryjnie.

PD 101 KM mają 228 mm na sprzegle Sachs w nadwoziu Golf IV, oraz 228 lub 230 mm w nadwoziu Golf V przy silnikach 105 KM (to są inne sprzęgła jak te w Golf IV).

240mm mają 115, 130, 150 i 153 1,9 TDI w Golf IV i pochodnych oraz Sharan (i pochodne) 90-150 KM.
240 mm mają też 140 KM i 170 KM TDI w Golf V ale to są inne sprzęgła jak te z Golf IV.

Re: 2 rozne sprzegla w AHF'ie ?

PostNapisane: 4 lutego 2008, 19:23
przez lec
no dobra, to teraz ciekawostka. Mechanior ktory mi to skladal, mowil zebym pomyslam przy nastepnej okazji nad wlozeniem sprzegla z ASZ'a. Ja mu mowie przeciez ze wieksze srednica itp itd a on mowi ze to wazna jest srednica zewnętrzna czy cos takiego i ze sie da. A ze to jest magik to nie mam podstaw mu nie wierzyc - slyszal ktos o takim zabiegu ?

Re: 2 rozne sprzegla w AHF'ie ?

PostNapisane: 4 lutego 2008, 19:28
przez jaro4444
Zmierz srednicę wieńca zębatego do rozrusznika w sprzegle od skrzyni 5 a ja Ci podam średnicę ARL/ASZ bo leży mi takie pod stołem w kuchni ;) Mierz do szczytów zebów wieńca. Zobaczysz wtedy czy wejdzie do skrzyni 5 takie sprzegło :diabel:

Dobrze Ci mówił ale w odniesieniu do sprzegieł 219, 225 i 228 mm - tam średnica zewnętrzna wieńca jest wszedzie taka sama i piasta tarczy jest na 28 zebów a nie na 23 jak w ASZ ;) Ciekaw jestem jak chce to założyć na wałek sprzegłowy VP ;)

Re: 2 rozne sprzegla w AHF'ie ?

PostNapisane: 4 lutego 2008, 19:36
przez Dariuspolo
lec, niestety Irek ma racje.

Re: 2 rozne sprzegla w AHF'ie ?

PostNapisane: 4 lutego 2008, 23:22
przez lec
to moze gdzies mu dzwonilo ale nie wiedzial w ktorym kosciele :D Dzieki za cenne informacje :ok:

Re: 2 rozne sprzegla w AHF'ie ?

PostNapisane: 5 lutego 2008, 10:41
przez marcin_kielce
Nie wiem na ile to prawda, ale ja miałem mieć tak w Borze ( silnik ALH ), że miałem mieć swoje koło dwumasowe od VP a reszta sprzęgła miała iść od PDka...nie wiem jak to miało być robione, ale wiem, że takie rozwiązanie jest testowane przez pewną osobę, której nie mam podstaw nie wierzyć. Niestety z powodu sprzedaży auta projekt zarzuciliśmy.

Pozdrawiam
Marcin

Re: 2 rozne sprzegla w AHF'ie ?

PostNapisane: 5 lutego 2008, 11:12
przez Marcin_TDI
no chyba ze w borze miales skrzynie 6tke. sprzeglo od PD'ka nie podejdzie to VP. predzej dwumas po jakims tuningu...

Re: 2 rozne sprzegla w AHF'ie ?

PostNapisane: 5 lutego 2008, 11:19
przez marcin_kielce
w Borze miałem skrzynię V biegową...to miał być jakiś tuning- koło dwumas od VP a reszta od PD. Nie powiem wam jak to miało być, bo nie wiem...

Re: 2 rozne sprzegla w AHF'ie ?

PostNapisane: 5 lutego 2008, 12:11
przez Dariuspolo
marcin_kielce napisał(a):a reszta od PD


...moze ta reszta miala byc z 5biegowego PDka.