Strona 1 z 1

[1M] Czy jest podgrzewany filtr paliwa-jak to działa??

PostNapisane: 18 lutego 2008, 11:32
przez tomzi
Witam wyczytałem ostatnio ze leon MKI ma podgrzewany filtr paliwa w dieslach
Na jakiej zasadzie to działa ???
Orientuje się ktoś?

Re: [1M] Czy jest podgrzewany filtr paliwa-jak to działa??

PostNapisane: 18 lutego 2008, 11:41
przez sleeper
Można to tak nazwać. Ostatnio przy wymianie oleju + kpl. filtrów pytałem się mechanika czemu filtr paliwa ma 4 wejścia / wyjścia. Z tego co zrozumiałem to jeden obwód jest normalny (bak, filtr paliwa, silnik), a drugi to obwód zwrotny (silnik, filtra paliwa, silnik), czyli nadmiar podanego paliwa wraca z powrotem do filtra. Właśnie to zwrotne paliwo jest podgrzane i automatycznie podgrzewa cały filtr powietrza. Jakoś tak to działa ;)

Re: [1M] Czy jest podgrzewany filtr paliwa-jak to działa??

PostNapisane: 18 lutego 2008, 14:36
przez tomzi
sleeper,
jesteś z koszalina często bywam w koszalinie - studia:)
Mamy jeszcze kogoś z koszałkowa lub okolic mozna by jakiego spota lokalnego zorganizować :piwo:

[ Dodano: Pon 18 Lut, 2008 ]
sleeper,
Czy wymiana takiego filtra jest skomplikowana czy tak jak normalny filtr
Jaki koszt tego ustroństwa????

Re: [1M] Czy jest podgrzewany filtr paliwa-jak to działa??

PostNapisane: 18 lutego 2008, 14:54
przez Silver
Chłopaki - w Leniach 1M nie było montowanych zewnętrznych podgrzewaczy paliwa.
Tylko w wersjach specjalnych na rynki skandynawskie były modele w których można spotkać zewnętrzne podgrzewacze w postaci spirali/modułów grzejnych montowanych przed filtram paliwa.
W "normalnych" Leszkach , jedyne co podgrzewa paliwo to tak jak Sleeper napisał - samo paliwo , ale wracajace z pompy wtryskowej w silnikach zasilanych pompą VP , oraz paliwo wracające z głowicy w silnakach zasilanych PD .
Tzw - "powrót" podgrzany (w PD 90 stopni to norma) miesza sie czesciowo w filtrze paliwa (na tyle n aile jest tam potrzebne za co odpowiada zaworek cisnieniowo-zwrotny - taki biały lub czarny plastikowy wkładany od góry w filtra) i pędzi dalej ( w PD przez chłodnice paliwa) do zbiornika.
Tam miesza sie już z pozostałym paliwem w zbiorniku.
Proces ten jest bardziej namacalny w silnikach PD gdzie tepmeratura paliwa wracajaca z głowicy ma sporo wyzszą temperaturę a chłodnica paliwa pod prawym fotelem pasazera ( na zewnątrz oczywiscie) nie raz paruje ostro po wjechaniu w kałuże .
W silnikach z VP temperatura paliwa wracajacego jest sporo niższa niz w PD ale fakt faktem - paliwo jest podgrzane w stosunku do temperatury paliwa w zbiorniku.

Mam nadzieje ze nie zamieszalem Wam za bardzo.

P.S.- wymiana jest prosta. Sam dasz sobie rade.
W silnikach VP zalecane jest zalanie filtra ON , w PD -sam sie napełni po kilkukrotnym przekreceniu kluczyka w stacyje w pozycje zapłon.

Koszty - najtaniej i nalepiej ASO Skoda /Seat lub sklep motoryzacyjny ale wtedy kup MANN -a ( używany na pierwszy montaz :olaboga: )


Nie walic OT - spoety i inne spotkania regonalne w innym watku !! !! :mruga: