Strona 1 z 1

[1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 22 marca 2008, 16:12
przez erw0
WITAM

gdy samochód ma temperature otoczenia to na bloku 013 mam następujące parametry:
3.0mmg 0.8mmg 0.6mmg 0.4mmg
odapla nieczysto reakcja na odpalenie jest prawidłowe ale po odpaleniu pusci dym taki niebieski i po chwili szarpie silnikiem w czsie szarpania puszcza dym niebieski.
jak troche pochodzi te szarpanie ustaje tak stopniowo wtedy na bloku 013 parametr na 1-cylindrze schodzi powoli do 0.0mmg i jeszcze jak w sumie ustaje szarpanie silnika to przez chwile lekko dymi na niebiesko. a jak już się rozgrzeje to jest wszystko super chodzi extra na bloku 013 jest:
0.0mmg -0.1mmg 0.0mmg -0.1mmg
świece-ok,wszystkie czujniki-ok,
to jest podobny efekt jak zły kąt wtrysku na pompie rotacyjnej.
ale to jest silnik na pompowtryskach.
jeszcze mnie zastanawia blok 004 dlaczego na ostatniej pozycji faluje tzn.:
raz pokazuje 1.7 lub 2.2 lub 3.3 lub 3.9 to jest cały czas rozrząd wymieniony(wszystkie elementy)

PROSZĘ O SUGESTIE

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 22 marca 2008, 20:51
przez Maicroft
Przy jakiej temperaturze otoczenia robiony jest ten pierwszy pomiar. Wyglada tak jakby przy odpalaniu samochod zapalil normalnie, a potem uruchamia sie tzw dogrzewanie cylindrow i swieca zarowa w pierwszym cylindrze jest niesprawna. Potem jak juz silnik sie rozgrzeje jak widac wszystko wraca do normy. Na cieplym silniku dawki sa idealne ;] Piszesz ze swiece sa OK, ale czy wszystkie wyjmowales i sprawdzales??

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 22 marca 2008, 22:15
przez erw0
mechanik sprawdzał przez próbówke i niby wszystkie mają przejście.
temperatura otoczenia czy ma -2 czy +12 to niema duzej różnicy zawsze odpali z batorym raz szarpie dłużej raz krucej jak nabierze temp. wszystko jest super.
A MOŻE COŚ ZTYM USTAWIENIEM ROZRZĄDU?

Re: POTRZEBNA DIAGNOZA TDI PD

PostNapisane: 22 marca 2008, 22:32
przez Patrox
erw0 napisał(a):WITAM

gdy samochód ma temperature otoczenia to na bloku 013 mam następujące parametry:
3.0mmg 0.8mmg 0.6mmg 0.4mmg
odapla nieczysto reakcja na odpalenie jest prawidłowe ale po odpaleniu pusci dym taki niebieski i po chwili szarpie silnikiem w czsie szarpania puszcza dym niebieski.
jak troche pochodzi te szarpanie ustaje tak stopniowo wtedy na bloku 013 parametr na 1-cylindrze schodzi powoli do 0.0mmg i jeszcze jak w sumie ustaje szarpanie silnika to przez chwile lekko dymi na niebiesko. a jak już się rozgrzeje to jest wszystko super chodzi extra na bloku 013 jest:
0.0mmg -0.1mmg 0.0mmg -0.1mmg
świece-ok,wszystkie czujniki-ok,
to jest podobny efekt jak zły kąt wtrysku na pompie rotacyjnej.
ale to jest silnik na pompowtryskach.
jeszcze mnie zastanawia blok 004 dlaczego na ostatniej pozycji faluje tzn.:
raz pokazuje 1.7 lub 2.2 lub 3.3 lub 3.9 to jest cały czas rozrząd wymieniony(wszystkie elementy)

PROSZĘ O SUGESTIE

Korekcje na pompkach nie sprawdza się na zimnym silniku. to primo a to drugie co piszesz to jakby był napinacz albo zepsuty albo luzny. Zobacz jeszcze czy śrubki na kółku od wałka nie sa luźne

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 22 marca 2008, 23:37
przez rob555
Dobra ale widac wyraznie ze jeden cylinder kuleje mocno na zimnym :
Albo kompresja siedzi albo pompowtryskiwacz niedomaga. Zamienil bym miejscami i zobaczyl czy korekcja przesunie sie wraz z zamiana pompek czy na tym garku pozostanie...

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 22 marca 2008, 23:46
przez erw0
Wszystko się zgadza ,ale celowo sprawdzałem na zimnym ponieważ tylko kiedy samochód ma temperature otoczenia dzieją sie takie rzeczy. CO do rozrządu to wszystko wymienione niewiem czy wyregulowanie nie zostało zle zrobione.
vag nie pokazuje żadnych błędów bo myślałem że coś z czujnikiem halla.
jak na ciepłym pokazuje takie korekty to pompki chyb są ok? płynu nie ubywa.
TO CO ZA RAKA MA MOJA PADAKA.

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 23 marca 2008, 00:43
przez Patrox
erw0 napisał(a):Wszystko się zgadza ,ale celowo sprawdzałem na zimnym ponieważ tylko kiedy samochód ma temperature otoczenia dzieją sie takie rzeczy. CO do rozrządu to wszystko wymienione niewiem czy wyregulowanie nie zostało zle zrobione.
vag nie pokazuje żadnych błędów bo myślałem że coś z czujnikiem halla.
jak na ciepłym pokazuje takie korekty to pompki chyb są ok? płynu nie ubywa.
TO CO ZA RAKA MA MOJA PADAKA.

Sprawdz sobie rozrząd bo jak masz za duzo w plusie to może kulec na zimnym. A prawie 4.0 na wałku to duzo.

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 23 marca 2008, 10:30
przez erw0
WYNIKA Z TEGO ŻE TE ZAKŁUCENIE NAPEŁNIENIA CYLINDRÓW JEST PRZEZ ŻLE USTAWIENIE KĄTA SYNCHRONIZACJI I EFEKTEM JEST SZARPANIE JAKBY PRACA NA 3-CYLINDRY. BO PÓŻNIEJ JAK NABIERZE TEMPERATURY JEST WSZYSTKO OK.
MARTWI MNIE JESZCZE DLACZEGO TAK MOCNO FALUJE KĄT SYNCHRONIZACJI W ZAKRESIE OD +1.7 DO +3,9 PRZECIEŻ WYMIENIŁEM WSZYSTKO ZOSTAŁO BY JESZCZE KOŁO ŻĘBATE BO JAK NIE TO JUŻ WAŁEK ITD.

Proszę Nie krzyczeć!! uszanować troszkę czas świąt ;)
a na poważnie: w pierwszej kolejności REGULAMIN!!
GriszA

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 23 marca 2008, 11:58
przez Maicroft
Zamien pompki jak pisze Robert, to troche rozjasni.

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 23 marca 2008, 14:10
przez memo
Ja mam takie same objawy w swoim arlu i bylem u roberta i stwierdzil ze to pompka siada tylko u mnie na 3 cylindrze wiec najpierw sprawdz pompki i mysle ze wszytsko bedzie jasne. Pozdro

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 24 marca 2008, 17:48
przez Xylometazolin
nie jestem do końca pewien ale mam podobny problem analzując ten bolik. Mam silnik ASV na pompie rotacyjnej. Kat wtrysku ustawiony bardzo dobrze, pali czysto. Jednak na 3 cylindrze cały czas mam koło 0.2 na plus, resztę na zero rób minus do 0.05. czy to może oznaczać uszkodzenie pompy czy brak szczelności w cylindrze ?

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 24 marca 2008, 20:25
przez rob555
Xylometazolin napisał(a):nie jestem do końca pewien ale mam podobny problem analzując ten bolik. Mam silnik ASV na pompie rotacyjnej. Kat wtrysku ustawiony bardzo dobrze, pali czysto. Jednak na 3 cylindrze cały czas mam koło 0.2 na plus, resztę na zero rób minus do 0.05. czy to może oznaczać uszkodzenie pompy czy brak szczelności w cylindrze ?


Zycze kazdemu takiej rozbieznosci..... :P

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 24 marca 2008, 21:53
przez erw0
Xylometazolin tylko się cieszyć rzuć viruska i deptać.

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 24 marca 2008, 22:21
przez Xylometazolin
yhm czyli wszystko jest dobrze ?:P trochę smiesznie, że ten jeden cylinder tak nie domaga. To znaczy,że komputer zwiększa mu dawkę paliwa w porównaniu do innych cylindrów?

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 24 marca 2008, 23:04
przez rob555
Xylometazolin napisał(a):yhm czyli wszystko jest dobrze ?:P trochę smiesznie, że ten jeden cylinder tak nie domaga. To znaczy,że komputer zwiększa mu dawkę paliwa w porównaniu do innych cylindrów?


Mniej wiecej tak to wyglada. Ale u Ciebie korekcja wzorcowa, rzadko sie taka widuje...

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 25 marca 2008, 12:49
przez Marcin_TDI
a co wkoncu wyszlo ?? moze walek masz skopany, jestem ciekaw co wyjdzie...

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 25 marca 2008, 13:17
przez erw0
dopiero będe działał.
prawdo podobnie czujnik halla ledwo zipie
jak go wymienie to wyjdzie jak jest rozrząd ustawiony.
jak to nic nieda to jak robert pisał zaczne zaglądać do pompek.
narazie wymieniłem zaworek zwrotny ale był ok.

[ Dodano: Czw 27 Mar, 2008 ]
czyli jak jest zle ustawiony rozrząd co wynika z bloku 004 to jak najbardziej mogą być problemy z rannym uruchomieniem ponieważ ecu czyta wszystko z dwuch czujników g40 i g28 na podstawie którego ecu tworzy kąt wtrysku.
czy dobrze to rozumie?

rozrząd w tdi pd

PostNapisane: 27 marca 2008, 21:17
przez erw0
czyli jak jest zle ustawiony rozrząd co wynika z bloku 004(falująca poz.4 od 1.7 do 4.4) to jak najbardziej mogą być problemy z rannym uruchomieniem ponieważ ecu czyta wszystko z dwuch czujników g40 i g28 na podstawie którego ecu tworzy kąt wtrysku.
czy dobrze to rozumie?

pozdr.

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 27 marca 2008, 22:19
przez przepalek
erw0 napisał(a):falująca poz.4 od 1.7 do 4.4
nie wiem jak jest konkretnie z tymi czujnikami,ale wtrące jedynie,że kiedy diagnozowałem ARL'a z paskiem który przeleciał 90tysięcy przy dość mocnym użytkowaniu silnika skok był od 0,5 do 1,1, więc trochę zszokowało mnie to co napisałeś. Podobno najbardziej efektywne ustawienie paska to -0,5. Niech jeszcze ktoś się wypowie mądrzejszy,bo możliwe,że czeka Cię korekta położenia paska lub jego ewentualna wymiana.Pozdrawiam

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 27 marca 2008, 22:55
przez erw0
ciekawostka jest taka ,że wszystko zostało wymienione w rozrządzie i jest taki efekt.
może te czujniki się kończą. one podają informacje o fizycznym ustawieniu wałka i wału do ecu.

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 28 marca 2008, 00:14
przez marexi
rozni mechanicy mi mowili o roznych parametrach ale max 1,3 slyszalem zeby bylo jeszcze do przyjecia. na tych parametrach nie jezdzilbym w ogole, raz przeszedlem wymiane silnika bo starszy pan oschylil sie o 2,2... i po kilku probach odpalenia bylo po wszystkim....

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 28 marca 2008, 07:47
przez Tonny S
erw0, scalam i naucz sie, ze zanim założysz nowy temat poszukaj czy nie było już o tym albo pisz w starszym temacie jeśli istnieje powiązanie.

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 28 marca 2008, 09:58
przez Marcin_TDI
masz ewidentnie źle rozrząd ustawiony...

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 28 marca 2008, 17:47
przez erw0
jutro jade werfikować.
dam znać jak znajdziemy co jest grane

pozdrawiam

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 28 marca 2008, 21:24
przez Xylometazolin
To się bardzo ciesze :D virus pewnie będzie ale narazie chce ten silnik zrobić na glanc,żeby wszystko grało. kończe już mój offtop.

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 16 maja 2008, 13:35
przez Matryx
Witam.
Wczoraj podłączyłem VAG u siebie i wyszło mi w bloku 013, zatraz po zapaleniu - zimny silnik:
Cylinder 1: 0,05
Cylinder 2: -0,31
Cylinder 3: -0.02
Cylinder 4: 0.26

Po minucie takie odczyty:
Cylinder 1: 0,00
Cylinder 2: -0,16
Cylinder 3: -0.24
Cylinder 4: 0.42

Czy to normalne, że są takie robieżności w dawkowaniu paliwa?

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 18 maja 2008, 19:30
przez erw0
prawidłowe ,ale o ile mi wiadomo to powinno sprawdzać się na rozgrzanym silniku min80st.

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 21 lutego 2014, 12:00
przez klaku01
Witam,
koledzy, odświeżam temat, po podpięciu pod vaga ( przez GREGORA10) wyszło, że mogę mieć niedopięty pasek rozrządu lub przestawiony bo korekcja jest +1,7 i na wyższych obrotach pływa do +5.
Po wymianie rozrządu jeżdżę już tak rok (ok 18tyś km) na pewno po wymianie mechanior nie sprawdzał z vagiem.
Najciekawsze jest to, że wóz chodzi bez zarzutu pali na strzał nie szarpie kopa ma jak nic ( jakiś Jurgen zrobił program ale do bani i będzie robiony od nowa)
Jak myślicie, zostawić tak jak jest czy ustawiać tak jak ma być ( według Gregora od -1 do 0)

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 21 lutego 2014, 13:56
przez Marcin_TDI
-1.1 to bardzo dobre ustawienie. Jeśli masz takie rozbieżności to możesz mieć za słabo naciągnięty pasek rozrządu lub kopsnięty napinacz. masz mechaniczny czy hydrauliczny ?

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 21 lutego 2014, 14:25
przez klaku01
:shock: ? chyba mechaniczny bo imbusem go naciągał jak wymieniał rozrząd i potem dokręcał

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 21 lutego 2014, 14:37
przez Marcin_TDI
to może być za słabo naciągnięty pasek tak jak pisałem wyżej. spróbuj ustawić na -1 i zrób loga na 3-cim biegu kanału 004

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 21 lutego 2014, 14:55
przez klaku01
ok znajdę chwilkę to podjadę do jakiegoś magika co ogarnia temat żeby to zrobić, a czy coś może się zesrać jak dalej tak będę jeździł? czy coś się poprawi ?

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 21 lutego 2014, 19:40
przez Marcin_TDI
nie powinno tak byc. radze zrobic z tym porzadek jak najszybciej. bynajmniej ja bym tak zrobił

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 22 lutego 2014, 07:36
przez klaku01
Ok dzięki . Poszukam jakiegoś dobrego magika.

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 2 września 2016, 22:10
przez dezeus
Pacjent ASZ , najechane 175kkm

Ogólnie na ciepłym kanał 13:
-0,49 -0,75 0,26 0,94 - rozgrzany przy bipy 37 31 41 39

ale przy dodawaniu gazy przy trzymaniu na 2600 obrotach czwarty cylinder pokazuje różne wartości jak również podczas jazdy .
4 cylinder skacze od 1.45 , czasami przy dodawaniu pokazuje 0 , po ostrej jeździe 4 pokazuje 1,5 i różnice pomiędzy cylindrami są od 1i 2 około -1,-1 do +1,45 na 4 cylindrze .
Dodam że przy dodawaniu gazu na wolnym czuć jakby delikatne wibracje na około 2200tys. , poza tym na zimnym przy zapaleniu korekcje wszystkie oscylują około 0,2 wraz ze wzrostem temperatury rozbiegają się , jeżeli ktoś zainteresuje się tematem postaram się wrzucić logi.
Zastanawia mnie 4 cylinder bardzo skaczą wartości inne też skaczą ale w jakby sensownych granicach , samochód jeździ akceptowalnie ,muszę dodać że kąt synchronizacji skacze od ma -0,6 ale skacze do 0 i do -1,7
Pytanko czy czas najwyższy zająć się tym 4 pompowtryskiem

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 2 września 2016, 22:20
przez Marcin_TDI
Zacznij od dogiecia pinow na kostkach od pompowtryskach

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 3 września 2016, 08:55
przez dezeus
Dzięki Marcin, postaram sie ogarnąć te kostki.

-- 3 wrz 2016, o 09:55 --

Wystarczy zdjąć pokrywę zaworów i podciągnąć te wtyki przy pompowtryskach, a żeby być pewny 4 cylinder to ten liczony od rozrządu?

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 3 września 2016, 11:42
przez [gypsymh]
Tak kolego. Ściągnąć dekiel, wyjąć wtyczki z pompek, ostrożnie rozebrać wtyczki, i dogiąć piny.
Pierwszy cylinder to ten od rozrządu.

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 3 września 2016, 19:06
przez dezeus
Dzięki o to mi chodziło zajmę się tym na wolnym, muszę popatrzeć filmiki aby nic nie spiep...
Poza tym dzisiaj zrobiłem jeszcze raz logi wyniki troszkę inne:
Zimnny silnik zaraz po odpaleniu
http://vaglog.pl/log_276860.html - 13 , 23
http://vaglog.pl/log_276862.html - 13

Ciepły po jeździe
http://vaglog.pl/log_276863.html - 13
http://vaglog.pl/log_276864.html -23
http://vaglog.pl/log_276865.html -18

Podczas jazdy
http://vaglog.pl/log_276866.html - ciepły 90* - 13,23,4
http://vaglog.pl/log_276868.html jeszcze niedogrzany 13,23

Ogólnie czym cieplejszy tym gorzej z korekcjami lepiej z Bipami ale z nimi nie jest ogólnie dobrze różne wyniki z dwóch dni , na pewno się zajmę połączeniem pompek tak jak pisali wyżej Marcin_TDI i [gypsymh] i dam znać .

-- 3 wrz 2016, o 20:06 --

Czy po zdjęciu pokrywy zaworów , trzeba założyć nową uszczelkę ?, czy można na starej? jak się powinno robić aby nie ciekło i ewentualnie jakim momentem dokręcić

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 4 września 2016, 17:35
przez transit_master
Z uszczelka w PD nie jest taka prosta sprawa. Jeśli jest ok można zostawić ale proponuje obsmarować jakimś DIRKO. Lubi puszczać przy vacum od ściany grodziowej nawet po zastosowaniu uszczelniacza. Na necie (chyba na forum paska) znajdziesz NM jak i kolejność dokręcania śrub bo jest ich trochę.

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 5 września 2016, 08:00
przez chlorek
dezeus, korekcje sprawdza się tylko na rozgrzanym silniku.
Pokusił bym się jeszcze o wymianę oringów. Przy okazji sprawdzisz gniazda w głowicy, czy nie są za bardzo wyrobione. Również polecam wrzucić do czyszczenia i diagnozy wtrysków jak już będą wyjęte.
Korekcje nie świadczą tylko o wtryskach. Są one odpowiedzialne za całą pracę silnika np. dół silnika. Sprawdź kompresje.
Nie wiem czy ma to coś wspólnego ale 4 cylinder jest najbliżej vacum.

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 5 września 2016, 10:09
przez dezeus
Mieszkam w UK i jeżeli sam nie ogarnę tematu raczej nie będę się pchał w naprawy chyba że będę musiał , zrobię co piszecie i zobaczę samochód ma najechane 175 kkm robiony serwis co roku itp. więc wykluczam raczej poważniejsze rzeczy . NA chwilę obecna nie mam z nim większych problemów gdyby nie VAG nie pomyślałbym że coś może być nie tak . Dziwi mnie skaczące korekcje , mam w PL ASV i korekcje były nie idealne ale nie skakały , a tym bardzie na 4 są od 0.3 bywa że na ciepłym 1,52
Poza tym sprawdzałem na zimmym bo gdzieś wyczytałem na innym forum że jak na zimnym ma duże korekcje to mogą być problemy z "cylindrami ... sprężaniem" dlatego wrzuciłem . Czasami ktoś kto miał podobny problem ewentualnie naprawia takie rzeczy może napisać bardzo trafne diagnozy . Dzięki za informacje na pewno wezmę je pod wagę przy ewentualnych naprawach

Re: [1M] Diagnoza odczytu + rozrząd w PD

PostNapisane: 5 września 2016, 11:39
przez chlorek
dezeus napisał(a):"cylindrami ... sprężaniem

W zimę pokaże nawet ponad "2" :P.
Najlepiej sprawdzić dodatkowo na zimnym kompresje.
175kkm to sporo na same oringi.