Strona 1 z 1

[1M] Utrata mocy polaczona z halasem z rozrzadu

PostNapisane: 21 kwietnia 2008, 20:07
przez kaczor
Witam przeczytalem wiele tematow, ale nei znalazlem nic co byloby podobnego do tego co mi sie stalo.Auto To seat leon tdi 150 koni, do dzisiaj smigalo super, ale dzisiaj po ostrym pilowaniu nagle stracil "kopa" wyglada to tak jakby turbo bardzo slabo sie zalaczalo.Jednoczesnie nei wyskakuje jeden blad i pojawil sie charakterystyczny halas z rozrzadu , cos jakby bardzo glosne szeleszczenie ktore jest tym glosniejsze im wieksze sa obroty.Czytalem kiedys o tym ze rozrzad moze przeskoczyc o jeden zabek i dawac takei wlasnie objawy.Aha i auto ostro podkapca jak dogazuje z niskich obrotow, dym jest czarny tak jakby nie dostawal wystarczajaco duzo powietrza.Ktos ma jakies pomysluy?

Re: [1M] Utrata mocy polaczona z halasem z rozrzadu

PostNapisane: 21 kwietnia 2008, 20:16
przez biloowa
Najlepiej podjedz do Roberta do Tune Up niech Ci porządnie zdjagnozuje auto.

Re: [1M] Utrata mocy polaczona z halasem z rozrzadu

PostNapisane: 21 kwietnia 2008, 20:20
przez bono
kaczor napisał(a):auto ostro podkapca jak dogazuje z niskich obrotow, dym jest czarny tak jakby nie dostawal wystarczajaco duzo powietrza.Ktos ma jakies pomysluy?

Sprawdź czy nie masz dziury w dolocie, może się IC rozszczenił. Co na to VAG ? Może ci turbo przaładowuje. Możlwy również zapowietrzony układ paliwowy :hmmm:

Re: [1M] Utrata mocy polaczona z halasem z rozrzadu

PostNapisane: 21 kwietnia 2008, 21:30
przez kaczor
bono napisał(a):
kaczor napisał(a):auto ostro podkapca jak dogazuje z niskich obrotow, dym jest czarny tak jakby nie dostawal wystarczajaco duzo powietrza.Ktos ma jakies pomysluy?

Sprawdź czy nie masz dziury w dolocie, może się IC rozszczenił. Co na to VAG ? Może ci turbo przaładowuje. Możlwy również zapowietrzony układ paliwowy :hmmm:

Dzieki za informacje, sprawdze jutro rano, bo dzisiaj juz ciemno.Auto stracilo moc nagloe w trakcie jazdy, wiec to raczej wyklucza uklad paliwowy bo smigalo wczesniej bez problemu.Samochod jest jezdzony dobrze, nie butuje na zimnym,nie tankuje dziadowskiego paliwa, turbo zawsze schladzam przed wylaczeniem.Najbardziej mnei zastanawia ten cholerny szelest z rozrzadu.Z drugiej strony przeciez nie powinno sie tsac nic od troche ostrzejszej jazdy, czasem go krece do 4000 obrotow,ale nie moaj wina ze jezdzi tylu posiadaczy super drogich aut ktorym trzeba pokzac gdzie jest ich meisjce;)Jutro pojade do mechanika zeby zdiagnozowal, jak cos znajdzie to dam znac na forum, mzoe komus sie w przyszlosci przyda

Re: Utrata mocy polaczona z halasem z rozrzadu

PostNapisane: 21 kwietnia 2008, 21:41
przez rob555
kaczor napisał(a):Witam przeczytalem wiele tematow, ale nei znalazlem nic co byloby podobnego do tego co mi sie stalo.Auto To seat leon tdi 150 koni, do dzisiaj smigalo super, ale dzisiaj po ostrym pilowaniu nagle stracil "kopa" wyglada to tak jakby turbo bardzo slabo sie zalaczalo.Jednoczesnie nei wyskakuje jeden blad i pojawil sie charakterystyczny halas z rozrzadu , cos jakby bardzo glosne szeleszczenie ktore jest tym glosniejsze im wieksze sa obroty.Czytalem kiedys o tym ze rozrzad moze przeskoczyc o jeden zabek i dawac takei wlasnie objawy.Aha i auto ostro podkapca jak dogazuje z niskich obrotow, dym jest czarny tak jakby nie dostawal wystarczajaco duzo powietrza.Ktos ma jakies pomysluy?


Stawiam na rozszczelnienie dolotu. Radze nie jezdzic w takim stanie bo turbo szybko poleci.

Re: [1M] Utrata mocy polaczona z halasem z rozrzadu

PostNapisane: 22 kwietnia 2008, 07:55
przez Marcin_TDI
kaczor napisał(a):ten cholerny szelest z rozrzadu.

skad wiesz ze to z rozrzadu ?? jezdz ten dolot sprawdz bo pewnie glosno pracuje i tak Ci sie wydaje...

Re: [1M] Utrata mocy polaczona z halasem z rozrzadu

PostNapisane: 22 kwietnia 2008, 17:43
przez kaczor
bylem dzisiaj u pana roberta w gdansku.fachowiec pierwszej klasy diagnoza zajela mu 30 sekund m okazalo sie waz od IC zepsul sie na mocowaniu.Nie trzeba bylo nawet wstawiac nowego, wystarczyla wiertarka i jedna sruba na mocnowaniu.Auto znowu smiga jak zloto.Jesli ktos ma auto w trojmiescie i ma jakies klopoty to polecam tune-up, podejscie profesjonalne no i cenne jest to ze nie naciagal mnei na dodatkowe koszty (bo takich fachowcow jak wiadomo co chca naciagac na wymiane wszystkiego jest pelno i trzeba ich unikac).Przy okazji wyszla ciekawa sprawa , bo moj ARL byl hamowany w Belgii i ma bardzo dobre osiagi w serii (173hp@4091 RPM i 373Nm@2341 RPM) wiec doszlismy do wniosku ze albo hamownia byla zla,albo auto ma potworna premie w seri albo ma jakiegos boxa o ktorym nie wiem.

Re: [1M] Utrata mocy polaczona z halasem z rozrzadu

PostNapisane: 22 kwietnia 2008, 17:47
przez paramedic71
a z tego co wiem to zdarzaly sie takie rodzynki z moca powyzej 170 koni :) w serii

Re: [1M] Utrata mocy polaczona z halasem z rozrzadu

PostNapisane: 23 grudnia 2008, 00:55
przez webski
Witam.. mam rowniez problem z moca.. Mam leona z 2002 150KM i cos od 3tys obrotow zaczyna przerywac jakby turbo mialo jakies dziury.. na VAG-u wszystko w porzadku, turbo takze przemierzone, przeplywomierz rowniez w porzadku..??
A dolujace sa sytuacje jak jakies Golfy staja na swiatlach i im ladnie odchodze,ale tylko na chwile,bo zaczyna mi sie dusic i kapa.. wtedy ja wacham dymki:( Pomozcie.. pozdr

Re: [1M] Utrata mocy polaczona z halasem z rozrzadu

PostNapisane: 24 grudnia 2008, 14:04
przez rob555
Moze pompowtryski nie wyrabiaja juz....trzeba porzadnie zdjagnozowac