Strona 1 z 1

czy sa roznice i dlaczego buja

PostNapisane: 22 kwietnia 2008, 20:33
przez mjudu
pytanie moze smieszne, ale ja sie na tym nie znam.
czy jest jakas roznicam w zawieszeniu pomiedzy toledo 90KM ALH z 2003 a leonem 110KM ASV z 2000. Bo jak wymienialem laczniki stabilzatora to przy moim byly wieksze koszta bo pan powiedzial ze umnie cos tam jeszcze doszlo. Czy sa to jakies duze roznice czy nie.

i drugie pytanie, co moze byc powodem takiego uczucia - wchodzac szybciej w zakret i trafiajac w jakas nierownosc mam wrazenie ze jakbym mial wyleciec z zakretu a buda cala mi sie kolysze jakby byla na resorach, bylem na maszynie, amorki wporzo maja po 70 +/-2

Re: czy sa roznice i dlaczego buja

PostNapisane: 22 kwietnia 2008, 20:40
przez belzi
mjudu, ALH i ASV maja takie same zawieszenia, mogo roznic sie jedynie gruboscia stabilisatora
jesli chodzi o bujanie, przyczyna moga byc amortyzatory (niekoniecznie zuzyte, ale np. jakies zamienniki, ktore sa bardziej komfortowe od ori) oraz sprezyny lub duzy profil opony

Re: czy sa roznice i dlaczego buja

PostNapisane: 23 kwietnia 2008, 08:45
przez mjudu
z amortyzatorami to nie wiem czy byly wymieniane wiem jedynie ze auto jezdzlo w holandi, a 2 lata w polsce. Z tego co widzialem to sprezyny sa normalne(chyba) koloru czarnego. A jezeli chodzi o profil opon to odpada bo mam 205/55 16 cali

Re: czy sa roznice i dlaczego buja

PostNapisane: 23 kwietnia 2008, 13:41
przez Marcin_TDI
tutleje wahacza sprawdzales ??

Re: czy sa roznice i dlaczego buja

PostNapisane: 23 kwietnia 2008, 19:03
przez mjudu
tuleje wymianialem i to nie tak dawno

Re: czy sa roznice i dlaczego buja

PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 00:03
przez lec
mjudu, chcesz szybciej w zakretach jezdzic to nie ma przebacz - musisz zawieszenie zmodyfikowac. Seryjny amor w zakrecie kiedy auto sie juz kladzie nie ma jak jeszcze amortyzowac nierownosci.

Re: czy sa roznice i dlaczego buja

PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 09:05
przez mjudu
no tak ale umnie raczej bardzeij jest cos nie tak bo mam do porownania toledo z 2003 roku i jak nim jezdze to tak nie buja.

Re: czy sa roznice i dlaczego buja

PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 15:28
przez lec
to byc moze masz amortyzatory do wymiany, przechodza testy ale do takiej jazdy po zakretach nie wystarczaja. Jedynie do PSJ sa dobre :) Kiedys mialem podobnie - tez diagonstyka pokazywala sprawnosc OK ale przy jakimkolwiek wiekszycm obciazeniu juz nie domagaly

Re: czy sa roznice i dlaczego buja

PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 22:21
przez mjudu
a istnieje jakas mozliwosc sprawdzenia czy sa to amortyzatory pomijajac typowy test na maszynie czy raczej jak sie nie wymiani to sie nie dowie czy sa to amortyzatory

Re: czy sa roznice i dlaczego buja

PostNapisane: 26 kwietnia 2008, 16:56
przez lec
raczej tylko wymiana.... aczkolwiek mozesz na postoju pobujac autem po prostu, a potem pobujac innym ktory takich objawów nie ma i porownac. To w lepszym stanie powinno sie mniej odchylac. Przy czym nalezy to robic z odpowiednia sila aby widziec efekt.

Re: czy sa roznice i dlaczego buja

PostNapisane: 26 kwietnia 2008, 17:34
przez marcin_kielce
mjudu napisał(a):a istnieje jakas mozliwosc sprawdzenia czy sa to amortyzatory pomijajac typowy test na maszynie czy raczej jak sie nie wymiani to sie nie dowie czy sa to amortyzatory


Mjudu tak jak Lec pisze trzeba wymienic amorki i sprawdzic wszystkie elementy gumowe zawieszenia. W przypadku Polskich drog amortyzatory koncza sie dosyc szybko, niestety...
Jesli chcesz poprawic zawieszenie auta to pomysl o lepszych amortyzatorach i np. mocniejszych gumach zawieszenia od Cupry R.

Pozdro
Marcin

Re: czy sa roznice i dlaczego buja

PostNapisane: 3 marca 2015, 20:47
przez matelec
Witam,

Panowie nie chcę zakładać nowego tematu dlatego pytanie w tym. Kupiłem nowe amortyzatory tył, firma GH. Na wyjściu tłoczyska znajdują się takie plastikowe elementy które łatwo zdjąć, takie nakładki. Czy montować amorki razem z tym czy to powinienem zdjąć? Wydaje mi się, że jeżeli one zostaną to będą się blokować w tej plastikowej tulei z bałwankiem. :?:

Re: czy sa roznice i dlaczego buja

PostNapisane: 4 marca 2015, 09:17
przez lec
to sa najprawodpodobiej nakladki do zabezpieczenia w transporcie. Nic takiego nie powinno zostac na amortyzatorze po montażu