Strona 1 z 1

Zabudowanie Turbosprężarki Z Mercedesa 320CDI GARRET!!!!!!!!

PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 10:22
przez CzarnaNiunia29!
czy bedzie pasować do leona 130KM 1.9 TDI : TURBOSPRĘŻARKA GARRETT PASUJĄCA DO MERCEDESA SPRINTERA 310, 210 E-KLASE I PODOBNE.

lub

Turbosprężarka model 642 do silnika 280 cdi lub 320 cdi.

ile musialbym wydać pieniędzy na to aby wszystko ok chodziło z taką turbosprężarką. Pozdrawiam.

Re: Zabudowanie Turbosprężarki Z Mercedesa 320CDI GARRET!!!!!!!!

PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 10:36
przez paramedic71
nie znam sie dokladnie ale wydaje mi sie ze pasuje turbo od 2,7 Cdi generalnie jesli chcesz wiediec cos na temat kosztow lub turbo dzwon do CS lub jakiej innej firmy tuningowej
Na temat tego czy pasuje jak zabudowac itd to raczej nikt Ci nie powie bo to pilnie strzezona tajemncia Jedi ;p

Re: Zabudowanie Turbosprężarki Z Mercedesa 320CDI GARRET!!!!!!!!

PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 10:53
przez Marcin_TDI
wsadzic to nie problem, mozesz dac nawet gt22V z BMW X5, tylko kto Ci to wystroi ??
włożyć turbo to znaczy dorobić flanszę, dopasować kolektor albo wyspawać nowy, węże olejowe poprzerabiać tak aby zasilaly turbine w olej... no i kwestia Downpipe'u i dolotu... i tak najwiekszy efekt da strojenie, bez tego nawet nie podchodz do tematu...

Re: Zabudowanie Turbosprężarki Z Mercedesa 320CDI GARRET!!!!!!!!

PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 11:26
przez KoLoS
Marcin_TDI, idealnie opisał temat, najpierw szukaj kogoś kto się zajmie strojeniem i on Ci powie co potrafi wystroić pod dane auto

Re: Zabudowanie Turbosprężarki Z Mercedesa 320CDI GARRET!!!!!!!!

PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 11:38
przez Micz
nie ważne czy ze sprintera czy z e-klasse od 2,7 CDI każdy Ci wystroi bo właśnie takie większość tunerów wkłada ;)

[ Dodano: Pią 25 Kwi, 2008 ]
Choć słyszałem, że ta od e-klasy jest wydajniejsza

Re: Zabudowanie Turbosprężarki Z Mercedesa 320CDI GARRET!!!!!!!!

PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 11:45
przez Marcin_TDI
Micz napisał(a):nie ważne czy ze sprintera czy z e-klasse od 2,7 CDI każdy Ci wystroi bo właśnie takie większość tunerów wkłada

akurat woli wyjaśnienia powiem Ci ze to bardzo ważne.
Micz napisał(a):Choć słyszałem, że ta od e-klasy jest wydajniejsza

ja troszke inaczej slyszalem :)
jak chcesz potworka to gt22 od Bmki Ci w zupelnosci styknie i bedzie wiecej jak 230KM - http://www.allegro.pl/item347513130_reg ... _gt25.html
nalezy tak dobierac aby lag byl jak najmniejszy.

Re: Zabudowanie Turbosprężarki Z Mercedesa 320CDI GARRET!!!!!!!!

PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 11:46
przez paramedic71
tak czy siak trzeba sie zglosic do jakies firmy koszty to ok 4-5 tys

[ Dodano: Pią 25 Kwi, 2008 ]
oczywiscie nie liczac innych podzespolow ktore trzeba zrobic jak sprzeglo wydech cooler

Re: Zabudowanie Turbosprężarki Z Mercedesa 320CDI GARRET!!!!!!!!

PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 13:12
przez marcin_kielce
Marcin jezeli chodzi o laga to najbardziej to zalezy od umiejetnosci tunera a nie od rodzaju sprezarki, bo czy to bedzie GT22 ze Sprintera czy z X5 to nie ma juz tal duzego znaczenia...jak mowilem najwazniejszy jest tuner, bo to 99% sukcesu :yes:

Jesli chodzi o GT22 to juz z nia jest troszke rzezby przy zalozeniu, ale nie ma tragedii...wszystko sie da zrobic jak ktos potrafi. Wiem bo mam takie turbo w Borze.

Dodam od siebie, ze jesli myslisz powaznie o tuningu Diesla to GT22 jest najlepsza opcja, bo to juz duze turbo a jak ktos to dobrze wystroi to przyjemnosc z jazdy z niskich obrotow nie bedzie gorsza jak w serii.

Pozdrawiam
Marcin

Re: Zabudowanie Turbosprężarki Z Mercedesa 320CDI GARRET!!!!!!!!

PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 13:24
przez KoLoS
Marcin_TDI napisał(a):ak chcesz potworka to gt22 od Bmki Ci w zupelnosci styknie

fr3ak miał chyba z BMW turbine i żaden tuner nie potrafił tego wystroić, ale to on najlepiej opisze swój szczególny przypadek ;)

Re: Zabudowanie Turbosprężarki Z Mercedesa 320CDI GARRET!!!!!!!!

PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 13:26
przez paramedic71
wydaje mi sie ze dyskusja teraz jest bez sensu bo nikt z nas aut nie stroi wiec tak naprawde zeby zdobyc odpowiedzi na pytanie trzeba zadzwonic do ktoregos z tunerow, ew poczekajmy az ktorys sie na forum odezwie i wypowie

Re: Zabudowanie Turbosprężarki Z Mercedesa 320CDI GARRET!!!!!!!!

PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 13:27
przez wgi
ewentualnie można poczytać/popytać http://forum.tdi-tuning.pl

Re: Zabudowanie Turbosprężarki Z Mercedesa 320CDI GARRET!!!!!!!!

PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 13:42
przez Marcin_TDI
ja nie mowie tego z wlasnych doswiadczen. powiem tajemniczo - niektore suszarki potrafia o wiele wczesniej ladowac a moce maja takie same jak te co laduja bardzo pozno... akurat 2,7 CDI i X5 to sa rozne sprezarki mimo ze jedno i drugie gt22. na tej z X5 sa duzo wieksze przyrosty... ale tak czy siak fajnie jakby jakis tuner sie wypowiedzial... :piwo: :piwo:

Re: Zabudowanie Turbosprężarki Z Mercedesa 320CDI GARRET!!!!!!!!

PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 13:46
przez paramedic71
dokladnie :) poczekajmy na wypowiedz ktoregos z tunerow :)

Re: Zabudowanie Turbosprężarki Z Mercedesa 320CDI GARRET!!!!!!!!

PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 13:48
przez CzarnaNiunia29!
A jak cenowo Panowie trzeba liczyć.

wystrojenie i zabudowanie turbiny?????
intercooler na większy?zabójcza temp. silnika?
sprzęgło nie wytrzyma tego? prawda?
kolektor będzie pasował czy przeróbka czeka go?
dolot trzeba zmienic?
pompowtryski wytrzymaja?

coprawda temp. zawsze 90 stopni i wyzej nie siega, ale w lecie bedzie sie gorzej zbierał?prosze żeby ktoś wycenił to co napisałem i skomentował każdą moją watpliwość.Dziękuję.Pozdrawiam.

Re: Zabudowanie Turbosprężarki Z Mercedesa 320CDI GARRET!!!!!!!!

PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 13:50
przez paramedic71
sprzeglo i cooler bankowo do wymiany pompowtryski powinny wytrzymac kolektor i dolot tez raczej trzeba bedzie zmodyfikowac ale na wszystkie te pytanie odpowiedzi udziela CI firmy ktore to robia wybierz sobie ktoras zadzwon zapytaj i tak bedzie najlepiej
a tak mniej wiecej
to big turbo ze strojeniem ok 4 tys
duzy cooler ok2-2,5 tys
sprzelo ok 2-2,5 tys
ale do duzego trubo musisz miec przelotowke to jeszcze dolicz ok 2 tys
pzdr

Re: Zabudowanie Turbosprężarki Z Mercedesa 320CDI GARRET!!!!!!!!

PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 13:56
przez Marcin_TDI
CzarnaNiunia29! napisał(a):A jak cenowo Panowie trzeba liczyć.

wystrojenie i zabudowanie turbiny?????

5tys zl na gotowo jesli masz ARL-a u przwie kazdego tunera

intercooler na większy?zabójcza temp. silnika?

jesli ARL to wytrzyma te 230PS

CzarnaNiunia29! napisał(a):sprzęgło nie wytrzyma tego? prawda?

trafiaja sie takie sztuki co trzymaja pod warunkiem ze program jest napisany dobrze. to wychodzi zazwyczaj przy strojeniu, ale jezeli juz slizgnelo Ci sie choc raz to licz sie z tym ze trzeba wymienic, najlepiej sachs racing ok 2000zl lub slabsze sprzeglo z sharana ale to i jeszcze dwumas trzeba tez ok 2000 wyjdzie...

CzarnaNiunia29! napisał(a):kolektor będzie pasował czy przeróbka czeka go?

to juz w cenie jest. zalezy jakie turbo, do niektorych pasuje kolektor od VPka + flansza a do niektorych trzeba spawac...

CzarnaNiunia29! napisał(a):dolot trzeba zmienic?

TAK - przy turbo

pompowtryski wytrzymaja?

wytrzymaja, czemu maja nie wytrzymac... ??

Re: Zabudowanie Turbosprężarki Z Mercedesa 320CDI GARRET!!!!!!!!

PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 13:58
przez paramedic71
Marcin pisal na poczatku ze chodzi o leona 130 koni wiec to chyba ASZ ;p

Re: Zabudowanie Turbosprężarki Z Mercedesa 320CDI GARRET!!!!!!!!

PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 13:59
przez belzi
A wedlug mnie to nie ma co wkladac za duzego turbo do auta, bo nie zapominajmy, ze to TDI i jesli bedzie duze turbo to brdzie duza turbodziura, a porzadnie to bedzie pompowac dopiero przy duzych obrotach, a i koszta beda juz bardzo duze

Re: Zabudowanie Turbosprężarki Z Mercedesa 320CDI GARRET!!!!!!!!

PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 14:44
przez marcin_kielce
belzi napisał(a):A wedlug mnie to nie ma co wkladac za duzego turbo do auta, bo nie zapominajmy, ze to TDI i jesli bedzie duze turbo to brdzie duza turbodziura, a porzadnie to bedzie pompowac dopiero przy duzych obrotach, a i koszta beda juz bardzo duze


nie zgadzam sie z toba Belzi :piwo:

mam akurat doswiadczenie w tej materii i GT22 ogarnieta pzrez dobrego tunera, w silniku ALH, przy seryjnych wtryskach, pompie zachowuje sie tak jak seryjna turbina...ot trzeba to po prostu umiec wystroic.

Pozdrawiam
Marcin

[ Dodano: Pią 25 Kwi, 2008 ]
Jesli juz sie ktos decyduje na duze turbo to powino sie wymienic:
- turbo z montazem okolo 5000 PLN
- koniecznie wydech okolo 2000PLN
- przerobic delikatnie dolot
- w silniku ASZ trzeba koniecznie zrobic cooler FMIC- 2000 PLN
no i to wszystko dostroic ale to bedziesz mial juz w cenie.

Przy takiej konfiguracji wypadaloby zrobic rowniez wieksza chlodnice oleju. Nie wspominam juz rowniez o takich rzeczach jak hamulce, zawieszenie bo wszyscy na tym forum wiemy, ze bezpieczenstwo to podstawa :yes: :)) :P

Pozdrawiam
Marcin

Re: Zabudowanie Turbosprężarki Z Mercedesa 320CDI GARRET!!!!!!!!

PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 17:26
przez belzi
Wiesz Marcin, ja nie mam zadnego doswiadczenia, tylko wiedza czysto teoretyczna i z tego co sie orientuje, to wlasnie przy seryjnych pompkach itd to wlasnie GT22 jest rozwiazaniem optymalnym, a dalsze modzenie i wstawianie czegos wiekszego to juz duze pieniadze no i tak jak pisalem, turbodziura, bo niemozliwoscia jest, zeby duze turbo rozpedzalo sie tak szybko jak male

Re: Zabudowanie Turbosprężarki Z Mercedesa 320CDI GARRET!!!!!!!!

PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 22:39
przez fr3ak
KoLoS napisał(a):
Marcin_TDI napisał(a):ak chcesz potworka to gt22 od Bmki Ci w zupelnosci styknie

fr3ak miał chyba z BMW turbine i żaden tuner nie potrafił tego wystroić, ale to on najlepiej opisze swój szczególny przypadek ;)


Miałem turbine z BMW. To, że żaden tuner nie był w stanie jej wystroić wynikało wyłącznie z fatalnego wykonania mechaniki. Samo turbo, jak się potem okazało jest ok (notabene mogę odsprzedać :) ) natomiast zamontowane było tragicznie, a ja nie znając tematu dawałem się wodzić za nos przez zakład który to wykonał.
Jeśli chodzi o turbiny od BMW jest to chyba najczęściej wykorzystywane turbo do modów TDI w zachodniej europie. Moje byłe przeboje z tym turbo nie były spowodowane tym, że turbina była zła - więc nie kierujcie się tym, że fr3ak miał i była lipa. :)

Natomiast trochę dziwi mnie to jak szacujecie, że na jednym turbo to będzie 230 na innym 220 a na innym jeszcze coś. Wszystko zależy od naprawdę wielu czynników związanych z montażem oraz ogólnym stanem silnika. Zresztą, mam nadzieję, że obecni na forum tunerzy wypowiedzą się w tej kwestii, bo ja mówię wyłącznie z pkt widzenia własnych doświadczeń i rozmów z ludźmi, ktorzy w moim odczuciu znają się na rzeczy:)

Re: Zabudowanie Turbosprężarki Z Mercedesa 320CDI GARRET!!!!!!!!

PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 23:27
przez marcin_kielce
belzi napisał(a):Wiesz Marcin, ja nie mam zadnego doswiadczenia, tylko wiedza czysto teoretyczna i z tego co sie orientuje, to wlasnie przy seryjnych pompkach itd to wlasnie GT22 jest rozwiazaniem optymalnym, a dalsze modzenie i wstawianie czegos wiekszego to juz duze pieniadze no i tak jak pisalem, turbodziura, bo niemozliwoscia jest, zeby duze turbo rozpedzalo sie tak szybko jak male


Tu sie zgadza Belzi, ja mowilem o GT22 a nie o wiekszej bo niestety o innych nie mam wiedzy...

Pozdrawiam
Marcin

Re: Zabudowanie Turbosprężarki Z Mercedesa 320CDI GARRET!!!!!!!!

PostNapisane: 27 kwietnia 2008, 00:35
przez klauspolo
Nie ma sensu robić rzeżby moim zdaniem i zakładać samemu GT22, skoro koszta będą te same oddając to w ręce tunera np. Compsport który zrobi to profesionalnie i co najważniejsze wystroi.

Re: Zabudowanie Turbosprężarki Z Mercedesa 320CDI GARRET!!!!!!!!

PostNapisane: 27 kwietnia 2008, 07:41
przez marcin_kielce
Oczywiscie, ze lepiej jest zlecic renomowanej firmie montaz i wystrojenie turbo. Wtedy bedziesz mial gwarancje, ktora defakto jest bardzo istotna przy takich modyfikacjach :yes:

Pozdrawiam
Marcin