Strona 1 z 1

błędy VAG

PostNapisane: 20 maja 2008, 18:50
przez paul78
Witam serdecznie wszystkich i bardzo proszę o pomoc w rozszyfrowaniu błędów które mi wykrył mechanik podłaczając Vaga otóz przechodzę do rzeczy:
4689 - Szyna CAN urządzenia sterujace ABS brak wiadomości - od momentu zakupu zauwazyłem iz nie działa mi funkcja ABS przy ostrzejszym hamowaniu pedał hamulca nie pulsuje i koła wpadają w poślizg mechanik powiedział iż moze to być przecięty bądz przepalony kabel od wspomagania abs i naprawa tego waha się w zależności od 20 zł nawet do 400 zł ;[ nie wiem czy wierzyć mechanikowi dlatego was proszę o radę :))
4490 - Przepływomierz pow.masowy przerwa/zwarcie do masy w tym błędzie zaproponował mi wymianę częsci w cenie 420 zł prosiłem go aby się wstrzymał więc wykasował mi błędy i kazał przyjechać za tydzień na wymianę i tu też jestem w kropce mam wrazenie ze chca mnie naciagnać to jest mój pierwszy dieselek także bardzo proszę o wyrozumiałosć i pomoc za co z góry dziękuję i pozdrawiam serdecznie :jupi:

Re: błędy VAG

PostNapisane: 20 maja 2008, 19:10
przez Axee
4689 - Szyna CAN urządzenia ...

Powinna Ci swiecic kontrolka (ABS) caly czas.
Mozliwe uszkodzenia to przecieta/zgnieciona/zalana wiazka od sterownika ABS. Zasniedziale kostki przy sterowniku, uszkodzony/zawilgocony sterownik ABS, sprawdz rowniez czy nie jest spalony bezpiecznik od ABSu.

4490 - Przepływomierz pow.masowy przerwa/zwarcie ...

Mozliwe uszkodzenia to zepsuty przeplywomierz, zabrudzony przeplywomierz -czasami warto go wyczyscic, lub zlecic jego czyszczenie, zasniedziala kostka, uszkodzona wiazka.

420pln to troche duzo jak za przeplywke, ale sie porozgladaj, tylko warto kupic oryginal nie zamiennik. Numery i producent sa na starej przeplywce.

Re: błędy VAG

PostNapisane: 20 maja 2008, 19:21
przez paul78
Wielkie dzięki za zainteresowanie się moim problemem :ok:
4689 - kontrolka abs zapala sie chwilowo tylko zaraz po uruchomieniu silnika i potem gaśnie. Mam pytanko czy jest możliwość sprawdzenia samemu i który to bezpiecznik od ABS-u i gdzie go szukać?

4490 tak myślałem że jest to drogo mechanik wykasował mi tylko błędy bez czyszczenia powiedział zebym się do niego zgłosił za tydzień i jeszcze raz podepnie pod Vaga i wtedy oceni czy wymieniać czy nie :mruga:

[ Dodano: Czw 22 Maj, 2008 ]
witam ponownie dzisiaj miałem właśnie przyjemnosć smigania moim leonkiem do Goczałkowic i z powrotem i otóż wracając do jastrzębia próbowałem ot tak sobie wyprzedzić na drodze szybkiego ruchu Audicę A4 i jakież było moje zdziwienie kiedy max predkosć na liczniku miałem 140 km/h i nie chciało więcej czułem duze przymulenie wiec sie zatrzymałem na poboczu zgasiłem autko i odpaliłem ponownie i już śmigał jak należy bardzo proszę o informacje czy winien temu jest przepływomierz? jeśli tak to bardzo bym prosił o namiary gdzie najbliżej mogę dostać przepływomierz Pierburga tylko jak najbliżej Jastrzebia za wszelkie info z góry dziekuję i serdecznie pozdrawiam :mruga:

Re: błędy VAG

PostNapisane: 17 września 2008, 10:55
przez Miro
Podepne sie pod temat.
Wie ktoś co oznaczają te błędy? Co może być ich przyczyną?

17911 - Load Signal from Alternator Term. DF: Implausible Signal
P1503 - 35-10 - - - Intermittent

01314 - Engine Control Module
013 - Check DTC Memory - Intermittent

Re: błędy VAG

PostNapisane: 17 września 2008, 11:12
przez Sammael
Miro napisał(a):17911 - Load Signal from Alternator Term. DF: Implausible Signal
P1503 - 35-10 - - - Intermittent

- uszkodzenie alternatora,
- uszkodzenie regulatora napięcia,
- problem z okablowaniem
Dodatkowo sprawdź skrzynkę bezpieczników na akumulatorze.

Miro napisał(a):01314 - Engine Control Module
013 - Check DTC Memory - Intermittent

-możliwe błędy w module silnika.

Re: błędy VAG

PostNapisane: 18 września 2008, 22:04
przez pembuk
Miro napisał(a):17911 - Load Signal from Alternator Term. DF: Implausible Signal

01314 - Engine Control Module
013 - Check DTC Memory - Intermittent


Wzdaje mi sie ze te błędy sa ze sobą powiązane. Mam to samo i po kasowaniu zawsze pojawiaja sie w tym samym momencie :)

Miro, czy czasem przy okazji nie zapala Ci sie po pewnym czasie od uruchomienia silnika kontrolka od TCS ( "zakręcony trojkąt")? Niby błąd alternatora ,ale u nie z ładowaniem jest wszystko ok( sam robilem pomiary) co prawda nie mialem juz czasu na sprawdzenie przewodow od alternatora do ECU co zreszta całą rzesza użytkowników forum sugeruje :). Sprawdz kabelki wszystkie od alternatora po obu stronach. No i podziel sie spostrzeżeniami :ok:

Re: błędy VAG

PostNapisane: 19 września 2008, 11:12
przez Miro
pembuk napisał(a):Miro, czy czasem przy okazji nie zapala Ci sie po pewnym czasie od uruchomienia silnika kontrolka od TCS
Nie mam układu TCS.

pembuk napisał(a):Sprawdz kabelki wszystkie od alternatora po obu stronach. No i podziel sie spostrzeżeniami
Jak znajdę czas to się za to zabiorę i oczywiście dam znać co i jak.Ładowanie mam w porządku,niedawno zrobiłem trasę 2200 km i zero problemów z autem. Pewnie gdzieś się jakiś kabelek poluzował lub zaśniedziały styki.