Strona 1 z 1

Chip Tuning a spalanie

PostNapisane: 4 września 2008, 14:14
przez fazinho
Drodzy forumowicze,

Na wstępie przepraszam, że tak z grubej rury ale goni mnie czas. Powiedzcie mi proszę, czy po chip tuningu (certyfikowany ASO) w Leonie 2.0 TDI 140km z 2008r (ok 1 tys. km) na 170km spalanie - wzrasta czy spada? Ale tak szczerze ;) A przy okazji czy warto. Z góry dzięki za błyskawiczne odpowiedzi.

PS. Szukałem po forum wpisując chip i spalanie ale na pierwszych kilku stronach nie było satysfakcjonującego mnie tematu a niestety goni mnie czas... mam nadzieję, że to nie problem.

Pozdrawiam !

Re: Chip Tuning a spalanie

PostNapisane: 4 września 2008, 14:18
przez Marcin_TDI
weź pojedź do jakiegoś tunera a nie program z ASO. przy spokojnej jeździe spalanie spada ale jak chcesz wykorzystać otro te 170KM to wiadomo będzie większe średnio o 1 LITR...

Re: Chip Tuning a spalanie

PostNapisane: 4 września 2008, 14:22
przez fazinho
Marcin_TDI napisał(a):weź pojedź do jakiegoś tunera a nie program z ASO. przy spokojnej jeździe spalanie spada ale jak chcesz wykorzystać otro te 170KM to wiadomo będzie większe średnio o 1 LITR...


ale w ASO mam to "w cenie" + chwalą się, że jedyby w polsce mają certyfikat na takie modyfikacje. Spokojniej jeździe... Przez ten wysiączek zmieściłem się w 7-7,5 l/100km przy jeździe miasto - trasa w układzie 60/40%. czy to jest spokojna jazda ? Staram się nie dociskać kiedy nie muszę, żeby pensji na stacji nie zostawiać :)

Re: Chip Tuning a spalanie

PostNapisane: 4 września 2008, 14:26
przez Marcin_TDI
fazinho napisał(a):jedyby w polsce mają certyfikat na takie modyfikacje

potrzebny tylko po to aby gwarancji nie stracić. zapytaj sie kto robi soft dla Nich.

spokojna jazda to pojecie względne, nie muszisz go cisnąc do 4tys za każdym razem z pedałem w podłodze...

mi w trasie spadło o litr swobodnie jak jechałem bez szaleństw do 140km/h
ale w mieście potrafi spalić przy pośpiesznej jeździe dużo więcej....

Re: Chip Tuning a spalanie

PostNapisane: 4 września 2008, 17:18
przez martig
fazinho, programy pisze tylko V-Tech, na nieszczescie do 140km czyl BKD sa gotowce, bo co to moze byc jak wysyłaja zapytanie i po 10 minutach dostaja odpowiedz z nowym programem, dla BMN 170 km pisze sam Piro , wiec chyba troszke lepiej,

jezdziłem 140 km i 140 po chipie , powiem tak spalanie podobne ale banan na twarzy nie zchodzi, jak mozesz to bierz, najwyzej podjedz do jakiegos renomowanego Tunnera w Twojej okolicy niech poprawi, bo certyfikat i tak Ci ASO wystawi wiec jak cos to idz w zaparte ze tak zrobili i koniec

Re: Chip Tuning a spalanie

PostNapisane: 4 września 2008, 22:06
przez fazinho
a jaki jest renomowany tuner w 3miescie i jakie sa tego koszty? Ja wybieralem sie do KMJ Kaszubowscy.... generalnie to licza sobie za to chyba 900zl. Ja mialem w cenie zakupu, niemniej za to 900zl chyba sobie licza bo za inne rzeczy tyle dalem i moglem to na chipa wymieniac. anyway, moze 1tys km to za malo zeby robic chip ? moze pojezdzic z pol roku i dopiero wtedy... najbardziej sie tego spalania boje. juz teraz musze sie pilnowac zeby ponizej 8 sie trzymal....

Re: Chip Tuning a spalanie

PostNapisane: 4 września 2008, 22:23
przez ADAMUS87
ja stoję przed podobnym dylematem zrobić chipa czy nie. Mam leonka z 2005 i tylko 110 koni mogę mieć 140 ale słyszałem, że turbina szybciej umiera a to jest dość droga zabawka

Re: Chip Tuning a spalanie

PostNapisane: 4 września 2008, 22:24
przez martig
fazinho, masz nowe auto , spalanie z czasem spadnie, zawsze tak jest w nowym aucie ze wiecej pali,
ja tez bede kupował u Kaszubowskich, planuje zrobic ok 3-4 tys zmienic na nowy olej i dopiero chipa robic

Twoj Lonik czarny?? Bo ostatnio jak byłem u Kaszubowskich to stał w salonie czarny Leonik do odbioru ( sorry za OT)

Co do tunera to polecam tune-up, Gdańsk ul. Migowska , zreszta masz na forum Rob555 bodajze

Re: Chip Tuning a spalanie

PostNapisane: 4 września 2008, 22:27
przez Sammael
ADAMUS87 napisał(a):110 koni mogę mieć 140

Możesz mieć i więcej ale nie samym programem.
ADAMUS87 napisał(a):słyszałem, że turbina szybciej umiera a to jest dość droga zabawka

"Pisało w gazecie o pewnej kobiecie" Jeśli stosujesz się do zasad korzystania z silnika turbodoładowanego nic nie umrze szybciej. (Chyba, że ktoś Ci zrobi idiotycznego softa - turbina się rozleci i przy okazji sprzęgło)

Taki temat widzieliście?
viewtopic.php?t=8585
a w nim m.in taki:
viewtopic.php?t=5341&highlight

Re: Chip Tuning a spalanie

PostNapisane: 4 września 2008, 22:28
przez martig
ADAMUS87, wydaje mi sie ( nie jestem specialista) ze turbimy to umieraja od niewłasciwego traktowania a nie od podnoszenia mocy :))

Re: Chip Tuning a spalanie

PostNapisane: 4 września 2008, 22:43
przez ADAMUS87
no nie wiem :) slyszalem tyle wersji, ze juz sam nie wiem czego sie spodziewac, po chipie glownie chyba chodzi o to ze turbina wydajniej pracuje. a psuje sie od zlego traktowania :) to racja lubie policji zawsze mowc " nie zgasze" bo oni zaraz "prosze zgasic silnik" ciemniaki

Re: Chip Tuning a spalanie

PostNapisane: 4 września 2008, 23:26
przez fazinho
martig napisał(a):fazinho, masz nowe auto , spalanie z czasem spadnie, zawsze tak jest w nowym aucie ze wiecej pali,
ja tez bede kupował u Kaszubowskich, planuje zrobic ok 3-4 tys zmienic na nowy olej i dopiero chipa robic

Twoj Lonik czarny?? Bo ostatnio jak byłem u Kaszubowskich to stał w salonie czarny Leonik do odbioru ( sorry za OT)

Co do tunera to polecam tune-up, Gdańsk ul. Migowska , zreszta masz na forum Rob555 bodajze


czarny... odbierałem 2 tygodnie temu. Właśnie- jak jest z tą wymianą oleju, bo też słyszałem, że to dobra rzecz tak po ok 1,5 tys. niemniej mogę to zrobić teraz po t1 tys albo za pół roku, bo śmigam leonkiem do jego ojczyzny i pewnie z 10 tys w tym czasie zrobię.

Re: Chip Tuning a spalanie

PostNapisane: 4 września 2008, 23:37
przez taktiken
fazinho, rob tak jak przykazyje instrukcja obslugi i poczytaj troche forum... wszystko o co pytasz juz bylo.
- 1.5 - 2tkm jedziesz na wymiane. Kup motula (504/507) i zalej tym silnik. Nie zalewaj Shellem. Musisz olej wymienic bo tak stanowi gwarancja.
- ile ci teraz spala? 8? Ja swoim (181) po chip'ie mialem 7.2 w jezdzie mieszanej z ok 25tys km. startowalem z 8-9. Inny uzytkownik 2.0 BKD uzyskal 6.4 (ok 180KM) - wiec wszystko zalezy od kierownika
- ASO i program - tak, sa to predefiniowane programy i kazde ASO ma "swojego" speca. Nie zawsze programy misze V-Tech.
- info kto robi dobre programy w Gdansku dostales. Wystarczy przejrzec dzial "wykresy" zeby zobaczyc kto co robi i jak.
- przejezdzij autkiem ok. 5-7 tys km. dopiero rob program. Ze swojego doswiadczenia uwazam ze min. to 10tkm.

Re: Chip Tuning a spalanie

PostNapisane: 4 września 2008, 23:46
przez fazinho
taktiken napisał(a):fazinho, rob tak jak przykazyje instrukcja obslugi i poczytaj troche forum... wszystko o co pytasz juz bylo.
- 1.5 - 2tkm jedziesz na wymiane. Kup motula (504/507) i zalej tym silnik. Nie zalewaj .


ok, powiedzmy, że rozwiałeś moje wątpliwości dotyczące chipa - poczekam z tym do powrotu. Co do oleju, do gwarancja stanowi, że po 15 tys. km... a jak zamiast po 1.5 tys. wg waszych rad zrobie po 1100 to chyba też będzie ok, co ? I co się może stać jak tego oleju się nie wymieni tylko zrobi tak jak każe gwarancja ?

Re: Chip Tuning a spalanie

PostNapisane: 5 września 2008, 00:33
przez MaGnezz
po 15kkm to juz druga wymiana, pierwsza jest po 3kkm. Wymien przed samym wyjazdem, a program zrob jak wrocisz. Pogadaj z Robem z tune.up bo chyba on softy dla 3miejskich dealerow robi

Re: Chip Tuning a spalanie

PostNapisane: 5 września 2008, 00:36
przez fazinho
MaGnezz napisał(a):po 15kkm to juz druga wymiana, pierwsza jest po 3kkm.


ok, ale to norma zwyczajowa tak? bo w książce przeglądów i obsługi (przynajmniej mojej) widnieje pierwsza w ASO po 15 tys... i czy to trzeba robić w ASO ? a olej motu, do mojego 2.0 tdi 140 km to MOTUL SPECIFIC 505.01? Przynajmniej tak wyczytałem z postów na forum...

Re: Chip Tuning a spalanie

PostNapisane: 5 września 2008, 07:31
przez martig
fazinho, hmmm zwyczajowa , nie koniecznie ,w silniku po produkcji jest troche róznego szlamu i itp rzeczy, wymiana oleju po pierwszych tysiacach spowoduje oczyszczenie silnika z tego syfu. Co do zmiany oleju to daj znac jak Ci poszło z ASO , czy nie miałes problemów z zalewaniem oliwy nie odnich z servisu, bo podobno oni tylko Repsola leja, bo tak kaze Iberia( iformacja z ASO) ;)

MaGnezz, ja gadałem z Robertem jakis czs temu i to nie raczej nie on pisze(chyba ze sie cos zmieniło od tego czasu), w ASO Kaszubowscy dostałem info ze robi to V-Tech i tylko on , ze wysyłaja dane z odczytu silnika( cz yjakos tak) i dostaja w odpowiedzi gotowca.

Re: Chip Tuning a spalanie

PostNapisane: 5 września 2008, 07:46
przez lukasz_tdi
Panowie, Robert z Tune-up robi softy dla Goska. Fazinho, wymien olej po okolo 3 k km. Tak bedzie najlepiej dla silnika. Ja program u siebie zrobilem po 1000km przejechanych spokojnie. Teraz jezdze na duzym turbo. Podstawa jest tylko regularna zmiana oliwki oraz jej grzanie przed szybsza jazda. A jesli chodzi o turbo to zawsze pamietaj zeby je chlodzic. Jesli mozesz to ostatni km jedz powoli lub odczekaj od 30s nawet do 3 minut po szybkiej jezdzie. Spalanie, temat rzeka, wszystko zalezy od ciezkosci nogi, temperatury, opon, tego jak dlugie trasy robisz. . . Jesli robisz tylko tzw "zimne przejazdy" samochod bedzie palil sporo wiecej. Ja zazwyczaj jezdze Gdansk-Gdynia wiec olej sie dobrze zagrzeje, spalanie przy normalnej jezdzie nigdy nie przekroczylo mi 8l. Gdzie normalna jazda to nie tryb emerycki :-) Przy palowaniu na Grunwaldzkiej w nocy 9l. No i lej BP ultimate ;-)

Pozdro i milego uzytkowania :-)

Re: Chip Tuning a spalanie

PostNapisane: 5 września 2008, 13:44
przez martig
lukasz_tdi napisał(a):Robert z Tune-up robi softy dla Goska


wazna informacja jak dla mnie , dzieki

Re: Chip Tuning a spalanie

PostNapisane: 5 września 2008, 16:09
przez rob555
Witam
ASO Kaszubowscy mial swojego tunera Tucholke. Ale poniewaz w co drugim aucie turbiny nie dozywaly 10tys km wiec mieli dosc walczenia z Iberia i reklamacji. Na dzien dzisiejszy Kreator Mocy podpisal cyrograf z Iberia na mocy ktorego chipsy puszczane przez nich beda mialy ogolnopolska gwarancje Seata.
Kreator Mocy to nic innego jak en-ty przedstawiciel Vtech.
Mozna sie spierac czy soft wgrany przez mechanika z aso ktorego tylko wyszkolili do obslugi programatora bez diagnozy w nowym aucie jest bezpieczny i porzadny...napewno jednak gwarancja to dobra sprawa i rozumiem podejscie chlopakow z ASO..zwlaszcza po przejsciach z poprzednim tunerem.
Osobiscie nie poprawialem zadnego auta po Kreatorze wiec nie wiem co wgrywaja, teoretycznie Vtech ale cos czuje ze zwachali dobry biznes i mozliwe ze to ich wlasne poty. Jak cos zczytam to wtedy sie okaze co to warte.