Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

co to może być?

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

co to może być?

Postprzez niedzwiedz11 » 23 września 2008, 06:43

Witam! mam problem z moim leonkiem (1,9TDI AHF, przebieg 190tyś.)
niedawno go kupiłem i mam problem z biegami. tzn. najgorzej jest z jedynką, często nie mogę jej włączyć, i wtedy puszczam sprzęgło i jeszcze raz i już jest ok. nie ma różnicy czy autko jest zimne czy rozgrzane. olej w skrzyni jest nowy. czasami ale rzadko jest problem też z 3 i 5.
czytałem już wiele tematów co to może być...
sprzęgło odpowietrzone, sprawdzałem czy to może być koło dwumasowe (przeczytałem tutaj na forum jak to zrobić- na 3,4 i 5 biegu próbowałem i nic złego się nie dzieje...
ale zauważyłem też ostatnio że jak ruszam autem to słychać przez moment dziwny dźwięk, jakby pisk gdzieś z silnika, tylko przez moment, w chwili gdy puszczam sprzęgło...
poza tym czasami na postoju trzęsie mi autkiem, nie zawsze, ale jak już to jest to naprawdę wyczuwalne...

zastanawiam się jak powiązać te fakty, czy wogóle je "wiązać", a może świadczą one o czymś i ktoś ma jakiś pomysł?? czy to może być od sprzęgła? czy raczej skrzynia? czy dwumas jednak?
czy to można jakoś sprawdzić? byłem już u kilku mechaników w poznaniu i każdy ma inne zdanie...a może ma ktoś dobrego majstra w poznaniu lub okolicy?
będę wdzięczny na wszelkie sugestie!
Zobacz Profil
niedzwiedz11
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 6 sierpnia 2008, 15:53
Lokalizacja: poznań
Auto: Seat Leon 1,9TDI

Reklama

Re: co to może być?

Postprzez bracus » 23 września 2008, 08:21

nie wiem jak u Was w Poznaniu u nas demontaz + montaż skrzyni biegów to koszt ok 300 zł a przy tym jak wiadomo masz juz w rękach dwumasę (nie wiem o co chodzi z tym ze napisałeś czy sprzęgło czy dwumasa - to przecież część składowa sprzęgła - chyba ze chodziło Ci o docisk i łożysko ale wtedy objawy są inne) zamiast jeździć i marnować czas wydaj te 300 zł i sprawa się wyjaśni - nie wiem czy mozna lepiej zdiagnozować koło niż organoleptycznie - co do skrzyni biegów to można oczywiście statoskopem się bawić ale to raczej jak jestes chory i u lekarza bo na oko i ucho to się samochody naprawiało w latach 80 siątych i takich wirtuozów już niema.
www.vag-podkarpacie.pl

Zadufani w sobie i pewni swoich racji - nie jedzą kolacji :)

Szukam ładnego ARL'a (TS/FR) rok 2004+ bezwypadkowego z pełną dokumentacją
do 100 tyś km przebiegu
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bracus
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 21 września 2008, 20:48
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: S13 SR20DET

Re: co to może być?

Postprzez jaro4444 » 4 października 2008, 10:55

Co do ciężkiego włączania biegów, a w szczególności nieparzystych jak u Ciebie, to proponuję wyregulować długość cięgła przełączającego wybierak na skrzyni w kierunku przód - tył. Wydłużyć je lub skrócić o 1-2 ząbki na regulacji.
Drugą przyczyną może być padające sprzęgło - nie wysprzęgla do końca i nie rozłącza strumienia mocy albo łożysko wyciskowe już szwankuje.
Generalnie proponuję zacząć od regulacji cięgieł wybieraka a później szukać dalej.
Ruszaj niczym wiatr dumny synu mój
Jesteś obrońcą
Zesłał cię Bóg

Superb 2 2.0 TDI CR CFGB by R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: co to może być?

Postprzez czarny26 » 4 października 2008, 18:57

jaro4444 ma rację najpierw wyreguluj cięgno wybieraka dlatego nie wchodzą tobie biegi 1,3,5
jeżeli chodzi o pisk to prawdopodobnie pada łożysko wyciskowe i równa się to z wymianą sprzęgła bo od tego padnie docisk (słoneczko docisku), natomiast drgania najczęściej są przyczyną wyrobionych poduszek pod skrzynią lub silnikiem wtedy najlepiej wymienić obie
Toledo 1.8 20V Czerwony Diabeł
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
czarny26
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 21 lutego 2007, 19:43
Lokalizacja: Poznań
Auto: Toledo II, 1.8 20V

Re: co to może być?

Postprzez grabarz18 » 6 października 2008, 15:27

Ja również u siebie w leonie zauważyłem taki dziwny pisk od strony silnika, jest to zauważalne zwłaszcza przy ruszaniu z jedynki. Nie zawsze jest tak, że go słychać ale faktem jest że się pojawia. Tak się trochę obawiałem że to może być coś ze sprzęgłem ...

Skoro już o tym mowa o ewentualnej wymianie sprzęgła to może kilka pytań:

- Czy ktoś z was może wie jaki jest przybliżony koszt wymiany sprzęgła?
- Domyślam się ze można założyć tam "normalne" sprzęgło i sprzęgło "wzmocnione", jaki jest koszt tego wzmocnionego?
- Czy wymiana sprzęgła na wzmocnione wiąże się z jakimś dodatkowym wydatkiem (nie licząc oczywiście różnicy w cenie części)?
- Gdzie w Warszawie polecacie sprawdzenie czy to faktycznie sprzęgło i ewentualną jego wymianę?
- Jeżeli mam w tej chwili tylko taki pisk to ile "mam jeszcze czasu" zanim mi się to rozleci na wymianę? (pytam bo przyznam, że nie uśmiecha mi się teraz ta wymiana)

W kwestii wzmacnianego sprzęgła pytam w kontekście planu w przyszłości zrobienia programu... czy mając wzmocnione sprzęgło można "wycisnąć trochę więcej" z silnika?

Sporo tych pytań ale może w końcu będę miał rozwiane wszelkie wątpliwości.

Z góry dzięki dla tego który się zlituje i odpowie na moje pytanie :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grabarz18
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3338
Dołączył(a): 2 czerwca 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław
Auto: Leon 1.9 TDi ARL
Silnik: CJSA 1.8


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości