Strona 1 z 1

co to może być?

PostNapisane: 23 września 2008, 06:43
przez niedzwiedz11
Witam! mam problem z moim leonkiem (1,9TDI AHF, przebieg 190tyś.)
niedawno go kupiłem i mam problem z biegami. tzn. najgorzej jest z jedynką, często nie mogę jej włączyć, i wtedy puszczam sprzęgło i jeszcze raz i już jest ok. nie ma różnicy czy autko jest zimne czy rozgrzane. olej w skrzyni jest nowy. czasami ale rzadko jest problem też z 3 i 5.
czytałem już wiele tematów co to może być...
sprzęgło odpowietrzone, sprawdzałem czy to może być koło dwumasowe (przeczytałem tutaj na forum jak to zrobić- na 3,4 i 5 biegu próbowałem i nic złego się nie dzieje...
ale zauważyłem też ostatnio że jak ruszam autem to słychać przez moment dziwny dźwięk, jakby pisk gdzieś z silnika, tylko przez moment, w chwili gdy puszczam sprzęgło...
poza tym czasami na postoju trzęsie mi autkiem, nie zawsze, ale jak już to jest to naprawdę wyczuwalne...

zastanawiam się jak powiązać te fakty, czy wogóle je "wiązać", a może świadczą one o czymś i ktoś ma jakiś pomysł?? czy to może być od sprzęgła? czy raczej skrzynia? czy dwumas jednak?
czy to można jakoś sprawdzić? byłem już u kilku mechaników w poznaniu i każdy ma inne zdanie...a może ma ktoś dobrego majstra w poznaniu lub okolicy?
będę wdzięczny na wszelkie sugestie!

Re: co to może być?

PostNapisane: 23 września 2008, 08:21
przez bracus
nie wiem jak u Was w Poznaniu u nas demontaz + montaż skrzyni biegów to koszt ok 300 zł a przy tym jak wiadomo masz juz w rękach dwumasę (nie wiem o co chodzi z tym ze napisałeś czy sprzęgło czy dwumasa - to przecież część składowa sprzęgła - chyba ze chodziło Ci o docisk i łożysko ale wtedy objawy są inne) zamiast jeździć i marnować czas wydaj te 300 zł i sprawa się wyjaśni - nie wiem czy mozna lepiej zdiagnozować koło niż organoleptycznie - co do skrzyni biegów to można oczywiście statoskopem się bawić ale to raczej jak jestes chory i u lekarza bo na oko i ucho to się samochody naprawiało w latach 80 siątych i takich wirtuozów już niema.

Re: co to może być?

PostNapisane: 4 października 2008, 10:55
przez jaro4444
Co do ciężkiego włączania biegów, a w szczególności nieparzystych jak u Ciebie, to proponuję wyregulować długość cięgła przełączającego wybierak na skrzyni w kierunku przód - tył. Wydłużyć je lub skrócić o 1-2 ząbki na regulacji.
Drugą przyczyną może być padające sprzęgło - nie wysprzęgla do końca i nie rozłącza strumienia mocy albo łożysko wyciskowe już szwankuje.
Generalnie proponuję zacząć od regulacji cięgieł wybieraka a później szukać dalej.

Re: co to może być?

PostNapisane: 4 października 2008, 18:57
przez czarny26
jaro4444 ma rację najpierw wyreguluj cięgno wybieraka dlatego nie wchodzą tobie biegi 1,3,5
jeżeli chodzi o pisk to prawdopodobnie pada łożysko wyciskowe i równa się to z wymianą sprzęgła bo od tego padnie docisk (słoneczko docisku), natomiast drgania najczęściej są przyczyną wyrobionych poduszek pod skrzynią lub silnikiem wtedy najlepiej wymienić obie

Re: co to może być?

PostNapisane: 6 października 2008, 15:27
przez grabarz18
Ja również u siebie w leonie zauważyłem taki dziwny pisk od strony silnika, jest to zauważalne zwłaszcza przy ruszaniu z jedynki. Nie zawsze jest tak, że go słychać ale faktem jest że się pojawia. Tak się trochę obawiałem że to może być coś ze sprzęgłem ...

Skoro już o tym mowa o ewentualnej wymianie sprzęgła to może kilka pytań:

- Czy ktoś z was może wie jaki jest przybliżony koszt wymiany sprzęgła?
- Domyślam się ze można założyć tam "normalne" sprzęgło i sprzęgło "wzmocnione", jaki jest koszt tego wzmocnionego?
- Czy wymiana sprzęgła na wzmocnione wiąże się z jakimś dodatkowym wydatkiem (nie licząc oczywiście różnicy w cenie części)?
- Gdzie w Warszawie polecacie sprawdzenie czy to faktycznie sprzęgło i ewentualną jego wymianę?
- Jeżeli mam w tej chwili tylko taki pisk to ile "mam jeszcze czasu" zanim mi się to rozleci na wymianę? (pytam bo przyznam, że nie uśmiecha mi się teraz ta wymiana)

W kwestii wzmacnianego sprzęgła pytam w kontekście planu w przyszłości zrobienia programu... czy mając wzmocnione sprzęgło można "wycisnąć trochę więcej" z silnika?

Sporo tych pytań ale może w końcu będę miał rozwiane wszelkie wątpliwości.

Z góry dzięki dla tego który się zlituje i odpowie na moje pytanie :)