Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Proszki do uszczelniania chłodnic-stosował ktoś?

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Proszki do uszczelniania chłodnic-stosował ktoś?

Postprzez tomzi » 24 października 2008, 08:43

Witam
Jako że mam uszkodzoną uszczelkę pod termostatem a wyciek jest naprawdę niewielki zastanawiam się nad zastosowaniem proszku do uszczelniania układu firmy K2.
Czy ktoś może ma z tym doświadczenia czy nie pozatyka mi kanałów lub chłodnicy
Nie bardzo wiem jak zabrać się za demontaż termostatu a w dieslu dostęp jest dość utrudniony Nie wiem gdzie spuścić płyn czy w ogóle spuszczać oraz gdzie potem odpowietrzyć układ dlatego rozważam zastosowanie proszku
Jak myślicie zda to egzamin a moze podpowiecie mi jak zdemontować termo
Pozdro Dzięki
Zobacz Profil
tomzi
Sport
Sport
 
Posty: 423
Dołączył(a): 18 stycznia 2008, 20:15
Lokalizacja: wałcz
Auto: Leon 1,9 TDi

Reklama

Re: Proszki do uszczelniania chłodnic-stosował ktoś?

Postprzez Silver » 24 października 2008, 09:24

Wymień uszczelkę .
Nie stosuj żadnych środków uszczelniających.

Znam bradzo dobrze jeden przypadek , gdzie po zastosowaniu takiego "uszczelniacza" poza uszczelką pod głowicą trzeba było wymyc cały układ chłodzenia w tym chłodnice czszególnie bo zrobiło sie w niej błoto koloru rdzy !

Jeśli sam nie dasz rady jedz do mechanika niech to zrobi !

Tak samo jak EGR tak i uszczelniace do chłodnic to ZŁO !!!!
Only Diesel Gazole
Zobacz Profil
Silver
TopSport
TopSport
 
Posty: 1345
Dołączył(a): 12 stycznia 2005, 21:48
Lokalizacja: Swiętokrzyskie
Auto: Leon

Re: Proszki do uszczelniania chłodnic-stosował ktoś?

Postprzez tomzi » 24 października 2008, 09:32

a wiesz jak odpowietrzyć i spuścić płyn z układu??
Zobacz Profil
tomzi
Sport
Sport
 
Posty: 423
Dołączył(a): 18 stycznia 2008, 20:15
Lokalizacja: wałcz
Auto: Leon 1,9 TDi

Re: Proszki do uszczelniania chłodnic-stosował ktoś?

Postprzez Silver » 24 października 2008, 09:53

Jaki masz silnik?
Jesli 90 lub 110 KM TDI to na wężu dolnym chlodnicy masz zaworek spustowy. Odkrecasz go o połowe obrotu i płyn sobie wylatuje.

Odpowietrzanie :
włacz ogrzewanie - temperatura na maxa i minimalne obroty nadmuchu
Zalewasz płyn, uruchamisz auto , plynu ubedzie -wiec dolewasz, troszke wyższych obrotów i znowu płyny ubywa -dolewasz.
Zakęcasz korek zbiorniczka i czekasz .
Silnik cały czas pracuje.

Jak już obydwa weze chlodnicy będą gorace i na wskazniku tepmeratury bedzie 90stopni po malutku !!!!!!! odkrecasz korek zbiorniczka.
Plynu znowu bedzie - dolweasz.

Przejedz się , niech caly układ sie odpowiednio wygrzeje i sprawdz raz jeszcze poziom płynu.
Być może jeszcze raz dolejesz do odpowiedniego poziomu.

O i taka to fizolofija ! :ok:


Dasz rade !
Zobacz Profil
Silver
TopSport
TopSport
 
Posty: 1345
Dołączył(a): 12 stycznia 2005, 21:48
Lokalizacja: Swiętokrzyskie
Auto: Leon

Re: Proszki do uszczelniania chłodnic-stosował ktoś?

Postprzez tomzi » 24 października 2008, 10:02

czyli całe odpowietrzanie odbywa się poprzez korek zbiornika wyrównawczego
Na wężach nie ma żadnego zaworu do odpowietrzania
A czy jak się nagrzeje i odkręcę korek to chyba poziom płynu się podniesie a nie spadnie??
Zobacz Profil
tomzi
Sport
Sport
 
Posty: 423
Dołączył(a): 18 stycznia 2008, 20:15
Lokalizacja: wałcz
Auto: Leon 1,9 TDi

Re: Proszki do uszczelniania chłodnic-stosował ktoś?

Postprzez Silver » 24 października 2008, 10:05

tomzi napisał(a):czyli całe odpowietrzanie odbywa się poprzez korek zbiornika wyrównawczego
Na wężach nie ma żadnego zaworu do odpowietrzania

Tak -tylko korkiem zbiorniczka odpowietrzasz układ.
Nie ma żadnych zaworków odpowietrzjacych w układzie (jak to jest w innych markach)

Jedynie układ ogrzewania wnętrza odpowietrza się tak jak Ci napisałem powyżej.

tomzi napisał(a):A czy jak się nagrzeje i odkręcę korek to chyba poziom płynu się podniesie a nie spadnie??


Podniesie sie delikatnie jesli układ już jest odpowietrzony

Podniesie sie i drastycznie spadnie jesli układ jest nadal zapowietrzony , czyli jest w układzie gdzies "korek" czy "bańka" z powietrza.
Zobacz Profil
Silver
TopSport
TopSport
 
Posty: 1345
Dołączył(a): 12 stycznia 2005, 21:48
Lokalizacja: Swiętokrzyskie
Auto: Leon

Re: Proszki do uszczelniania chłodnic-stosował ktoś?

Postprzez tomzi » 24 października 2008, 10:15

to już teraz wiem co i jak faktycznie lepiej bedzie jak wymienię uszczelkę
Myślałem że więcej z tym zachodu
Dzięki za wiadomości pozdro
Zobacz Profil
tomzi
Sport
Sport
 
Posty: 423
Dołączył(a): 18 stycznia 2008, 20:15
Lokalizacja: wałcz
Auto: Leon 1,9 TDi

Re: Proszki do uszczelniania chłodnic-stosował ktoś?

Postprzez Axee » 24 października 2008, 10:30

tomzi, po spuszczeniu plynu, nie ma duzo do roboty, wykrecasz dwie sruby (3), odchylasz krociec (8), wymieniasz termostat (6) nr oe 044121113, cena ori ASO do 100pln i uszczelke (7) nr oe 038121119B, cena ori ASO do 6pln.
Obrazek
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Proszki do uszczelniania chłodnic-stosował ktoś?

Postprzez tomzi » 24 października 2008, 10:31

a węzów nie ściągasz?
Zobacz Profil
tomzi
Sport
Sport
 
Posty: 423
Dołączył(a): 18 stycznia 2008, 20:15
Lokalizacja: wałcz
Auto: Leon 1,9 TDi

Re: Proszki do uszczelniania chłodnic-stosował ktoś?

Postprzez Axee » 24 października 2008, 10:39

tomzi napisał(a):a węzów nie ściągasz?
Jak odchylisz krociec bez sciagania weza na tyle, ze bedzie dostep to nie sciagasz, w razie czego luzujesz cybant (obejme sprezynowa) i sciagasz waz z krocca po uprzednim przykreceniu krocca do korpusu.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Proszki do uszczelniania chłodnic-stosował ktoś?

Postprzez tomzi » 24 października 2008, 10:45

ale tam jest wiecej niz jeden waz
Poza tym są te takie 3 jakby podgrzewacze lub jak to nazwać
więc bez ściągania nie da rady raczej
Zobacz Profil
tomzi
Sport
Sport
 
Posty: 423
Dołączył(a): 18 stycznia 2008, 20:15
Lokalizacja: wałcz
Auto: Leon 1,9 TDi

Re: Proszki do uszczelniania chłodnic-stosował ktoś?

Postprzez Axee » 24 października 2008, 11:51

tomzi, cos Ci sie pomieszalo ... spojrz na rysunek, rzut jest tak jakbys stal twarza do otwartej i podniesionej maski, pokrywa silnika sciagnieta. Termostat mamy po lewej stronie tak patrzac, obok pokrywy paska rozrzadu, na rysunku masz pompe wody (1), ktora jest napedzana wlasnie paskiem rozrzadu, tam jest jeden kruciec i jeden waz chlodziwa mocowany cybantem. Po prawej stronie tam gdzie sa 3 swiece dogrzewajace nie ma termostatu. Tam jest czujnik temperatury od tylu, jesli cieknie to nalezy go wymienic razem z oringiem i zawleczka.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Proszki do uszczelniania chłodnic-stosował ktoś?

Postprzez tomzi » 24 października 2008, 11:57

:zdziwko: to faktycznie mi się pomieszało byłem pewien że tam jest termo tak miałem w poprzednim aucie ze termo i czujnik były w jednej obudowie
chodzi o to po prawej na styku tego całego korpusu z blokiem silnika mi przecieka
Jest on mocowany do bloku na 2 śruby ale dostęp do nich jest dość trudny
Masz jakis rysunek tego czy tam jest uszczelka czy połączone na silikon?
Zobacz Profil
tomzi
Sport
Sport
 
Posty: 423
Dołączył(a): 18 stycznia 2008, 20:15
Lokalizacja: wałcz
Auto: Leon 1,9 TDi

Re: Proszki do uszczelniania chłodnic-stosował ktoś?

Postprzez Silver » 24 października 2008, 12:30

tomzi napisał(a):ale tam jest wiecej niz jeden waz
Poza tym są te takie 3 jakby podgrzewacze lub jak to nazwać
więc bez ściągania nie da rady raczej


Masz na mysli kruciec odprowadzajcy plyn chłodzący z bloku/glowicy.
Te podgrzewacze tonic innego jak świece żarowe kolektora wodnego.
Ale nie tam masz termostat.
Tylko sie zastanawiam - z kąd w koncu sie Ci tem plyn wydostaje ?
Z pod krućca ? czy z pod termostatu ?
Zobacz Profil
Silver
TopSport
TopSport
 
Posty: 1345
Dołączył(a): 12 stycznia 2005, 21:48
Lokalizacja: Swiętokrzyskie
Auto: Leon

Re: Proszki do uszczelniania chłodnic-stosował ktoś?

Postprzez Axee » 24 października 2008, 12:47

tomzi, prosisz i masz:
Obrazek
* uszczelka (5) 037121688 - cena ASO do 10pln
uszczelka (9) 037121687 - cena ASO do 6pln
* oring (12) N90316802 - cena ASO do 3pln
* sruba (15) N90280901 1szt do przykr. (7) - cena ASO do 4,50pln
sruba (15) N90280901 2szt. do przykr. (8) - cena ASO do 4,50pln
* sruba (13) 027121631A 1szt do przykr. (7) - cena ASO do 6,50pln
* zawleczka (11) 032121142 - cena ASO do 2pln
Te z * najlepiej wymien.

Silver, wyglada na to, ze przecieka mu uszczelka (5) pomiedzy blokiem a kolnierzem kolektora wodnego (7).
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Proszki do uszczelniania chłodnic-stosował ktoś?

Postprzez untaztood » 24 października 2008, 16:30

Ja zastosowałem kiedyś taki środek do uszczelniania chłodnicy w golfie 1.9td i przyznam szczerze, że w 100% zdał egzamin. Przez następne 2 lata jak miałem samochód płyn już nie ciekł z chłodnicy. Ale do leona bałbym się teraz takie coś zrobić...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości