Strona 1 z 1

Proszki do uszczelniania chłodnic-stosował ktoś?

PostNapisane: 24 października 2008, 08:43
przez tomzi
Witam
Jako że mam uszkodzoną uszczelkę pod termostatem a wyciek jest naprawdę niewielki zastanawiam się nad zastosowaniem proszku do uszczelniania układu firmy K2.
Czy ktoś może ma z tym doświadczenia czy nie pozatyka mi kanałów lub chłodnicy
Nie bardzo wiem jak zabrać się za demontaż termostatu a w dieslu dostęp jest dość utrudniony Nie wiem gdzie spuścić płyn czy w ogóle spuszczać oraz gdzie potem odpowietrzyć układ dlatego rozważam zastosowanie proszku
Jak myślicie zda to egzamin a moze podpowiecie mi jak zdemontować termo
Pozdro Dzięki

Re: Proszki do uszczelniania chłodnic-stosował ktoś?

PostNapisane: 24 października 2008, 09:24
przez Silver
Wymień uszczelkę .
Nie stosuj żadnych środków uszczelniających.

Znam bradzo dobrze jeden przypadek , gdzie po zastosowaniu takiego "uszczelniacza" poza uszczelką pod głowicą trzeba było wymyc cały układ chłodzenia w tym chłodnice czszególnie bo zrobiło sie w niej błoto koloru rdzy !

Jeśli sam nie dasz rady jedz do mechanika niech to zrobi !

Tak samo jak EGR tak i uszczelniace do chłodnic to ZŁO !!!!

Re: Proszki do uszczelniania chłodnic-stosował ktoś?

PostNapisane: 24 października 2008, 09:32
przez tomzi
a wiesz jak odpowietrzyć i spuścić płyn z układu??

Re: Proszki do uszczelniania chłodnic-stosował ktoś?

PostNapisane: 24 października 2008, 09:53
przez Silver
Jaki masz silnik?
Jesli 90 lub 110 KM TDI to na wężu dolnym chlodnicy masz zaworek spustowy. Odkrecasz go o połowe obrotu i płyn sobie wylatuje.

Odpowietrzanie :
włacz ogrzewanie - temperatura na maxa i minimalne obroty nadmuchu
Zalewasz płyn, uruchamisz auto , plynu ubedzie -wiec dolewasz, troszke wyższych obrotów i znowu płyny ubywa -dolewasz.
Zakęcasz korek zbiorniczka i czekasz .
Silnik cały czas pracuje.

Jak już obydwa weze chlodnicy będą gorace i na wskazniku tepmeratury bedzie 90stopni po malutku !!!!!!! odkrecasz korek zbiorniczka.
Plynu znowu bedzie - dolweasz.

Przejedz się , niech caly układ sie odpowiednio wygrzeje i sprawdz raz jeszcze poziom płynu.
Być może jeszcze raz dolejesz do odpowiedniego poziomu.

O i taka to fizolofija ! :ok:


Dasz rade !

Re: Proszki do uszczelniania chłodnic-stosował ktoś?

PostNapisane: 24 października 2008, 10:02
przez tomzi
czyli całe odpowietrzanie odbywa się poprzez korek zbiornika wyrównawczego
Na wężach nie ma żadnego zaworu do odpowietrzania
A czy jak się nagrzeje i odkręcę korek to chyba poziom płynu się podniesie a nie spadnie??

Re: Proszki do uszczelniania chłodnic-stosował ktoś?

PostNapisane: 24 października 2008, 10:05
przez Silver
tomzi napisał(a):czyli całe odpowietrzanie odbywa się poprzez korek zbiornika wyrównawczego
Na wężach nie ma żadnego zaworu do odpowietrzania

Tak -tylko korkiem zbiorniczka odpowietrzasz układ.
Nie ma żadnych zaworków odpowietrzjacych w układzie (jak to jest w innych markach)

Jedynie układ ogrzewania wnętrza odpowietrza się tak jak Ci napisałem powyżej.

tomzi napisał(a):A czy jak się nagrzeje i odkręcę korek to chyba poziom płynu się podniesie a nie spadnie??


Podniesie sie delikatnie jesli układ już jest odpowietrzony

Podniesie sie i drastycznie spadnie jesli układ jest nadal zapowietrzony , czyli jest w układzie gdzies "korek" czy "bańka" z powietrza.

Re: Proszki do uszczelniania chłodnic-stosował ktoś?

PostNapisane: 24 października 2008, 10:15
przez tomzi
to już teraz wiem co i jak faktycznie lepiej bedzie jak wymienię uszczelkę
Myślałem że więcej z tym zachodu
Dzięki za wiadomości pozdro

Re: Proszki do uszczelniania chłodnic-stosował ktoś?

PostNapisane: 24 października 2008, 10:30
przez Axee
tomzi, po spuszczeniu plynu, nie ma duzo do roboty, wykrecasz dwie sruby (3), odchylasz krociec (8), wymieniasz termostat (6) nr oe 044121113, cena ori ASO do 100pln i uszczelke (7) nr oe 038121119B, cena ori ASO do 6pln.
Obrazek

Re: Proszki do uszczelniania chłodnic-stosował ktoś?

PostNapisane: 24 października 2008, 10:31
przez tomzi
a węzów nie ściągasz?

Re: Proszki do uszczelniania chłodnic-stosował ktoś?

PostNapisane: 24 października 2008, 10:39
przez Axee
tomzi napisał(a):a węzów nie ściągasz?
Jak odchylisz krociec bez sciagania weza na tyle, ze bedzie dostep to nie sciagasz, w razie czego luzujesz cybant (obejme sprezynowa) i sciagasz waz z krocca po uprzednim przykreceniu krocca do korpusu.

Re: Proszki do uszczelniania chłodnic-stosował ktoś?

PostNapisane: 24 października 2008, 10:45
przez tomzi
ale tam jest wiecej niz jeden waz
Poza tym są te takie 3 jakby podgrzewacze lub jak to nazwać
więc bez ściągania nie da rady raczej

Re: Proszki do uszczelniania chłodnic-stosował ktoś?

PostNapisane: 24 października 2008, 11:51
przez Axee
tomzi, cos Ci sie pomieszalo ... spojrz na rysunek, rzut jest tak jakbys stal twarza do otwartej i podniesionej maski, pokrywa silnika sciagnieta. Termostat mamy po lewej stronie tak patrzac, obok pokrywy paska rozrzadu, na rysunku masz pompe wody (1), ktora jest napedzana wlasnie paskiem rozrzadu, tam jest jeden kruciec i jeden waz chlodziwa mocowany cybantem. Po prawej stronie tam gdzie sa 3 swiece dogrzewajace nie ma termostatu. Tam jest czujnik temperatury od tylu, jesli cieknie to nalezy go wymienic razem z oringiem i zawleczka.

Re: Proszki do uszczelniania chłodnic-stosował ktoś?

PostNapisane: 24 października 2008, 11:57
przez tomzi
:zdziwko: to faktycznie mi się pomieszało byłem pewien że tam jest termo tak miałem w poprzednim aucie ze termo i czujnik były w jednej obudowie
chodzi o to po prawej na styku tego całego korpusu z blokiem silnika mi przecieka
Jest on mocowany do bloku na 2 śruby ale dostęp do nich jest dość trudny
Masz jakis rysunek tego czy tam jest uszczelka czy połączone na silikon?

Re: Proszki do uszczelniania chłodnic-stosował ktoś?

PostNapisane: 24 października 2008, 12:30
przez Silver
tomzi napisał(a):ale tam jest wiecej niz jeden waz
Poza tym są te takie 3 jakby podgrzewacze lub jak to nazwać
więc bez ściągania nie da rady raczej


Masz na mysli kruciec odprowadzajcy plyn chłodzący z bloku/glowicy.
Te podgrzewacze tonic innego jak świece żarowe kolektora wodnego.
Ale nie tam masz termostat.
Tylko sie zastanawiam - z kąd w koncu sie Ci tem plyn wydostaje ?
Z pod krućca ? czy z pod termostatu ?

Re: Proszki do uszczelniania chłodnic-stosował ktoś?

PostNapisane: 24 października 2008, 12:47
przez Axee
tomzi, prosisz i masz:
Obrazek
* uszczelka (5) 037121688 - cena ASO do 10pln
uszczelka (9) 037121687 - cena ASO do 6pln
* oring (12) N90316802 - cena ASO do 3pln
* sruba (15) N90280901 1szt do przykr. (7) - cena ASO do 4,50pln
sruba (15) N90280901 2szt. do przykr. (8) - cena ASO do 4,50pln
* sruba (13) 027121631A 1szt do przykr. (7) - cena ASO do 6,50pln
* zawleczka (11) 032121142 - cena ASO do 2pln
Te z * najlepiej wymien.

Silver, wyglada na to, ze przecieka mu uszczelka (5) pomiedzy blokiem a kolnierzem kolektora wodnego (7).

Re: Proszki do uszczelniania chłodnic-stosował ktoś?

PostNapisane: 24 października 2008, 16:30
przez untaztood
Ja zastosowałem kiedyś taki środek do uszczelniania chłodnicy w golfie 1.9td i przyznam szczerze, że w 100% zdał egzamin. Przez następne 2 lata jak miałem samochód płyn już nie ciekł z chłodnicy. Ale do leona bałbym się teraz takie coś zrobić...