Strona 1 z 2

nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 19 stycznia 2005, 17:30
przez przemas
Witam!

Co sądzicie o nitro do diesla.Tu link do artykułu...

http://www.tdi.pl/Article28.phtml

Tego zestawu z project xs nie jestem pewien ale Nx diesel to nie taki głupi pomysł.No i moce rzędu 50-150 km :-D :-D


http://www.mx.com.pl/Oferta/Nitro_nx/diesel.html oferta cyklopa :D


pozdro

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 19 stycznia 2005, 18:32
przez b0g0b0jny
Ja wogole nie jestem zwolennikiem nitro - ble

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 19 stycznia 2005, 19:14
przez Barth
przemas, pogadaj z mm.max da ci sposob na duzo tansze nitro !!!!

[ Dodano: Sro 19 Sty, 2005 ]
po drugie to nie project xs tylko Vtech jest autorem i tworca tego testu !!!

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 20 stycznia 2005, 08:41
przez mm.max
Castorama & Prakticer RULEZ :brawo: :D

Istnieją tez inne fora :twisted: :twisted: więc temat znam.Chodziło mi raczej o nx bo na tamten wynalazek bym się nie skusił :-( :-( .Artykuł przykładowy...


pozdro

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 20 stycznia 2005, 09:58
przez da3
mm.max napisał(a):Castorama & Prakticer RULEZ :brawo: :D


moze napisz cos wiecej bo ludzie zrobia najazd na castorame pytajac o nitro do diesla w promocji :-D :-D :-D

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 20 stycznia 2005, 10:03
przez mm.max
Polecam odwiedzić dział w Castoramie gdzie można kupić zestawy do lutowania gazowego :wink:

Szukajcie zbiornika z propanem + reduktora :D Wtedy będziecie mieć już 80% instalacji nitro wartej 1800zł :mrgreen: :brawo:

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 20 stycznia 2005, 10:09
przez colin
mm.max napisał(a):Polecam odwiedzić dział w Castoramie gdzie można kupić zestawy do lutowania gazowego :wink:

Szukajcie zbiornika z propanem + reduktora :D Wtedy będziecie mieć już 80% instalacji nitro wartej 1800zł :mrgreen: :brawo:


Do tego jeszcze dochodzi elektrozawor od lpg (nie wiecej niz 50zl raczej, a i uzywke mozna kupic), jakis pstryczek elektryczek, wezyk, dysza (mozna zrobic z oslony na igle do strzykawki) i wbic to w puszke filtra powietrza. No i mamy 95% zestawu opisanego na tdi.pl :)
Co prawda kolor butli sie nie zgadza i naklejka, ale sama butla i jej zawartosc juz jest identyczna.

Aha butla z gazem chyba niecale 40zl kosztuje - Mm.max wypatrzyl to gdzies :P

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 20 stycznia 2005, 10:11
przez mm.max
Diesle stały się tak popularnymi samochodami, że idąc za rosnącym popytem w każdym markecie można kupić nitro do diesla w zestawach zrób to sam :brawo:

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 20 stycznia 2005, 10:16
przez da3
mm.max proponuje skoro jestes prekursorem castoramowego tuningu o przetestowanie i podzieklenie sie z forumowiczami rezultatmi :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


ps. mile widziane fotostory :D :D

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 20 stycznia 2005, 11:04
przez Barth
da3, mm.max w oborze testowal i mowil mi ze efekty byly bardzo ciekawe :)

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 20 stycznia 2005, 11:45
przez da3
barth napisał(a):da3, mm.max w oborze testowal i mowil mi ze efekty byly bardzo ciekawe :)


barth jakies pomiary, szczegoly
:-)

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 20 stycznia 2005, 11:47
przez mm.max
Pomiary jedynie dupohamownią bo wykresy które posiadam nie są miarodajne ze względu na kontrowersyjny współczynnik K którym można było je naciągać :D

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 20 stycznia 2005, 11:50
przez da3
mm.max a jak jest rozwiazane sterowanie dawka wtrysku "nitro" bo jak kiedys pytalismy z Przemasem z ciekawosci w ProjectXS to mowili ze daja dodatkowy komp ktory jest odpowiedzialny za to sterowanie :D

no i porobilbys jakies fotosy :mrgreen:

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 20 stycznia 2005, 11:53
przez mm.max
da3 napisał(a):w ProjectXS to mowili ze daja dodatkowy komp ktory jest odpowiedzialny za to sterowanie :D



ROTFL na maxa :D Dobry marketing Twoim sprzymierzeńcem

Na cholerę jakiś elektroniczny debil ma to kontrolować skoro może ci wystarczyć Twój rodzony palec i jego końcówka operuje postaci switcha za 2 zł :D

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 20 stycznia 2005, 11:54
przez colin
da3 napisał(a):mm.max a jak jest rozwiazane sterowanie dawka wtrysku "nitro" bo jak kiedys pytalismy z Przemasem z ciekawosci w ProjectXS to mowili ze daja dodatkowy komp ktory jest odpowiedzialny za to sterowanie :D

no i porobilbys jakies fotosy :mrgreen:


Hehe jest to box vtechu do common raila, ktory steruje elektrozaworem.
Ogolnie mozna to porownac do sterowania dodatkowym wtryskiwaczem w benzynie.
Mysle ze jest to zbedne urzadzenie, bo przyrosty na gazie nie sa jakies drastyczne, chyba ze ktos non stop jezdzi na programie "batory".

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 23 stycznia 2005, 21:24
przez da3
mm.max to czekam na jakies wykresy i pomiary :twisted:

moze ajkies fotostory :mrgreen:

[ Dodano: Nie 23 Sty, 2005 ]
Oj panowie sie chyba zdenerwowali na mnie :mrgreen:

http://www.tdi.pl/index.php?name=PNphpB ... topic&t=52

:roll: :roll: :roll:

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 24 stycznia 2005, 07:37
przez mm.max
Oj chłopcy sie na ciebie wkurzyli :x


No coż o 600% marżę warto walczyć :!:

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 13 lutego 2005, 20:01
przez Quaki
Tylko ze z nitro to ma niewiele wspolnego (no oprocz nazwy)
Zwykla instalacje nitro tez sie da zalozyc do diesla tylko policzyc trzeba dusze odpwoeidnie i do turbo trzeba miec instalacje mokra.
A czemu amerykanie tego nie robia masowo bo tam zaden normalny osobnik nie jezdzi dieslem i tyle a juz zaden szanujacy sie streetracer nie wyskoczy dieslem bo narazilby sie na kpiny (co kraj to obyczaj)
pozdrawiam

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 14 lutego 2005, 01:11
przez colin
Quaki napisał(a):Tylko ze z nitro to ma niewiele wspolnego (no oprocz nazwy)
Zwykla instalacje nitro tez sie da zalozyc do diesla tylko policzyc trzeba dusze odpwoeidnie i do turbo trzeba miec instalacje mokra.
A czemu amerykanie tego nie robia masowo bo tam zaden normalny osobnik nie jezdzi dieslem i tyle a juz zaden szanujacy sie streetracer nie wyskoczy dieslem bo narazilby sie na kpiny (co kraj to obyczaj)
pozdrawiam


Nu tak, ale jak zrobic mokra instalacje w tdi? Sikac ropy czy benzyny moze?

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 14 lutego 2005, 08:26
przez mm.max
Quaki napisał(a):Tylko ze z nitro to ma niewiele wspolnego (no oprocz nazwy)
Zwykla instalacje nitro tez sie da zalozyc do diesla tylko policzyc trzeba dusze odpwoeidnie i do turbo trzeba miec instalacje mokra.
A czemu amerykanie tego nie robia masowo bo tam zaden normalny osobnik nie jezdzi dieslem i tyle a juz zaden szanujacy sie streetracer nie wyskoczy dieslem bo narazilby sie na kpiny (co kraj to obyczaj)
pozdrawiam


Chyba nie zrozumiałeś przesłania tego topicu :?
Tu o nitro nikt nie pisze :-| :-|

P.S.
A co amerykańce mają do naszego tematu ??

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 14 lutego 2005, 11:18
przez Quaki
Collin dobre pytanie oczywiscie ze ropy z tym ze z dawkowanie mogly by byc problemy ale wszystko da sie obliczyc (sadze ze dodatkowy wtryskiwacz by sobie z tym poradzil) oczywiscie nie bylo by to proste i musialo by byc sterowane elektronicznie ale dalo by sie to zrobic.
mm.max no coz mozliwe ze nie zrozumialem ale tak pisze w topicu wiec moze by tak napisac dopalacz do diesla bo jakos nazwa Nitro mi osobiscie nie pasuje do gazu LPG.
Przyznam sie szczerze ze poszukalem troszke w przepisach i doszedlem do wniosku ze taka instalacja w samochodzie kwalifikuje do zabrania dowodu i do powaznych koloptow. Czemu ano temu ze przepisy mowia jasno ze instalacje paliwa plynnego (LPG taka jest ) musza miec homologacje na butle i wszystkie inne elementy a nie sadze zeby te instalacje takie mialy.
pozdrawiam

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 14 lutego 2005, 11:42
przez mm.max
Quaki napisał(a):mm.max no coz mozliwe ze nie zrozumialem ale tak pisze w topicu wiec moze by tak napisac dopalacz do diesla bo jakos nazwa Nitro mi osobiscie nie pasuje do gazu LPG.
Przyznam sie szczerze ze poszukalem troszke w przepisach i doszedlem do wniosku ze taka instalacja w samochodzie kwalifikuje do zabrania dowodu i do powaznych koloptow. Czemu ano temu ze przepisy mowia jasno ze instalacje paliwa plynnego (LPG taka jest ) musza miec homologacje na butle i wszystkie inne elementy a nie sadze zeby te instalacje takie mialy.
pozdrawiam


Po 1 - nazwa "nitro" zazwyczaj używana jest w cudzysłowie przez tych co wiedzą o czym piszą w tym konkretnym przypadku

Po 2 - nazywając tą instalacje nitro nikt z nas nie popełnił błedu gdyż jest to odniesienie się do artykułów w internecie bądź oferty handlowej niektórych tunerów

Po 3 LPG jest to płynny gaz 2 składnikowy który składa się z propanu i butanu w odpowiednich proporcjach dla zachowania z jednej strony wymaganej kaloryczności a z drugiej strony odporności na niskie temperatury. W naszym przypadku jest to czysty propan i nazywanie go LPG jest błędne

Po 4 Dowód rejestracyjny zabrać można zarówno za brak katalizatora jak i za inne zmiany naruszające warunki homologacji pojazdu, które robimy i nikomu nie przeszkadzają w codziennym użytkowaniu wiec moralizatorów nie potrzebujemy :x

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 14 lutego 2005, 12:12
przez Quaki
Hmm mm.max jeszcze nie zrozumialem czemu na mnie naskaujesz pewnie masz w tym jakis cel ale coz dla mnie dyskusja jest jalowa i do niczego nie prowadzi. Jesli myslisz ze bede pial z zachwytu nad "twoim" wynalazkiem to sie mylisz no chyba ze pokazesz ze potrafisz obliczyc wymyslic i stworzyc prawdziwe nitro do diesla gdyz ja mam zamiar zaadoptowac instalacje nitro stworzona przezemnie do silnika diesla. Tym akcentem koncze ta "mila" pogadanke
pozdrawiam

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 14 lutego 2005, 12:33
przez mm.max
Po 1 Jeżeli ktoś nowozalogowany mówi o zabieraniu dowodu rejestracyjnego (i szuka w przepisach na to paragrafy) to nie wygląda to na rozmowę w dobrej wierze :evil:

Po 2. Ani Ja ani nikt z tu piszących niczego nie wynalazł i nie jest autorem żadnych rozwiązań tu prezentowanych wiec radzę ochłonąć i przeczytać wszystko jeszcze raz.

W obu topicach na temat "nitro" jest opisany sposób instalacji czegoś co inni w wersji komercyjnej sprzedają jako super zestaw za super pieniądze. Wiec uważam że temat został wyczerpany :evil:

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 14 lutego 2005, 12:38
przez Barth
Spojnie panowie !!!!!!

mm.max, przedstawil wyniki i pomysl za chwilowe zwiekszenie mocy i chwala mu za to !!!

Quaki, bardzo chetnie poczytamy cos wiecej o twoim pomysle, najlepiej jak bedzie to poparte jakimis testami i efektami w postaci wykresu z hamowni !!!!

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 14 lutego 2005, 16:17
przez Mako
Panowie !!
Piszecie ze za mala kase mozna miec psx do diesla kupujac w castoramie gaz propan do spawania. Z moich informacji na temat psx troche inaczej to wyglada.
Mianowice ten PSX - nie wiem czy ten ktory sprzedaja ProjectXS, ale na pewno ten ktory sprzedaje V-tech - to jest mieszanka propanu z innymi katalizatorami.
To nie jest czysty propan, a czytalem nawet ze czysty propan troche zle wplywa na silnik, a poza tym nie daje takich efektow.
Wg hamowni osiagneliscie 10 KM a PSX pisze ze w durnym silniku 90KM osiagnal 17KM, jak zaloze to do swojego 150KM to powiem wam co wyszlo, ale nie bedzie to predko (sic! gwarancja).
Mysle ze prawdziwe PSX jest po prostu duzo berdziej wydajne od czystego propanu, poza tym slyszalem tez cos o czystosci tych gazow. Ponoc w PSx sa laboratoryjnie czyste wersje tych gazow. To tyle co do tego tematu. Wole wydac 1k i zalozyc prawdziwe psx, ze zmiana komputera, niz kupowac zestaw za 300zl w castoramie a potem martwic sie co bedzie dalej, czy mi nie wybuchnie kolektor albo turbo :)

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 14 lutego 2005, 17:27
przez Barth
Mako,
1 . Chlopacy ograniczyli dawke propanu z obawy na i tak padajace juz sprzeglo
2. W 90 po chipie moze byc efekt mniejszy niz w seryjnej 90
3. Nikt nie zmusza ciebie do zakupu czegos takiego ,chlopacy przedstawili metode tansza a zarazem rownie skuteczna . Co zrobisz to juz twoja sprawa !!!

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 14 lutego 2005, 18:20
przez da3
Mako napisał(a):Panowie !!
Piszecie ze za mala kase mozna miec psx do diesla kupujac w castoramie gaz propan do spawania. Z moich informacji na temat psx troche inaczej to wyglada.
Mianowice ten PSX - nie wiem czy ten ktory sprzedaja ProjectXS, ale na pewno ten ktory sprzedaje V-tech - to jest mieszanka propanu z innymi katalizatorami.
To nie jest czysty propan, a czytalem nawet ze czysty propan troche zle wplywa na silnik, a poza tym nie daje takich efektow.
Wg hamowni osiagneliscie 10 KM a PSX pisze ze w durnym silniku 90KM osiagnal 17KM, jak zaloze to do swojego 150KM to powiem wam co wyszlo, ale nie bedzie to predko (sic! gwarancja).
Mysle ze prawdziwe PSX jest po prostu duzo berdziej wydajne od czystego propanu, poza tym slyszalem tez cos o czystosci tych gazow. Ponoc w PSx sa laboratoryjnie czyste wersje tych gazow. To tyle co do tego tematu. Wole wydac 1k i zalozyc prawdziwe psx, ze zmiana komputera, niz kupowac zestaw za 300zl w castoramie a potem martwic sie co bedzie dalej, czy mi nie wybuchnie kolektor albo turbo :)


Mako sorry ale niezle pierdoly gadasz widze ze jestes ofiara marketingu wyzej wymienionych firm :?

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 14 lutego 2005, 18:28
przez Barth
da3, jego auto , jego kasa , nikt tutaj nikogo do niczego nie zmusza !!!

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 14 lutego 2005, 19:16
przez da3
barth napisał(a):da3, jego <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=auto&v=56">auto</a> , jego kasa , nikt tutaj nikogo do niczego nie zmusza !!!


ja nie twierdze ze zmusza ale nie lubie jak ktos gada cos co uslyszal a nie sprawdzil badz nie ma o tym zielonego pojecia bo mu tam powiedzieli " ze oni tam maja mieszanke" a jak by mu powiedzieli ze jest tam gaz do zapalniczek to tez by uwierzyl :roll:

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 14 lutego 2005, 19:31
przez przemas
Mako psx do bmw :boje: :boje:

To jest topic o tym,ze mozna zrobic cos tanio a równie skutecznie :wink:.Nie rywalizowalismy z zadna firmą bo nie mamy takich aspiracji.Liczy si :mrgreen: A te 17 koni to wez pod uwage,ze było mierzone na hamownii inercyjnej a tam wiele rzeczy mozna wykazać :-D .Mysle,ze jak zamontujemy pseudonitro :wink: na powaznie :-D po zmianie sprzegła wartosci 20 ps i 30 nm będą jak najbardziej realne :twisted: :twisted: .Ciekawie mnie jak się wzbogaca ten gaz :D .Otwiera się butle i wstrzykuje czy nawierca otwor,zeby wprowadzić wzbogacony hiper gazik??? :-D Jedynym nitro,który będzie godny uwagi to Nitro-D produkcji nx.Po rozmowie z przedstawicielem uzyskałem info,ze jest jeszcze w fazie testów ale najnizsza wartosc którą będzie dawała ta instalacja oscylować będzie w okolicach 50 ps i 75 nm :boje:

pozdro

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 14 lutego 2005, 21:29
przez mm.max
Ogolnie zaczyna sie robic niezdrowa atmosfera.....
Mako polecam Ci przestudiowanie kilku forum poruszajacacych temat zarowno pseudonitro oraz gazu tam uzytego oraz tego co potrafia inercyjne hamownie szczegolnie te z krakowa........
Poza tym marketing moze zdzialac cuda i wez pod uwage ze test zamieszczony na tdi.pl jest stronniczym artykulem sponsorowanym...
Wiedze ktora przekazalem ja, colin czy da3 zdobylismy poprzez doswiadczenie (roznego rodzaju) a nie z ulotek i sloganow reklamowych.
P

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 14 lutego 2005, 22:44
przez Quaki
Z tego co pokazane jest na obrazku nitro-d firmy NX to taka sama instalacja jak w przypadku nitro do benzyniaka z tym ze w zwiazku z innym cisnieniem paliwa w instalacji dieslowskiej zastosowano z pewnoscia inny przekroj dysz doprowadzajacych paliwo (jako ze NX specjalizuje sie w instalacjach mokrych) ze wzgeledu na odpowiednie rozpylenie i odpowidnie dozowanie paliwa sadze ze taka instalacja da sie wykonac w polsce i za odpwoiednio tansze pieniadze (jakies 30-40% taniej tak licze )
Dla poszukujacych mocy w autkach diesla mam inna propozycje zainteresujcie sie takim wynalazkiem jak n-tercooler (ja rozwniez cos takiego opracowalem i zamierzam wystawic na zlocie tuningowym w Gdyni) Dla nie wtajemniczonych jest to urzadzenie ktore poprzez natrysk na intercooler CO2 ochladza intercooler co powoduje dosc znaczace oziebienie powietrza ladowanego do cylindra a zimniejsze powietrze to gestsze powietrze a wiec okazja do spalenia wiekszej ilosci paliwa a wiec kilka koni wiecej (wg specow z NX ich instalacja testowana w stanach osiagnela przysrot 52 kM z tym ze nie pisza na jakim doladowaniu a ja mysle ze na sporym przez co byla mozliwosc osiagniecia znacznych roznic w temp powietrza) Jesli ktos bedzie zainteresowany z checia napisze szerzej o tym
Co do tematu gazu w wykorzystywanego w tym pseudo nitro to panowie da3, przemas i mm.max maja racje praktycznie nie ma mozliwosci mieszania gazow przez firme tuningowa bo do tego potrzeba duzego labolatorium (zeby mieszanina byla zawsze taka sama to nie ciasto jak cos schrzanisz to ryzykujesz ze rodzina kolesia co na przyklad wylecial w powietrze wytoczy ci proces i pusci cie z torbami) kupy sprzetu itp itd pozatym rolewnia gazu palnego to nie to co ladowanie butli podtlenkiem (ktory notabene w warunkach pokojowych jest nie palny) do tego potrzeba powaznych maszyn pozwolen itp itd i nie sadze zeby firma tuningowa inwestowala w bardzo drogi sprzet (nawet stacje LPG sa dosc drogimszpasem a nie mieszasz tam nic tylko nalewasz juz skroplony gaz )aby sprzedac ile tego gazu 10-15 litrow w miesiacu dla mnie to watpliwe
pozdrawiam

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 14 lutego 2005, 22:48
przez da3
Quaki rozwin prosze temat n-tercooler oczywiscie wiem na jakiej to dziala zasadzie i jakie daje przyrosty ale interesuje mnie ta twoja produkcja?? Widzialem golfa 4 tam dalo przyrost rzedu 42ps zaraz zapodam linka


http://www.cardomain.com/memberpage/173300


Nitrous Express N-tercooler system:
Add's 46HP Extra for about 2 minutes per shot of 10 to 20 seconds


:D :D :D

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 14 lutego 2005, 23:01
przez przemas
Quaki dzieki za odpowiedz.Caly czas poszukujemy róznych metod podniesienia mocy i kazde nowe info jest godne uwagi :-D więc napisz o twoich rezultatach i doswiadczeniach poniewaz będą one pomocne.Ja nie jestem zwolennikiem nitro wolę przeróbki mechaniczne dające stała moc ale jest na pewno grono ludzi(niekoniecznie z Leonclub),którzy takich rozwiązań poszukują.Nie jestesmy tuningowymi magikami wiec to co pokazalismy nie jest odkrywcze ale daje do zrozumienia,ze mozna otrzymac zadowalające wyniki niskim kosztem nie ulegajac magii reklamy :wink:

pozdrawiam[/fade]

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 14 lutego 2005, 23:02
przez Quaki
Zasada dzialania mojego pomyslu jest praktycznie identyczna jak innych firm ktore to produkuja (ja znam dwie NX i Cro2) zestaw sklada sie z z dosc malej liczby elemntow
-butla z co2 ( w prototypie zastowowalem butle przemyslowa 10L ale mozna zastoswoac mniejsza ja zastosowalem taka gdyz po prsotu ja mialem od migomatu)
-zawor elektromagnetyczny ( i tutaj jest caly szpas bo zaworek musi byc wysoko cisnieniowy a takie trodno znalezc i sa bardzo drogie)
-waz o odpowiedniej wytrzymalosci zyby go nie rozerwalo
-i natrysk na intercooler z odpwoedniego materialu
-minimalna ilosc elektryki
I to cale urzadzenie dzieki niemu mozna za nacisnieciem przycisku w kabinie schlodzic w goracy dzien swoj inmtercooler do bardzo niskich temperatur a dzieki temu uzyskac przewage nawet nad takim samym autkiem ltore w skutek temperatury doladowywanego powietrza (a co za tym idzie jego gestosci )bedzie mialo slabsze parametry
pozdrawiam
ps. pomysl ten mozna by bylo znacznie uproscic poprzez zastosoaanie butliz odpwoiednim zaworem i sterowanie reczne (tak jak w gasnicah ) tylkko ze niestety nie ma rozy bez kolcow butla musialaby byc w zasiegu reki kierowcy co mocno ogranicza takie zastosowanie (ale nie uniemozliwia)

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 14 lutego 2005, 23:45
przez colin
Quaki:

Problem w tym, ze diesel z zasady swego dzialania nie potrzebuje paliwa z dodatkowego wtryskiwacza/dyszy gdy podamy mu N2O wiec problem dodatkowego wtryskiwacza odpada. A nawet jak bys zapodal to wez pod uwage to, ze diesel posiada zaplon samoczynny i jest on powodowany przez wtrysniecie paliwa do sprezonego powietrza w cylindrze. Jezeli to paliwo bedzie tam wczesniej to wystapi samozaplon wczesniej niz bedzie to konieczne - spalanie bedzie niekontrolowane oraz niebezpieczne. Wiec odpada.
Systemy takie zato dzialaja gdy silnik dymi i dopalaja paliwo ktore normalnie niespalone wydostaje sie pod postacia sadzy.

Mako:

Twoj samochod i Ty decydujesz! Jestem przekonany ze instalacja psx przynajmniej nie jest gorsza od homemade (a z zasady lepsza byc powinna, aczkolwiek pola do popisu nie ma wielkiego) ale to akurat nie jest az tak wazne. Dyskusja podobna jest do tej: Uturbiac w garazu za 1000zl czy w firmie za 6000 z jakas gwarancja? No moze niebezpieczenstwo zepsucia czegokolwiek w przypadku diesla mniejsze:P

To co pokazalismy uwazamy za bezpieczne, aczkolwiek jeszcze brakuje jednego czy dwoch elementow aby to sobie mogl kazdy zamontowac. Co do przyrostow, to nie zaleznie czy auto ma 110KM, 130, 150 czy 200 to powinny byc takiesame w KM dla kazdego silnika, czyli raczej nie wiecej niz 20KM.

A co do pomyslu firmy z biezanowskiej... Juz to gdzies napisalem ze oni pokazali nam jak to robic (mm.max dostal liste co ma kupic w sklepie), na czym wysadzili golfa dwa razy a podejrzewam ze wzorowali sie na stronach (baaaardzo podobne opisy tyle ze po angielskiemu) ktore tez gdzies podalem bo w usa takie wynalazki sa dosyc popularne i wiele osob jezdzi tam na instalacjach homemade. Troche inne tam maja silniki z racji roznych kompleksow i zastosowan, ale wciaz diesle :) Aha i jeszcze w zeszlym roku jak ostatnio widzialem (okolice czerwca chyba) w instalacjach majacych cos wspolnego z firma z biezanowskiej byl to ten gaz z castoramy.
Co do czystosci gazow to ja nie wiem, ale podejrzewam ze w co bardziej zorientowanych firmach sprzedajacych gazy dostaniecie cennik i info na temat dostepnosci oraz ewentualnie na jakichs uczelniach.

Pozdrawiam i prosze uwierzyc, ze czasem ktos cos moze zrobic i nie zarobic na tym :P

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 15 lutego 2005, 04:15
przez Quaki
Colin
Ja osobiscie uwazam ze jednak potrzebuje dodatkowej dawki paliwa zeby uzyskac moce podawane przez kogos na tym forum 75-200kM to bardzo duzo a cudow nie ma moc bierze sie ze spalania mieszanki paliwowo powietrznej i jesli dostarczysz duzo wiecej tylko jednego skladnika to duzo nie uzyskasz (troche moze tak ale te liczby sa raczej dosc duze).
Co do zaplonu to sie zgadzam wg. mnie (a moje spostrzezenia opieram na zdejcieach instalacji NX-diesel wiec moga byc one bledne gdyz nikt nie widzial takiej instalacji o ile sie orjetuje a tym bardziej nie byl przy jej montazu ) musialo to zostac jakos rozwiazane czy to przez zmuszenie do bardziej wysilonej pracy fabrycznych wtryskow czy tez poprzez dodanie dodatkowych zrodel paliwa tak aby nie nastepowal wczesniejszy samozaplon
pozdrawiam

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 15 lutego 2005, 08:52
przez da3
Quaki 200ps to daje ale w Amerykanskich Pickapach ktore maja pojemnosc 6l a nie w 1.9 :roll:

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 15 lutego 2005, 09:09
przez colin
Quaki napisał(a):Colin
Ja osobiscie uwazam ze jednak potrzebuje dodatkowej dawki paliwa zeby uzyskac moce podawane przez kogos na tym forum 75-200kM to bardzo duzo a cudow nie ma moc bierze sie ze spalania mieszanki paliwowo powietrznej i jesli dostarczysz duzo wiecej tylko jednego skladnika to duzo nie uzyskasz (troche moze tak ale te liczby sa raczej dosc duze).
Co do zaplonu to sie zgadzam wg. mnie (a moje spostrzezenia opieram na zdejcieach instalacji NX-diesel wiec moga byc one bledne gdyz nikt nie widzial takiej instalacji o ile sie orjetuje a tym bardziej nie byl przy jej montazu ) musialo to zostac jakos rozwiazane czy to przez zmuszenie do bardziej wysilonej pracy fabrycznych wtryskow czy tez poprzez dodanie dodatkowych zrodel paliwa tak aby nie nastepowal wczesniejszy samozaplon
pozdrawiam

Dodatkowe paliwo to jest DYM wydobywajacy sie z wydechu :P
Poza tym diesel nie wymaga utrzymania jakiegos okreslonego AFR by sie nie stopil - ma poprostu (no moze nie tak po prostu ale przede wszystkiem) za bardzo nie dymic :)

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 15 lutego 2005, 22:06
przez Quaki
Colin no to podazajac za tym tokiem rozumowania to po co pakowac do diesla tyel paliwa (na przyklad 5 litrow na 100km skoro powinno mu wystarczyc litr albo pol bo im wiecej paliwa tym bardziej dymi ) mimo wszytsko jakas proporcja musi zostac zachowana i w jakis sposob obliczono ze na tyle powietrza mozna spalic tyle paliwa co da taka moc jesli zwiekszymy ilosc tlenu w cylindrze (poprzez dodanie podtlenku azotu ktory pod wplywem temp rozlozy sie na tlen i azot to dostarczymy dodatkowego tlenu dzieki czemu bez dymiienia mozemy spalic wiecej paliwa co da nam wiecj mocy. Przeciez na tym w ogolnym zarysie polega tez chip tuning wiekszy wydatek sprezarki ( albo standardowy wydatek ktory jest wiekszy niz potrzeba) + wieksza ilosc paliwa = wieksza moc wiec nie widze zadnej przeszkody zeby zamiast turbiny wiecej tlenu dostarczac z N2O
pozdrawiam

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 16 lutego 2005, 08:18
przez Tonny S
Quaki napisał(a):Colin no to podążając za tym tokiem rozumowania to po co pakować do diesla tyle paliwa (na przykład 5 litrow na 100km skoro powinno mu wystarczyć litr albo pol bo im wiecej paliwa tym bardziej dymi ) mimo wszytsko jakas proporcja musi zostac zachowana i w jakis sposob obliczono ze na tyle powietrza mozna spalic tyle paliwa co da taka moc jesli zwiekszymy ilosc tlenu w cylindrze (poprzez dodanie podtlenku azotu ktory pod wplywem temp rozlozy sie na tlen i azot to dostarczymy dodatkowego tlenu dzieki czemu bez dymiienia mozemy spalic wiecej paliwa co da nam wiecj mocy.
I tu jesteś w błędzie komp. nie poda więcej paliwa do cylindra bo ilość masy pow. jaką wykaże mu przepływka będzie ograniczona a wartość energetyczna nawet w najlepszych warunkach do spalenia ilość wtryskiwanego paliwa tez ma swoje granice i powyżej jakiejś tam normy więcej już nie wyciśniesz.


Quaki napisał(a):Przecież na tym w ogólnym zarysie polega tez chip tuning większy wydatek sprężarki ( albo standardowy wydatek który jest większy niż potrzeba) + większa ilość paliwa = większa moc wiec nie widze zadnej przeszkody zeby zamiast turbiny wiecej tlenu dostarczac z N2O
pozdrawiam
Zapomniałeś o koncie wtrysku jak i samym jego ciśnieniu, co jest raczej najważniejsze w tym wszystkim.

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 16 lutego 2005, 12:45
przez Quaki
Moze ja jestem zle rozumiany wiec postaram sie napisac najprosciej jak umiem
1. Zasada dzialania silnika spalinowego polega w ogolnym zarysie na tym ze silnik spala mieszanine paliwowo-powietrzna tak czy nie?
2. Mieszanina jest o dosc konkretnym skladzie zeby spalic tyle i tyle danego paliwa i aby to spalanie bylo jak narbardziej efektywne i dawalo jak najwieksza ilosc energii z jak najmniejszej ilosci paliwa musi byc o scisle okreslonych parametrach aby nie bylo w przypadku diesla wspomnianej przez colina kupy dymu zamiast porzadengo efektu w formie spalenia paliwa i wynikajacej z tego sily poruszajacej cylindrami
3. Ilosc paliwa jest dozowana przez komputer (w nowoczesnych dieslach i silnikach bezn na wtrysku)
4. Co daje podtlenek azotu dostarcza do cylindra dodatkowa ilosc tlenu tak samo jak to robi turbosprezarka tylko ze turbosprezarka spreza powietrze a podtlenek w wyniku reakcji rozkladu pod wpywem ciepla dzieli sie na azot i tlen
5. Pytanie do tych ktorzy sie znaja co sie stanie jesli odlaczymy w dieslu turbine i nie ruszymy zadnych innych parametrow odpwoiedz autko bedzie strasznie dymic bo ilosc paliwa dostarczana do cylindra jest zbyt duza zeby sie calkowicie spalic i zamiast mocy otrzymujemy dym z rury wydechowej
6 Tak wiec jesli dostarczymy do cylindra wiekszej dawki tlenu (czy to z wiekszej turbiny czy tez z podtlenku azotu) da nam to mozliwosc spalenia wikeszej dawki paliwa (najprawdopodobniej reazlizowane jest to porzez oszukanie przeplywomierza ale to mozliwe jest tylko w jakims zakresie dopuszczonym poprzez mapy paliwa albo ingerencje w same mapy paliwa czyli zrobienie czegos na ksztalt dodatkoweja mapy wlaczanej wraz z wlaczeniem instalacji podtlenku i opisujacej warunki czyli klosc tlenu z wlaczonym podtlenkiem tak aby komp mogl podac odpwoiednia dla tych warukow ilosc paliwa
Prosciej juz nie wiem jak to napisac
pozdrawiam

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 16 lutego 2005, 12:48
przez mm.max
Quaki napisał(a):4. Co daje podtlenek azotu dostarcza do cylindra dodatkowa ilosc tlenu tak samo jak to robi turbosprezarka tylko ze turbosprezarka spreza powietrze a podtlenek w wyniku reakcji rozkladu pod wpywem ciepla dzieli sie na azot i tlen


Zapomniałeś w swoich rozważaniach o różnych stopniach sprężania w silniku benzynowym i w silniku diesla a to ma znaczacy wpływ na reakcje zachodzace w cylindrze.

Quaki napisał(a):5. Pytanie do tych ktorzy sie znaja co sie stanie jesli odlaczymy w dieslu turbine i nie ruszymy zadnych innych parametrow odpwoiedz autko bedzie strasznie dymic bo ilosc paliwa dostarczana do cylindra jest zbyt duza zeby sie calkowicie spalic i zamiast mocy otrzymujemy dym z rury wydechowej



Dlatego też jest różnica miedzy silnikiem benzynowym i diesla.
Silnik benzynowy jest silnikiem JAKOŚCIOWYM i opisywanym przez ciebie przypadku zgaśnie
Silnik dieslowski jest silnikiem ILOŚCIOWYM - i moc spadnie ale nie spowoduje to unieruchomienia samochodu i jazda będzie możliwa (fakt że wolna i w kłębach dymu ale możliwa)

Quaki napisał(a):6 Tak wiec jesli dostarczymy do cylindra wiekszej dawki tlenu (czy to z wiekszej turbiny czy tez z podtlenku azotu)


Wybacz ale w przypadku diesla nie są to określenia tożsame

Reasumując Twoje rozważania są słuszne ale przeniesienie prostolinijne zasad jakimi rządzą się silniki PB w stosunku do silników wysokoprężnych moim zdaniem nie jest do końca trafne.

Są inne sposoby na racjonalne przyrosty mocy wiec ............. :x

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 18 lutego 2005, 01:37
przez Quaki
Oczywiscie ze masz racje ze sa inne sposoby na uzyskanie dodatkowej mocy uwazam jednak ze dla kogos kto wykorzystal juz w pelni swoja turbine a zakup nowej turbosprezarki to koszt nie bagatelny moze pomyslec o wykorzystaniu podtlenku w swoim autku oraz o wykorzytaniu schladzania intercoolera (mozna to zrealizoawc na jednej butli z N2O szpas drogi ale jak sie chce wygrywac na cwiartke to koszta musza byc )
pozdrawiam

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 18 lutego 2005, 09:21
przez przemas
Big turbo wyjdzie taniej niz zestaw podtlenku wraz z chłodzniem... :wink:

pozdro

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 18 lutego 2005, 09:25
przez da3
przemas napisał(a):Big turbo wyjdzie taniej niz zestaw podtlenku wraz z chłodzniem... :wink:

pozdro



no nie wydaje mi sie :roll: bo samo big turbo to mozna sobie o dupe rozbic :mrgreen:

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 18 lutego 2005, 10:03
przez mm.max
Myślę, że ten topic już dawno zaszedł w złym kierunku wieć mogą sugestią jest aby:

1. Quaki zaprezentował konkretne praktyczne rozwiązania zastosowania N20 w silniku diesla poparte pomiarami parametrów z hamowni lub/i G-techa
2. Prośba do Quakiego o zaprezentowanie układu schładzania IC - jakie koszt, jaka budowa systemu (w wersji komercyjnej), a co do pomiarów ..... cóż na upały przyjdzie poczekać
3. W przypadku pojawienia się nowych danych z hamowni w zwiazku z homemade systemem a'la nitro (Propan) proszę o zamieszczenie ich w topicu "zabawy z nitro na obciążeniówce"

Wszystkie inne posty nie na temat będę kasował :wink:

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 18 lutego 2005, 10:42
przez zysiek
Co do kosztow takiego zestawu do chlodzenia IC to wedlug mnie:
1. butla z co2 - 220zl
2. waz - 20zl
3. jakas konstrukcja z rurek (np. od centralnego + kilka nawierconych dziurek) lub jakies natryskiwacze.
4. co do zaworu to mozna go zastapic tym, ze zawor na butli mozna miec naciskany a nie odkrecany. Wtedy umieszczamy butle zamiast siedzenia pasazera i naciskamy na zawor tyle ile chcemy.
To jest raczej najprostsza i chyba najwydajniesza (ze wzgledu takiego, ze nie ma po drodze zadnych zaworow itp.) konstrukcja do scigania sie, a jezeli ktos chce miec ladny zestaw z guziczkami i butla na stale w bagazniku to wiadomo ze koszta rosna.
pozdrawiam

Re: nitro nx do diesla!!!

PostNapisane: 18 lutego 2005, 12:37
przez przemas
Mm max nie przesadzaj :wink: nie widzę tu odpowiedzi nie na temat wiec nie wiem co miałbys usuwać?Dyskusja jest rozwojowa i na temat albo obok ale caly czas na poziomie technicznym wiec niepotrzebnie tak reagujesz.


pozdrawiam