Strona 1 z 1

Jak sprawdzić działanie zaworu EGR i zaworu N18 - POMOCY!

PostNapisane: 16 listopada 2008, 15:08
przez Radek1964
Mam Seata Leona 1.9 TDI, 90 KM, 2000 r i mam z nim od jakiegoś czasu problemy, tzn. głośniejsza praca silnika na postoju, kilka razy przy gaszeniu jakby zaszarpało silnikiem w końcowej fazie gaszenia. Znalazłem na forum kilka zdań, że być może jest to związane z zaworem EGR lub N18 ale nigdzie nie znalazłem dokładnego opisu jak można sprawdzić działanie zaworu EGR i sterującego nim zaworu N18 bez podłączania pod komputer.
Wyczytałem gdzieś, że zawór EGR otwiera się gdy zwiększamy obroty i podczas jazdy ale nie wiem czy tak jest dokładnie.
U mnie wygląda to w ten sposób, że przy zimnym silniku przed uruchomieniem dźwignia zaworu EGR jest maksymalnie wysunięta. Po uruchomieniu silnika na wolnych obrotach jej położenie jest takie samo jak poprzednio. Gdy silnik jest rozgrzany np. po powrocie z trasy dźwignia też jest cały czas wysunięta. Sprawdzałem ostatnio razem z synem czy dźwignia zaworu zmienia swoje położenie gdy silnik jest uruchomiony i podnosimy obroty do ok. 3000 – nie zmieniała ona swojego położenia, tzn. jest cały czas wysunięta – czy to jest prawidłowe.
Proszę o dokładniejszy opis sprawdzenia zaworu EGR i N18 – jeżeli oczywiście wstępnie można to sprawdzić bez podłączania pod komputer.

Re: Jak sprawdzić działanie zaworu EGR i zaworu N18 - POMOCY!

PostNapisane: 16 listopada 2008, 15:36
przez and280
raczej ogladaliscie polozenie klapki gaszacej a ona ruszy sie dopiero jak bedziesz gasil silnik i odpowiada ona za lagodne wygaszanie silnika . rusz ta dzwignia jak bedzie silnik chodzil jak zgasnie to bawiliscie si eklapka gaszaca, egr ciezko zdiagnozowac bez kompa , mozesz odlaczyc podcisnienie od niego i sprawdzic zachowanie sie silnika , bedzie chodiz twardziej i troszke dluzej sie nagrzewal jesli dobrze pamietam. poczytaj o zaslepieniu egr i bedziesz wszystko wiedzial. zawsze mozesz rozebrac i oczyscic z nagaru wtedy bedziesz mial pewnosc ze wwszystko chodzi .

Re: Jak sprawdzić działanie zaworu EGR i zaworu N18 - POMOCY!

PostNapisane: 16 listopada 2008, 19:36
przez Radek1964
Dzięki za wyjaśnienie. Z tego co napisałeś, to bawiliśmy się tą klapką. Faktycznie jak zacząłem ją wciskać to najpierw silnik zaczął ciszej pracować a gdy wcisnąłem dalej do końca to zgasł. Jutro jadę na komputer zobaczymy co pokaże.