Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[TDI VP] Problem z odpaleniem i wolnymi obrotami

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

[TDI VP] Problem z odpaleniem i wolnymi obrotami

Postprzez niedzwiedz11 » 5 grudnia 2008, 09:05

zakładam mowy temat bo nie mogę znaleźć na forum odpowiedzi...i mam powoli dość...
kupiłem leonka we wrześniu, wszystko było ok, wymieniłem rozrząd, oleje itd...
jak zaczęła się zima zaczęły się problemy, szczególnie z porannym odpaleniem...autko odpalało ale długo kręciło, czasami na kilka razy....na ciepłym silniku odpalało super, na raz!
pojechałem do mechanika bo doczytałem że to może być źle ustawiony kąt wtrysku. faktycznie był źle ustawiony, stwierdził że aż o 10 stopni jest przestawiony. ustawił według vag-a prawidłowy kąt i pojechałem do domku- rano jeszcze gorzej z odpaleniem! chodził jak traktor, trząsł się cały i dużo głośniej pracował. więc pojechałem do kolejnego speca by ten też sprawdził. stwierdził że kąt wtrysku jest ustawiony ok i nie wie dlaczego autko tak źle odpala. w każdym razie przestawił mi znowu kąt wtrysku, znaczy się przyśpieszył o 5 stopni i stwierdził że tak musi być. ale teraz jest tak że raz odpali dobrze jak zimny a raz długo kręci, jak jest ciepły pali cały czas na raz. poprosiłem żeby sprawdził też rozrząd czy jest dobrze założony- sprawdził i uważa że rozrząd jest ok.
kolejną rzeczą jaka zauważyłem jest to że jak silnik jest rozgrzany i zatrzymuje autko obroty falują i delikatnie trzęsie całym autem
w międzyczasie wymieniłem filtr paliwa, świece na boscha(sprawdzone), przepływomierz i czujnik temperatury i akumulator.
czy ma ktoś jakieś sugestie co jeszcze zrobić?bo byłem u kolejnego mechanika i ten chciał mi zapłon ustawiać za pomocą zegarów...jeśli się nie mylę to tylko vag-iem można tak?
no i poszukuje dobrego mechanik który zna się na tym z poznania bo do katowic czy bielska mam za daleko...niestety
Zobacz Profil
niedzwiedz11
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 6 sierpnia 2008, 15:53
Lokalizacja: poznań
Auto: Seat Leon 1,9TDI

Reklama

Re: [TDI VP] Problem z odpaleniem i wolnymi obrotami

Postprzez jackold » 5 grudnia 2008, 10:14

a może przyczyną jest słaby akumulator. Możesz poszukac tez tutaj http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic. ... akumulator
meble biurowe, projektowanie, wizualizacja pomieszczeń

wiecej info napisz maila
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jackold
Sport
Sport
 
Posty: 834
Dołączył(a): 3 września 2008, 22:36
Lokalizacja: Szczecin
Auto: leon
Silnik: ASV 1.9

Re: [TDI VP] Problem z odpaleniem i wolnymi obrotami

Postprzez niedzwiedz11 » 5 grudnia 2008, 10:19

akumulator mam nowy! kręci jak szalony...
jeszcze zapomniałem dodać że wyczyszczony mam EGR wraz z kolektorem z sadzy...

[ Dodano: Nie 07 Gru, 2008 ]
nikt nie ma pomysłów?szukam na tym forum i szukam (zresztą nie tylko na tym :-) ) i poszukałem że podobne objawy do moich są w przypadku padającego nastawnik dawki w pompie... oby to nie to bo koszty znacznie wzrastają a ostatnio przez leona mi ich nie brakuje...
macie jakieś pomysły?
Zobacz Profil
niedzwiedz11
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 6 sierpnia 2008, 15:53
Lokalizacja: poznań
Auto: Seat Leon 1,9TDI

Re: [TDI VP] Problem z odpaleniem i wolnymi obrotami

Postprzez bykucr » 7 grudnia 2008, 18:29

ja trafiłem na trochę uczciwszego gościa bo kazał mi zrobić:
1. czy zawór zwrotny paliwa jest dobry - zalać pompę ON ze zbierniczka który będzie nad pompą ( słoik ), palić rano - jak odpala lux to pompa sie zapowietrza, a zawór nir trzyma ( u mnie nie)
2. sprawdzić jak pali na ściągniętym wtyku z czujnika temperatury płynu - sprawdzenie czy czujnik temperatury informuje o dobrej temperaturze komputer, rozwarcie powoduje ....- komputer widzi to jako duży mróz
3. potem było....."sprawdz sobie chłopcze świece żarowe" i tu strzał -> dwie były padnięte -> wymieniłem na NGK i co lipa, ale zauważyłem że jak dłużej poczekałem ( świece się nagrzały) to palił dobrze, no i wróciłem do mojeo "najlepszego" kolegi mechanika
4. "jakie świece założyłeś, a jakie wyciągnołęś" -> mają być BERU szybciej się nagrzewają ->komentarz "Niemców się nie poprawia bo można s....dolić"

Od teraz sztuka pali jak w zegarku, a co do ustawiania fazy wtrysku to mi odradzał cokolwiek grzebać, "najpierw trzeba posprawdzać podstawowe rzeczy"

cieszę się że nie przestawiałem żadnych faz wtrysku. auto pali 5l przy jeżdie do 130km/h, no i ważne dodatki na zime koniecznie trzeba dolewać, poprostu wytrącanie parafiny to nie problem, problemem jest woda która się wykrapla - trzeba ją "spalić".
to wszystko co mi powiedział i do wszystkiego się stosuję, ostatnio bylem w zakopanym i było -7 jak paliłem rano i wydaje mi się że palił lepiej niż latem.
Zobacz Profil
bykucr
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 13 lutego 2008, 08:47
Lokalizacja: Krosno
Auto: Leon 1,9TDI


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości