Strona 1 z 1

Sprzęgło ASZ < - > ARL

PostNapisane: 31 stycznia 2005, 11:50
przez MisiekWAW
Witam !

Pewnie już przerabialiście ten temat, ale jakoś nie znalazłem w archiwum... Czy sprzegła w ARL'ach i w ASZ'etach czymś się różnią ? Jeżeli tak to czy sprzęgło od ARL'a (zakładam być może błędnie :mrgreen: że to jest mocniejsze jeśli się czymś różnią) da się założyć do ASZ'ta :?:
Jaką średnicę ma w Ibizach / Leonach sprzęgło w ASZ a jaką w ARL :?: :idea:
A może różnią się np. dociskiem, który pasuje do ASZ'ta :?: :wink:

Według ETKI Skody w ASZ'cie mam takie sprzęgło jak jest w ATD... 240mm dobrze, że chociaż docisk chyba jest inny :roll:
Powoli przestaje mnie dziwić, że to nie działa tak jak powinno :?

Z góry dziękuję za pomoc :-)

Re: Sprzęgło ASZ < - > ARL

PostNapisane: 31 stycznia 2005, 12:00
przez mm.max
Z tego co sprawdzałem w ETOSie ARL i ASZ mają takie same sprzęgła :wink:


Miałem zakładać topic o sprzęgłach (ze względu na ślizgu-ślizgu mojego sprzęgła) ale widze że MisiekWAW mnie ubiegł :D

Moje pytanie jest następujące:

1. Jakiego procucenta sprzęgieł polecacie z doświadczenia :?:

2. Orientacyjne ceny :?:

Re: Sprzęgło ASZ < - > ARL

PostNapisane: 31 stycznia 2005, 12:13
przez MisiekWAW
mm.max napisał(a):Z tego co sprawdzałem w ETOSie ARL i ASZ mają takie same sprzęgła :wink:


to jakim cudem ludzie jeżdżą chipowanymi ARL'ami :shock: :shock: :shock:
Mi się sprzegło slizga, to w chipowanym ARL'u chyba się nie da przyspieszyć :roll:

mm.max napisał(a):Miałem zakładać topic o sprzęgłach (ze względu na ślizgu-ślizgu mojego sprzęgła) ale widze że MisiekWAW mnie ubiegł :D


shit happens :mrgreen:

mm.max napisał(a):Moje pytanie jest następujące:

1. Jakiego procucenta sprzęgieł polecacie z doświadczenia :?:

2. Orientacyjne ceny :?:


generalnie dołaczam się do pytania :idea: :roll:

Re: Sprzęgło ASZ < - > ARL

PostNapisane: 31 stycznia 2005, 12:14
przez da3
mm.max K3 zalozyl u siebie orginalne sprzeglo jak stare zaczelo slizgac i sprawuje sie dobrze a ma troche wiecej koksu niz ty, alternatywa sa spieki ale wtedy podzespoly dostaja po dupie :roll:

Re: Sprzęgło ASZ < - > ARL

PostNapisane: 31 stycznia 2005, 12:38
przez mm.max
MisiekWAW napisał(a):Mi się sprzegło slizga, to w chipowanym ARL'u chyba się nie da przyspieszyć :roll:


Poczekaj jak się ociepli = ślizg minie puki co PSJ w zakresie 2500-3000 obr zalecany

Re: Sprzęgło ASZ < - > ARL

PostNapisane: 31 stycznia 2005, 13:21
przez da3
sprzeglo wymienial jakos w lecie pozniej caly sezon startowal i do dzisiaj jezdzi wiec nie jest tak zle, poza tym to zawsze bardziej
slizga w zimie
:mrgreen:

Re: Sprzęgło ASZ < - > ARL

PostNapisane: 1 lutego 2005, 03:34
przez mario q.
mm.max napisał(a):
MisiekWAW napisał(a):Mi się sprzegło slizga, to w chipowanym ARL'u chyba się nie da przyspieszyć :roll:


Poczekaj jak się ociepli = ślizg minie puki co PSJ w zakresie 2500-3000 obr zalecany

Jak już Daniel napisał przy niższych temperaturach sprzęgło dużo szybciej bedzie się ślizgac niż jak jest ciepło! :-P

Coś jakies nienajlepse te sprzegła ostatnio w asz`tach! :-(

Re: Sprzęgło ASZ < - > ARL

PostNapisane: 1 lutego 2005, 10:04
przez Barth
mario q., zaczeli oszczedzac , zobacz daniel a AGR ( 90 KM w seri) wytrzymuje 400 niutkow , a nowe ALH powyzej 330 mowia papapa

Re: Sprzęgło ASZ < - > ARL

PostNapisane: 2 lutego 2005, 15:01
przez hubert
Ja tam w ARL'u pod 400 dochodze i nie mam problemów, choć chodzą słuch, że powyżej 400 Nm to różnie bywa :evil: Będe musiał pomyśleć jak przekrocze 400

Czy ktoś wie ile kosztuje ori od ARL'a?

Re: Sprzęgło ASZ < - > ARL

PostNapisane: 2 lutego 2005, 15:03
przez mm.max
hubert napisał(a):Czy ktoś wie ile kosztuje ori od ARL'a?


No właśnie wrzucajcie przykładowe ceny sprzęgiełek do ARL, ASZ i innych zobaczymy jakie są róznice w kraju oraz między poszczególnymi producentami

Re: Sprzęgło ASZ < - > ARL

PostNapisane: 2 lutego 2005, 20:01
przez Asgaard
Wy macie pewność, że to sprzęgło wam się ślizga a nie opony? :wink: Osobiście bardzo bym się zdziwił gdyby sprzęgło mi się ślizgnęło skoro mam problem z utrzymaniem trakcji na każdym biegu :-D (tej zimy jeszcze nie widziałem piaskarki we wrocku) póki co moje sprzęgło ma się dobrze i mam nadzieję, że tak zostanie :twisted: a jak nie to sie docisk wzmocni albo jakiegoś lekkiego spieka zapoda i będzie git, hyhy

Re: Sprzęgło ASZ < - > ARL

PostNapisane: 3 lutego 2005, 09:09
przez mm.max
Asgaard napisał(a):Wy macie pewność, że to sprzęgło wam się ślizga a nie opony? :wink: Osobiście bardzo bym się zdziwił gdyby sprzęgło mi się ślizgnęło skoro mam problem z utrzymaniem trakcji na każdym biegu :-D


Z całym szacunkiem ale ja mówie o 5 lub 6 biegu w pełni sucha nawierzchnia i prędkości obrotowe między 2500-3000 obrotów - jeżeli Twój ARL nie trzyma trakcji na suchym, na 6 biegu to FULL RESPECT :twisted:

Podobno ze sprzęgłami w ARLach i ASZach to jak loteria jedne są lepsze inne gorsze = chyba mnie trafiło się to gorsze.

Re: Sprzęgło ASZ < - > ARL

PostNapisane: 3 lutego 2005, 09:25
przez Asgaard
Nie no... aż tak dobrze to u mnie nie jest, hehe... ale sprzęgło się nie ślizga jak narazie. Jedż na zmienę softu, niech go trochę dopracują, przerzucą moment trochę wyżej albo coś... może zbyt gwałtownie rośnie? Chociaż przy takich obrotach to już pewnie zabawa z programem nic nie pomoże :roll:

Re: Sprzęgło ASZ < - > ARL

PostNapisane: 3 lutego 2005, 11:51
przez Barth
Asgaard, mam mala prosbe , czy mozna by wykresik twojego bolidu zobaczyc ????

Tak z czystej ciekawosci :) poza tym mozna by z mm.maxa porownac

Pozdrawiam i sory za OT

Re: Sprzęgło ASZ < - > ARL

PostNapisane: 3 lutego 2005, 11:59
przez Asgaard
No własnie problem w tym, że wydruk gdzieś mi już na Bemowie zaginął w zamieszaniu :( sam chciałem go ostatnio porównać z wykresem mm.maxa i dupa... może w tym miesiącu przejadę się do Jet'a na obciążeniówkę to wszelkie wątpliwości wynikłe z pomiaru na inercji zostaną rozwiane, sam jestem ciekaw jakie będą różnice i czy mam te 2xxKM czy tylko 19xKM narazie zbieram kase bo Jet tani nie jest, a jeszcze fukin' walentynki się szykują heh... (jak ja te wszystkie kobiety jednego dnia obskoczę :lol: :twisted: :lol: :wink: ) Jak będzie wykres to się pochwalę.

Re: Sprzęgło ASZ < - > ARL

PostNapisane: 3 lutego 2005, 12:00
przez Barth
Asgaard, a w firmie MX nie ma promocji na hamowanie czasem :D :D :D


Na wykresik czekamy z niecierpliwoscia :)

P.s nie zawsze warotsci maksymalne momentu i mocy sa najwazniejsze tylko ich przebieg :)

Re: Sprzęgło ASZ < - > ARL

PostNapisane: 3 lutego 2005, 12:07
przez Asgaard
barth, nie chce mi się jechać na inercję, wolę poczekać i dołożyć trochę kasy żeby mieć wydruk z Mahy, gdybym chciał wydruk z inercji to już kilka razy przy okazji wizyty u Mastersa na pogadankach bym na rolki wskoczył. Chcę mieć porównanie, tym bardziej że Maha na serii pokazała mi 10KM więcej niż V-Tech'owa inercja, za to było na niej o 15Nm mniej, chce zobaczyć jak będzie teraz, heh...

Re: Sprzęgło ASZ < - > ARL

PostNapisane: 3 lutego 2005, 12:12
przez Barth
Asgaard, i wszystko jasne :D