Strona 1 z 1

Hybrydowe rozwiazania PD / VP

PostNapisane: 31 stycznia 2005, 13:05
przez Barth
Autorem tekstu i programu do autka jest Aligator z Master`s Tuning oddział Katowice

W sobotę mój irlandzki znajomy wybrał się na hamownię swoim Mk2.

Hamownia to obciążeniówka starego typu wypluwająca z siebie wartość mocy na kołach po ustabilizowaniu się obrotów na danym poziomie (co 500 obrotów).

Wynik to 192KM na kołach! czyli co najmniej jakies 220KM/470Nm na silniku Smile Smile Smile Wykres po wrzuceniu wartości do Excela wygląda tak:
Image

Myśle że gdyby auto było hamowane np na Maha gdzie pomiar trwa powiedzmy 20s a nie ok. minuty moc była by jeszcze większa - nie ma siły IC się grzeje Wink nawet przy najsprawniejszym nawiewie...

Silnik autka to:
- blok ARL
- głowica VP
- pompa 11mm
- wtryski 260
- turbina hybryda GT20/22V
- cooler z S2
- troche innych modów o które właściciel chce zachować dla siebie

Ja do autka tylko zrobilem chipsa wg jego życzeń, tak żeby wszystko trzymało się kupy Smile

Można by się zastanawiać dlaczego ładować się w technologię VP mając PD. Otóż Des (właściciel) po pierwsze o wiele bardziej lubi VP Wink. Po drugie VP daje lepszy rozkład momentu obrotowego na wysokich obrotach - auto bez jakichkolwiek problemów kręci się do 5500obr SmileSmileSmile
A dlaczego blok PD ? Auto jest używane przede wszystkim do codziennej jazdy ale również czasami do ostrej jazdy po torze tak więc nie są to kilkunastosekundowe obciążenia gdzie można bezkarnie chwilowo przegiąć z parametrami tylko ostry but przez kilkanaście minut gdzie wszystko musi być pod kontrolą.

W autku tkwi jeszcze bardzo duży potencjał mocy, ale że autko jest przede wszystkim do codziennej jazdy to nie będzie w nim już dużo modyfikacji - tylko tyle żeby usprawnić "oddychanie", ale bez dolewania większej ilości paliwa. Mam nadzieję że po przeróbkach będzie prawie bezdymne 200KM na kołach Smile

Więcej można przeczytać na:
http://forums.tdiclub.com/showflat.php? ... e=0#931867

Re: Hybrydowe rozwiazania PD / VP

PostNapisane: 31 stycznia 2005, 14:18
przez prospect
nie powiem furka niczego sobie :) a wykres miodzio.

Re: Hybrydowe rozwiazania PD / VP

PostNapisane: 31 stycznia 2005, 14:57
przez b0g0b0jny
wow

Re: Hybrydowe rozwiazania PD / VP

PostNapisane: 31 stycznia 2005, 15:06
przez JacekTDi
Bestyja okrutna :twisted:

Re: Hybrydowe rozwiazania PD / VP

PostNapisane: 31 stycznia 2005, 15:28
przez Barth
hehhe juz niedlugo VP pokaza klase PD :)

Aligator a jest szanasa na jakies porzadne hamowanie ???

Re: Hybrydowe rozwiazania PD / VP

PostNapisane: 31 stycznia 2005, 21:20
przez AdamTower
Nieźle, ciekawo brzmi Barth pojedynek VP vs PD :) obstawiam VP. Ciekawe co na to Asgaard lub Hubert :twisted:

Re: Hybrydowe rozwiazania PD / VP

PostNapisane: 1 lutego 2005, 07:45
przez Tonny S
adamtower, no beda pewnie mieli okazje scignać sie po raz kolejny miedzy soba i dodatkowo z szybkim VP

Re: Hybrydowe rozwiazania PD / VP

PostNapisane: 1 lutego 2005, 09:03
przez mm.max
Ten sezon pokaże nam chyba kilka szybkich VP :!:

PD-eki nie długo zostaną zdetronizowane i chwała za to tunerom że mogą z poczciwych VP-ków dodatkowe KM i Nm krzesać :brawo:

W końcu statystycznie ujmując wśród TDi VP-ków jest najwiecej :twisted:

Re: Hybrydowe rozwiazania PD / VP

PostNapisane: 1 lutego 2005, 09:04
przez Aligator
barth napisał(a):Aligator a jest szanasa na jakies porzadne hamowanie ???


Ależ ta hamownia jest bardzo pożądna ;-) A przede wszystkim cholernie dokładna :) Jedyny problem to że nie wypluwa z siebie wykresów :(

Re: Hybrydowe rozwiazania PD / VP

PostNapisane: 1 lutego 2005, 09:14
przez da3
Ali i jak z temperaturami na tych wtryskach 260 mieliscie moze podpiety egt?? bo slyszalem ze wlasnie z tym trzeba uwazac, i czy jest to bardzo uciazliwe i niebezpieczne do codziennej jazdy??

pozdarwiam

Re: Hybrydowe rozwiazania PD / VP

PostNapisane: 1 lutego 2005, 11:20
przez Aligator
da3 napisał(a):Ali i jak z temperaturami na tych wtryskach 260 mieliscie moze podpiety egt?? bo slyszalem ze wlasnie z tym trzeba uwazac, i czy jest to bardzo uciazliwe i niebezpieczne do codziennej jazdy??

pozdarwiam


EGT było oczywiście podpięte i jest wysokie (ale bez tragedii) ale będzie dużo niższe po zredukowaniu dawki, bo na razie jest zdecydowanie za bogato.