Strona 1 z 1

tryb awaryjny i prosba o spojrzenie na logi

PostNapisane: 22 stycznia 2009, 21:27
przez BEDNARArt
witam
ostatnio czesto samochod wchodzi w tryb awaryjny najczesciej przy przyspieszaniu pod gore przy ok 3500 obrotow. poczytalem na forum i zaczalem od zrobienia logow i prosba o ocene tych logow i ewentualna diagnoze zeby nie wymieniac wszystkiego bo moze z logow wynika ze to np. N75. Samochod to leon arl 2005 92000 przebiegu. Aha jak samochod wchodzi w tryb awaryjny to czasami zapala sie kontrolka dokladnie ta sama co sie pojawia jak sie podlaczy VAGa (chyba kontrolka sterownika silnika czy jakos tak)

oto logi

logi robione na 3 biegu

Group A:'003
Engine MAF MAF EGR duty
speed (specified) (actual) cycle

TIME 790-870 230-350 210-370 40-75%
STAMP /min mg/R mg/R %
0,01 1512 260 274,4 66,5
1,2 1554 850 529,2 4,8
2,4 1785 850 1087,8 4,8
3,6 2205 850 1249,5 4,8
4,8 2625 850 1249,5 4,8
6 2982 850 1249,5 4,8
7,2 3318 850 1249,5 4,8
8,41 3633 850 1249,5 4,8
9,66 3906 850 1244,6 4,8
10,88 3822 850 1024,1 4,8
12,08 3759 850 494,9 4,8
13,28 3822 850 847,7 4,8
14,48 2793 330 475,3 53,4
15,68 2772 290 401,8 4,8



Group B:'009

Engine Injection
speed Quantity Inj.limit Max IQ
TIME rpm CC active during a/t
shift
STAMP /min mg/R mg/R
0,4 1512 0 18,9
1,6 1596 0 37,6
2,8 1911 0 57,4
4 2331 0 54,9
5,2 2751 0 53,8
6,4 3087 0 53,8
7,6 3402 0 53,8
8,83 3717 0 53,8
10,06 3906 0 25
11,28 3843 0 16,7
12,48 3780 0 17
13,68 3822 0 16,7
14,88 2793 0 20
16,08 2772 0 20,6


Group C:'011
Engine Spec. Actual
speed intake intake D.cycle MAP
press. press.

TIME 2850-3150 2300-2600 2200-2800 35-80%
STAMP /min %
0,8 1512 1116 1032 31,1
2 1680 2100 1524 25,5
3,2 2058 2388 2592 62,6
4,4 2478 2484 2988 79,7
5,6 2856 2496 2988 90,4
6,8 3192 2496 2988 94
8 3507 2496 2988 94,4
9,25 3822 2472 2988 93,6
10,46 3927 2280 2988 92,4
11,68 3801 1092 1980 92,4
12,88 3801 2472 1848 92,4
14,08 3381 1056 1632 92,4
15,28 2793 1044 1068 92,4
16,48 2751 1032 984 92,4


a to logi na 4 biegu

Group A:'003
Engine MAF MAF EGR
speed (specified) (actual) duty cycle

TIME 790-870 230-350 210-370 40-75%
STAMP /min mg/R mg/R %
0,01 1680 395 357,7 51,8
1,2 1764 850 940,8 4,8
2,4 1974 850 1225 4,8
3,6 2205 850 1249,5 4,8
4,83 2436 850 1249,5 4,8
6,06 2688 850 1249,5 4,8
7,26 2877 850 1249,5 4,8
8,46 3066 850 1249,5 4,8
9,66 3129 850 1048,6 4,8
10,86 3108 325 490 4,8
12,06 3066 845 588 4,8
13,26 2961 310 460,6 4,8
14,46 2436 295 357,7 61
15,71 2436 850 460,6 4,8
16,92 2436 265 372,4 63


Group B:'008
Engine IQ IQ IQ
speed via via via MAF
driver rpm(Torq)
req
TIME 2850-3150 65-70 52-54 52-60

STAMP /min mg/R mg/R mg/R
0,4 1701 18,1 51,9 21,1
1,6 1827 69,7 55,2 59,6
2,8 2058 69,7 56,3 59,8
4 2289 69,7 55,2 59
5,25 2520 69,7 54,4 57,9
6,46 2751 69,7 53,8 57,4
7,66 2940 67,3 53,8 56,5
8,86 3108 69,7 53,8 56,3
10,06 3129 51,6 53,8 52,7
11,26 3066 0 53,8 21,4
12,46 3087 69,7 53,8 31,8
13,66 2583 0 54,1 22
14,87 2436 8 54,6 19,5
16,12 2436 68,4 54,6 23,1
17,32 2415 0,3 54,6 18,7


Group C:'011
Engine speed Spec.intake press. Actu intake press. D.cycle MAP
TIME 2850-3150 2300-2600 2200-2800 35-80%
STAMP /min %
0,8 1722 2148 1248 27,9
2 1890 2328 2388 55,4
3,2 2121 2424 2796 69,7
4,41 2373 2484 2988 83,3
5,66 2604 2496 2988 92,8
6,86 2814 2496 2988 94
8,06 3003 2496 2988 94,4
9,26 3108 2496 2988 92,4
10,46 3087 1176 2172 92,4
11,66 3213 1872 1140 92,4
12,86 3108 2484 1440 92,4
14,06 2121 1068 1092 92,4
15,29 2436 1260 1020 92,4
16,52 2415 1320 1140 92,4
17,72 2394 1008 984 92,4



Bylbym bardzo wdzieczny za pomoc

po wklejeniu widze ze na jednym jest grupa 08 a na drugim 09 na szybko robilem i zle zaznaczylem jezeli bedzie potrzebne do analizy to zrobie z checia jeszcze raz

pozdrawiam

[ Dodano: Czw 22 Sty, 2009 ]
kurde nie wiem czemu tak do dupy sie wkleila u mnie bylo zupelnie inaczej

Re: tryb awaryjny i prosba o spojrzenie na logi

PostNapisane: 22 stycznia 2009, 21:31
przez Sammael
Umieść gdzieś plik excela to postaram się pomóc, w takiej postaci nie chce mi się czytać.

Re: tryb awaryjny i prosba o spojrzenie na logi

PostNapisane: 22 stycznia 2009, 21:51
przez BEDNARArt
sorki nie wiem dlaczego tak sie stalo
tu postawilem logi

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/129 ... d28fb.html

pzd

Re: tryb awaryjny i prosba o spojrzenie na logi

PostNapisane: 4 lipca 2010, 14:33
przez pakuu1
Witam.
Mam prosbe aby ktos zobaczyl na moje logi - pacjent to leon asv.
Log (0 - 001,001)
Log (1 - 008)
Log (2 - 001)
Log (3 - 001)
Log (4 - 003)
Log (5 - 004)
Log (6 - 011)
Log (7 - 010)


Auto dziwnie sie zachowuje, jezdzilem troche po autostardzie w piatek (temp ok 34stopnie) i tak do 160 jechal spokojnie,nawet pod 200 podszedl czasami - zeby nie bylo ze go ugotowalem to dystans poa utobanie byl kilka razy po 15km. Po czym jadac normalnie po miescie na 4 biegu wciskam gaz (obroty ok 1600) cos strzeliło i auto przestalo ciagnac... po restracie jechal normalnie az do wieczora, gdy znowu przy niskich obrotach dodalem duzo gazu... bledy jakie zanotowal komp to:
17970 i 17965. W trakcie wykonywania logow nie zlapal bledow jezdzil normalnie i bledy nie wrocily, lecz wydaje mi sie ze autro lekko szarpie przy ok 1500 obrotow przy normalnym dodawaniu gazu...
Jakies pomysly co sie popsulo??
PS. logi robilem 1 raz wiec nie wiem czy sa ok?

Re: tryb awaryjny i prosba o spojrzenie na logi

PostNapisane: 4 lipca 2010, 16:50
przez Yagi2
pakuu1 napisał(a):Jakies pomysly co sie popsulo??

Kolego prawdopodobnie nastawnik pompy wtryskowej Ci się przycina(17970 stąd ten błąd i szarpanie). Po za tym turbo Ci przeładowuje, stąd tryb awaryjny( i 17965 przeładowanie, do 1500 barów Ci dochodzi).Trzecia rzecz, to przepływka, najświeższa nie jest. Co do logów to są w miarę dobrze, ale np. w grupie 011 za wcześnie gaz odpuściłeś.

Re: tryb awaryjny i prosba o spojrzenie na logi

PostNapisane: 4 lipca 2010, 17:25
przez Sammael
Yagi2 napisał(a):Po za tym turbo Ci przeładowuje

nie wiem gdzie to zobaczyłeś bo log 11 to śmieć.

Będąc precyzyjnym to:
Yagi2 napisał(a):barów
milibarów, skromna różnica o 1000 ;)
Yagi2 napisał(a):1500

czyli 0,5 bara doładowania, 1,5 bara ciśnienia bezwzględnego, 0,5 względnego... żadnego przeładowania tam nie ma.

Podsumowując log doładowania to spokojna jazda ze stałą prędkością w tym wypadku w okolicach 3000rpm (co widać), czyli do niczego się nie nadaje.

Nastawnik VP się przywiesza, przeładował przy okazji- jeszcze raz 011 to będzie wiadomo.

Re: tryb awaryjny i prosba o spojrzenie na logi

PostNapisane: 4 lipca 2010, 20:50
przez pakuu1
Dzięki Panowie, czyli powtorzyc tylko kanal 011 czy cos jeszcze ??
za diagnoste robila moja dziewczyna wiec moze zle cos kliknela przy tym pomiarze.
Czy ten blad nastawnika moze byc przez paliwo, auto zaczelo sie tak zachowywac po zalaniu paliwa na stacji na ktorej nigdy nie tankowalem, dzisiaj zalalem znow tam gdzie zwykle i auto jezdzi inaczej tzn. normalnie. Bledy po przejechaniu ok 200km nie powrocily i turbo mi sie nie zacielo...
Jutro wieczorkiem wrzuce nowe logi.

PS. Sammael, to Ty siedziales ostatnio w Dyno jak odbieralem od Daniela zielona Bore kombi po piaskowaniu kierownic turbo?? przyjechalem z ojcem granatowym leonem...

Re: tryb awaryjny i prosba o spojrzenie na logi

PostNapisane: 4 lipca 2010, 22:59
przez Sammael
pakuu1 napisał(a):Czy ten blad nastawnika moze byc przez paliwo

nie, raczej wątpliwe... ale na polskim paliwie ja już niczego kategorycznie nie wyklucze.
pakuu1 napisał(a):PS. Sammael, to Ty siedziales ostatnio w Dyno jak odbieralem od Daniela zielona Bore kombi po piaskowaniu kierownic turbo?? przyjechalem z ojcem granatowym leonem...

taa, logowałem tą borę - teraz już powinna śmigać jak należy.

Re: tryb awaryjny i prosba o spojrzenie na logi

PostNapisane: 5 lipca 2010, 18:57
przez pakuu1
Mam nadzieje ze tym razem jest ok :)
Log (0 - 011)
Log (1 - 011)
zrobilem dzis autem ok 200km i czasami z predkosc podchodzila pod 200, rowniez stalem troche w korkach i nic sie nie dzieje, nie zlapal nowych bledow i sie nie zawiesil :hmmm:

Re: tryb awaryjny i prosba o spojrzenie na logi

PostNapisane: 5 lipca 2010, 23:02
przez Sammael
hitem ta sprężarka nie jest...

Re: tryb awaryjny i prosba o spojrzenie na logi

PostNapisane: 6 lipca 2010, 07:16
przez Marcin_TDI
najpierw przeładowuje, później niedoładowuje. ale w granicach normy jest.

Re: tryb awaryjny i prosba o spojrzenie na logi

PostNapisane: 6 lipca 2010, 13:17
przez pakuu1
Czyli co koledzy proponujecie??
Zaraz ide zobaczyc czy nie pekla jakas guma przy IC i czy przez to nie ucieka cisnienie...
Moge jezdzic narazie z taka sprezarka czy przydaloby sie do niej zobaczyc??

Re: tryb awaryjny i prosba o spojrzenie na logi

PostNapisane: 6 lipca 2010, 14:12
przez Marcin_TDI
możesz jeździć i nie szukaj dziury bo jej nie ma. kopci na czarno ?

jeśli zacznie łapać notlaufy to dopiero bym się zasytanawiał nad czyszczeniem VNT

Re: tryb awaryjny i prosba o spojrzenie na logi

PostNapisane: 6 lipca 2010, 22:06
przez pakuu1
Nie, nie kopci wlasnie na czarno dziury nie ma bo sprawdzilem dzisiaj wszystko lacznie z IC i wszedzie suchutko. Sprawdzilem rowniez sztange na turbinie i chodzi dosc ciezko i ma bardzo maly skok - ok 0.5cm ... wydaje mi sie ze powinna sie ona bardziej ruszac i lekko chodzic - czy to potwierdza zapieczone kierownice czy mozna cos jeszcze sprawdzic??
Moze polatac troche autem z butem w podlodze to sie troche rozruszaja??

Re: tryb awaryjny i prosba o spojrzenie na logi

PostNapisane: 7 lipca 2010, 09:00
przez Marcin_TDI
właśnie mam w warsztacie do wymiany sztangę - kierownice super chodzą a sztanga gruz.

Re: tryb awaryjny i prosba o spojrzenie na logi

PostNapisane: 9 lipca 2010, 20:24
przez motyka8
Poczym stwierdzic ze sztanga na zlom sie nadaje? Jak ciezko ona powinna chodzic?

Re: tryb awaryjny i prosba o spojrzenie na logi

PostNapisane: 12 lipca 2010, 07:55
przez Marcin_TDI
nie powinna wogóle ciężko chodzić. tylko że ruszając za nią nie będziesz wiedział czy to sztanga czy kierownice. trzeba zdemontować.

Re: tryb awaryjny i prosba o spojrzenie na logi

PostNapisane: 12 lipca 2010, 21:27
przez pakuu1
]Dzisiaj bylem umowiony juz na sciaganie turbo ale cos mnie podkusilo i chcialem sprawdzic n75 - po odlaczeniu wezyka od gruszki kierownice normalnie chodzily, zlozylem wezyki odpalilem i wkrecilem silnik na luzie do 4.5tys - nagle zaczal sie dusic i dziwnie pracowac, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu bylo tak samo >:( ponownie zdjalem wezyk od zaworka i uslyszalem pssssssyt :o po zlozeniu silnik chodzil normalnie :-X wymienilem zawor n75 na zawor n18 i zrobilem logi, auto odzylo i jezdzi jak nigdy :evil:
Ponizej logi na zaworku n18 - wydaje mi sie ze wszystko jest juz ok z cisnieniem :)
Log (0 - 011)

Podpowiedzcie teraz gdzie najlepiej kupic nowy zaworek n75 i jakiej firmy?? czy smigac na tym n18 i sie nie przejmowac??
pozdro :pub:

Re: tryb awaryjny i prosba o spojrzenie na logi

PostNapisane: 12 lipca 2010, 21:41
przez Sammael
pakuu1 napisał(a):Ponizej logi na zaworku n18 - wydaje mi sie ze wszystko jest juz ok z cisnieniem :)

igła.