Odświeżę trochę temat

W tym tygodniu będę montował nowy Intercooler do swojego Leona (silnik ASV po programie). Niestety ze względu na koszty nie zdecydowałem się na montaż FMIC-a, a jedynie na wymianę fabrycznego SMIC-a na custom SMIC-a coś na wzór tego, który swego czasu oferował aligator

Według danych które znalazłem na forum, w zupełności wystarcza na około ~170km, a ja więcej nie przewiduje osiągnąć w swoim Leonidasie

Przy okazji planuje wyczyścić cały dolot, wliczając w to kolektor dolotowy oraz egr, który następnie zostanie zaślepiony. Przeglądając forum w celu znalezienia porad, wyczytałem że warto wymienić kolektor wraz z EGR-em na ten pochodzący z ARL-a. Na allegro znalazłem takowy w dobrej cenie
http://allegro.pl/vw-golf-iv-audi-arl-kolektor-ssacy-038129713af-i2645673161.html. Myślę, że cene udałoby się stargować na ~150zł za komplet, także tragedii nie ma (zwłaszcza, że stary egr wraz z kolektorem można zawsze sprzedać

).
I teraz pytanie do was, czy warto taki zabieg przeprowadzić? Dodam, że w planach poza wymianą IC, w najbliższym czasie planuję montaż wtrysków 216/230 oraz nieco później turbine z ASZ/ARL-a. Koszt swampa kolektorów nie jest duży, myślę że wraz z kolankiem jakie podobno również trzeba zakupić do tej modyfikacji zamknę się w kwocie 200zł. Samą wymianę przeprowadzę sam, także innych wydatków nie przewiduje (poza 2 uszczelkami oraz blaszkami do zaślepienia EGR-u)
Podsumowując:
1. Czy warto wymienić kolektor, a może samo wyczyszczenie przyniesie bardzo zbliżony efekt? Według tematu, którym się posiłkuję
http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=43&t=10005&p=140781&hilit=kolektor#p140781 taki swamp da 28% większą powierzchnię przeływu przez EGR i klapę gaszącą. Jak to się przełoży na osiągi?
2. Czy ten z aukcji będzie odpowiedni oraz czy na pewno muszę kupić kolektor razem z EGR-em, może obejdzie się bez EGR-a, który i tak planuje zaślepic?
3. Prosiłbym kogoś o podesłanie linku z kolankiem, które będzie potrzebne do wymiany. Nie wiem za bardzo jak tego szukać
4. Rozumiem, że do zaślepienia będę potrzebował 2 blaszki. Te z tej aukcji będą odpowiednie?
http://allegro.pl/oryginalna-zaslepka-zaworu-egr-1-9tdi-vw-audi-i2632458376.htmlP.S. Dodam, że katalizator został już zastąpiony strumienicą.
Z góry dziękuje wam za pomoc
