Strona 1 z 1

Notlaufy przy 120km/h

PostNapisane: 1 kwietnia 2009, 21:35
przez adrian110
Witam !

Chciałem prosić o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu. Otóż posiadam od niedawna Leona z silnikiem 1.9 110km. Kłopot polega na tym, że zawsze przy prędkosci około 120 km/h samochód wpada w tzw. tryb serwisowy (notlauf?) i w nastpępstwie traci moc. Pomaga ponowne uruchomienie silnika, żadnych innych obiawów nie ma, autko przyspiesza normalnie, nie dymi. Jutro wybieram sie do serwisu i jeżeli ktos mógłby mnie nakierunkować na co zwrócic uwagę będę wdzięczny. Pozdrawiam.

Re: Notlaufy przy 120km/h

PostNapisane: 1 kwietnia 2009, 21:57
przez Rick Dangerous
Temat przerabiany sporo razy aż do znudzenia.
wyszukiwarka ci powinna pomóc.
Dla zachęty masz tu całą wiedzę forum jako spis treści
viewtopic.php?t=8585
zajrzyj np: w ten temat
viewtopic.php?t=6420&highlight

Re: Notlaufy przy 120km/h

PostNapisane: 1 kwietnia 2009, 22:41
przez adrian110
Dziękuje za odpowiedz, czytałem te tematy, czytałem o tym juz od jakiegoś czasu. Ale że jeszcze nie znam sie na Leonie tak jak bym chciał nie chce palnąc u mechanika jakiejs głupoty. Rozumiem ze takie zawieszanie się turbiny nie jest równoznaczne z tym że nadaje się do regeneracji bądź wymiany ? Może to być N75, przypływościomierz bądz jeszcze cos innego ?

Re: Notlaufy przy 120km/h

PostNapisane: 1 kwietnia 2009, 22:44
przez Kozak
adrian110, podepnij Vaga i krąg poszukiwań usterki znacznie sie zawęzi

Re: Notlaufy przy 120km/h

PostNapisane: 1 kwietnia 2009, 22:47
przez adrian110
Tak jest jutro to zrobimy, dziwne że ostatnim razem jak był na przeglądzie nic VAG nie pokazał.

Re: Notlaufy przy 120km/h

PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 07:07
przez paramedic71
podepnij kompa i niech podczas jazdy sprawdza jak turbo pompuje i zawor N75 tez by si eprzydalo sprawdzic

Re: Notlaufy przy 120km/h

PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 14:37
przez adrian110
No i Leon był w serwisie. Jednak dzisiaj Pan tylko włożył ręke bez podłączania do VAGA (ma to zrobić przy nastepnej wizycie w srode) i stwierdził ze turbina jest przytarta. Ma załatwić sprawe za 250 zł, czyli jakies czyszczenie itd.

Przyczyną jest prawdopodobnie ten zawór http://moto.allegro.pl/item589753488_za ... di_nw.html

Możliwe to to ?

Re: Notlaufy przy 120km/h

PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 16:11
przez Tonny S
Grucha sie zastała ;-) za dużo PSJ.

Re: Notlaufy przy 120km/h

PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 20:52
przez adrian110
Możliwe ale samochód mam od niedawna, pewnie rodzice załatwili go "ekonomiczną" jazdą :F. A mówiłem jak jeździć.

Re: Notlaufy przy 120km/h

PostNapisane: 3 kwietnia 2009, 19:54
przez slawo80
Witam! U mnie problem jest podobny z tym że spadek mocy występuje (chociaż rzadko, dwa razy w miesiącu a jeżdżę codziennie) gdy jadąc na V biegu zwalniam tak że obroty spadną poniżej 2 tys. chcę przyspieszyć i czuję lekkie szarpnięcie, auto słabe jak muł, turbiny nie słychać. Ponowne odpalenie silnika i wszystko OK.
W ASO powiedzieli że nie ma żadnych błędów, turbina pracuje w całym zakresie, skasowali 80 zł i nic ;[
Ma ktoś może namiary na jakiegoś fachowca w mojej okolicy który trafnie zdiagnozuje problem i ewentualnie przeczyści turbinę czy N75?
Z góry dziękuję.

Re: Notlaufy przy 120km/h

PostNapisane: 3 kwietnia 2009, 21:02
przez Tonny S
slawo80, nie wiem ile masz do Bielska, Katowic czy Wrocławia ale masz podobny problem N75, sztanga/grucha zapieczone kierownice.

W w/w firmach nikt pewnie nie bedzie sie bawił w czyszczenie bo to strata czasu - wymien sobie turbo na 130 zapodaj program i deptaj auto bo znowu sie sypnie turbina, chyba, ze masz polskie 150 tkm, realne czysta ;-)

Re: Notlaufy przy 120km/h

PostNapisane: 6 maja 2009, 19:27
przez slawo80
Witam po krótkiej przerwie. Mój problem odnośni łapania notlauf-ów przynajmniej na razie został rozwiazany. Znajomy mechanik zasysając powietrze jednym z wężyków biegnących do zaworu N75 sprawadził gruchę (chodzi) więc prawdopodobnie łopatki nie są zapieczone, poszedł dalej, przeczyścił zawór EGR i jeszcze jakiś czujnik, chyba g31 lub coś podobnego (ten przy zbiorniku płynu do spryskiwaczy). Odpaliłem auto i dalej przy ok. 3-3,5 tys. obrotów na IV biegu wpadał w tryb awaryjny. Pozostał więc do sprawdzenia zawór N75, wymieniłem na nowy Pierburg cena 190 zł. i jak na razie śmiga bez problemów. Mam nadzieję że tak już zostanie. Może powyższe przyda się komuś kto ma podobny problem.
Pozdro.