Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Padł czujnik pedału przyspieszenia?

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Padł czujnik pedału przyspieszenia?

Postprzez kulik84 » 11 kwietnia 2009, 19:12

Jakiś czas temu odczytałem VAGiem błąd: 18039 - Accelerator Position Sensor (G79): Signal too High.

Olałem sprawę i błąd skasowałem czekając na dalszy rozwój wydarzeń. Dzisiaj po podpięciu VAGa ujrzałem komunikat: 18040 - Accelerator Position Sensor 1 Power Supply Malfunction, czyli wynika z tego, że czujnik pedału przyspieszenia zdechł zupełnie (tak mi się wydaje).

Tylko, że ja nie mam żadnych objawów - autko prawidłowo reaguje na pedał przyspieszenia.

Wcześniej złapałem parę notlaufów, ale wyczyściłem turbinę i narazie jest ok, wiec raczej to nie miało związku. Pytanie czy wymieniać ten czujnik, jeżeli tak to gdzie on wogóle jest? Podejrzewam, że gdzieś pod pedałem gazu.
Zobacz Profil
kulik84
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 17 kwietnia 2008, 17:17
Lokalizacja: Zagłębie
Auto: Seat Leon TDI [AHF]

Reklama

Re: Padł czujnik pedału przyspieszenia?

Postprzez Axee » 12 kwietnia 2009, 00:38

kulik84, czujniki sa zespolone, wymienia sie caly pedal gazu.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Padł czujnik pedału przyspieszenia?

Postprzez kulik84 » 12 kwietnia 2009, 20:34

Axee napisał(a):kulik84, czujniki sa zespolone, wymienia sie caly pedal gazu.

To pozostaje pytanie czy przy tych objawach należy niezwłocznie wymienić cały pedał gazu?

W necie znalazłem informację:
"Z reguły w celu zapewnienia niezawodność działania i związanego z tym bezpieczeństwo jazdy stosuje się równolegle dwa czujniki położenia pedału przyspieszenia - dwa niezależne od siebie potencjometry. Gdy jeden czujnik ulegnie awarii drugi służy jako rezerwowy."

Nie wiem jak to wygląda w Leonie, ale skoro komputer pokazuje, że czujnik padł - a ja nie mam żadnych objawów to prawdopodobnie istnieje czujnik rezerwowy, co oczywiście nie zmienia faktu, że usterkę trzeba zlikwidować.
Zobacz Profil
kulik84
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 17 kwietnia 2008, 17:17
Lokalizacja: Zagłębie
Auto: Seat Leon TDI [AHF]

Re: Padł czujnik pedału przyspieszenia?

Postprzez Axee » 12 kwietnia 2009, 22:37

kulik84, tak jak mowisz. W pedale gazu sa dwa elektronicznie niezalezne, a mechanicznie zalezne zespoly potencjometrow G79 - Accelerator pedal position sender, G185 - Accelerator pedal position sender -2-. Wiazka 6 stykowa leci od pedalu gazu bezposrednio do sterownika silnika J248 - Diesel direct injection system control unit. Mozesz sprawdzic jeszcze styki na kostce przy pedale i przy sterowniku silnika, ale na 95% to jest uszkodzenie pedalu gazu, po prostu wymien go w calosci na inny, jest przykrecony trzema nakretkami na klucz 10 nasadowy.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Padł czujnik pedału przyspieszenia?

Postprzez kulik84 » 14 kwietnia 2009, 08:24

Axee napisał(a):kulik84, tak jak mowisz. W pedale gazu sa dwa elektronicznie niezalezne, a mechanicznie zalezne zespoly potencjometrow G79 - Accelerator pedal position sender, G185 - Accelerator pedal position sender -2-. Wiazka 6 stykowa leci od pedalu gazu bezposrednio do sterownika silnika J248 - Diesel direct injection system control unit. Mozesz sprawdzic jeszcze styki na kostce przy pedale i przy sterowniku silnika, ale na 95% to jest uszkodzenie pedalu gazu, po prostu wymien go w calosci na inny, jest przykrecony trzema nakretkami na klucz 10 nasadowy.


Axee - dzięki bardzo za info. Dzisiaj zauważyłem niepokojący objaw. Nie wiem czy może to być spowodowane usterką czujnika pedału przyspieszenia?

Prosta droga pedał w podłogę na biegach od 1 do 4 silnik kręci normalnie. Na 5 biegu maksimum 3500 obrotów i nic więcej, prędkość 160 km/h i ani kilometra więcej.
Dodam, że parę dni temu rozbierałem i czyściłem turbosprężarkę (z powodu błędu 17965 i sporadycznych notlaufów).

Albo coś spaprałem przy robocie z turbiną (robiłem zgodnie z opisami na forum passata - kierownice chodzą płynnie, wirnik w dobrym stanie) albo to jest kwestia tego pedału, bo jeszcze 2 tygodnie temu przegoniłem auto w celu rozruszania zapieczonych kierownic i 180 leciałem, a miałem jeszcze zapas.
Zobacz Profil
kulik84
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 17 kwietnia 2008, 17:17
Lokalizacja: Zagłębie
Auto: Seat Leon TDI [AHF]

Re: Padł czujnik pedału przyspieszenia?

Postprzez Axee » 14 kwietnia 2009, 09:01

kulik84, jesli masz tempomat trzeba bylo dodac gazu plusem, sprawdz jeszcze bledy na silniku, czy znow nie zalapal jakiegos notlaufa, podejrzewam, ze jeszcze mniej by krecil wtedy.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Padł czujnik pedału przyspieszenia?

Postprzez kulik84 » 14 kwietnia 2009, 10:06

Axee napisał(a):kulik84, jesli masz tempomat trzeba bylo dodac gazu plusem, sprawdz jeszcze bledy na silniku, czy znow nie zalapal jakiegos notlaufa, podejrzewam, ze jeszcze mniej by krecil wtedy.


Niestety nie mam tempomatu. To zdecydowanie nie był notlauf (auto na pozostałych biegach i do pewnych obrotów bardzo dobrze się zbierało (miałem nieprzyjemność załapania paru notlaufów parę tygodni temu i mam porównanie). Sprawdzę dla pewności wieczorkiem pod kompem.

Być może jest to kwestia gruszki w turbinie (chodzi płynnie w pełnym zakresie, ale jakby troszkę ciężkawo - tak jakby wciskać sztywną sprężynę - nie wiem czy tak powinno być czy powinna po wciśnięciu małym palcem chodzić).

[ Dodano: Wto 14 Kwi, 2009 ]
Tak więc sprawdziłem auto VAGiem i notlaufa nie było - brak mocy to nie był notlauf. Co lepsze nie wyskoczył też błąd związany z usterką czujnika pedału przyspieszenia (błąd skasowałem przy poprzednim VAGowaniu parę dni temu). Może to oznacza, że to kwestia styków skoro błąd raz jest, a raz go nie ma?

[ Dodano: Sro 22 Kwi, 2009 ]
Przeanalizowałem logi dynamiczne i w bloku 10 w pozycji Throttle (ostatnia kolumna) wartość dochodzi na 100%. Czyli słaba moc auta nie jest spowodowana czujnikiem przyspieszenia.

Niepokoi mnie natomiast to, że w pozycji MAF Sensor 230-370 mg/H - masa powietrza pobranego - wartość waha się w zakresie od 200 do 795 mg/str.

Załączam fragment loga. Czy słaba moc auta to może być padnięta przepływka?
Załączniki
log1.jpg
Zobacz Profil
kulik84
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 17 kwietnia 2008, 17:17
Lokalizacja: Zagłębie
Auto: Seat Leon TDI [AHF]

Re: Padł czujnik pedału przyspieszenia?

Postprzez jurek210 » 21 stycznia 2017, 12:48

kolego mam ten sam problem co ty jak możesz to podpowiedz jaka była przyczyna tego
Zobacz Profil
jurek210
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 15 stycznia 2017, 17:25
Auto: seat toledo 2 1.9
Silnik: ASV 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości