Strona 1 z 1

Padł czujnik pedału przyspieszenia?

PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 19:12
przez kulik84
Jakiś czas temu odczytałem VAGiem błąd: 18039 - Accelerator Position Sensor (G79): Signal too High.

Olałem sprawę i błąd skasowałem czekając na dalszy rozwój wydarzeń. Dzisiaj po podpięciu VAGa ujrzałem komunikat: 18040 - Accelerator Position Sensor 1 Power Supply Malfunction, czyli wynika z tego, że czujnik pedału przyspieszenia zdechł zupełnie (tak mi się wydaje).

Tylko, że ja nie mam żadnych objawów - autko prawidłowo reaguje na pedał przyspieszenia.

Wcześniej złapałem parę notlaufów, ale wyczyściłem turbinę i narazie jest ok, wiec raczej to nie miało związku. Pytanie czy wymieniać ten czujnik, jeżeli tak to gdzie on wogóle jest? Podejrzewam, że gdzieś pod pedałem gazu.

Re: Padł czujnik pedału przyspieszenia?

PostNapisane: 12 kwietnia 2009, 00:38
przez Axee
kulik84, czujniki sa zespolone, wymienia sie caly pedal gazu.

Re: Padł czujnik pedału przyspieszenia?

PostNapisane: 12 kwietnia 2009, 20:34
przez kulik84
Axee napisał(a):kulik84, czujniki sa zespolone, wymienia sie caly pedal gazu.

To pozostaje pytanie czy przy tych objawach należy niezwłocznie wymienić cały pedał gazu?

W necie znalazłem informację:
"Z reguły w celu zapewnienia niezawodność działania i związanego z tym bezpieczeństwo jazdy stosuje się równolegle dwa czujniki położenia pedału przyspieszenia - dwa niezależne od siebie potencjometry. Gdy jeden czujnik ulegnie awarii drugi służy jako rezerwowy."

Nie wiem jak to wygląda w Leonie, ale skoro komputer pokazuje, że czujnik padł - a ja nie mam żadnych objawów to prawdopodobnie istnieje czujnik rezerwowy, co oczywiście nie zmienia faktu, że usterkę trzeba zlikwidować.

Re: Padł czujnik pedału przyspieszenia?

PostNapisane: 12 kwietnia 2009, 22:37
przez Axee
kulik84, tak jak mowisz. W pedale gazu sa dwa elektronicznie niezalezne, a mechanicznie zalezne zespoly potencjometrow G79 - Accelerator pedal position sender, G185 - Accelerator pedal position sender -2-. Wiazka 6 stykowa leci od pedalu gazu bezposrednio do sterownika silnika J248 - Diesel direct injection system control unit. Mozesz sprawdzic jeszcze styki na kostce przy pedale i przy sterowniku silnika, ale na 95% to jest uszkodzenie pedalu gazu, po prostu wymien go w calosci na inny, jest przykrecony trzema nakretkami na klucz 10 nasadowy.

Re: Padł czujnik pedału przyspieszenia?

PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 08:24
przez kulik84
Axee napisał(a):kulik84, tak jak mowisz. W pedale gazu sa dwa elektronicznie niezalezne, a mechanicznie zalezne zespoly potencjometrow G79 - Accelerator pedal position sender, G185 - Accelerator pedal position sender -2-. Wiazka 6 stykowa leci od pedalu gazu bezposrednio do sterownika silnika J248 - Diesel direct injection system control unit. Mozesz sprawdzic jeszcze styki na kostce przy pedale i przy sterowniku silnika, ale na 95% to jest uszkodzenie pedalu gazu, po prostu wymien go w calosci na inny, jest przykrecony trzema nakretkami na klucz 10 nasadowy.


Axee - dzięki bardzo za info. Dzisiaj zauważyłem niepokojący objaw. Nie wiem czy może to być spowodowane usterką czujnika pedału przyspieszenia?

Prosta droga pedał w podłogę na biegach od 1 do 4 silnik kręci normalnie. Na 5 biegu maksimum 3500 obrotów i nic więcej, prędkość 160 km/h i ani kilometra więcej.
Dodam, że parę dni temu rozbierałem i czyściłem turbosprężarkę (z powodu błędu 17965 i sporadycznych notlaufów).

Albo coś spaprałem przy robocie z turbiną (robiłem zgodnie z opisami na forum passata - kierownice chodzą płynnie, wirnik w dobrym stanie) albo to jest kwestia tego pedału, bo jeszcze 2 tygodnie temu przegoniłem auto w celu rozruszania zapieczonych kierownic i 180 leciałem, a miałem jeszcze zapas.

Re: Padł czujnik pedału przyspieszenia?

PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 09:01
przez Axee
kulik84, jesli masz tempomat trzeba bylo dodac gazu plusem, sprawdz jeszcze bledy na silniku, czy znow nie zalapal jakiegos notlaufa, podejrzewam, ze jeszcze mniej by krecil wtedy.

Re: Padł czujnik pedału przyspieszenia?

PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 10:06
przez kulik84
Axee napisał(a):kulik84, jesli masz tempomat trzeba bylo dodac gazu plusem, sprawdz jeszcze bledy na silniku, czy znow nie zalapal jakiegos notlaufa, podejrzewam, ze jeszcze mniej by krecil wtedy.


Niestety nie mam tempomatu. To zdecydowanie nie był notlauf (auto na pozostałych biegach i do pewnych obrotów bardzo dobrze się zbierało (miałem nieprzyjemność załapania paru notlaufów parę tygodni temu i mam porównanie). Sprawdzę dla pewności wieczorkiem pod kompem.

Być może jest to kwestia gruszki w turbinie (chodzi płynnie w pełnym zakresie, ale jakby troszkę ciężkawo - tak jakby wciskać sztywną sprężynę - nie wiem czy tak powinno być czy powinna po wciśnięciu małym palcem chodzić).

[ Dodano: Wto 14 Kwi, 2009 ]
Tak więc sprawdziłem auto VAGiem i notlaufa nie było - brak mocy to nie był notlauf. Co lepsze nie wyskoczył też błąd związany z usterką czujnika pedału przyspieszenia (błąd skasowałem przy poprzednim VAGowaniu parę dni temu). Może to oznacza, że to kwestia styków skoro błąd raz jest, a raz go nie ma?

[ Dodano: Sro 22 Kwi, 2009 ]
Przeanalizowałem logi dynamiczne i w bloku 10 w pozycji Throttle (ostatnia kolumna) wartość dochodzi na 100%. Czyli słaba moc auta nie jest spowodowana czujnikiem przyspieszenia.

Niepokoi mnie natomiast to, że w pozycji MAF Sensor 230-370 mg/H - masa powietrza pobranego - wartość waha się w zakresie od 200 do 795 mg/str.

Załączam fragment loga. Czy słaba moc auta to może być padnięta przepływka?

Re: Padł czujnik pedału przyspieszenia?

PostNapisane: 21 stycznia 2017, 12:48
przez jurek210
kolego mam ten sam problem co ty jak możesz to podpowiedz jaka była przyczyna tego