Strona 1 z 1

wycie/świszczenie/syczenie silnik czy łożyska

PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 18:22
przez kondorek
Witam

Może jestem za bardzo przewrazliwiony, ale ostatnio zauważyłem, że przy wyższych obrotach (1500=2300) odpowiadających mniej więcej prędkością od 60 do 120 km/h, silnik tak jakby wył (ciężko to wycie opisać ale to brzmi jakby działał jakiś porządny wentylator albo poduszkowiec :))

najlepsze jest to, że moja pani mówi, że nic nie słyszy i że to normalne działanie silnika. tylko, że to do mnie nie przemawia i chciałem poszukać oparcia i słów otuchy u specjalistów :), a nuż to tylko rzeczywiście normalne działanie silnika, a ja jestem zwykłym panikarzem :)

Słuchałem równiez przy otwartej klapie silnika i wydaję mi się, że dodatkowo coś jakby świszczało/syczało po lewej stronie dokładnie w oklolicach paska klinowego.

Auto elegancko przyśpiesza, spalanie ma w normie. , hmm

Co to może być:
łożyska przy kołach?
rozrząd? auta ma 150tkm wymiana byla wg książki przy 91 tkm, ale 100% pewności nie mam, bo auto mam od grudnia
a może to jest normalna praca silnika?

Pozatym, czy ktoś może polecić jakis rzetelny warsztat/firmę w Wawie?
Za 2 miechy czeka mnie wizyta w stolicy i mam zamiar wymienić kilka rzeczy w tym m.in rozrząd, tarcze klocki i parę innych pierdółek

Dziękuję za odpowiedzi

Pozdrawiam
Konrad

Re: wycie/świszczenie/syczenie silnik czy łożyska

PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 19:00
przez Yagi2
Jeździłeś wcześniej samochodami z silnikiem TDi (VW) ? Pytam się,bo turbo załącza się właśnie od ok 1500obr/min. wtedy słychać taki charakterystyczny świst.Jeżeli z autem się nic więcej nie dzieje,to może to być to:)

Re: wycie/świszczenie/syczenie silnik czy łożyska

PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 19:27
przez Sammael
Yagi2, turbo się, nie "włącza" na zawołanie. To urządzenie napędzane spalinami - kiedy jest odpowiednia dynamika spalin wirnik turbiny szybciej się kręci, napędzając na wałku wirnik sprężarki i powstaje ciśnienie - doładowanie.
Rzeczywiście na seryjnych gratach dzieje się to w takim przedziale obrotów. Ale raczej jest to niesłyszalne, dopiero w ARLu zaczyna być, reszta ma za małe doładowanie i głośniejszy jest terkot wkręcającego się dizla niż świst turbo. Chyba, że sprężarka powoli się kończy, albo dostały łopatki.

Re: wycie/świszczenie/syczenie silnik czy łożyska

PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 20:25
przez kondorek
Yagi2 napisał(a):Jeździłeś wcześniej samochodami z silnikiem TDi (VW) ? Pytam się,bo turbo załącza się właśnie od ok 1500obr/min. wtedy słychać taki charakterystyczny świst.Jeżeli z autem się nic więcej nie dzieje,to może to być to:)


no właśńie nie jeździłem, ale auto mam od grudnia i wcześniej raczej nie było tego wycia/świstów dopiero jakoś od 2 tygodni zaczeło mi się wydawać, że coś jest nie tak

Świst turbo brzmi u mnie inaczej (normalniej) niz te wycia :(

Re: wycie/świszczenie/syczenie silnik czy łożyska

PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 20:33
przez Sammael
ale oczekujesz, ze zdiagnozujemy Twoje wycia/świsty/syczenia, nie słysząc ich, nie patrząc w silnik, nie jeżdżąc autem, tak po prostu, przez internet? ;) podjedź do kogoś kto ogarnia temat. W Wa-wie masz Rogala.

Re: wycie/świszczenie/syczenie silnik czy łożyska

PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 21:00
przez kamil-leon
Sammael napisał(a):Rzeczywiście na seryjnych gratach dzieje się to w takim przedziale obrotów. Ale raczej jest to niesłyszalne

No ja u siebie świst turbo zawsze słyszałem, szczególnie przy otwartym oknie :-D

Re: wycie/świszczenie/syczenie silnik czy łożyska

PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 09:53
przez kondorek
Sammael napisał(a):ale oczekujesz, ze zdiagnozujemy Twoje wycia/świsty/syczenia, nie słysząc ich, nie patrząc w silnik, nie jeżdżąc autem, tak po prostu, przez internet? ;) podjedź do kogoś kto ogarnia temat. W Wa-wie masz Rogala.


:) Wiem że cieżko tak przeprowadzić diagnozę.
Nieukniona jest wizyta u jakiegoś specjalisty, ale jak wczesniej pisałem będę mógł ja przeprowadzić dopiero za 2 miechy jak będę w Wawie (narazie nie ma mnie w kraju, a tym patałachom tutaj nie mam zamiaru nic płacić) :)

Sugerujesz, że w Wawce mam Rogala, ale czy Rogal ma warsztat, gdzie można to i owo powymieniać?

Pozdrawiam

Re: wycie/świszczenie/syczenie silnik czy łożyska

PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 10:54
przez Yagi2
Sugerujesz, że w Wawce mam Rogala, ale czy Rogal ma warsztat, gdzie można to i owo powymieniać?

Hehehe,tak ma warsztat i zna się na autach.Wpisz sobie w pewną wyszukiwarkę na g nazwę MR Motors:)i poczytaj w różnych wynikach jakie Ci wyskoczą co robią z autami:)

Swisty

PostNapisane: 13 grudnia 2009, 20:23
przez dezeus
Witajcie
Mam podobny problem leosia kupiłem w kwietniu zrobiłem nim około 20kkm , od zawsze w przedziale obrotów około 1500 - 2100 słyszlany był świst , a tym bardziej przy otwartym oknie samochód , dodam że silnik ASV , niektórzy piszą że załaczanie turbiny nie słychac inni że słyszą i dlatego mam pytanie czy słyszalne dzwięki które opisałem wyżej świadczą o zużyciu turbiny ,czy po prostu tak ma być,jak długi żywot ma turbina .
Wielkie dzięki za odp.