przez Axee » 29 maja 2009, 23:23
niedzwiedz11, zrob najprostszy test, potrzebna Ci bedzie druga osoba, auto na postoju odpalone, maska podniesiona, stoisz z prawej strony i obserwujesz gaszak, druga osoba gasi auto kluczykiem. Proste? Gaszak po przekreceniu kluczyka powinien sie zaciagnac i zamknac do konca klape gaszaca, a po paru sekundach wrocic do polozenia wyjsciowego, czyli klapa gaszaca otwarta.
Wymiana gaszaka jest prosta, plastikowa dzwignie sciagnac z trzpienia na osi klapy gaszacej, mozna rozsunsac plaskim srubokretem w nacieciu, ale najpierw najlepiej podgrzac plastik suszarka, bo to lubi pekac, nastepnie przekrecamy gruszke gaszaka o kilka stopni wzgledem mocowania i wyciagamy ja, wezyk ciezko schodzi w razie czego krecimy nim w lewo i prawo, oraz pomagamy malym srubokretem plaskim przez naciecie w oslonie wokol krocca na wezyk. Zakladamy nowy gaszak w odwrotnej kolejnosci. Gaszak sterowany jest zaworkiem elektrycznym, idz po wezyku a go znajdziesz. Mozliwe czasami jest rowniez uszkodzenie tego zaworka, lub polaczenia el. do niego.
lec, a co ma EGR i/lub jego zaslepienie do gaszaka? Moze tylko tyle, ze sa w jednej obudowie, oraz ze sa podobnie sterowane podcisnieniem poprzez zawor elektromagnetyczny. Ale to sa dwa odrebne niezalezne uklady, osobno sterowane, spelniajace zupelnie rozne zadania.
Pozdrawiam Axee® LCT
Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018