Strona 1 z 1

[TDI VP] brak mocy

PostNapisane: 30 maja 2009, 08:42
przez Marcinooos
Mój leon stracił "ducha" ;/ po pewnym czasie zaczynał coraz częściej słabnąć, aż w końcu zostało mu to na stałe. Podłączyłem go pod kompa i wykazał mi ten błąd
- 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
oraz że mam zbyt małe ciśnienie w dolocie(1,1bara) przy ciśnieniu turbo (2 bary).
Wyciściłem EGR i wymieniłem zawór N75. To nie zmieniło sytuacji. Rozłączyłem przewód wychodzacy z IC i moim zdaniem nie ma tam ciśnienia przy 3 tys obr/ min mogę go zatkać rąką. Proszę o jakąs pomoc. Co to może być?

Re: [TDI VP] brak mocy

PostNapisane: 30 maja 2009, 18:54
przez pembuk
Czesc,

1. Sprwadz gruszke przy trubinnie. Moze membrana skończyła już swoj żywot i nie wysterowuje turbiną. (taki domowy sposob to odłacz węzyk podcisnienia sterujący gruszką od N75, zamontuj go w otworze gębowym i ssij ile Ci sił starczy, przy okazji mozesz obserwowac gruszke czy coś sie tam rusza; jesli nie uda Ci sie zrobic podcisnienia w tym wezyku to albo sam wezyk ma nieszczelnosc albo membarna gruszki - do dalszego przebadania). Po za tym możesz chwycic za sztange gruszki i sprobowac ją troche rozruszac, tylko nie na rozgrzanym silniku bo sie poparzysz.
2. Być może, że pompa podciśnienia jest zepsuta. To akurat łatwo sprawdzic odpinając od N75 wężyk podłaczony poad "VAC" na włączonym silniku jak zatkniesz go palcem to powinno byc wyczuwalne podcisnienie.

Może na początek tyle wystarzczy daj znac o rezulatatach.

Pozdrawiam

Re: [TDI VP] brak mocy

PostNapisane: 1 czerwca 2009, 17:09
przez Marcinooos
Sprawdziłem(ssąc powietrze) gruszkę wydaje mi sie że membrana jest uszkodzona, a dokładniej przepuszcza powietrze. Mam inną od iveco ;P wygląda identycznie, więc nie bedzie problemu z przełożeniem jej. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Jesli chodzi o pompę to wątpie by była popsuta ponieważ m.in. hamulce działają prawidłowo, a serwo jest podłączone pod tą samą pompę. Oczywiście jeśli sie mylę to mnie poprawcie :P

Re: [TDI VP] brak mocy

PostNapisane: 1 czerwca 2009, 19:12
przez pembuk
Jesli masz VAG to zwroc uwage, zeby odpowiednio ustwaic gruszke. Opis znajduje sie na forum vwgolf. Jesli gruszka od iveco jest cala i sprawna i pasuje korupsem do tej turbinki to przynajmniej zaluz i zobacz czy sa jakies różnice. Ale jesli udalo ci sie przeciagnac powietrze przez membrane to zapewne jest uszkodzona i roznice będą odczuwalne (przy odpowiednim skreceniu sztangi :) ).

Pozdrawiam

P.S. Obstawiam, że następny problem kolegi to będzie bład:

"Charge Pressure Control: Positive Deviation"

:P

Re: [TDI VP] brak mocy

PostNapisane: 2 czerwca 2009, 19:33
przez Marcinooos
Niestety teraz nie mam dostepu do VAG. Mam nadzieje, że zmieni się to jutro. Teraz czas na wyniki mojej przedwczorajszej pracy: gruszka od turbiny zjedzona przez rdzę miała przez to nieszczelność. ZAmontowałem gruszkę od iveco pasującą mocowaniami i korpusem. Tak różnica jest znacznie odczuwalna, ale niestety znów komp przechodzi w tryb serwisowy. Dodatkowo mam złą wiadomość:/ wyczyściłem przewód od IC, EGR i kolektor ssący i namocowaniu przy EGR wyciekł olej i to po przejechaniu jakiś 4km :/ moje podejrzenie, że turbina wali już olejem to dość mocno:/ nie wiem za co sie teraz wziąźć? czy dalej brnąć czy wymienic turbo?

To trzeba mieć pecha:/

Re: [TDI VP] brak mocy

PostNapisane: 2 czerwca 2009, 20:09
przez pembuk
Olej w dolocie to norma :).
Wypnij wezyk od egr-a i zaslep go srubą powinno pasowac M6 na wcisk wchodzi M8. Komp przechodzi w tryb awaryjny bo masz turbine zle ustawiona i teraz daje za duze cisnienie (tak podejrzewam).

O ile nie kopci na siwo to turbina powinna jeszcze byc ok. Musisz teraz ja ustawic a potem porobic logi i wrzucic na forum sie zobaczy.

No i glowa do gory :)

Re: [TDI VP] brak mocy

PostNapisane: 2 czerwca 2009, 23:11
przez lec
to cisnienie turbo 2 bary to chyba wg wskazan VAG czyli z atmosferycznym wlacznie :)

Re: [TDI VP] brak mocy

PostNapisane: 3 czerwca 2009, 07:34
przez leoTDI
pembuk napisał(a):Olej w dolocie to norma :).
Wypnij wezyk od egr-a i zaslep go srubą powinno pasowac M6 na wcisk wchodzi M8. Komp przechodzi w tryb awaryjny bo masz turbine zle ustawiona i teraz daje za duze cisnienie (tak podejrzewam).

O ile nie kopci na siwo to turbina powinna jeszcze byc ok. Musisz teraz ja ustawic a potem porobic logi i wrzucic na forum sie zobaczy.

No i glowa do gory :)


tez mi czasem śladowe ilości wywali spod opaski jak ostro przycisnę,

ale jak piszesz - to norma. Zapewne olej przedostaje się z układu odpowietrzania układu korbowodowego (wężyk "S" wchodzi w rurę zaraz za filtrem powietrza).

Czy tak ?

Re: [TDI VP] brak mocy

PostNapisane: 6 czerwca 2009, 12:03
przez Marcinooos
Podłączyłem w końcu VAG ciągły problem z kompem tak mnie opóźnił;/ ale w końcu działa i zróbiłem logi:)

Problemy są takie: pow 1491 obr VAG w gr 011 nie robi logu tylko error i error i jednocześnie nie wskazuje żadnych błędów;/
Taki otrzymałem log:

Saturday,28,February,2009,20:44:40
038 906 012 CA ,,1.9l R4 EDC 0000SG 2806,

,Group A:,'011,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,Engine speed,Specified MAP,Actual MAP,D.cycle MAP v.,,,,,,,,,,
,TIME,rpm,1850-1950 mbar,1700-2080 mbar,45-95%,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP, /min,, mbar, %,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.00,903,ON,1009.8,99.6,,,,,,,,,,
,0.44,903,ON,1009.8,0.0,,,,,,,,,,
,0.88,903,ON,1009.8,0.0,,,,,,,,,,
,1.32,903,ON,1009.8,0.0,,,,,,,,,,
,1.76,1008,ON,1009.8,0.0,,,,,,,,,,
,2.20,1050,ON,1020.0,0.0,,,,,,,,,,
,2.64,1071,ON,1020.0,0.0,,,,,,,,,,
,3.08,1197,ON,1030.2,0.0,,,,,,,,,,
,3.52,1281,ON,1040.4,0.0,,,,,,,,,,
,3.96,1302,ON,1050.6,0.0,,,,,,,,,,
,4.40,1344,ON,1060.8,0.0,,,,,,,,,,
,4.84,1470,ON,1071.0,0.0,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,,,