Strona 1 z 1

Leon TDI 110 KM - notlauf

PostNapisane: 16 czerwca 2009, 22:33
przez nico911
Witam,

Mam następujący problem z Leonem 1.9 TDI 110 KM (2002).
Dzisiaj podczas jazdy autostrada dostał zadyszki - nagle przy prędkości ok. 130 km/h na V złapałem najprawdopodobniej notlaufa.
Auto nie chciało wchodzić na obroty (powyżej 2k RPM), straciło moc, nie było słychać turbo.

Kody, które dostałem z VAG-a (nie wiem czy wszystkie pojawiły się dzisiaj, któryś mógł być starszy):
17664 - Czujnik G62 temperatury płynu chłodzącego. Przerwa lub zwarcie z potencjałem plus. Sporadycznie.
17656 - Regulacja początku wtrysku. Różnica w regulacji.
17563 - Czujnik G71 podciśnienia w kolektorze ssącym. Zwarcie z potencjałem plus.

Silnik ma nominalnie 110 KM, ale był czipowany do 136 KM (jeszcze przez poprzedniego właściciela, nie znam szczegółów).
Dodam też, że po restarcie silnika i wykasowaniu kodów pojechałem z kolegą na jazdę testową.
Podczas łapania logów błedy już się nie pojawiły i wszystko wyglądało ok.
Nie wiem czy to może mieć znaczenie, ale kilka minut przez złapaniem notlaufa musiałem ostro wyprzedzić na zimnym silniku.

Z tego co znalazłem na różnych forach przyczyn może być kilka (czujniki, zaworek N-75, gruszka, sztanga), chciałem więc zasięgnąć porady fachowców z tego forum.

Oto logi z testów:

Silnik zimny:

,Group A:,'003,,,
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle
,TIME,870-950 rpm,230-370 mg/H,230-370 mg/H,40-75%
Marker,STAMP, /min, mg/str, mg/str, %
,0.8,1155,545,540,38.6
,2,1365,850,725,4.8
,3.2,1659,850,1070,4.8
,4.4,2058,850,1275,4.8
,5.6,2436,850,1275,4.8
,6.8,2835,850,1270,4.8
,8,3192,850,1215,4.8
,9.2,3528,850,1120,4.8
,10.42,3717,850,1070,4.8

,Group B:,'008,,,
,,Engine speed,I.Q. Driver's req.,I.Q. via rpm(Torq),I.Q. via air mass
,TIME,rpm,40.0-42.0 mg/H,35.5-36.5 mg/H,36.0-39.0 mg/H
,STAMP, /min, mg/str, mg/str, mg/str
,0.01,1134,11.8,51,24.2
,1.2,1218,43.2,51,32.2
,2.4,1428,49.8,51,49.4
,3.6,1806,50.8,51,51
,4.8,2205,51,51,51
,6,2583,51,51,51
,7.2,2961,51,51,51
,8.4,3297,51,51,51
,9.6,3633,51,51,51

,Group C:,'011,,,
,,Engine speed,Specified MAP,Actual MAP,D.cycle MAP v.
,TIME,rpm,1850-1950 mbar,1700-2080 mbar,45-95%
,STAMP, /min, mbar, mbar, %
,0.4,1134,1040.4,1111.8,19.9
,1.6,1260,1601.4,1295.4,21.1
,2.8,1554,1897.2,1938,50.2
,4,1932,2152.2,2488.8,72.1
,5.2,2331,2244,2570.4,87.3
,6.4,2709,2284.8,2570.4,94.4
,7.6,3066,2295,2570.4,94.4
,8.8,3402,2325.6,2570.4,94.4
,10,3717,2335.8,2570.4,94.4

Silnik rozgrzany:

,Group A:,'003,,,
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle
,TIME,870-950 rpm,230-370 mg/H,230-370 mg/H,40-75%
Marker,STAMP, /min, mg/str, mg/str, %
,0.77,1218,330,320,54.6
,1.98,1239,395,360,51
,3.18,1428,850,715,4.8
,4.37,1764,850,1135,4.8
,5.6,2184,850,1195,4.8
,6.85,2604,850,1230,4.8
,8.1,3024,850,1205,4.8
,9.33,3423,850,1135,4.8
,10.53,3738,850,1055,4.8
,11.73,4053,850,985,4.8
,12.93,4305,850,925,4.8

Group B:,'008,,,,
,Engine speed,I.Q. Driver's req.,I.Q. via rpm(Torq),I.Q. via air mass,
TIME,rpm,40.0-42.0 mg/H,35.5-36.5 mg/H,36.0-39.0 mg/H,
STAMP, /min, mg/str, mg/str, mg/str,
1.17,1239,7.8,51,21,
2.38,1302,31.6,51,28,
3.57,1512,47.4,51,50,
4.77,1911,48,51,51,
6.02,2310,50.2,51,51,
7.25,2751,51,51,51,
8.51,3150,51,51,51,
9.73,3528,51,51,51,
10.93,3864,51,51,51,
12.13,4158,51,51,51
13.33,4242,6.2,51,51

Group C:,'011,,,
,Engine speed,Specified MAP,Actual MAP,D.cycle MAP v.
TIME,rpm,1850-1950 mbar,1700-2080 mbar,45-95%
STAMP, /min, mbar, mbar, %
0.37,1218,1020,1071,26.3
1.58,1239,1020,1071,30.3
2.78,1323,1672.8,1193.4,19.9
3.97,1638,1958.4,1927.8,50.2
5.17,2016,2182.8,2458.2,68.1
6.43,2478,2264.4,2448,78.9
7.68,2877,2295,2570.4,90.8
8.93,3297,2315.4,2570.4,94.4
10.13,3654,2335.8,2570.4,94.4
11.33,3969,2335.8,2499,93.6
12.53,4242,2264.4,2417.4,94.4

Z góry dzięki za wszelkie porady i sugestie.

Re: Leon TDI 110 KM - notlauf

PostNapisane: 17 czerwca 2009, 08:59
przez Miro
Turbina sporo przeładowuje,ale wygląda na źle napisany program.
U mnie Ali ustawił doładowanie na 1,2bara max,a u ciebie jest 1,3.
Jak tak dalej pojeździsz to turbo się wysypie.

PS-NIGDY nie robimy logów na zimnym silniku!

Re: Leon TDI 110 KM - notlauf

PostNapisane: 17 czerwca 2009, 09:41
przez nico911
Dzięki za wyjaśnienie.
Czyli trzeba zmniejszyć max doładowanie? Jeśli tak, to jak to można zrobic - tylko w warsztacie czy można inaczej (VAG-iem)?
Z tego co wiem, to silnik był czipowany w profesjonalnym warsztacie w Niemczech, więc raczej nie podejrzewałbym tego, że z programem jest coś nie tak.

PS. Silnik nie był całkiem zimny - miałem przejechane kilka km żeby go trochę zagrzać, ale będę pamietał.

Re: Leon TDI 110 KM - notlauf

PostNapisane: 18 czerwca 2009, 19:16
przez mierzejino
Zrób jeszcze raz logi porządnie. Masz manuala na forum a4. Kanały loguje się osobno

Re: Leon TDI 110 KM - notlauf

PostNapisane: 18 czerwca 2009, 20:55
przez Sammael
mierzejino napisał(a):Kanały loguje się osobno

przecież tak zrobił.
EDIT: chociaż zaczynam mieć co do tego wątpliwości...

soft z koziej....
turbo przeładowuje.

Re: Leon TDI 110 KM - notlauf

PostNapisane: 19 czerwca 2009, 11:38
przez nico911
Logi robiłem na 3-ce w zakresie obrotów mniej więcej 1200-4500.
VAG miał możliwość logowania 3 kanałów naraz, więc tak zrobiłem. Ale skoro piszecie, że trzeba 1 kanał naraz to powtórzę pomiary i wrzuce wyniki. Spróbuje w najbliższych dniach.

Tak jak pisałem, te pierwsze nie były na całkiem zimnym silniku - przejechałem wcześniej ok 5-6 km jadąc raczej delikatnie.

Piszecie, że turbo przeładowywuje - może to być powodowane tym czipem? Tzn. czy właśnie cały ten tuning nie polegał na zwiększeniu ciśnienia doładowania? Możemy przyjąć, że soft jest spaprany, ale może jest też inna przyczyna?

Re: Leon TDI 110 KM - notlauf

PostNapisane: 19 czerwca 2009, 13:25
przez Sammael
nico911 napisał(a):Tzn. czy właśnie cały ten tuning nie polegał na zwiększeniu ciśnienia doładowania

nie do takich wartości jakie są zadane - nie na tej sprężarce.

nico911 napisał(a):ale może jest też inna przyczyna?

Zapieczone kierownice spalin w turbinie. Milion tematów na tym forum o tym jest. Wystarczyło wpisać w wszysukiwarce "notlauf"

Re: Leon TDI 110 KM - notlauf

PostNapisane: 19 czerwca 2009, 17:32
przez nico911
Czyli jakie jest maksymalne ciśnienie doładowania na tej sprężarce? I czy da się je ustawić inaczej niż w serwisie (np. VAG-iem)?

Tak jak pisałem w pierwszym poście - szukałem na różnych forach (tutaj też) i parę potencjalnych przyczyn znalazłem.
Wrzuciłem posta głównie dlatego, że byłem ciekaw, czy da się coś bardziej konkretnego powiedzieć na podstawie moich logów.

Re: Leon TDI 110 KM - notlauf

PostNapisane: 19 czerwca 2009, 18:10
przez rutek-wat
nico911, przeczytaj co napisał Sammael, i postaraj się poczytać na ten temat :nauka:

Re: Leon TDI 110 KM - notlauf

PostNapisane: 20 czerwca 2009, 17:19
przez ares
rzuc loga z przeplywki bo to tez moze byc przyczyna, gratuluje palowania auta na zimnym silniku byc moze wlasnie to jest przyczyna 8) 1,35 powinna jeszcze dzwignac ta sprezarka bez wiekszych piskow