Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Leon kłopoty z odpaleniem

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Leon kłopoty z odpaleniem

Postprzez byrek » 23 lipca 2009, 10:48

Witam posiadam Seata Leon 1,9 TDI 110km z 2001r i mam z nim od niedawna mały problem. Kiedy przekręcę kluczyk to kontrolki na zegarach standardowo zapalają się gasną i wszystko jest w porządku a po 5sec zapala się kontrolka od TCS i silnika nie można zapalić. Niekiedy wystarczy kilka krotnie wyłączyć zapon przekręcić jeszcze raz kluczek i wszystko wraca do normy silnik zapala się i można jechać, ale niekiedy nawet kilkukrotne przekręcanie kluczyka nie pomaga jak tylko zapali się kontrolka z TCS to nie można odpalić silnika. Zauważyłem jeszcze ze jak długo pogram radiem na nie zapalonym silniku i jak akumulator jest słabszy to częściej pojawia się ten problem więc myślałem ze to wina akumulatora bo jest już dość stary, postanowiłem kupić nowy i na początku nie było problemu wszystko działało, aż tu ostatnio wsiadam do auta przekręcam kluczyk i znowu zapala się kontrolka od TCS i silnik nie odpala. Podładowałem akumulator i po 1h silnik zapalił. Myślałem ze to wina alternatora i nie ładuje akumulatora ale pomierzyłem napięcie i przy pełnym obciążeniu daje 14V, czyli ładowanie jest. Byłem u kumpla amatora który posiada VAG-COM żeby zdiagnozował problem i VAG wywalił 2 błędy 17965 Przekroczona w górę granica regulacji układu regulacji ciśnienia oraz 18062 uszkodzony czujnik temp . i poziomu oleju. PO ich skasowaniu przez jakiś czas był spokój ale znowu się wszystko wali. Proszę o pomoc w tej sprawie bo już sobie z tym nie radzę. Dziękuję i Pozdrawiam.
Zobacz Profil
byrek
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23 lipca 2009, 10:34
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Seat Leon

Reklama

Re: Leon kłopoty z odpaleniem

Postprzez motyka8 » 23 lipca 2009, 21:46

A czy zapola ci sie kontrolka swiec zarowych. Jezeli nie to przekaznik 109. Tez tak mialem
Zobacz Profil
motyka8
Sport
Sport
 
Posty: 320
Dołączył(a): 17 lipca 2008, 20:56
Lokalizacja: RTA
Auto: leon ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Leon kłopoty z odpaleniem

Postprzez byrek » 24 lipca 2009, 07:15

Jakiś miesiąc temu zapalała mi sie kontrolka od świec żarowych ale miałem zepsuty czujnik od stopu wymieniłem i teraz jest ok. Ale niekiedy tak jak pisałęm wcześniej jak kilka krotnie wyłączam i włączam zapłon żeby zapalić silnik to nie zapali sie kontrolka od świec ale mrygnie ale to sporadycznie. A co do przekaźnika 109 to wymieniłeś na nowy czy wystarczy podlutować styki? I jeszcze jedno wyczytałem że pierwszy błąd może być spowodowany zatarciem kierownic w turbie albo zepsuty czujnik N75. Wiesz może gdzie znajduje sie ten czujnik N75.
Zobacz Profil
byrek
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23 lipca 2009, 10:34
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Seat Leon

Re: Leon kłopoty z odpaleniem

Postprzez Marcin_TDI » 24 lipca 2009, 07:32

przy ścianie grodziowej masz n75. zmierz mu oporność i napisz ile ma.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Leon kłopoty z odpaleniem

Postprzez motyka8 » 25 lipca 2009, 21:51

Na poczatku podlutowalem i dzialalo a pozniej kupilem za 19zl nowy. Napisz co bylo
Zobacz Profil
motyka8
Sport
Sport
 
Posty: 320
Dołączył(a): 17 lipca 2008, 20:56
Lokalizacja: RTA
Auto: leon ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Leon kłopoty z odpaleniem

Postprzez byrek » 27 lipca 2009, 16:47

Przepraszam ze dopiero teraz ale w weekend byłem nieosiągalny co do tego czujnika N75 to zmierzyłem mu oporność pokazał mi 20 Ohm nie wiem czy to dobrze czy źle bo na jednym forum przeczytałem ze ma mieć od 20 do 35 a na immym od 25 do 30 Ohm proszę więc o odpowiedz czy jest popsuty czy może mieści sie w granicach. A co do tego przekaźnika 109 to możesz powiedziweć gdzie się on znajduje podobno obok kolumny kierownicy? jeśli tak to jak najlepiej sie do niego zabrać zeby nie pourywać wszystkich zatrzasków
Zobacz Profil
byrek
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23 lipca 2009, 10:34
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Seat Leon

Re: Leon kłopoty z odpaleniem

Postprzez motyka8 » 27 lipca 2009, 21:15

Przekaznik jest pod bezpiecznikami. Jak odkrecisz bezpieczniki ktore znajduja sie po stronie kierowcy od strony drzwi i przyswiecisz latarka to bedzie widac przekazniki. Potrzebna jest zgrabna raczka aby go wyciagnac (aby nie rozkrecac niepotrzebnie plastikow) Powodzenia :heej:
Zobacz Profil
motyka8
Sport
Sport
 
Posty: 320
Dołączył(a): 17 lipca 2008, 20:56
Lokalizacja: RTA
Auto: leon ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Leon kłopoty z odpaleniem

Postprzez Axee » 28 lipca 2009, 02:27

byrek, sprawdz styki bezpiecznikow na akumulatorze, dokrec wszystkie nakretki przy akumulatorze i przy bezpiecznikach na akumulatorze ...
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Leon kłopoty z odpaleniem

Postprzez byrek » 28 lipca 2009, 13:55

Axee dokręcałem wszystkie nakrędki co są przy akumulatorze i przy bezpiecznikach nawet czyściłem styki przy rozruszniku są czyste napewno mają dobry styk.
Co do przekaźnika to postaram sie dziś do niego dostać. Ale nadal nie wiem czy ten czujnik N75 jest sprawny? mnie sie wydaje że raczej ta opornośc jest za mała.
Zobacz Profil
byrek
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23 lipca 2009, 10:34
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Seat Leon

Re: Leon kłopoty z odpaleniem

Postprzez Axee » 28 lipca 2009, 18:42

byrek napisał(a):czy ten czujnik N75 jest sprawny?
po pierwsze N75 nie jest czujnikiem tylko zaworem elektromagnetycznym sterujacym przeplywem podcisnienia. Jego uszkodzenie nie spowoduje zgasniecia auta i zapalenia sie kontrolki TCS, jego uszkodzenie moze byc powodem lapania przez auto notlaufow czyli wpadania sterownika silnika w tryb awaryjny. Blad przeladowania moze wystepowac na skutek braku odpowiedniego podcisnienia w ukladzie, uszkodzonych przewodow podcisnienia, uszkodzonego zaworu N75, uszkodzonej gruszki przy turbinie, zatartych kierowniczek wewnatrz turbiny. Przy czym to ostatnie jest najczestszym powodem. Po drugie blad 18062 -Odczytać kody błędów zestawu wskaźników (licznika) P1654 - 35-10 - - - Sporadyczny
swiadczy o nie dogadaniu sie zegarow ze sterownikiem silnika lub zapamietanym powaznym bledem w zegarach, moze byc spowodowany innymi bledami w zegarach lub odpieciem zegarow gdy w stacyjce byl kluczyk w pozycji zaplon, wystepuje rowniez gdy uszkodzona jest suma kontrolna zegarow. Po trzecie czy napewno zapala Ci sie kontrolka TCS i auto gasnie? A moze jednak jest to kontrolka immobilisera? Najlepiej zczytaj bledy VAGiem, wklej loga, zrob zdjecie kontrolki itp. Gdyby to byla kontrolka immo posprawdzaj czy kostki licznika sa prawidlowo dopiete i czy nie sa zasniedziale styki.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Leon kłopoty z odpaleniem

Postprzez byrek » 28 lipca 2009, 21:58

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
Wiem, że ten zawór nie ma nic wspólnego z gaśnięciem auta, ale jak zrobiłem odczyt vagiem, to wywalił mi ten błąd 17965 przekroczona w górę granica regulacji układu regulacji ciśnienia. Więc przy okazji chciałem wyjaśnić też ten problem, z reguły wszyscy piszą, że są zatarte kierownice turbo, ale u mnie chodzą płynnie i się nie zacinają, więc myślę, że to ten zawór powoduje wywalanie błędu 17965. Jeszcze tego nie pisałem, ale ostatnio zdarzyło mi się troche przeciągnąc auto. Z reguły jeżdżę spokojnie, więc tego nie zauważyłem, a w weekend troche przycisłem na gaz i faktycznie przy większych obrotach auto straciło moc, musiałem zjechać na bok wyłączyć silnik i zapalić ponownie i znowu wszystko wróciło do normy, więc dlatego wypytuje się też o ten zawór. Dzisiaj jak go pomierzyłem, to pokazał mi 18 Ohm, a wczoraj 20, więc chyba coś jest nie tak. Znajomy mechanik powiedział mi, że to dość częsty przypadek i że mam go wykręcić i przeczyścić to może pomóc? A jeśli chodzi o kontrolkę, to tak napewno jest to kontrolka z TCS-u. Z tym, że ja mam taki problem, jak ona się zapali, to nie powoduje gaśnięcia auta. Ona powoduje, że wogóle go nie można zapalić. Wymontuje zegary zobaczę czy cosik sie nie poluzowało? Dzięki jeszcze raz za odpowiedzi.
Zobacz Profil
byrek
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23 lipca 2009, 10:34
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Seat Leon

Re: Leon kłopoty z odpaleniem

Postprzez beneke » 17 sierpnia 2009, 20:29

Witam.
Co do tej kontrolki i tego ze nie mozna zapalic auta to mam podobny problem.

Zapala mi sie kontrolka TC, abs i praktycznie akumulator nie ma ładowania, po czym zaczyna wariować obrotomierz, predkościomierz i ostatecznie nie mogę wtedy odpalić auta bo po przekreceniu stacyjki tylko cos tyka.

Pojechałem do serwisu i okazało sie ze uszkodziła sie skrzynka z bezpiecznikami na akumulatorze.
Teraz czekam na jej wymiane i potem napisze czy ta naprawa sie powiodła ostatecznie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
beneke
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 5 stycznia 2009, 16:37
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Seat Leon

Re: Leon kłopoty z odpaleniem

Postprzez Sammael » 21 sierpnia 2009, 00:52

beneke napisał(a):kontrolka TC, abs

słaby akumulator w 90% przypadków i tyle.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon kłopoty z odpaleniem

Postprzez byrek » 2 października 2009, 20:25

Przepraszam że dopiero teraz ale wcześniej jakoś nie miałem czasu napisać. Mianowicie postanowiłem wymienić przekaźnika 109 bo od kilku znajomych dostałem informację ze to może być to i jak na razie wszystko działa żadnych problemów z odpalaniem więc myślę że przekaźnika 109 był felerny i robił zamieszanie.
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie Pozdrawiam.
Zobacz Profil
byrek
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23 lipca 2009, 10:34
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Seat Leon

Re: Leon kłopoty z odpaleniem

Postprzez Tworek » 3 października 2009, 18:31

byrek napisał(a):wywalił 2 błędy 17965 Przekroczona w górę granica regulacji układu regulacji ciśnienia


ostatnio mnie spotkał podobny przypadek tyle że błąd 17964 Przekroczona w dół granica regulacji układu regulacji ciśnienia

rzuć okiem na tent temat ---> viewtopic.php?p=249728#249728
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tworek
Signo
Signo
 
Posty: 136
Dołączył(a): 10 sierpnia 2008, 16:16
Lokalizacja: Głogów
Auto: AUDI A4 B6
Silnik: AVF 1.9

Re: Leon kłopoty z odpaleniem

Postprzez Axee » 3 października 2009, 18:42

byrek napisał(a):17965 Przekroczona w górę granica regulacji układu regulacji ciśnienia
Tworek napisał(a):17964 Przekroczona w dół granica regulacji układu regulacji ciśnienia
nie za bardzo porownywac powyzsze bledy, gdyz spowodowane sa one przez zupelnie inne przyczyny ...
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Leon kłopoty z odpaleniem

Postprzez macios » 21 listopada 2009, 14:40

beneke napisał(a):Co do tej kontrolki i tego ze nie mozna zapalic auta to mam podobny problem

Witam. Mam bardzo podobny problem. A zaczęło się to wczoraj od tego,że po odpaleniu samochodu nie zaświeciły mi się światła mijania(mam xenony). Dzisiaj
już nie odpaliłem auta. Po włączeniu zapłonu kontrol. ABS i pasów nie gaśnie,a gdy przekręcę kluczyk dalej,to już jakby nie było ładowania,wyświetlacze ciekłokryst. zanikają i coś tam w środku tyka.
Myślę,żeby spróbować odpalić z kabli,bo muszę jakoś dojechać do serwisu.Może ktoś poleci kogoś rzetelnego w Częstochowie?

[ Dodano: Pon 23 Lis, 2009 ]
No i wszystko jasne:
1)Stopiony jeden z przewodów z alternatora do aku=niedostateczne ładowanie=ostateczne rozładowanie
2)zepsuty przełącznik świateł=brak świateł mijania.
Nieszczęścia chodzą parami. ;/
Zobacz Profil
macios
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 19 stycznia 2008, 19:01
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Leon AHF+


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość