Strona 1 z 1

Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 23 sierpnia 2009, 21:06
przez mieczyslawz
Witam
Być może niedługo trafi mi się trasa przez całe Niemcy. Jak wiadomo można tam legalnie przycisnąć na niektórych odcinkach/zwłaszcza w "DDR"/. Silnik AHF jest powszechnie znany. Przy ponad 180 km/h ma już 4 tys. obrotów /skrzynia 5-ka/. Przy ciut ponad 200 km/h na liczniku /v max. katalogowo 193 km/h/ będzie już prawie czerowny zakres.

Silnik eksploatuję z zachowaniem zasad dbania o turbinę, olej raz w roku wymieniany, przebieg 160 tys. km, turbo i dwumasa są fabryczne, soft oryginalny /bez tuningu/.

Czy można tym modelem silnika jechać stale z dużymi prędkościami, jeśli nie to jaka jest max. stała prędkość którą można utrzymywać. U nas to wiadomo nawet jak się człowiek czasem rozpędzi to zaraz dogania jakiegoś passzta czy vectrę ;) i trzeba hamować . W Niemczech stresu nie ma stąd to pytanie.

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 23 sierpnia 2009, 21:13
przez dave
3-3,5tys obr

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 23 sierpnia 2009, 21:18
przez wgi
masz obudowę pod silnikiem?

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 23 sierpnia 2009, 21:24
przez Sammael
pełen ogień aż korby polecą winklem! a tłoki z blokiem się zespoją.

A tak serio to w dłuższej trasie utrzymuj sobie max 180 i będzie dobrze.

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 23 sierpnia 2009, 21:30
przez JanuszSz
Po jeździe z wysoką prędkościa pozwól silnikowi popracować kilka minut na wolnych obrotach,aby turbina się zatrzymała.

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 23 sierpnia 2009, 21:43
przez mieczyslawz
Pod silnikiem jest plastikowa osłona.

O "chłodzeniu" turbiny pamiętam, aż do przesady :yes:

To ile tych obrotów, bo przy 180 km/h jest koło 4 tys. i słychać już, że silnik wykonuje ciężką robotę, zresztą to już blisko v max. Gdyby był czip to bym się obawiał, ale przy fabrycznych ustawieniach to może spokojenie można.

U nas jadę tak trochę ponad 160 km/h i wszystko chodzi jak złoto.

Mam fabryczną kontrolkę cieczy chłodzącej, którą obserwuję może tego się trzymać.

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 23 sierpnia 2009, 21:52
przez Sammael
mieczyslawz napisał(a):To ile tych obrotów, bo przy 180 km/h jest koło 4 tys. i słychać już, że silnik wykonuje ciężką robotę, zresztą to już blisko v max. Gdyby był czip to bym się obawiał, ale przy fabrycznych ustawieniach to może spokojenie można.

uu to masz jakąś krótką skrzynię biegów.

mieczyslawz napisał(a):Mam fabryczną kontrolkę cieczy chłodzącej, którą obserwuję może tego się trzymać.

Nic Ci to nie powie - woda to nie olej. A nawet gdyby. Wskazówka na szafie podnosi się ponad 90stopni kiedy woda ma już ponad 110.

Jedź tak jak Dave napisał.

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 05:46
przez turbognojek
przy 3,5krpm będziesz miał jakieś 160km/h możesz spokojnie tak jechać. ja tak zawsze śmigam po naszych wszechobecnych autostradach :hahaha:

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 07:00
przez Arci9
mieczyslawz napisał(a):To ile tych obrotów, bo przy 180 km/h jest koło 4 tys. i słychać już, że silnik wykonuje ciężką robotę, zresztą to już blisko v max. Gdyby był czip to bym się obawiał, ale przy fabrycznych ustawieniach to może spokojenie można.


ja bym nie przesadzał z dłuższą jazdą z wyższą prędkością. 160km/h góra na dłuższej trasie i co jakiś czas zwalniał.Nie wiem na jakim oleju jeździsz ale szczególnie w ciepłe dni (<25stopni) po ok. 20m przy tej prędkości z obserwacji swojego wskaźnika może temp.oleju dochodzić do 120stopni.

Duże znaczenie ma olej, temp. otoczenia i ..osłona, która jeśli jest (a szczególnie jakaś metalowa) nie będzie chłodzić oleju, bo osiągnięcia jakieś wysokiej temp. oleju bym się głównie bał.

Skoro jednak koledzy testowali i nie ma skutków ubocznych to może i nie strach ;)

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 09:42
przez marcin_kielce
Diesle niestety nie lubią jazdy przez dłuższy czas z wysokimi prędkościami i wysokim rpm ;) tzn. może lubią ale nie nasze 1.9 a jakieś 3.0 ;]

U ciebie w aucie masz tak małą chłodniczkę oleju, że jazda przy wysokiej temp. z wysokimi obrotami skończy się, krótko mówiąc nieciekawie, wiem bo sam to przerobiłem w silniku ALH.

Jedź tak jak napisał Dave, stała prędkość w granicach 3-3,5 rpm a będzie ok. Dobrym półśrodkiem na niższą temp. oleju jest zdjęcie plastikowej osłony pod silnikiem, uwierz mi, że daję to naprawdę dobre efekty.

Udanej podróży życzę :)

Pozdrawiam
Marcin

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 09:54
przez colin23
A jak wyglada analogiczne pytanie przy ARL-ach? Czy tam większy cooler daje nam większe bezpieczeństwo dłuższej jazdy z wysokimi stałymi prędościami? Czy też należy nie przekraczać tych 4tys?

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 10:02
przez marcin_kielce
Colin cooler tak naprawdę nie ma tu wiele to powiedzenia gdyż to nie on chłodzi olej. My mamy troszkę większą chłodniczkę oleju ale i tak to mała piczka ;)

Ja bym nie ryzykował jazdy długi czas z prędkościami wysokimi i obrotami powyżej 4rpm. Jeżeli chcemy tak jeździć konieczna jest większa zewnętrzna chłodniczka oleju.

My w ARLach mamy o tyle lepiej, że mamy skrzynię 6 biegów a co za tym idzie przy 3,5 rpm mamy coś koło 180-190 km/h a to już dobra przelotowa prędkość na autobahnie ;]

Pozdrawiam

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 22:45
przez wgi
colin, przy braku osłony pod silnikiem (i przede wszystkim sławnej uszczelki maski) przy jeździe w okolicach 3-3,5k rpm mam coś około 100st C (czujnik w misce).

Nie wiem jak dokładnie sprawa wygląda z osłoną pod silnikiem ale jest na pewno dużo gorzej.

Jako ciekawostkę podam, że dokładka od eRki spowodowała wzrost temp. o jakieś 3-5st C.

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 22:48
przez Sammael
wgi napisał(a):przy jeździe w okolicach 3-3,5k rpm mam coś około 100st C (czujnik w misce).

i to dobra prędkość przelotowa i temp. oliwy.
Chyba, że na dworze jest 35 stopni, to wtedy miałem 115 i to z częstym przyspieszaniem bo co chwile jakiś TIR TIRa wyprzedzał na A4 ale też nie ma co na to patrzeć bo u mnie przy przyspieszaniu leje się paliwo wiadrami

wgi napisał(a):ie wiem jak dokładnie sprawa wygląda z osłoną pod silnikiem ale jest na pewno dużo gorzej.

Do około 10 stopni plus.

wgi napisał(a):Jako ciekawostkę podam, że dokładka od eRki spowodowała wzrost temp. o jakieś 3-5st C.

ale jaka aerodynamika :P aż czujesz że jesteś przyklejony :D :D :D

Generalnie 1.9 vs 2.0(16V) TDI - 1.9 znacznie mniej się grzeje

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 22:51
przez wgi
Sammael napisał(a):ale jaka aerodynamika aż czujesz że jesteś przyklejony


:hahaha:
no no - dlatego to się przecież montuje ;)

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 07:32
przez Arci9
colin23 napisał(a):A jak wyglada analogiczne pytanie przy ARL-ach? Czy tam większy cooler daje nam większe bezpieczeństwo dłuższej jazdy z wysokimi stałymi prędościami? Czy też należy nie przekraczać tych 4tys?


U mnie zauważyłem,że jak się mocno przyspiesza na biegach 4-5 to już po 10-15 minutach w temp. otoczenia 25+ olej zaczyna mieć 115 stopni.Za to łatwo go zbić, jadą powiedzmy do 140km/h-> olej szybko powraca do swojej nominalnej temp.

Natomiast jak jadę w trasę (tak jak teraz byłem nad morzem) mimo, dosyć częstego wyprzedzania i prędkości ok. 140 temp równo siedzi na 100 stopniach mimo 3h jazdy non stop.

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 15:00
przez colin23
wgi napisał(a):colin, przy braku osłony pod silnikiem (i przede wszystkim sławnej uszczelki maski) przy jeździe w okolicach 3-3,5k rpm mam coś około 100st C (czujnik w misce).


ta uszczelka faktycznie tak bardzo utrzymuje wyższą temperaturę? przecież większość powietrza i tak wpada przez wloty a nie szparą pod maską.

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 16:50
przez wgi
colin23, masakrycznie. Ja byłem w szoku ale po jej zdjęciu temp spadła o jakieś 10-15 stopni (przypominam, że nie mam obudowy pod silnikiem). Uszczelka jest tylko na zimową porę.

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 19:26
przez mieczyslawz
Olej: Mobil 1 0W40. Osłona zostaje.

1. Podsumowując jeśli stała prędkość to do 3.5 tys. obrotów, co nie wyklucza żeby co jakiś czas przycisnąć więcej.

2. Im niższa temperatura na dworze to tym lepiej. Jakby było nie więcej niż 20stopni to już w miarę bezpieczna ta jazda /do 3.5 tys. obrotów/? Wyjazd rano we wrześniu.

3. Jeśli już ktoś jechał nowym odcinkiem A4 to gdzie najlepiej zatankować przed Niemcami? Interesuje mnie jakaś markowa stacja blisko autostrady, ale nie przed samą granicą bo tam drożej.

P.S. To tak naprawdę nie ma tam po co jechać z moim silnikiem ;]

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 20:09
przez Miro
mieczyslawz napisał(a):Jeśli już ktoś jechał nowym odcinkiem A4 to gdzie najlepiej zatankować przed Niemcami? Interesuje mnie jakaś markowa stacja blisko autostrady, ale nie przed samą granicą bo tam drożej.
Zdziwiłbyś się ale w Zgorzelcu nie jest drogo. Polecam stacje Orlen na ul.Słowiańskiej(trzeba zjechać z A4 na Zgorzelec i po 1km jest ta stacja po prawej),paliwo ok a i jedzonko dobre.

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 20:21
przez colin23
kurcze WGI nie sądziłem że aż tak. Nigdzie ostatnio nie śmigałem długo szybko ale faktycznie muszę ją zdjąć tym bardziej że teraz czeka mnie podróż na GP Spa :) A to prawie 900km unlimited speed :D

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 21:10
przez Staszek20VT
colin23 napisał(a):unlimited speed


colin23 tylko uważaj w Belgii, bo tam limited kosztują bardzo dużo ;)

A kiedy się w moje strony wybierasz? Na samo GP czy wcześniej?

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 21:55
przez wgi
colin23, zdejmuj zdejmuj. Jeśli masz obudowę pod silnikiem to też. Wloty są zasłonięte przez ic i chłodnicę. Poza tym zamontuj czujnik temp. oleju ale pamiętaj, że jak człowiek tego nie ma to życie jest prostsze ;)

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 22:02
przez colin23
jadę do rodzinki w Gelsen a do SPA wybieram się tylko w niedzielę. A w Belgii będę uważał :) Czy w Belgii są jakieś winiety na autostrady czy się może płaci na bramkach?


Co do płyty pod silnikiem to jednak ją zostawię ze względu na to że jednak nie będę śmigał nonstop ostro. W końcu na pokładzie cała rodzinka :) A czemu życie bez czujnika jest prostsze? NIe zakumałem.

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 22:22
przez turbognojek
colin23 napisał(a):A czemu życie bez czujnika jest prostsze? NIe zakumałem.

chodziło o to że jak nie wiesz co się dzieje z olejem to się nie przejmujesz ;)
dopóki jeszcze silnik się kręci :hahaha:
ja chyba dobrze skumałem :P

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 22:25
przez wgi
colin23, im mniej wiesz tym lepiej spisz. Jak kiedys nie mialem czujnika to po prostu jechalem. Teraz co chwile patrze na to ustrojstwo ;/

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 00:20
przez Sammael
wgi napisał(a):colin23, im mniej wiesz tym lepiej spisz. Jak kiedys nie mialem czujnika to po prostu jechalem. Teraz co chwile patrze na to ustrojstwo ;/


Dokładnie, im więcej wskaźników tym się człowiek gorzej czuje. A to oliwa za ciepła a to jakieś overboosty zauważasz, a to EGT niebezpiecznie rośnie :PPP Jakby każdy użytkownik tego forum założył sobie zegary od boosta to połowa by od razu pojechała na czyszczenie turbin ;)

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 09:23
przez Staszek20VT
colin23 napisał(a):Czy w Belgii są jakieś winiety na autostrady czy się może płaci na bramkach?


Nie, są darmowe, a co najciekawsze to na wielu odcinkach w nocy oświetlone :)

Trzeba uważać na fotoradary, ale to najczęściej jest oznakowane. Choć zdarzają się "zasadzki" jak patrol na środku autostrady (na pasie dzielącym) z przenośnym punktem foto... :)

Szerokości, aha i opłaca się tankować w Holandii lub Belgii, w Niemczech paliwo droższe...

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 17:49
przez kamil_n
Staszek20VT napisał(a):Choć zdarzają się "zasadzki" jak patrol na środku autostrady (na pasie dzielącym) z przenośnym punktem foto... :)

Dokładnie, lubią tak robić późną nocą lub nad ranem kiedy ruch jest mały. Dostaliśmy kiedyś taką "bombę" po oczach jadąc gdzieś w okolicach Antwerpii. Na szczęście minęło ponad półtora roku, a list nie przyszedł :x

Czyli mówicie, że utrzymywanie obrotów na poziomie 3500 przez dłuższy czas nie powinno zaszkodzić? Czy warto jednak czasem zjechać poniżej 3000?

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 19:34
przez wgi
warto :) zawsze lepiej niz 3500

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 21:47
przez joker66
wgi napisał(a):colin23, masakrycznie. Ja byłem w szoku ale po jej zdjęciu temp spadła o jakieś 10-15 stopni (przypominam, że nie mam obudowy pod silnikiem). Uszczelka jest tylko na zimową porę.


Panowie o którą uszczelkę chodzi??

edit: troche pomoglem z cytatem :) / mtz

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 21:53
przez Staszek20VT
Domyślam się, że to miałbyć cytat?? OK - chodzi o uszczelkę która czasami jest zaraz na początku maski. Jak ją podniesiesz, to jakieś 2-3 cm od jej krawędzi powinna być lub jest.

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 22:17
przez joker66
A u mnie nie ma nic na przodzie maski.
Jedyna uszczelka jaka tam jest to ta z tyłu maski koło wycieraczek

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 22:51
przez Kozak
joker66, zobacz w tym temacie
viewtopic.php?t=15458&highlight=uszczelka
jest tam screen Etki z tą uszczelką

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 22:23
przez colin23
joker66 napisał(a):A u mnie nie ma nic na przodzie maski.



bo ją trzeba sobie dokupić.

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 13 września 2009, 23:59
przez dawid1978
Witam,że nawiążę mam leosia tdi 150cupra seria i też trafia mi się przejazd przez germanię authobanhem(tyle,że 1-go listopada) czyli z tego co tak pokrótce wyczytałem 6ka i 3500 rpm i tak ciąć ile można np 9 godz non stop i będzie ok czy też nie? A czy jest różnica jak mu zrobię np chiptuning i teoretycznie będzie miał 180KM to,jazda też 3500rpm przez 9 godz będzie już mieć jakieś konsekwencje w możliwości uszkodzenia motoru?

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 14 września 2009, 08:42
przez colin23
dawid ale niestety nawet w Niemczech nie polecisz 180 nonstop przez 9 godzin :) Po pierwsze zrobiłbyś 1620km a to chyba musiałbyś jechać po przekątnej i jeszcze zawrócić, p drugie braknie paliwka, a po trzecie niestety nawet tam jest bardzo wiele ograniczeń do 130 i raczej ich trzeba przestrzegać bo robia fotki. Więc spokojnie możesz śmigać bo i tak co chwila zwalniasz i wszystko się chłodzi.

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 14 września 2009, 22:42
przez dawid1978
No fakt Colin jakaś przerwa musi być,poza tym też słyszałem o fotkach na authobanie,tylko mnie zastanawiało czy jest bezpiecznie dla motoru trzymać go na 3500 obr przez dłuższy okres,ale wychodzi że powinno być ok dzięki mimo wszystko

Re: Diesel a stała wysoka prędkość

PostNapisane: 14 września 2009, 22:54
przez lec
...że dorzuce swoje 5 groszy do pieca...

na AHF'ie zdarzalo mi sie ze zrobilem cala autobane z Wrocka do Krakowa z pedalem w podlodze i auto sie jakos nie rozlecialo :) mialem wtedy soft na 170KM i chyba jeszcze seryjna mala chlodniczke oleju od VP :P Taka jazde pamietam przy ok 23 stopniach na dworze.... predkosci miedzy 160 a 200 , z reguly kolo 180-190

z pewnoscia sie oliwa zagotowala niezle, ale wtedy nie mialem jeszcz wskaznika i nie bylem swiadomy :) ratowal mnie pewnie brak oslony....

teraz na ARL tez bez oslony silnika , rowniez papec w podłodze i autostrada Katowice - Wrocław. Predkosc przelotowa 180-200km/h. Temperatura oleju max 95 stopni przy temp zewnętrznej 24 stopniach.

Zero problemu i stresu..... ale to bez oslony silnika.

Natomiast jakis czas wczesniej - temperatura zewnętrzna 35 stopni, autobana Łodz - Poznan, z osłona pod silnikiem.... musialm zwalniac do 140 km/h zeby temperatura oliwy spadla łaskawie do 100 stopni i generalnie szybciej sie nie dalo jechac bo od razu mocno rosła....

wiec na razie poki nie ma zewnętrznej chlodnicy oleju na lato sciagam po prostu oslone..... i spokojnie moim zdaniem mozna pomykac te 160-180 km/h niezaleznie czy to AHF czy ARL.... nalezy sie jednak liczyc ze jak sie tak zrobi te 800km to wpieprzy oleju wiec warto kontrolowac i zabrac z litra na dolewki.