Strona 1 z 1

Problemiki z ARL.... i ciekawostka.....

PostNapisane: 22 października 2009, 18:53
przez KiNiO
Witam. Mam male problemiki z autem i mala ciekawostke ale zaczne od gorszego.

Panowie w moim leonie po uruchomieniu zimnego silnika po chwili pojawia sie takie cos, jak by nie chodzil na wszystkie gary. nie mam katalizatora wiec z tylu to lepiej slychac jak nierowno pracuje. Wchodzac testerem w parametry silnika nie ma zadnych bledow ani zadnych objaw ktorymi moe sie niepokoic. wchodzac w parametry wtrysnietego paliwa na kazdy cylinder pokazuje tak: 1 cyl 1.12mg, 2 cyl 0.56mg, 3 cyl 0.58, 4 cyl 0.89mg. Problem, pojawia sie tylko na zimnym silniku, po rozgrzaniu problem znika a wartosci sa takie same. Auto normalnie ma moc wszystko ladnie pali i zapier***.

A teraz ciekawostka bo nie wiem dlaczego tak jest zrobione. Chodzi o to ze przyjechal pewien Pan na komputer. Dodal ze jego auto duzo pali ale ma moc i wszszytko chodzi poprawnie spalanie wychodzi 10l na 100km przy pizdowatej jezdzie pacjent passat AVF 130km. Popatrzylem ze jakos podejrzanie mierzy przeplywka wiec mala podmianka z mojego leona ARL i wszystko chodzi jak powinno ladnie mierzy spalanie zmalalo do 5-6.5 na wskazniku czyli jak powinno byc. I teraz zakladam ta przeplywke z jego auta do siebie i leon jak by dostal wiecej wiatru w plecy... tzn lepiej przyspiesza.... pozniej ze sklepu wzielem przeplywke od 101km passata i problem powrocil. Zatem zamowilem po numerze Vin. Ale zastanawia mnie dlaczego u mnie dobrze mierzy i dlaczego jak zalozylem przeplywke od slabszego silnika i chodzi lepiej tzn spalanie wzroslo ale i rozniez przyspieszenie, dymic nawet nie dymil.

Mozecie cos doradzic??

Re: Problemiki z ARL.... i ciekawostka.....

PostNapisane: 23 października 2009, 02:53
przez przemco
witam....
.... do pierwszego to mi sie nasuwa świeca choć nie koniecznie.... a jeśli chodzi o przepływomierz to zastanawiające :) na mój chłopski rozum to może być zakres pomiarowy przepływomierza /mogę sie grubo mylić/ w słabszych autach o mocach jak napisałeś ok 100KM ciśnienie doładowania jest mniejsze niż w Twoim ARL u mnie w ASV ciśnienie jest 0,9 bara a u Ciebie na pewno będzie większe i tym samym jak założysz przepływomierz od słabszego silnika to będzie wcześniej sygnalizował o pełnym przepływie powietrza a tym samym komputer zwiększał dawkę paliwa, a przez to więcej spalał paliwa, w każdym bądź razie tak mi sie wydaje.... :)

Re: Problemiki z ARL.... i ciekawostka.....

PostNapisane: 24 października 2009, 11:15
przez KiNiO
Świeczki sa dobre wszystki wykrecilem i sprawdzilem... grzeja ok. to jest tak ze odpalam i chodzi na wszystkie a po chwili juz nie rowno pracuje...