Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Wymiana napinacza wielorowkowego

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez tomzi » 31 października 2009, 23:18

Witam
Jak w temacie już mi hałasuje i muszę go wymienić i teraz pytanie dawać do serwisu czy robić samemu. Dużo roboty z tym??
Zobacz Profil
tomzi
Sport
Sport
 
Posty: 423
Dołączył(a): 18 stycznia 2008, 20:15
Lokalizacja: wałcz
Auto: Leon 1,9 TDi

Reklama

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez motyka8 » 1 listopada 2009, 12:26

Ja robilem w domu i zeszlo okolo pol godziny. Prosta robota
Zobacz Profil
motyka8
Sport
Sport
 
Posty: 320
Dołączył(a): 17 lipca 2008, 20:56
Lokalizacja: RTA
Auto: leon ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez tomzi » 1 listopada 2009, 21:45

motyka8,
czyli tylko wykręcasz stary i przykręcasz nowy? nic poza tym?
A jakie miałes objawy że go wymieniłeś?
Zobacz Profil
tomzi
Sport
Sport
 
Posty: 423
Dołączył(a): 18 stycznia 2008, 20:15
Lokalizacja: wałcz
Auto: Leon 1,9 TDi

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez motyka8 » 2 listopada 2009, 18:24

Dokladnie tak jak napisales. Objawem byl szum lozyska i swiergotanie amortyzatorka

[ Dodano: Pon 02 Lis, 2009 ]
http://moto.allegro.pl/item801565142_na ... n_tdi.html

a ten kupilem. W opakowaniu ruwila a firmy litens
Zobacz Profil
motyka8
Sport
Sport
 
Posty: 320
Dołączył(a): 17 lipca 2008, 20:56
Lokalizacja: RTA
Auto: leon ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez paweloli » 4 listopada 2009, 22:44

Ruvill pakuje litensa do swoich opakowań, a co do wymiany jak dysponujesz podstawowymi narzędziami i potrafisz z nich korzystać to wymiana nie będzie problemem.
Zobacz Profil
paweloli
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 30 października 2009, 13:59
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Toledo II

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez -=PAWEL=- » 5 listopada 2009, 08:02

Było już na forum uważąj na napinacz firmy INA dokładnie rok temu wymieniałem właśnie na INA który się rozsypał po kilku miesiącach.
Zobacz Profil
-=PAWEL=-
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 13 listopada 2008, 14:59
Lokalizacja: RADOM
Auto: SEAT LEON

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez Mack » 10 grudnia 2009, 22:07

-=PAWEL=- napisał(a):...uważąj na napinacz firmy INA dokładnie rok temu wymieniałem właśnie na INA który się rozsypał po kilku miesiącach.


I tu Wam powiem, że przy wymianie rozrządu, jakieś 1,5 miesiąca temu musiałem zmiecić również i owy napinacz, ponieważ wybuchł mi(dosłownie) tłumik drgań z nim połączony(wylał się olej na silnik a gumka na nim była rozszarpana) kilka dni przed planowaną wymianą rozrządu.Zakupilem więc nowy pasek (Gates) oraz napinacz firmy Ruville i wyobraźcie sobie kiedy to w ten poniedzialek stoje sobie spokojnie w korku i nagle coś zaczyna mi ostro śmierdzieć w samochodzie i widze dymek spod maski.Zjeżdżam więc grzecznie na pierwszy parking, podnoszę maskę i widze jak to kolejny napinacz(właściwie do ten nieszczesny tłumik drgań) poszedł...w niepamięć. Nie wiem czy jeszcze w tym tygodniu uda mi się to załatwić ale będe się starał podjechać do warsztatu(sklepu) i grzecznie poprosię o wymianę towaru ponieważ moim zdaniem nie możliwe jest to, że taki napinacz wytrzymuje ok 2tyś km po czym się rozsypuje. Co sądzicie na ten temat?
Zobacz Profil
Mack
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 16 kwietnia 2009, 11:05
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Leon 1.9 AHF 130KM

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez Dario84 » 6 stycznia 2010, 14:54

Mack, a sprzegielko na alternatorze masz sprawne ?? Jesli nie to ono bedzie przyczyna sypania sie napinaczy.
Podpis niezgodny z regulaminem forum LCT.
Zobacz Profil
Dario84
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 10 lutego 2009, 07:31
Lokalizacja: K-Koźle
Auto: MK4

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez wojciek111 » 6 stycznia 2010, 19:13

ja wymieniłem napinacz na INE odrazu wymienilem sprzegiełko alternator a slychac je byle dopiero po zdjeciu paska i teraz wszystko ładnie pracuje :hmmm:
Zobacz Profil
wojciek111
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 9 lipca 2009, 21:27
Lokalizacja: otwock
Auto: seat leon

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez Bierny » 21 stycznia 2011, 15:42

mam pytanie dotyczące sprzęgła alternatora, mechanik powiedział mi za wymianę 350 trochę dużo wg mnie biorąc pod uwagę cenę sprzeiełka na allegro. Tylko nie wiem jak je dobrać, czy do arl z alternatorem 120A bedzię pasowało to http://allegro.pl/show_item.php?item=14 ... %3C%2Fi%3E.
W sklepie pytają o nr alternata ;/ I jeszcze pytanie czy wymienię je sam czy jakieś specjalne klucze potrzebuję ?
Zobacz Profil
Bierny
Stella +
Stella +
 
Posty: 74
Dołączył(a): 8 października 2009, 20:33
Lokalizacja: nysa
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez bvw08 » 21 stycznia 2011, 23:09

To zmień mechanika, ja ostatnio u siebie wymieniałem chciałem sam ale potrzebny jest specjalistyczny klucz a nie chciało mi się na niego czekać ok tyg czasu to podjechałem do mechanika, za 20min było już po wymianie zapłaciłem 30zł
prawie 400Nm robi swoje :))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bvw08
Sport
Sport
 
Posty: 209
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 16:22
Lokalizacja: śląsk
Auto: ARL+

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez Bierny » 22 stycznia 2011, 14:45

a mógł byś podesłać link jak ten klucz wygląda?? To nie jest klucz typu torx ??
2X1m Bam + arl :D
Zobacz Profil
Bierny
Stella +
Stella +
 
Posty: 74
Dołączył(a): 8 października 2009, 20:33
Lokalizacja: nysa
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez bvw08 » 22 stycznia 2011, 21:35

prawie 400Nm robi swoje :))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bvw08
Sport
Sport
 
Posty: 209
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 16:22
Lokalizacja: śląsk
Auto: ARL+

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez piter01 » 3 maja 2011, 14:41

Odgrzeje kotleta, czy mógł by ktos podać jaki to ma być klucz? ew po krotce opisać wymianę? tzn od czego zacząc itd. :nauka:
Podpis niezgodny z regulaminem -> usunięto. Administracja LCT.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piter01
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 19 lutego 2011, 14:51
Lokalizacja: SJZ
Auto: Leon TOP SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez Neyson » 3 maja 2011, 17:45

Kolego... zdejmujesz wąż (IC-EGR) odkręcasz 3 śruby mocujące napinacz i wyjmujesz go... zakładasz nowy, wkręcasz go na 3 śruby i odblokowujesz, żeby napiął pasek jak należy po czym zakładasz wąż... można też zdjąć z filtra przewody paliwowe żeby łatwiej Ci było zdjąć wąż od IC do EGR :)
... ;)
Zobacz Profil
Neyson
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 14 maja 2010, 17:06
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez Andrus86 » 18 września 2011, 07:50

Podepnę sie trochę pod temat.
Ja z kolei muszę wymienić koło pompy wspomagania. Bo mi się buja na boki (mam nadzieje ze to samo koło nie cała pompa) i teraz moje pytanie jak najlepiej zdjąć pasek z koła żeby je swobodnie zdjąć i jak ponownie naciągnąć prawidłowo pasek ?

A i jeszcze pytanko. Czy to bujajace sie koło wspomagania moze byc przyczyna takiego cykania w miarę wzrostu obrotów?? Myslałem ze to jest wina alternatora ale miałem ostatnio wymieniany na nowy i jest to dalej ;/
1.9 ASV+ 137,4 KM 306,6 Nm By TUNE-UP
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Andrus86
Signo
Signo
 
Posty: 164
Dołączył(a): 12 listopada 2009, 22:02
Lokalizacja: BDG
Auto: Leon ASV

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez Tygrysek » 10 listopada 2011, 12:26

samego tego amorka nie można wymienić? możecie podać mi na jaką firmę mam zwrócić uwage? o numer bym też prosił, jeśli ktoś da rade :-P

u mnie tem amorek poprostu "dzwoni", dotkne dosłownie palcem i cisza... więc chyba zostaje wymiana :evil:
Kręcę wałki i dmucham balony
Obrazek

Był: niebieski ASV... na małym koksie by DYNOSOFT
Był: S-line na małym koksie by CTR
Jest: O2 RS black beast
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tygrysek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2089
Dołączył(a): 27 września 2009, 10:15
Lokalizacja: Radzionków
Auto: 02 RS
Silnik: BMN 2.0

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez Ohapara » 10 listopada 2011, 18:59

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ohapara
Sport
Sport
 
Posty: 541
Dołączył(a): 15 sierpnia 2009, 21:19
Lokalizacja: Pomorskie
Auto: STefan
Silnik: benzyna inny

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez Tygrysek » 8 grudnia 2011, 15:40

Ohapara,
znalazłem tan co mi podałeś wyżej... w sumie to dzięki Loozakowi 8)

Teraz szybkie pytanie: mam do wyboru 3 opcjie, czy różnią się tylko ceną czy czegoś niedoczytałem?
1. http://allegro.pl/ina-napinacz-paska-wi ... 64613.html

2. http://allegro.pl/napinacz-paska-wielok ... 67954.html

3. http://allegro.pl/napinacz-paska-klinow ... 76979.html

-- 8 gru 2011, o 15:40 --

kolejne pytanie: czy przy wymianie tego napinacza, konieczna jest wymiana paska?
Kręcę wałki i dmucham balony
Obrazek

Był: niebieski ASV... na małym koksie by DYNOSOFT
Był: S-line na małym koksie by CTR
Jest: O2 RS black beast
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tygrysek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2089
Dołączył(a): 27 września 2009, 10:15
Lokalizacja: Radzionków
Auto: 02 RS
Silnik: BMN 2.0

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez LoozaQ » 8 grudnia 2011, 15:57

Tygrysek napisał(a):kolejne pytanie: czy przy wymianie tego napinacza, konieczna jest wymiana paska?


Tygrysku trzeba by go sprawdzić organoleptycznie :) Jak będą jakieś pęknięcia lub będzie się zaczynał strzępić to obowiązkowo wymienić. Z drugiej strony możesz doinwestować te 35 PLNów i profilaktycznie wymienić.
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez PiterEL » 11 czerwca 2012, 22:41

Neyson napisał(a):Kolego... zdejmujesz wąż (IC-EGR) odkręcasz 3 śruby mocujące napinacz i wyjmujesz go... zakładasz nowy, wkręcasz go na 3 śruby i odblokowujesz, żeby napiął pasek jak należy po czym zakładasz wąż... można też zdjąć z filtra przewody paliwowe żeby łatwiej Ci było zdjąć wąż od IC do EGR :)


1.Czy to jest opsi wymiany moze dla silnika ASV ?
2.Czy trzeba zdjąć nadkole i od nadkola dochodzić ?
3.Jakimi kluczami to wykonam ? Jakies specjalne grzechotka nasadkowa, czy oczkowe płaskie ?
3. Jak sprawdzić pod zdjęciu napinacza czy sprzęgiełko na alternatorze jest sprawne ? Da sie jakoś ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez Axee » 12 czerwca 2012, 00:12

PiterEL napisał(a):1.Czy to jest opsi wymiany moze dla silnika ASV ?
tak. Dodam, ze w przypadku zwyklego zbiorniczka spryskiwaczy nie ma zle, w przypadku 5,5L zbiorniczka jest troche ciasniej.
PiterEL napisał(a):2.Czy trzeba zdjąć nadkole i od nadkola dochodzić ?
niekoniecznie, mozna zdjac oslone dolna silnika, pomocne przy zakladaniu paska np.
PiterEL napisał(a):3.Jakimi kluczami to wykonam ? Jakies specjalne grzechotka nasadkowa, czy oczkowe płaskie ?

Maly gedore 13 na malej grzechotce 1/4" + krotka przedluzka, oczkowy odgiety 13
PiterEL napisał(a):3. Jak sprawdzić pod zdjęciu napinacza czy sprzęgiełko na alternatorze jest sprawne ? Da sie jakoś ?
Sciagnac plastikowa oslone i zobaczyc czy nie zardzewiale pod nia, rolka powinna chodzic jak wolnobiezka w rowerze, czyli w jedna strone zabierac wirnik alternatora, po rozpedzeniu wirnika odpuszczac, w druga strone odpuszczac.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez PiterEL » 12 czerwca 2012, 06:47

Axee napisał(a):
PiterEL napisał(a):3. Jak sprawdzić pod zdjęciu napinacza czy sprzęgiełko na alternatorze jest sprawne ? Da sie jakoś ?
Sciagnac plastikowa oslone i zobaczyc czy nie zardzewiale pod nia, rolka powinna chodzic jak wolnobiezka w rowerze, czyli w jedna strone zabierac wirnik alternatora, po rozpedzeniu wirnika odpuszczac, w druga strone odpuszczac.


A ciężko wyjąć alternator i wymienić to sprzęgiełko ? Trzeba mieć specjalne narzędzia jakieś ?


I co to jest za klucz "mały gedore 13 "?

Aha i mam zbiorniczek 5,5L czy to oznacza że bedzie trzeba go wyjąć ? Czy dojdę tymi kluczami ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Odp: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez the_rahzel » 12 czerwca 2012, 07:18

Axee,a jak wymienic rolke w alternatorze? Ciezjo jakos? Bo u mnie sie zatarla...:(
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
the_rahzel
TopSport
TopSport
 
Posty: 1011
Dołączył(a): 26 lipca 2007, 17:09
Lokalizacja: miasto SMOKA
Auto: Cupra R+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez sleeper » 12 czerwca 2012, 08:53

the_rahzel, bez specjalnego klucza się nie obejdzie - ja miałem takowy a i tak bez wyjęcia alternatora i gumówki się nie obyło.
Generalnie potrzebne jest coś takiego http://allegro.pl/alternator-klucz-alte ... 72523.html
Oczywiście nie wiem czy to taki klucz dokładnie - pokazuje tylko idee że trzeba zblokować trzpień alternatora i odkręcić rolkę.
SKODA Octavia RS TSI
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sleeper
Ex LeonClub Team
 
Posty: 1613
Dołączył(a): 26 stycznia 2007, 21:43
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Octavia RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez PiterEL » 12 czerwca 2012, 08:55

A w jakim silniku wyciagales alternator ? Czy problem jest z wyjeciem z silnika ASV ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez sleeper » 12 czerwca 2012, 10:40

PiterEL, ja wymieniałem u siebie w PDku, ale nie ma z tym jakiś mega problemów - nie wiem jak jest w VPkach, bo z twojego opisu wnioskuje że taki masz.
SKODA Octavia RS TSI
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sleeper
Ex LeonClub Team
 
Posty: 1613
Dołączył(a): 26 stycznia 2007, 21:43
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Octavia RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez PiterEL » 15 czerwca 2012, 20:30

No zgadza sie mam VP ASV i chciałem sie dowiedzieć jak to jest w moim wypadku...

-- 15 cze 2012, o 21:30 --

A wiecie moze jaki klucz jest potrzebny do odkrecenia sprzegiełka alternatora bo znalazłem dwa:

http://allegro.pl/klucz-sprzegla-alternatora-bosch-vw-audi-mercedes-i2390808681.html

czy

http://allegro.pl/alternator-klucz-alternatora-vw-audi-mercedes-t50-i2365672523.html
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez korpek » 15 czerwca 2012, 22:39

Potrzebne Ci są dwa klucze z 2 linku. Z tego co pamiętam torx 10 i klucz wieloklin 33zęby
http://allegro.pl/alternator-klucz-alternatora-vw-audi-mercedes-m10-i2372099979.html
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
korpek
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 22 kwietnia 2011, 16:05
Lokalizacja: Stargard
Auto: 1M

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez PiterEL » 16 czerwca 2012, 07:00

Podobno do alternatora Bosch sa klucze z koncowka SPLINE a do valeo jest Torx. Czy to prawda ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez Axee » 18 czerwca 2012, 11:15

the_rahzel, nalezy miec klucz do odkrecania rolki alternatora, sa 2 rodzaje do Boscha i do Valeo. Ogolnie to koronka + spline lub torx, w jednej osi. Zazwyczaj rolke mozna odkrecic bez wyjmowania alternatora, czasem trzeba opuscic lub podniesc silnik na lapie, sa tez przypadki, ze nalezy altek wyciagnac z auta. Valeo jest na trzpien TORX, Bosch na trzpien SPLINE.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez kristofLeon » 21 listopada 2012, 21:15

Witam,

Mam pytanie czy reklamował ktoś napinacz paska klinowego? I ile wynosi gwarancja bo zastanawiam się czy reklamować. Wymieniłem na nowy i po przejechaniu około 6tys. urwał się tzn. pękła część mocująca do bloku.
Dzięki za info
pozdrawiam
Zobacz Profil
kristofLeon
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 29 stycznia 2012, 20:42
Auto: Seat Leon

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez PaVLo » 22 listopada 2012, 08:14

Każda część ma dwa lata gwarancji u sprzedawcy, jest to trochę paradoks bo producent może dać rok i po tym czasie odpowiedzialność spada właśnie na sprzedawcę, więc możesz reklamować.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez kristofLeon » 22 listopada 2012, 20:35

Od zakupu nie minął nawet jeszcze rok, napinacz marki EVR55714 został zakupiony w lutym, koszt to 295zł. Mam nadzieję, że uznają mi tą gwarancję
Zobacz Profil
kristofLeon
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 29 stycznia 2012, 20:42
Auto: Seat Leon

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez daro1125 » 1 maja 2013, 06:14

-=PAWEL=- napisał(a):Było już na forum uważąj na napinacz firmy INA dokładnie rok temu wymieniałem właśnie na INA który się rozsypał po kilku miesiącach.


to miales szczescie ze ten Ci sie rozsypal.Mi rozsypal sie napinacz ale rozrzadu tak tak z firmy INA!!!chyba nie musze pisac co sie stalo
Zobacz Profil
daro1125
Stella +
Stella +
 
Posty: 71
Dołączył(a): 10 kwietnia 2013, 19:52
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez Hamann » 1 sierpnia 2013, 20:06

Mam problem z napinaczem paska wielorowkowego, wymienione sprzegielko alternatora INA, wymieniony napinacz INA, wymieniony pasek CONTI, i dalej nim trzepie. Na co jeszcze zwrocic uwage ? Kola pasowe raczej nie maja bicia.
360HP 460NM DIGITUN
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Hamann
Signo
Signo
 
Posty: 126
Dołączył(a): 2 kwietnia 2012, 23:04
Lokalizacja: Mielec
Auto: Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez kornat » 1 sierpnia 2013, 20:28

A reszta kół pasowych lekko chodzi?
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez kolin » 1 sierpnia 2013, 21:31

Hamann napisał(a):Mam problem z napinaczem paska wielorowkowego, wymienione sprzegielko alternatora INA, wymieniony napinacz INA, wymieniony pasek CONTI, i dalej nim trzepie. Na co jeszcze zwrocic uwage ? Kola pasowe raczej nie maja bicia.


Sprawdź czy wszystko wporządku z alternatorem czy nie daje zwiększonego prądu wstecznego.
2.0 TEDEJ BRD... By Bosh

Quattro 242 / 470 Zmodził Krzych.
Zobacz Profil
kolin
Sport
Sport
 
Posty: 258
Dołączył(a): 1 maja 2013, 08:46
Auto: Karoca
Silnik: ARL 1.9

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez Hamann » 4 sierpnia 2013, 13:16

Wszystkie kola lekko chodza,a co do pradu wstecznego to nie wiem jak go zmierzyc.
360HP 460NM DIGITUN
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Hamann
Signo
Signo
 
Posty: 126
Dołączył(a): 2 kwietnia 2012, 23:04
Lokalizacja: Mielec
Auto: Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez m_wisnia » 5 sierpnia 2013, 22:11

Hamann napisał(a):Mam problem z napinaczem paska wielorowkowego, wymienione sprzegielko alternatora INA, wymieniony napinacz INA, wymieniony pasek CONTI, i dalej nim trzepie. Na co jeszcze zwrocic uwage ? Kola pasowe raczej nie maja bicia.

Może trafiłeś wadliwy napinacz? Przy wymianie ciężkawo się doginał? Może nie trzyma zasraniec.. Ja u siebie przy wymianie sprzęgiełka od alternatora musiałem użyć sporej siły żeby naciągnąć tę część napinacza z rolką w takie miejsce żeby pasek wszedł.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
m_wisnia
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 22 lipca 2013, 15:57
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: ALH 1.9

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez Hamann » 6 sierpnia 2013, 11:34

Napinacz jest raczej ok bo na wczesniejszym bylo to samo.
360HP 460NM DIGITUN
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Hamann
Signo
Signo
 
Posty: 126
Dołączył(a): 2 kwietnia 2012, 23:04
Lokalizacja: Mielec
Auto: Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez m_wisnia » 6 sierpnia 2013, 11:52

Hamann napisał(a):Napinacz jest raczej ok bo na wczesniejszym bylo to samo.

Nie wiem po co go w takim razie wymieniałeś. Przecież jak się go wyciągnie to widać czy jest ścisły i będzie dobrze naciągał pasek. Mi przez 3 lata użytkowania Leona zdechł tylko ten amorek z napinacza- są chińczyki na alledrogo za 60 PLN. Wolę raz na jakiś czas 60 za chińczyka(który bagatela służy już mi drugi rok) niż 219 za cały napinacz który jest w 90% przypadkach dobry-poza amortyzatorkiem.

Wracając do tematu słychać jakby metaliczne dzwonienie? jak wygląda to "telepanie"? bo nieznacznie będzie zawsze drgał.
Jak wolisz wymieniać hurtem to machnij jeszcze koła pasowe od wspomagania i klimy odpal go bez paska i zobacz jak zachowuje się koło na wale (czy nie ma drgań) i będziesz miał sprawdzony komplet.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
m_wisnia
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 22 lipca 2013, 15:57
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: ALH 1.9

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez pl_DK » 23 sierpnia 2013, 09:30

Ja również wymieniłem dziś napinacz + rolke alternatora. Jak się okazało rolka się zacięła i szlag trafił także napinacz. Po wymianie wszystko śmiga aż miło, różnica w pracy kolosalna.
Leon TS 2003 150KM
Zobacz Profil
pl_DK
Signo
Signo
 
Posty: 162
Dołączył(a): 24 października 2011, 09:28
Lokalizacja: Rusinów
Auto: Seat Leon ARL

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez Pawisco » 26 stycznia 2015, 17:37

Witam, chciałbym odświeżyć temat, bo mam kilka pytań.

Mój silnik w Leonie to 1.9 TDi 90 KM. Od jakiegoś czasu słychać dziwne dźwięki z okolic paska. Zdjąłem wraz ze szwagrem mechanikiem pasek, żeby sprawdzić, co się dzieje. Szwagier posprawdzał rolki i stwierdził:
- do wymiany wolnobieżka alternatora
- rolka napinacza
- jakaś rolka prowadząca
- no i pasek.

Muszę kupić te części i pomoże wymienić. Mam kilka pytań w związku z tym. Rozumiem, że trzeba wyjąć alternator i za pomocą specjalnego klucza wymienić rolkę. Co warto kupić, jaki jest numer tejże rolki? Czy rolka napinacza jest do kupienia osobno, czy muszę kupić cały napinacz? I czy w ogóle wymiana samej rolki ma sens? Proszę o pomoc, w jakie części mam celować i jakie są ich numery seryjne. Liczę się z kosztami, aczkolwiek jeśli mam zapłacić więcej, a ma być dobrze, to wolę zapłacić. Ale jeśli jest możliwość na czymś przyoszczędzić (stąd pytanie o samą rolkę w napinaczu) to też byłoby dobrze.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Pawisco
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 11 września 2011, 11:37
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Seat Leon

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez dzamej » 15 lipca 2016, 19:22

odkopie temat.
Mój napinacz paska wielorowkowego pracował tak jak na filmiku poniżej przy czym wydawał też stuki i wibracje słyszane w środku:

https://www.youtube.com/watch?v=cqbx2H4 ... e=youtu.be

Po wyłączeniu klimy stuki ustawały.
Wbrew pozorom nie było to sprzęgiełko alternatora gdyż akurat miesiąc temu alternator miałem wymieniany

po wymianie wszystko ostało
Nie bijcie, nie krzyczcie, wytłumaczcie.

Seat Leon 1,8 turbo LPG
Zobacz Profil
dzamej
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 14 marca 2013, 07:52
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez Tominjo » 31 maja 2017, 22:33

Trochę odgrzeję. Jakiej firmy polecacie napinacz? Lepiej brać INA czy Ruville? Przy wymianie napinacza warto wymienić również pasek wielorowkowy? http://twojeczesci24.pl/produkt/INA-534 ... elorowkowy taki da radę?
Zobacz Profil
Tominjo
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 30 marca 2012, 10:59
Region: mazowieckie
Auto: FR 5F
Silnik: benzyna 1.8

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez bzykofm » 31 maja 2017, 22:42

INA, Ruville to generalnie pakowacz. Np. kupiłem szklanki Ruville a INA w środku, ale zawsze możesz trafić na gorsze. Zawsze lepiej zmienić komplet. Pasek może nie przeżyć drugiego napinacza, po co więc dwa razy się grzebać.
była: Ibiza 6L lift 1.4 85KM 2013-2014
Leon Barbarzyńca105KM 250Nm @ dynoPro 195KM 374Nm 2014-

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bzykofm
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 3472
Dołączył(a): 9 lipca 2015, 23:59
Lokalizacja: Wieniec/Wieliczka
Region: małopolskie
Auto: leon 1P FL TDI PD
Silnik: BLS 1.9

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez Tominjo » 31 maja 2017, 22:45

Ten z linka da radę? A pasek conti może być? http://twojeczesci24.pl/produkt/CONTITE ... elorowkowy
Zobacz Profil
Tominjo
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 30 marca 2012, 10:59
Region: mazowieckie
Auto: FR 5F
Silnik: benzyna 1.8

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez myszazwc » 1 czerwca 2017, 04:50

Contitech jak najbardziej
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
myszazwc
Sport
Sport
 
Posty: 305
Dołączył(a): 26 maja 2017, 13:27
Lokalizacja: Zwierzyniec
Auto: tolek
Silnik: AUS 1.6

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

Postprzez CB_Aras » 1 czerwca 2017, 16:51

Zacinająca sie kierownica ( wspomaganie) mogą być objawami paska lub napinacza??

U mnje tak pracuje napinacz https://m.youtube.com/watch?v=EkLw4P9q5f8

Po rozruchu jest odgłos szurania przez 3-4 sek.
Gdy włacza sie wentylator klimy, oświetlenie wyraznie przygasa...
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
CB_Aras
Sport
Sport
 
Posty: 299
Dołączył(a): 3 marca 2008, 00:27
Lokalizacja: CB
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Następna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości