Strona 1 z 2

Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 31 października 2009, 23:18
przez tomzi
Witam
Jak w temacie już mi hałasuje i muszę go wymienić i teraz pytanie dawać do serwisu czy robić samemu. Dużo roboty z tym??

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 1 listopada 2009, 12:26
przez motyka8
Ja robilem w domu i zeszlo okolo pol godziny. Prosta robota

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 1 listopada 2009, 21:45
przez tomzi
motyka8,
czyli tylko wykręcasz stary i przykręcasz nowy? nic poza tym?
A jakie miałes objawy że go wymieniłeś?

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 2 listopada 2009, 18:24
przez motyka8
Dokladnie tak jak napisales. Objawem byl szum lozyska i swiergotanie amortyzatorka

[ Dodano: Pon 02 Lis, 2009 ]
http://moto.allegro.pl/item801565142_na ... n_tdi.html

a ten kupilem. W opakowaniu ruwila a firmy litens

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 4 listopada 2009, 22:44
przez paweloli
Ruvill pakuje litensa do swoich opakowań, a co do wymiany jak dysponujesz podstawowymi narzędziami i potrafisz z nich korzystać to wymiana nie będzie problemem.

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 5 listopada 2009, 08:02
przez -=PAWEL=-
Było już na forum uważąj na napinacz firmy INA dokładnie rok temu wymieniałem właśnie na INA który się rozsypał po kilku miesiącach.

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 10 grudnia 2009, 22:07
przez Mack
-=PAWEL=- napisał(a):...uważąj na napinacz firmy INA dokładnie rok temu wymieniałem właśnie na INA który się rozsypał po kilku miesiącach.


I tu Wam powiem, że przy wymianie rozrządu, jakieś 1,5 miesiąca temu musiałem zmiecić również i owy napinacz, ponieważ wybuchł mi(dosłownie) tłumik drgań z nim połączony(wylał się olej na silnik a gumka na nim była rozszarpana) kilka dni przed planowaną wymianą rozrządu.Zakupilem więc nowy pasek (Gates) oraz napinacz firmy Ruville i wyobraźcie sobie kiedy to w ten poniedzialek stoje sobie spokojnie w korku i nagle coś zaczyna mi ostro śmierdzieć w samochodzie i widze dymek spod maski.Zjeżdżam więc grzecznie na pierwszy parking, podnoszę maskę i widze jak to kolejny napinacz(właściwie do ten nieszczesny tłumik drgań) poszedł...w niepamięć. Nie wiem czy jeszcze w tym tygodniu uda mi się to załatwić ale będe się starał podjechać do warsztatu(sklepu) i grzecznie poprosię o wymianę towaru ponieważ moim zdaniem nie możliwe jest to, że taki napinacz wytrzymuje ok 2tyś km po czym się rozsypuje. Co sądzicie na ten temat?

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 6 stycznia 2010, 14:54
przez Dario84
Mack, a sprzegielko na alternatorze masz sprawne ?? Jesli nie to ono bedzie przyczyna sypania sie napinaczy.

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 6 stycznia 2010, 19:13
przez wojciek111
ja wymieniłem napinacz na INE odrazu wymienilem sprzegiełko alternator a slychac je byle dopiero po zdjeciu paska i teraz wszystko ładnie pracuje :hmmm:

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 21 stycznia 2011, 15:42
przez Bierny
mam pytanie dotyczące sprzęgła alternatora, mechanik powiedział mi za wymianę 350 trochę dużo wg mnie biorąc pod uwagę cenę sprzeiełka na allegro. Tylko nie wiem jak je dobrać, czy do arl z alternatorem 120A bedzię pasowało to http://allegro.pl/show_item.php?item=14 ... %3C%2Fi%3E.
W sklepie pytają o nr alternata ;/ I jeszcze pytanie czy wymienię je sam czy jakieś specjalne klucze potrzebuję ?

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 21 stycznia 2011, 23:09
przez bvw08
To zmień mechanika, ja ostatnio u siebie wymieniałem chciałem sam ale potrzebny jest specjalistyczny klucz a nie chciało mi się na niego czekać ok tyg czasu to podjechałem do mechanika, za 20min było już po wymianie zapłaciłem 30zł

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 22 stycznia 2011, 14:45
przez Bierny
a mógł byś podesłać link jak ten klucz wygląda?? To nie jest klucz typu torx ??

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 22 stycznia 2011, 21:35
przez bvw08

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 3 maja 2011, 14:41
przez piter01
Odgrzeje kotleta, czy mógł by ktos podać jaki to ma być klucz? ew po krotce opisać wymianę? tzn od czego zacząc itd. :nauka:

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 3 maja 2011, 17:45
przez Neyson
Kolego... zdejmujesz wąż (IC-EGR) odkręcasz 3 śruby mocujące napinacz i wyjmujesz go... zakładasz nowy, wkręcasz go na 3 śruby i odblokowujesz, żeby napiął pasek jak należy po czym zakładasz wąż... można też zdjąć z filtra przewody paliwowe żeby łatwiej Ci było zdjąć wąż od IC do EGR :)

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 18 września 2011, 07:50
przez Andrus86
Podepnę sie trochę pod temat.
Ja z kolei muszę wymienić koło pompy wspomagania. Bo mi się buja na boki (mam nadzieje ze to samo koło nie cała pompa) i teraz moje pytanie jak najlepiej zdjąć pasek z koła żeby je swobodnie zdjąć i jak ponownie naciągnąć prawidłowo pasek ?

A i jeszcze pytanko. Czy to bujajace sie koło wspomagania moze byc przyczyna takiego cykania w miarę wzrostu obrotów?? Myslałem ze to jest wina alternatora ale miałem ostatnio wymieniany na nowy i jest to dalej ;/

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 10 listopada 2011, 12:26
przez Tygrysek
samego tego amorka nie można wymienić? możecie podać mi na jaką firmę mam zwrócić uwage? o numer bym też prosił, jeśli ktoś da rade :-P

u mnie tem amorek poprostu "dzwoni", dotkne dosłownie palcem i cisza... więc chyba zostaje wymiana :evil:

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 10 listopada 2011, 18:59
przez Ohapara

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 8 grudnia 2011, 15:40
przez Tygrysek
Ohapara,
znalazłem tan co mi podałeś wyżej... w sumie to dzięki Loozakowi 8)

Teraz szybkie pytanie: mam do wyboru 3 opcjie, czy różnią się tylko ceną czy czegoś niedoczytałem?
1. http://allegro.pl/ina-napinacz-paska-wi ... 64613.html

2. http://allegro.pl/napinacz-paska-wielok ... 67954.html

3. http://allegro.pl/napinacz-paska-klinow ... 76979.html

-- 8 gru 2011, o 15:40 --

kolejne pytanie: czy przy wymianie tego napinacza, konieczna jest wymiana paska?

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 8 grudnia 2011, 15:57
przez LoozaQ
Tygrysek napisał(a):kolejne pytanie: czy przy wymianie tego napinacza, konieczna jest wymiana paska?


Tygrysku trzeba by go sprawdzić organoleptycznie :) Jak będą jakieś pęknięcia lub będzie się zaczynał strzępić to obowiązkowo wymienić. Z drugiej strony możesz doinwestować te 35 PLNów i profilaktycznie wymienić.

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 11 czerwca 2012, 22:41
przez PiterEL
Neyson napisał(a):Kolego... zdejmujesz wąż (IC-EGR) odkręcasz 3 śruby mocujące napinacz i wyjmujesz go... zakładasz nowy, wkręcasz go na 3 śruby i odblokowujesz, żeby napiął pasek jak należy po czym zakładasz wąż... można też zdjąć z filtra przewody paliwowe żeby łatwiej Ci było zdjąć wąż od IC do EGR :)


1.Czy to jest opsi wymiany moze dla silnika ASV ?
2.Czy trzeba zdjąć nadkole i od nadkola dochodzić ?
3.Jakimi kluczami to wykonam ? Jakies specjalne grzechotka nasadkowa, czy oczkowe płaskie ?
3. Jak sprawdzić pod zdjęciu napinacza czy sprzęgiełko na alternatorze jest sprawne ? Da sie jakoś ?

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 12 czerwca 2012, 00:12
przez Axee
PiterEL napisał(a):1.Czy to jest opsi wymiany moze dla silnika ASV ?
tak. Dodam, ze w przypadku zwyklego zbiorniczka spryskiwaczy nie ma zle, w przypadku 5,5L zbiorniczka jest troche ciasniej.
PiterEL napisał(a):2.Czy trzeba zdjąć nadkole i od nadkola dochodzić ?
niekoniecznie, mozna zdjac oslone dolna silnika, pomocne przy zakladaniu paska np.
PiterEL napisał(a):3.Jakimi kluczami to wykonam ? Jakies specjalne grzechotka nasadkowa, czy oczkowe płaskie ?

Maly gedore 13 na malej grzechotce 1/4" + krotka przedluzka, oczkowy odgiety 13
PiterEL napisał(a):3. Jak sprawdzić pod zdjęciu napinacza czy sprzęgiełko na alternatorze jest sprawne ? Da sie jakoś ?
Sciagnac plastikowa oslone i zobaczyc czy nie zardzewiale pod nia, rolka powinna chodzic jak wolnobiezka w rowerze, czyli w jedna strone zabierac wirnik alternatora, po rozpedzeniu wirnika odpuszczac, w druga strone odpuszczac.

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 12 czerwca 2012, 06:47
przez PiterEL
Axee napisał(a):
PiterEL napisał(a):3. Jak sprawdzić pod zdjęciu napinacza czy sprzęgiełko na alternatorze jest sprawne ? Da sie jakoś ?
Sciagnac plastikowa oslone i zobaczyc czy nie zardzewiale pod nia, rolka powinna chodzic jak wolnobiezka w rowerze, czyli w jedna strone zabierac wirnik alternatora, po rozpedzeniu wirnika odpuszczac, w druga strone odpuszczac.


A ciężko wyjąć alternator i wymienić to sprzęgiełko ? Trzeba mieć specjalne narzędzia jakieś ?


I co to jest za klucz "mały gedore 13 "?

Aha i mam zbiorniczek 5,5L czy to oznacza że bedzie trzeba go wyjąć ? Czy dojdę tymi kluczami ?

Odp: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 12 czerwca 2012, 07:18
przez the_rahzel
Axee,a jak wymienic rolke w alternatorze? Ciezjo jakos? Bo u mnie sie zatarla...:(

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 12 czerwca 2012, 08:53
przez sleeper
the_rahzel, bez specjalnego klucza się nie obejdzie - ja miałem takowy a i tak bez wyjęcia alternatora i gumówki się nie obyło.
Generalnie potrzebne jest coś takiego http://allegro.pl/alternator-klucz-alte ... 72523.html
Oczywiście nie wiem czy to taki klucz dokładnie - pokazuje tylko idee że trzeba zblokować trzpień alternatora i odkręcić rolkę.

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 12 czerwca 2012, 08:55
przez PiterEL
A w jakim silniku wyciagales alternator ? Czy problem jest z wyjeciem z silnika ASV ?

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 12 czerwca 2012, 10:40
przez sleeper
PiterEL, ja wymieniałem u siebie w PDku, ale nie ma z tym jakiś mega problemów - nie wiem jak jest w VPkach, bo z twojego opisu wnioskuje że taki masz.

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 15 czerwca 2012, 20:30
przez PiterEL
No zgadza sie mam VP ASV i chciałem sie dowiedzieć jak to jest w moim wypadku...

-- 15 cze 2012, o 21:30 --

A wiecie moze jaki klucz jest potrzebny do odkrecenia sprzegiełka alternatora bo znalazłem dwa:

http://allegro.pl/klucz-sprzegla-alternatora-bosch-vw-audi-mercedes-i2390808681.html

czy

http://allegro.pl/alternator-klucz-alternatora-vw-audi-mercedes-t50-i2365672523.html

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 15 czerwca 2012, 22:39
przez korpek
Potrzebne Ci są dwa klucze z 2 linku. Z tego co pamiętam torx 10 i klucz wieloklin 33zęby
http://allegro.pl/alternator-klucz-alternatora-vw-audi-mercedes-m10-i2372099979.html

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 16 czerwca 2012, 07:00
przez PiterEL
Podobno do alternatora Bosch sa klucze z koncowka SPLINE a do valeo jest Torx. Czy to prawda ?

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 18 czerwca 2012, 11:15
przez Axee
the_rahzel, nalezy miec klucz do odkrecania rolki alternatora, sa 2 rodzaje do Boscha i do Valeo. Ogolnie to koronka + spline lub torx, w jednej osi. Zazwyczaj rolke mozna odkrecic bez wyjmowania alternatora, czasem trzeba opuscic lub podniesc silnik na lapie, sa tez przypadki, ze nalezy altek wyciagnac z auta. Valeo jest na trzpien TORX, Bosch na trzpien SPLINE.

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 21 listopada 2012, 21:15
przez kristofLeon
Witam,

Mam pytanie czy reklamował ktoś napinacz paska klinowego? I ile wynosi gwarancja bo zastanawiam się czy reklamować. Wymieniłem na nowy i po przejechaniu około 6tys. urwał się tzn. pękła część mocująca do bloku.
Dzięki za info
pozdrawiam

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 22 listopada 2012, 08:14
przez PaVLo
Każda część ma dwa lata gwarancji u sprzedawcy, jest to trochę paradoks bo producent może dać rok i po tym czasie odpowiedzialność spada właśnie na sprzedawcę, więc możesz reklamować.

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 22 listopada 2012, 20:35
przez kristofLeon
Od zakupu nie minął nawet jeszcze rok, napinacz marki EVR55714 został zakupiony w lutym, koszt to 295zł. Mam nadzieję, że uznają mi tą gwarancję

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 1 maja 2013, 06:14
przez daro1125
-=PAWEL=- napisał(a):Było już na forum uważąj na napinacz firmy INA dokładnie rok temu wymieniałem właśnie na INA który się rozsypał po kilku miesiącach.


to miales szczescie ze ten Ci sie rozsypal.Mi rozsypal sie napinacz ale rozrzadu tak tak z firmy INA!!!chyba nie musze pisac co sie stalo

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 1 sierpnia 2013, 20:06
przez Hamann
Mam problem z napinaczem paska wielorowkowego, wymienione sprzegielko alternatora INA, wymieniony napinacz INA, wymieniony pasek CONTI, i dalej nim trzepie. Na co jeszcze zwrocic uwage ? Kola pasowe raczej nie maja bicia.

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 1 sierpnia 2013, 20:28
przez kornat
A reszta kół pasowych lekko chodzi?

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 1 sierpnia 2013, 21:31
przez kolin
Hamann napisał(a):Mam problem z napinaczem paska wielorowkowego, wymienione sprzegielko alternatora INA, wymieniony napinacz INA, wymieniony pasek CONTI, i dalej nim trzepie. Na co jeszcze zwrocic uwage ? Kola pasowe raczej nie maja bicia.


Sprawdź czy wszystko wporządku z alternatorem czy nie daje zwiększonego prądu wstecznego.

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 4 sierpnia 2013, 13:16
przez Hamann
Wszystkie kola lekko chodza,a co do pradu wstecznego to nie wiem jak go zmierzyc.

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 5 sierpnia 2013, 22:11
przez m_wisnia
Hamann napisał(a):Mam problem z napinaczem paska wielorowkowego, wymienione sprzegielko alternatora INA, wymieniony napinacz INA, wymieniony pasek CONTI, i dalej nim trzepie. Na co jeszcze zwrocic uwage ? Kola pasowe raczej nie maja bicia.

Może trafiłeś wadliwy napinacz? Przy wymianie ciężkawo się doginał? Może nie trzyma zasraniec.. Ja u siebie przy wymianie sprzęgiełka od alternatora musiałem użyć sporej siły żeby naciągnąć tę część napinacza z rolką w takie miejsce żeby pasek wszedł.

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 6 sierpnia 2013, 11:34
przez Hamann
Napinacz jest raczej ok bo na wczesniejszym bylo to samo.

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 6 sierpnia 2013, 11:52
przez m_wisnia
Hamann napisał(a):Napinacz jest raczej ok bo na wczesniejszym bylo to samo.

Nie wiem po co go w takim razie wymieniałeś. Przecież jak się go wyciągnie to widać czy jest ścisły i będzie dobrze naciągał pasek. Mi przez 3 lata użytkowania Leona zdechł tylko ten amorek z napinacza- są chińczyki na alledrogo za 60 PLN. Wolę raz na jakiś czas 60 za chińczyka(który bagatela służy już mi drugi rok) niż 219 za cały napinacz który jest w 90% przypadkach dobry-poza amortyzatorkiem.

Wracając do tematu słychać jakby metaliczne dzwonienie? jak wygląda to "telepanie"? bo nieznacznie będzie zawsze drgał.
Jak wolisz wymieniać hurtem to machnij jeszcze koła pasowe od wspomagania i klimy odpal go bez paska i zobacz jak zachowuje się koło na wale (czy nie ma drgań) i będziesz miał sprawdzony komplet.

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 09:30
przez pl_DK
Ja również wymieniłem dziś napinacz + rolke alternatora. Jak się okazało rolka się zacięła i szlag trafił także napinacz. Po wymianie wszystko śmiga aż miło, różnica w pracy kolosalna.

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 26 stycznia 2015, 17:37
przez Pawisco
Witam, chciałbym odświeżyć temat, bo mam kilka pytań.

Mój silnik w Leonie to 1.9 TDi 90 KM. Od jakiegoś czasu słychać dziwne dźwięki z okolic paska. Zdjąłem wraz ze szwagrem mechanikiem pasek, żeby sprawdzić, co się dzieje. Szwagier posprawdzał rolki i stwierdził:
- do wymiany wolnobieżka alternatora
- rolka napinacza
- jakaś rolka prowadząca
- no i pasek.

Muszę kupić te części i pomoże wymienić. Mam kilka pytań w związku z tym. Rozumiem, że trzeba wyjąć alternator i za pomocą specjalnego klucza wymienić rolkę. Co warto kupić, jaki jest numer tejże rolki? Czy rolka napinacza jest do kupienia osobno, czy muszę kupić cały napinacz? I czy w ogóle wymiana samej rolki ma sens? Proszę o pomoc, w jakie części mam celować i jakie są ich numery seryjne. Liczę się z kosztami, aczkolwiek jeśli mam zapłacić więcej, a ma być dobrze, to wolę zapłacić. Ale jeśli jest możliwość na czymś przyoszczędzić (stąd pytanie o samą rolkę w napinaczu) to też byłoby dobrze.

Pozdrawiam.

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 15 lipca 2016, 19:22
przez dzamej
odkopie temat.
Mój napinacz paska wielorowkowego pracował tak jak na filmiku poniżej przy czym wydawał też stuki i wibracje słyszane w środku:

https://www.youtube.com/watch?v=cqbx2H4 ... e=youtu.be

Po wyłączeniu klimy stuki ustawały.
Wbrew pozorom nie było to sprzęgiełko alternatora gdyż akurat miesiąc temu alternator miałem wymieniany

po wymianie wszystko ostało

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 31 maja 2017, 22:33
przez Tominjo
Trochę odgrzeję. Jakiej firmy polecacie napinacz? Lepiej brać INA czy Ruville? Przy wymianie napinacza warto wymienić również pasek wielorowkowy? http://twojeczesci24.pl/produkt/INA-534 ... elorowkowy taki da radę?

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 31 maja 2017, 22:42
przez bzykofm
INA, Ruville to generalnie pakowacz. Np. kupiłem szklanki Ruville a INA w środku, ale zawsze możesz trafić na gorsze. Zawsze lepiej zmienić komplet. Pasek może nie przeżyć drugiego napinacza, po co więc dwa razy się grzebać.

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 31 maja 2017, 22:45
przez Tominjo
Ten z linka da radę? A pasek conti może być? http://twojeczesci24.pl/produkt/CONTITE ... elorowkowy

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 1 czerwca 2017, 04:50
przez myszazwc
Contitech jak najbardziej

Re: Wymiana napinacza wielorowkowego

PostNapisane: 1 czerwca 2017, 16:51
przez CB_Aras
Zacinająca sie kierownica ( wspomaganie) mogą być objawami paska lub napinacza??

U mnje tak pracuje napinacz https://m.youtube.com/watch?v=EkLw4P9q5f8

Po rozruchu jest odgłos szurania przez 3-4 sek.
Gdy włacza sie wentylator klimy, oświetlenie wyraznie przygasa...