Strona 1 z 1

Do czego nieobecny przekaźnik

PostNapisane: 16 listopada 2009, 10:53
przez wawelski
Witam,
Tak się usilnie zastanawiam do czego może służyć przekaźnik którego nie ma ale który ma obsadzone styki. Ten między przekaźnikami 100 a 130 na fotce
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/80c ... c813f.html
I drugie pytanko do czego mógł służyć ten obcięty przewód podłączony do zacisku 30 ?

Z góry THX za porady :-)

Re: Do czego nieobecny przekaźnik

PostNapisane: 16 listopada 2009, 12:10
przez vehicle
wawelski napisał(a):Witam,
Tak się usilnie zastanawiam do czego może służyć przekaźnik którego nie ma ale który ma obsadzone styki. Ten między przekaźnikami 100 a 130 na fotce
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/80c ... c813f.html
I drugie pytanko do czego mógł służyć ten obcięty przewód podłączony do zacisku 30 ?

Z góry THX za porady :-)


Tak na moje oko, brakuje przekaźnika nr 49 - pompy paliwowej.

Re: Do czego nieobecny przekaźnik

PostNapisane: 17 listopada 2009, 14:15
przez Liakon
vehicle napisał(a):Tak na moje oko, brakuje przekaźnika nr 49 - pompy paliwowej.


Raczej 409 ;) Pali wogole ten Leoś?

Re: Do czego nieobecny przekaźnik

PostNapisane: 17 listopada 2009, 14:59
przez Axee
Liakon napisał(a):Raczej 409 Pali wogole ten Leoś?
A dlaczego mialby nie palic?
Z podpisu wynika ze to TDI PD - ASZ, zatem przekaznik od pompy paliwa jest na pozycji nr10 oznaczony 53, przekaznik pompy paliwa 409 wystepuje w silniku benzynowym. Na pozycji 12 jest przekaznik 109, jest to odciecie terminala napieciowego '30', na dodatkowych pozycjach nr 2 to przekaznik oznaczony 100 czyli przekaznik odciazajacy, nr 4 to przekaznik oznaczony 103 czyli przekaznik od swiec zarowych, na pozycji nr 1 przekaznik oznaczony 53 od klaksonu, na pozycji 5+6 przekaznik oznaczony 192 od automatycznej pracy wycieraczek. A pozycja 3 w tym przypadku jest Vacant czyli wolna.

Re: Do czego nieobecny przekaźnik

PostNapisane: 17 listopada 2009, 16:39
przez wawelski
Dzięki Axee za pomoc. Skoro wolny to wolny :-) Z tego wniosek ze nic nie brakuje.
Auto oczywiście pali bezproblemowo i nawet jeździ sprawnie.
Dodam jeszcze, że przekaźnik 192 steruje także spryskiwaniem reflektorów.

A tak przy okazji apropos pakietu zimowego, bo nie chce nowego tematu zakładać:
Co steruje pracą podgrzewanych sprysków? Ich praca jest zdaje się zależna od temperatury zewnętrznej.

Re: Do czego nieobecny przekaźnik

PostNapisane: 17 listopada 2009, 17:45
przez Axee
wawelski napisał(a):Co steruje pracą podgrzewanych sprysków? Ich praca jest zdaje się zależna od temperatury zewnętrznej.
Podgrzewane dysze spryskiwaczy sa podlaczone rownolegle lewa i prawa, zasilane sa z +12V poprzez bezpiecznik S1 10A, z drugiej strony podlaczone sa do masy. Zmienia sie ich rezystancja poprzez zmiane temperatury (lub maja wbudowany wlacznik termiczny bimetalowy) co powoduje ich grzanie lub niegrzanie.

Re: Do czego nieobecny przekaźnik

PostNapisane: 17 listopada 2009, 20:10
przez Ace Ventura
A jak sprawdzic czy ma sie podgrzewane spryskiwacze?, montowali to seryjnie czy tylko w jakichs wyższych wersjach, a jak nie mam to czy da sie kupic, bo na alegro widzialem do innych VAGów, ale do seata nie?

Re: Do czego nieobecny przekaźnik

PostNapisane: 17 listopada 2009, 20:44
przez wawelski
pbgalaxy napisał(a):A jak sprawdzic czy ma sie podgrzewane spryskiwacze?, montowali to seryjnie czy tylko w jakichs wyższych wersjach, a jak nie mam to czy da sie kupic, bo na alegro widzialem do innych VAGów, ale do seata nie?


Montowali to jako całość w pakiecie zimowym właśnie. W jego skład wchodzą oprócz podgrzewanych dysz spryskiwacze reflektorów i podgrzewane fotele. A jak sprawdzić czy są? Najłatwiej po prostu zdjąć ten plastik podszybia (trzeba zdemontować ramiona wycieraczek) i zobaczyć czy do dysz oprócz wężyka z płynem dochodzą przewody zasilające. Przy okazji można pozbyć się brudu który się tam gromadzi :-)