Strona 1 z 1

Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 19 stycznia 2010, 16:18
przez IroN_87
Witam
Po dużych mrozach pojawił się problem...
temp koło 0 auto stoi 24h nie ruszane i problem z zapaleniem, trzeba długo kręcić (paliwo chyba schodzi i musi wypchać powietrze)
mróz 10-15 wystarczy 6 godzin i taki sam objaw...
Podejrzewam oringi, pompę tandemową ewentualnie samą uszczelkę pod pompą...
Robił ktoś oringi? wie ktoś może ile taki zestaw do jednego pompowtrysku do ARL-a?
Nie wiem od czego zacząć.. uszczelka pod pompę koło 4 euro więc może od najtańszej rzeczy?
spotkaliście się już z takim problemem w ARLu?
Uprzedzam pytanie - nie zauważyłem, żeby oleju przybywało...

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 19 stycznia 2010, 19:05
przez Sammael
spotkaliście się już z takim problemem w ARLu?

ta.
IroN_87 napisał(a):Nie wiem od czego zacząć.. uszczelka pod pompę koło 4 euro więc może od najtańszej rzeczy?

jeśli już to wymienić pompe...
ale zacząć od
IroN_87 napisał(a):Robił ktoś oringi?

w FOCIE czy gdzieś tam coś ponad pakę.

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 19 stycznia 2010, 19:27
przez IroN_87
Sammael napisał(a): jeśli już to wymienić pompe...


To raczej ostateczność..

Sammael napisał(a): w FOCIE czy gdzieś tam coś ponad pakę.


Właśnie googlowałem trochę temat i z tego co wyczytałem to oryginalny zestaw + - 110zł - może mi ktoś to sprawdzić w etce?
Na allegro i u znajomego w serwisie bosch widziałem takie zestawy po ~45zł to chyba jakieś zamienniki.. warto się w coś takiego pakować czy na takich rzeczach nie warto oszczędzać i tylko oryginały z ASO?

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 19 stycznia 2010, 19:38
przez Marcin44
Mam podobny objaw, że akumulator kręci a a ma trudności pierwszy raz rano, po dłuższym postoju. robiłem świece, kąt zapłonu, alternator, akumulator w miarę dobry. Do tego przy tych mrozach, chciałem sprawdzić i zdjąć jeden z przelewów i oczywiście pękł więc pewnie złapał jeszcze więcej "lewego" powietrza. Jak myślicie czy takie coś by nie pomogło ??:
http://www.allegro.pl/item883566383_zaw ... vp_44.html

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 19 stycznia 2010, 19:50
przez Sammael
IroN_87 napisał(a):tylko oryginały z ASO?

lub oryginalny zamiennik boscha
To raczej ostateczność..

Dlatego mówie, zacząć od o-ringów, bo może leje paliwem nie tam gdzie trza!

Marcin44, jaki motor?

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 19 stycznia 2010, 20:19
przez Marcin44
Sorki, zapomniałem AHF

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 20 stycznia 2010, 12:26
przez marcin_kielce
to chyba nie masz pompowtrysków ;)

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 20 stycznia 2010, 17:37
przez Marcin44
Wiem, że nie mam pompowtrysków. Podłączyłem się po prostu pod temat, ale rzeczywiście problem jest raczej w zapowietrzającym się układzie paliwowym(cofającym się paliwie. A zaworek, który wrzuciłem powyżej znajomy ma założony w Oplu z DTI i podobno odkąd ma założony nie ma problemu z odpaleniem - paliwo nie cofa się do baku. Wrzuciłem bo może ktoś ma to u siebie i może coś powiedzieć. A że inny silnik no coż ... :x

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 23 stycznia 2010, 22:18
przez quli
w ARL problem podobny, auto z rana kreci dłużej nie ma na to wplywu temp. bo auto stoi w garazu ogrzewanym gdzie jest 15 stopni ciepla, swiece sprawdzony i niby działają nie wiem czy dobrze działają może jeszcze coś tam grzeją ale nie tak jak trzeba? jak sprawdzić te oringi na pompkach? ciezko to wyjąć/wymienić?

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 24 stycznia 2010, 09:43
przez Andrzej44
IroN_87 gdybyś jednak potrzebował oringi na pompki to dzwoń do Godskiego604 444 765 kiedyś wymieniałem koledze i brałem u niego cena 4-razy tańsza niż w ASO

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 24 stycznia 2010, 12:32
przez IroN_87
Andrzej44, Dzięki :spoko:
Też właśnie znalazłem gościa na Allegro i wyglądają na oryginały
http://www.allegro.pl/item890883521_zestaw_naprawczy_uszczelki_pompowtryskow_oringi_vw.html

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 24 stycznia 2010, 15:50
przez Sammael
quli napisał(a):jak sprawdzić te oringi na pompkach? ciezko to wyjąć/wymienić?

Jak sprawdzić... wyjąć pompowtrysk.
Czy ciężko? Dla kogoś kto nigdy tego nie robił to w skali od 1 do 10, gdzie 1-to wymiana żarówki a 10 - obróbka i swap silnika. Przyznaje tej czynności 7.
Więc jest to stosunkowo trudne. Należy zdjąć plastikowy dekiel głowicy gdzie spotkasz taki widok:
http://picasaweb.google.pl/RL.Sammael/P ... 0571441570
Obrazek
następnie odkręcić w odpowiedniej kolejności dźwigienki pompek, wyciągnąć, odłączyć wtyczki od pompowtrysków, wyciągnąć pompowtryski (trudne, jeśli ktoś w życiu tego nie robił). Cały czas trzeba bardzo uważać, żeby żadna śrubeczka nie wpadła do silnika.
Po wyjęciu pompek sprawa się staje prawie, że banalna... zmienić tylko o-ringi :hahaha:
Obrazek

aaa no i później odpowiednio wsadzić i przykręcić pompowtryski -[scroll][glow=orange] JEST TO NIESAMOWICIE ISTOTNE. nie przykręca się tego "na pałe" dynanometr+zegar[/glow][/scroll]

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 26 stycznia 2010, 16:35
przez IroN_87
Wstrzymuje się z wymianą oringów..
Tydzień temu zapodałem Leonowi taki zestaw..

Obrazek

I od tygodnia spokój z problemem zapalania...
Nie wiem, czy to był problem filtra paliwa czy jakieś podłączenia... może mi się uda go postawić na więcej niż 24h to zobaczymy co będzie...
Stał od 6 rano (-20C ) do 15:30 (-14C) i odpalił do strzału.. wcześniej po 4 godzinach przy takich temp nie mógł pociągnąć paliwa

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 26 lutego 2010, 00:10
przez quli
Sammael jeszcze jedno zapytanie w kwestii wymiany oringów, czy po ich wymianie trzeba jakoś ustawiac/regulować pompki??? czy wystarczy po prostu skrecić jak trzeba i po problemie???

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 26 lutego 2010, 00:22
przez Sammael
mówisz o samym pompowtrysku? nic tam się nie reguluje. To skomplikowane urządzenia. Regulujesz pompki przez ich odpowiednie przykręcenie.

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 26 lutego 2010, 08:39
przez rob555
Reguluje sie naciag pompowtryska poprzez srube z kontra w walku popychajacym

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 26 lutego 2010, 10:33
przez Sammael
rob555, no przecież to napisałem... 180 albo 225, na moc albo ekologie ;)

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 26 lutego 2010, 11:54
przez Marcin_TDI
Obrazek
Obrazek

oringi na pompowtryskach

PostNapisane: 26 lutego 2010, 13:17
przez szymon251
oringi na pompowtryskach można sprawdzić bez ich wyjmowania. Miałem ten sam problem w ARL'u mechanik kazał mi zaparkować auto tak, żeby tył był wysko. Zaparkowałem auto na nasypie przodem w dół i rano odpalił bez najmniejszego problemu. Diagnoza wytarte oringi. Po wymianie moge parkować już normalnie:)

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 26 lutego 2010, 13:32
przez AdamekMMz
a ja mam pytanie, czy przez wytarte oringi jest spadek mocy, i silnik minimalnie inaczej pracuje??

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 26 lutego 2010, 13:38
przez marcin_kielce
Może tak być.

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 26 lutego 2010, 16:23
przez quli
Sammael napisał(a):rob555, no przecież to napisałem... 180 albo 225, na moc albo ekologie ;)



czekaj możesz jaśniej??? :mrgreen:
180 albo 225 czego?? co?? jak gdzie?? bo słowo moc jakoś magicznie na mnie działa :mrgreen:

[ Dodano: Pią 26 Lut, 2010 ]
przy okazji które wybrać do ARL-a??
te:
http://www.allegro.pl/item890883521_zes ... gi_vw.html
czy te:
http://www.allegro.pl/item930338745_zes ... 9_tdi.html

wygląda na to samo jednak nr-y inne...

[ Dodano: Pią 26 Lut, 2010 ]
jeszcze takie widze:
http://www.allegro.pl/item909743804_usz ... di_vw.html

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 27 lutego 2010, 20:35
przez Axee
quli, te 3 komlety sa takie same, ten sam kod kreskowy. W pierwszym przypadku gosc zatarl na zdjeciu nr. Wybierz tansze.

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 27 lutego 2010, 20:44
przez quli
dzięki Axee, tak też myslałem ale wolałem zapytać, teraz Ciekawe jak sobie poradze z wymianą :D

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 5 marca 2010, 19:40
przez IroN_87
Dzisiaj byłem wymienić oringi...
Okazało się, że jedna pompka była wymieniana na jakąś używkę i w niej uszczelka była raz cieńsza niż powinna.
Przy okazji pooglądaliśmy wałek i muszę zacząć szukać nowego... przebieg? 153tys
Przy okazji zmienię też szklanki.
Jakby ktoś miał wałek w b dobrym stanie to proszę o informacje.

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 6 marca 2010, 10:30
przez marcin_kielce
Znajdź kontakt na allegro do kolesia co handluje częściami w Suchedniowie- Auto Części Suchedniów albo jakoś tak, on ma bardzo dobre oryginalne wałki.

Przy okazji wymień tak jak mówisz szklanki i półpanewki wałka!!

Powodzenia.

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 6 marca 2010, 10:57
przez AdamekMMz
marcin_kielce, numer do tego Suchedniowa... 604617790 . polecam go..

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 20 maja 2010, 09:32
przez flamaster85
a może ktoś mi podpowiedzieć z jaką siłą dokręcić pompowtryski?

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 11 czerwca 2010, 13:37
przez papaleo
Z jakim Nm dokręcić te śruby zaznaczone na zdjęciu...

http://www.dropshots.com/zoom.html?larg ... 051913.jpg

co myślicie o tym wałku; do wymiany

http://www.dropshots.com/zoom.html?larg ... 031228.jpg

http://www.dropshots.com/zoom.html?larg ... 030823.jpg

co dziwne tylko jedna krzywka jest taka.

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 1 lipca 2010, 20:58
przez sławek
Panowie, kupiłem zestaw do pompowtrysków.
Za wymianę wołają 200zł - to dobra cena, czy szukać dalej?

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 1 lipca 2010, 21:02
przez belzi
sławek, zadzwon do kilku warsztatow, a bedziesz wiedzial
Na gorze masz chociazby telefon do DS i TuneUp, mozesz zadzwonic jeszcze do CSow ;)

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 1 lipca 2010, 21:05
przez snake888
Drogo troche, 200zl to powinno wyjsc za calosc czyli komplet oringow i wymiana.

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 1 lipca 2010, 21:21
przez Kozak
snake888 napisał(a):200zl to powinno wyjsc za calosc czyli komplet oringow i wymiana.

wskaż mi warsztat gdzie za tyle robią ?? same ori oringi więcej kosztują

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 2 lipca 2010, 07:52
przez snake888
Kozak napisał(a):
snake888 napisał(a):200zl to powinno wyjsc za calosc czyli komplet oringow i wymiana.

wskaż mi warsztat gdzie za tyle robią ?? same ori oringi więcej kosztują


Oringi 25zl sztuka, i wymiana 100zl jesli ktos jest chetny to moge podac namiary, warsztat i sklep znajduja sie w okolicach Krakowa.

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 2 lipca 2010, 07:59
przez Axee
snake888 napisał(a):Oringi 25zl sztuka, i wymiana 100zl
Rozumiem, ze chodzilo Ci o 25pln za komplet. A wymiana 100pln od 1szt. pompowtrysku czy od 4szt. pompowtryskow?

snake888, nikt kto szanuje swoja prace, za 100pln nie wymieni kompletu uszczelnien 4 pompowtryskiwaczy. Chyba, ze jest to jakis partacz, desperat lub prace wykonuja darmowi praktykanci z ZSZ. Z drugiej strony balbym sie powierzac komus takiemu tak powazna robote, a w akcie swojej desperacji, braku kasy i przypadku zdecydowania sie, musialbym stac nad nimi i patrzec im na rece co czynia i czy jest to zgodne z procedura wymiany jaka zaleca producent. Zastanawiam sie rowniez nad tym, czy nie pomylili wtryskiwaczy VP z pompowtryskami PD?
Proponuje prosty test: w woreczku zestawu naprawczego jest 7 elementow, zadaj pytanie gdzie dokladnie kazdy z nich ma byc zainstalowany, dodatkowe pytanie w jakiej kolejnosci odkrecamy sruby, a w jakiej dokrecamy?

sławek napisał(a):Za wymianę wołają 200zł - to dobra cena, czy szukać dalej?
Jesli robota zostanie wykonana fachowo, zostana wymienione wszystkie elementy z zestawu naprawczego, dodatkowo zostana oczyszczone koncowki wtryskow, cala praca wykonana zostanie zgodnie z zaleceniami producenta, co do kolejnosci dzialan i momentow dokrecen, przy uzyciu takich narzedzi jak klucz dynamometryczny, czujnik zegarowy i suwmiarka 400mm, to jest to bardzo dobra cena. Srednia realna cena takiej uslugi to 300-400pln za calosc.

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 2 lipca 2010, 08:17
przez Marcin_TDI
mniej jak za 200 bym tego nie zrobił. snake888, jak jesteś nieostrożny to możesz sobie narobić niezłych kosztów :) każdy chyba wie o co mi chodzi. polecam także śruby wymienić przy pompowtryskach bo się rozciągają. (te długie)
przy tym używać tylko drewnianego albo gumowego młotka
i nie wyobrażam sobie wymiany tego bez ustawienia wszystkich pompowtrysków względem wałka (potrzeby czujnik zegarowy).

NIKT nie powinien tego zrobić za poniżej 200zł. Jak chcecie ryzykować to Wasz wybór.

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 2 lipca 2010, 08:21
przez snake888
Ale panowie dlaczego probujecie mi wmowic, ze kupilem inne czesci a wymienial mi je przyslowiowy "Zenon, w szopie", czesci kupilem w sklepie w ktorym dostalem normalny paragon zakupu, nr nie pamietam ale sa te wlasnie te uszczelniacze: http://allegro.pl/item1090226557_zestaw_naprawczy_uszczelki_pompowtryskow_oringi_vw.html
A wymiane przeprowadzilem w zaufanym warsztacie, w ktorym ja i moim znajomi a takze rodzina robili juz naprawy aut drozszych i bardziej skompilowanych technicznie jak seat leon. Oczywiscie calosc zostala wykonana fachowo przy uzyciu odpowiednich narzedzi, a koncowki wtryskow zostaly oczyszczone z nagaru. Wczesniejszego posta napisalem po to aby uzmyslowic uzytkownika forum, ze nie trzeba placic ogromnych sum za dobrze wykonana prace, a takze i oryginalne czesci mozna dostac zawsze ciut taniej jak sie dobrze poszuka.

Nie chce ciagnac watku, dlatego edytuje, nie mowie wujku, tylko prosze Pana :jezor: :

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 2 lipca 2010, 08:27
przez Axee
snake888, nie kwestionuje ceny kompletu naprawczego, bo mozna kupic na Allegro czy innej hurtowni internetowej z czesciami, za 30pln komplet na 1 pompowtrysk - oryginal Bosch, czyli 4x30+10wysylka= 130pln za calosc na auto. Ale z cena za usluge to podtrzymuje co napisalem powyzej, chyba, ze do wlasciciela serwisu mowisz "wujku" :D

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 3 lipca 2010, 07:53
przez goodhope
z tym czyszczeniem końcówek pompowtrysków to powoli panowie.

Re: Oringi na pompowtryskach - robił ktoś?

PostNapisane: 12 sierpnia 2010, 07:54
przez miroA3
Panowie
a orientujecie sie moze czy takie uszczelniacze jak na aukcji pasuja tez do silnikow 2.0 16V czyli BKD/AZV ?



gosc pisze ze pasuja do wszystkich TDI, ale...

wedlug ETKI 16V ma inne numery , bo 03G 198 051 A
te z aukcji to 038... (wedlug ETKi pasuja do 2.0 ale 8V czyli BMM)

wtryski tez nie sa takie same, wiec i oringi nie musza, co prawda nie ma nigdzie innych aukcji konkretnie pod 16V, hmm

moze tylko VAG w ETCE sobie roznie to oznaczyl, a fizycznie nie ma roznicy jesli chodzi o same oringi w takim zestawie naprawczym

opisem aukcji tez sie nie ma co sugerowac, bo roznie z tym jest, nawet z tym co gosc powie przez telefon..

czesto to G zamiast 8 ma ogromne znaczenie jak wiadomo, tak samo jak tylko ostatnia lierka w numerze, a moze byc np calkowicie inny zderzak itd

[ Dodano: 13 Sierpień 2010, 13:14 ]
sprawa wyjasniona.

po konsultacji z Aligatorem i paroma sprzedajacymi

Do silnikow 16V zestawy sa inne, praktycznie dostepne tylko i wylacznie w ASO lub np Getem

ceny od ok 80zl > za komplet do jednego wtrysku