Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Zużycie głowicy w VP

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Zużycie głowicy w VP

Postprzez DOC » 2 lutego 2010, 13:36

Marcin_kielce napisal, ze w PD-ku juz po 60kkm widac oznaki zuzycia glowicy a Samm napisal wczesniej, ze w ARLu przy 200kkm. juz jest mocno zmeczona i ciezko o dobry wynik.
Teraz pytanie: jak sie maja takie przebiegi do slabszych silnikow VP (np. ASV)? Wiecie cos z pierwszej reki o tych motorach?
Sammael napisał(a):przy wyjmowaniu, pompki wychodziły razem z kawałkami aluminium głowicy.
- jakby na to nie patrzec to troche przerazajaca wizja :whoeva:
Ex-LeonClub
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DOC
Sport
Sport
 
Posty: 765
Dołączył(a): 12 maja 2007, 21:33
Lokalizacja: Poznań
Auto: Leon TDI

Reklama

Re: Zużycie głowicy w VP

Postprzez marcin_kielce » 2 lutego 2010, 16:17

DOC w przypadku VP głowica też się zużywa, jednak w PDkach jest to bardziej odczuwalne. W tych silnikach nadmiernie wycierają się wałki rozrządu, zużywają popychacze hydrauliczne czy półpanewki wałka. W głowicy zużywają sie dość znacznie uszczelniacze zaworowe. Niestety znam kilka przypadków osobiście kiedy to przy przebiegu ok. 180kkm coś z tych częsci, które wymieniłem padło i zrobiło bałagan.

Pozdroo
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: Zużycie głowicy w VP

Postprzez turbognojek » 2 lutego 2010, 21:14

Pisząc
marcin_kielce napisał(a):W tych silnikach

miałeś na myśli VP czy PD :whoeva:
Zobacz Profil
turbognojek
Signo
Signo
 
Posty: 119
Dołączył(a): 4 października 2008, 17:58
Lokalizacja: Płock
Auto: TOLEDO

Re: Zużycie głowicy w VP

Postprzez marcin_kielce » 2 lutego 2010, 21:22

PD.

aczkolwiek dotyczy to też VP.

Pozdroo
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: Zużycie głowicy w VP

Postprzez rafal15 » 2 lutego 2010, 22:04

witam
nawiązując z postu marcina do PD arl z przebiegiem powyŻej 200kkm te silnika nadają sie tylko do remontu , i wypadało by sie pozbyc auta z takim przebiegiem ,
brzmi przerazająco
pozdrawiam
Zobacz Profil
rafal15
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2 lutego 2010, 12:13
Lokalizacja: szydłowiec
Auto: Seat leon 1.9 arl

Re: Zużycie głowicy w VP

Postprzez marcin_kielce » 2 lutego 2010, 22:06

rafal15 napisał(a):witam
nawiązując z postu marcina do PD arl z przebiegiem powyrzej 200kkm te silnika nadają sie tylko do remontu , i wypadało by sie pozbyc auta z takim przebiegiem ,
brzmi przerazająco
pozdrawiam


niestety ale nadają się do remontu dużo wcześniej. Może od razu nie padnie ale nie uzyskasz już mocy np. po programie takiej jak wtedy kiedy głowica jest sprawna. Uwierzcie mi, że jak zdejmiecie czapkę to od razu widać zużycie materiału, wytarte wałki rozrządu itp.

Taka smutna rzeczywistość.
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: Zużycie głowicy w VP

Postprzez rafal15 » 2 lutego 2010, 22:23

PD arl mój ma przebieg 156800kkm
Zobacz Profil
rafal15
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2 lutego 2010, 12:13
Lokalizacja: szydłowiec
Auto: Seat leon 1.9 arl

Re: Zużycie głowicy w VP

Postprzez marcin_kielce » 2 lutego 2010, 22:25

rafal15 napisał(a):PD arl mój ma przebieg 156800kkm


i co w związku z tym?? :whoeva:
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: Zużycie głowicy w VP

Postprzez bono » 2 lutego 2010, 22:29

marcin_kielce,
Bez przesady wszystko zalezy od ekspolatacji auta. Jeżeli auto miało systematyczne przeglady i nie było katowane to 200 kkm nie powinno zostawiać śladu.
Silniki 1.9 TDI są to jedne z najlepiej dopracowanych konstrukcji. Zanim weszły na rynek przeszły szereg badań testów itp.. Mogę się założyć, że żaden z obecnie wypuszczonych silników nie jest tak wytrzymały jak własnie 1.9 TDI i to zarówno VP jak i PD.

Druga sprawa, że większość aut u nas na rynku jest z drugiej ręki. I jak ktoś kupuje to ma przebieg 140 kkm do 180 kkm w rzeczywistośi na ogół jest 240 kkm do 350 kkm, jednak nikt nie chce w to uwierzyć :P
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Zużycie głowicy w VP

Postprzez marcin_kielce » 2 lutego 2010, 22:32

Mylisz się bono. Nawet w aucie, które było użytkowane z głową powyższe zużycie materiału po zdjęciu czapki widać i to bardzo wyraźnie przy takim przebiegu ;)
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: Zużycie głowicy w VP

Postprzez rob555 » 2 lutego 2010, 22:36

Dokladnie...w moim ARL dzis wlasnie walek wymienilem. Szklanka na ssacym 4cyl sie zmeczyla na tyle ze krzywke na walku ladnie zaokraglilo :)
Temat stary jak rzeka...pomijam juz fakt ze po pewnym przebiegu glowica PD przez zuzycie gniazd pompowtryska nadaje sie praktycznie na zlom.
W VP natomiast regularnie wypala sie uszczelka na 2 gim cyl. Tam jest mostek w glowicy i po prostu w tym miejscu nie jest w 100% dociskana....ot drobna wada.
Jesli natomiast porownywac wytrzymalosc VP i PD jesli chodzi o przebieg powiedzmy 300tys prawidlowej ekspoatacji to VP bedzie napewno mniej zjechany.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG

HAMOWNIA PODWOZIOWA - Pomiary mocy

http://www.tune-up.pl - Tuning Gdansk
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Re: Zużycie głowicy w VP

Postprzez bono » 2 lutego 2010, 22:40

marcin_kielce,
U mnie w poprzedniej firmie Passat 1.9 TDi VP 110 km przejechał poand 1000000 km i nie miał nic robione z blokiem ani głowicą. Systematycznie co 15 kkm czyli raz w miesiącu wypadał serwis. Nigdy nie stanął na drodze. Normalne usterki jak w przeciętnym TDI. Jak nie wierzysz zadzwoń do Palmowskiego do Olsztyna i spytaj się o auta flotowe Michelin ;-)
Te silniki są obliczone na 300 do 500 kkm i tyle przy normalnej jeżdzie muszą zrobić taki przebieg. Oczywiście nie ma mowy o programach, wtedy zużycie idzie duzo szybciej.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Zużycie głowicy w VP

Postprzez marcin_kielce » 2 lutego 2010, 22:43

bono zgadza się, nie napisałem, że od razu stanie na drodze.

Zresztą sprawę dokładnie wyjaśnił Robert i pospisuję się pod tym obiema rękami ;)

Pozdroo
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: Zużycie głowicy w VP

Postprzez bono » 2 lutego 2010, 22:49

No ja też nie twierdzę, że silnik mechanicznie się nie zużywa, bo tak nie jest. To jest oczywiste. Jednak nie zawsze to zużycie jest aż tak duże przy przebiegach rzędu 200- 300 kkm. Ot tyle chciałem napisać.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Zużycie głowicy w VP

Postprzez tadeusz0112 » 3 lutego 2010, 00:36

rob555 napisał(a):W VP natomiast regularnie wypala sie uszczelka na 2 gim cyl. Tam jest mostek w glowicy i po prostu w tym miejscu nie jest w 100% dociskana....ot drobna wada.



o tym to nie wiedziałem, gdzie dokładniej jest ta uszczelka i co może się dziać gdy się ona wypali??? jakie są objawy i co może być następstwem zniszczenia tej uszczelki???

a i czy jest z tym dużo roboty i jakie są koszta, i czy można to zrobić samemu czy lepiej dać do warsztatu?
tylko idiota ma porządek w garażu, geniusz panuje nad chaosem
Zobacz Profil
tadeusz0112
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 10 października 2009, 21:36
Lokalizacja: DSR/DWR
Auto: Leon 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Zużycie głowicy w VP

Postprzez Kozak » 3 lutego 2010, 00:37

tadeusz0112 napisał(a):gdzie dokładniej jest ta uszczelka i co może się dziać gdy się ona wypali???

chodzi o uszczelkę pod głowicą

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: Zużycie głowicy w VP

Postprzez tadeusz0112 » 3 lutego 2010, 00:41

aha, to trzeba było prosto z mostu że chodzi o uszcelke pod głowicą że wypala się w jednym miejscu szczególnie, a tu sprawę kolega opisał nieco inaczej i się pogubiłem, jak to się mówi "trochę techniki i człowiek się gubi" :P . przepraszam za zamieszanie.
tylko idiota ma porządek w garażu, geniusz panuje nad chaosem
Zobacz Profil
tadeusz0112
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 10 października 2009, 21:36
Lokalizacja: DSR/DWR
Auto: Leon 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Zużycie głowicy w VP

Postprzez Marcin_TDI » 3 lutego 2010, 09:00

bono, http://vwszrot.pl/
nowe passaty już tak dobre nie są :)
ostatnio robiłem standard, walnięta pompa paliwa w baku, pada co chwilę.

co do głowic VP faktycznie ładniej wyglądają i nie słyszy się o wycieraniu wałka tak jak w ARL.
rob555, w moim Leonie przerabiałem dokładnie to samo, krzywki zaokrąglone i 1 szklanka walnięta.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Zużycie głowicy w VP

Postprzez rob555 » 3 lutego 2010, 11:12

Marcin_TDI napisał(a):bono, http://vwszrot.pl/

rob555, w moim Leonie przerabiałem dokładnie to samo, krzywki zaokrąglone i 1 szklanka walnięta.


90% ARL bedzie cierpiec albo juz cierpi na ta przypadlosc....co ciekawe slabsze wersje PD jakos mniej maja z tym problemow...mimo ze walek identyk.
Mysle ze tu wina zaniedbania....szklanka na czas wymieniona i spokuj. A tak trzeba doliczyc koszty walka i oleju bo stary lekko blyszczacy sie robi :)

Nowe passaty to sa dobre z TSI motorkami :x reszta to szmelc...no moze poza 1.9 TDI (ale to nie jedzie) i 2.0 TDI 170KM jak wywalimy DPF...wtedy to juz sensowne sie robi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Re: Zużycie głowicy w VP

Postprzez kornat » 3 lutego 2010, 11:38

Widoczne ślady zużycie głowicy pojawia się jak panowie wyżej pisali po kilku tysiącach i czy te widoczne ślady dyskwalifikują silnik? Rozumiem że głowicę można naprawić czy kupić ale to są koszta. Tu na forum pisali żeby się nie bać przebiegów po ponad 200kkm a tu piszecie że przy takim przebiegu już są widoczne ślady. To jak to z tym jest?
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Zużycie głowicy w VP

Postprzez Marcin_TDI » 3 lutego 2010, 11:48

wszystko się zużywa, chodzi o to że na takiem głowicy będziesz miał nie 200KM tylko 190KM.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Zużycie głowicy w VP

Postprzez stefdeath » 3 lutego 2010, 12:35

rob555 napisał(a):
Marcin_TDI napisał(a):bono, http://vwszrot.pl/

rob555, w moim Leonie przerabiałem dokładnie to samo, krzywki zaokrąglone i 1 szklanka walnięta.


90% ARL bedzie cierpiec albo juz cierpi na ta przypadlosc....co ciekawe slabsze wersje PD jakos mniej maja z tym problemow...mimo ze walek identyk.
Mysle ze tu wina zaniedbania....szklanka na czas wymieniona i spokuj. A tak trzeba doliczyc koszty walka i oleju bo stary lekko blyszczacy sie robi :)


to ja mam kilka pytań:
1. Czyli trzeba wymieniać szklanki wcześniej profilaktycznie? w sensie , że jak zaczną dzwonić to już za późno?
2. Czy tak samo z remontem głowicy-przy przebiegu zbliżającym sie do 200tys. profilaktycznie remoncik żeby głowica nie była do wyrzucenia?
3. czy podniesiona moc ma wpływ na te zniszczenia?
Zobacz Profil
stefdeath
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 5 października 2007, 09:12
Lokalizacja: warszawa
Region: mazowieckie
Auto: CJSA
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Zużycie głowicy w VP

Postprzez Marcin_TDI » 3 lutego 2010, 13:19

stefdeath napisał(a):Czyli trzeba wymieniać szklanki wcześniej profilaktycznie? w sensie , że jak zaczną dzwonić to już za późno?

nie pamiętam jak serwisówki mówią. 250tys km i bym wymienił. trzeba zobaczyć też w jakim stanie wałek jest - wystarczy dekiel zdjąc.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości