Strona 1 z 1

Od czego ten przewód - pogrzewacz płynu chłodzącego

PostNapisane: 22 lutego 2010, 22:42
przez RaDeK86
Witam Panowie, mam takie zapytanie parę dni temu odebrałem od mechanika leonka zadaniem było wymienienie tylnego zawieszenia... więc przy odbiorze pod maskę nie zaglądałem ;/ . Dzisiaj lookam pod maskę bo chciałem obadać jedną kwestię a tu patrze i jeden przewód jest przerwany... Z związku z tym że kupiłem auto miesiąc temu ( swoje I) i jestem laikiem jeszcze w sprawach sercowych swojego auta nie mam pojęcia od czego to kabel i jakie mogą być skutki związane z jego przerwaniem :zniesmaczony:. Poniżej przedstawiam poglądowe foto, jeśli pomyliłem działy to przepraszam z góry i proszę o przeniesienie do odpowiedniego, dzięki za pomoc.

foto 1

foto 2

Re: Od czego ten przewód?

PostNapisane: 22 lutego 2010, 22:48
przez Miro
To jest przewód od czujnika temperatury silnika.

Re: Od czego ten przewód?

PostNapisane: 22 lutego 2010, 22:49
przez sławek
Miro napisał(a):To jest przewód od czujnika temperatury silnika.


Czujnik jest głębiej, to jest grzałka płynu chłodzącego- jedna z trzech.
Auto będzie się trochę wolniej nagrzewało.

Re: Od czego ten przewód?

PostNapisane: 22 lutego 2010, 22:52
przez Miro
Mea culpa...sorry za wprowadzenie w błąd...

Re: Od czego ten przewód?

PostNapisane: 22 lutego 2010, 23:19
przez RaDeK86
Dzieki wielki Panowie za info :piwo: wlasnie zauwazylem ze auto jakos zaczelo bardzo powoli lapac temp. 90 st. ;/ . Naprawą pozostaje dosztukowanie kabla i tasma? Ku** lekko sie poddenerwowalem na goscia... zawsze coś... :killer:

Re: Od czego ten przewód?

PostNapisane: 23 lutego 2010, 12:54
przez marcus415
Jest to urwany kabel od swiecy zarowej wstepnego podgrzewania plynu chlodzacego.
Zlutuj to i zaizoluj izolacja termokurczliwa ,a potem sprawdz czy w ogole dzialaja te swiece ,bo maga byc poprzepalane.

Re: Od czego ten przewód?

PostNapisane: 23 lutego 2010, 15:13
przez RaDeK86
Dzieki marcus415 za rade :) :piwo: a nie wiesz jak sie to wyciaga? tą nakretka co jest na dole? czy po prostu jest wcisnieta? Chcialbym sobie to jedna wyjac i w domu to przygotowoac sobie na czysto do zlutowania juz przy aucie. Dzis rano probowalem to sciagnac ale nie poszlo... wieczorem zrobie II podejscie

Re: Od czego ten przewód?

PostNapisane: 23 lutego 2010, 21:32
przez marcus415
RaDeK86 napisał(a):Dzieki marcus415 za rade :) :piwo: a nie wiesz jak sie to wyciaga? tą nakretka co jest na dole? czy po prostu jest wcisnieta? Chcialbym sobie to jedna wyjac i w domu to przygotowoac sobie na czysto do zlutowania juz przy aucie. Dzis rano probowalem to sciagnac ale nie poszlo... wieczorem zrobie II podejscie

Jest to dosc mocno wcisniete, wiec musisz uzyc wiekszej sily zeby to sciagnac. Nakretki nie ruszaj, chyba ze chcesz wykrecic swiece.

Re: Od czego ten przewód?

PostNapisane: 23 lutego 2010, 23:00
przez turbognojek
A ja nie mam u siebie takich grzałek, co to oznacza :whoeva:
jaki był cel konstruktorów by je montować ?

Re: Od czego ten przewód?

PostNapisane: 23 lutego 2010, 23:19
przez RaDeK86
Dobre pytanie :D widze w podpisie ze masz AHF ja mam ASV ale chyba nie powinno robic to roznicy dziwne...

wiem tyle ze teraz musze zapitalac ze 30 min zeby temp. doszla do 90 st. ;/

jutro to ogarne bo drazni mnie ten mankament...

Re: Od czego ten przewód?

PostNapisane: 24 lutego 2010, 09:05
przez Yagi2
A ja nie mam u siebie takich grzałek, co to oznacza :whoeva:
jaki był cel konstruktorów by je montować ?


Oznacza to, że fabryka Ci ich nie zamontowała, ot cała tajemnica :jupi:
Jaki był cel by je montować, pomyśl sama nazwa mówi za siebie. Dobra, pomogę Ci,na celu mają szybsze podgrzanie płynu chłodniczego, abyś szybciej zimą miał w aucie cieplej oraz po to, by silnik szybciej łapał temperaturę roboczą.

Re: Od czego ten przewód?

PostNapisane: 24 lutego 2010, 10:26
przez turbognojek
Yagi2 napisał(a):Oznacza to, że fabryka Ci ich nie zamontowała, ot cała tajemnica :jupi:
Jaki był cel by je montować, pomyśl sama nazwa mówi za siebie. Dobra, pomogę Ci,na celu mają szybsze podgrzanie płynu chłodniczego, abyś szybciej zimą miał w aucie cieplej oraz po to, by silnik szybciej łapał temperaturę roboczą.


Domyślałem się że mają na celu grzać płyn :yes: ale czy one rzeczywiście tak pomagają w nagrzaniu silnika :whoeva: wiadomo, że jeśli silnik szybciej osiągnie temperaturę roboczą to mniej pali ale te grzałki to pewnie mało prądu nie biorą wiec nie wiem czy to akurat przekłada się na mniejsze spalanie, ale na żywotność motoru pewnie tak bo wiadomo im szybciej osiągnie swoją temperaturę roboczą tym lepiej :yes:

a czy te grzałki były montowane w AHF czy tylko w ASV wie ktoś ??

Re: Od czego ten przewód?

PostNapisane: 24 lutego 2010, 13:31
przez marcus415
turbognojek napisał(a):a czy te grzałki były montowane w AHF czy tylko w ASV wie ktoś ??

W ARL-u tez byly montowane, zalezalo to glownie na jaki rynek(klimat) szlo auto.

Re: Od czego ten przewód?

PostNapisane: 24 lutego 2010, 18:55
przez tatian
W silniku AHF nie ma. Też ich w nim nie mam.

Re: Od czego ten przewód?

PostNapisane: 24 lutego 2010, 19:04
przez rutek-wat
Dobra wg mnie temat został już wyczerpany (teraz zaczynają się pierdoły)
turbognojek napisał(a):ale czy one rzeczywiście tak pomagają w nagrzaniu silnika
.
Zamykam ale zostawiam z informacją dla potomnych

[TDI VP] Świece dogrzewające płyn chłodniczy prze nagrzaniem

PostNapisane: 10 marca 2010, 17:31
przez soolek
Forum trochę przejrzałem, ale nie znalazłem o świecach jak w temacie, więc chciałbym się upewnić:

czy silniki 110 KM posiadały świece (żarowe) podgrzewające płyn chłodniczy przed osiągnięciem przez silnik temperatury roboczej (wspomaga nagrzewanie wnętrza)?

Takie oto cudo posiadały niektóre motory w Audi A4 (moja niestety tego nie ma ;/ ).

Gdyby takie cóś było, to bym się skusił na TDika, w przeciwnym wypadku pozostaje mi benzynka do zakupu.

A może Leon ma jakąś elektyczną grzałkę, która szybciej nagrzewa wnętrze?

Re: [TDI VP] Świece dogrzewające płyn chłodniczy prze nagrzaniem

PostNapisane: 10 marca 2010, 18:32
przez jagood
ja mam silnik asv 110koni i mam te świece, zresztą był już o tym temat

Re: [TDI VP] Świece dogrzewające płyn chłodniczy prze nagrzaniem

PostNapisane: 10 marca 2010, 18:50
przez wojciek111
1.9tdi silnik AHF też posiada dogrzewanie....

Re: [TDI VP] Świece dogrzewające płyn chłodniczy prze nagrzaniem

PostNapisane: 10 marca 2010, 19:31
przez soolek
A możecię wrzucić linka do tego tematu, bo jakoś nie mogę namierzyć?

Re: [TDI VP] Świece dogrzewające płyn chłodniczy prze nagrzaniem

PostNapisane: 10 marca 2010, 22:56
przez RaDeK86
prosze http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=20766 moj temat :)

Ostatnio wlasnie mam problem z tymi swiecami :/ mialem jeden przerwany kabel, zlutowalem ale chyba mi sie swieczki pojaraly bo zanim nagrzeje do 90 st. to pol dnia mija :P

Re: [TDI VP] Świece dogrzewające płyn chłodniczy prze nagrzaniem

PostNapisane: 10 marca 2010, 23:01
przez soolek
:ok:
Dzięki, czyli wyposażanie także zależne od rynku.

Re: [TDI VP] Świece dogrzewające płyn chłodniczy prze nagrza

PostNapisane: 28 października 2015, 09:31
przez dovii
Pytanie, czy da radę kupić zestaw do dogrzewania silnika i dołożyć do silnika AHF??

Re: [TDI VP] Świece dogrzewające płyn chłodniczy prze nagrza

PostNapisane: 29 października 2015, 15:44
przez przebor