Strona 1 z 1
[TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
3 marca 2010, 00:49
przez dezeus
Chciałbym poruszyć problem bloku 004 , chodzi mi o to że przy kącie statycznym 55-58 , na bloku 004 wychodzi :
http://vw-passat.pl/vaglog/myChart.php? ... wsLCwsRU5E
czyli żeby pokrył się pokazywany przez ECU 0,4 z rzeczywistym potrzeba aby kąt statyczny cofnąć do około 38 , wtedy będzie oscylowało w okolicach 0.4-0.8 , skąd takie przypuszczenia widziałem na logach u innych osób z silnikiem ASV, które miały taki kąt , ale wtedy kąt statyczny jest do bani.
Czy Adaptacja :
-laczymy sie z Ecu Silnika [01]
-Login [11]
Login do silnikow 4 cyl. 12233
Kanal 04
Zmiana kata początku wtrysku
Tu przesuwamy cala os mapy „wartosci wymaganej „ ( block 004 pole 2 ) kata poczatku tloczenia .
( w silnikach PD kanal ten jest niedostepny / nie mozna zapisac innej niz org. wartosci)
Może zmienić ten kąt podawany przez ECU na np. na 1.1
Zacząłem tym się interesować bo u niektórych z silnikami ASV są inne katy podawane przez ECU .
Jednak zdaje sobie sprawe że zmiany w kanałach adaptacji mogą doprowadzic do uszkodzenia silnika, więc proszę o opinię .
Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
3 marca 2010, 05:41
przez Axee
dezeus, nie wiem po co tyle kombinowac, tu masz zaleznosc statycznego kata wtrysku od temperatury paliwa, oczywiscie obie skale to jednostki vaga:
Kat taki ustawia sie na kole pasowym pompy, a sprawdza na rozgrzanym silniku i na zablokowanych nastawach. Idealnie jest gdy punkt wyznaczajacy osie jest dokladnie na niebieskiej linii, choc zakres pomiedzy czerwona, a zielona jest przynajmniej teoretycznie dopuszczalny. Z praktyki wynika, ze poprawne ustawienie to dokladnie niebieska linia.
Dla nagrzanego silnika ASV statyczny kat waha sie w granicach 49-51, dynamiczne zmiany sterownik silnika wyznacza sobie sam na odblokowanych nastawach, biorac pod uwage statyczny kat z nastawow podstawowych. Stad pewnie zaobserwowane roznice.
Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
3 marca 2010, 08:34
przez Albus
Dołączę się do tematu i zapytam , o kąt wtrysku, mam u siebie ( silnik ASV) kąt 71 stopni i wiem , że jest przyspieszony , pytanie brzmi jak to wpływa na jazdę i na silnik i ogólnie

- dodam, że odpala bez problemów jakichkolwiek, jeździ też dobrze. Proszę o opinie w tej sprawie , czy ruszaćto czy pozostawić

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
3 marca 2010, 08:55
przez Axee
Albus, nie stopni, tylko jednostek vag. Przyspieszony kat poczatku wtrysku powoduje twardsza prace silnika, odczucie wiekszej mocy silnika, gorsze odpalanie na cieplym silniku, moze powodowac szybsze zuzycie sie elementow silnika. Opozniony kat poczatku wtrysku powoduje gorsze odpalanie na zimnym silniku, odczucie slabszej mocy silnika.
Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
3 marca 2010, 09:23
przez Marcin_TDI
tdigraph wszystko wyjaśnia. bardzo ważne żeby silnik był nagrzany a regulacja nie jest trudną sprawą. z doświadczenia zauważyłem, że 1.9 najlepiej pali i jeździ
gdy punkt wyznaczajacy osie
jest leciutko nad niebieską linią
dezeus, na Twoim miejscu bym nie kombinował.
Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
3 marca 2010, 10:26
przez Albus
Axee napisał(a):Albus, nie stopni, tylko jednostek vag. Przyspieszony kat poczatku wtrysku powoduje twardsza prace silnika, odczucie wiekszej mocy silnika, gorsze odpalanie na cieplym silniku, moze powodowac szybsze zuzycie sie elementow silnika. Opozniony kat poczatku wtrysku powoduje gorsze odpalanie na zimnym silniku, odczucie slabszej mocy silnika.
W moim przypadku gdzie jest 71 to minimalne ruszenie pompą wystarczy myślę? gdzieś czytałem że że 1mm to 50 jednostek, czy dobrze myślę?
Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
3 marca 2010, 10:29
przez Marcin_TDI
a jak to zmierzysz ?
na wyczucie. luzujesz koło pasowe i kluczem delikatnie przestawiasz.
Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
3 marca 2010, 10:51
przez Albus
no nie zmierzę - piszę to co wyczytałem na jakimś forum , będe musiał zmienić ten kąt, u mnie odczuwalna jest twardsza praca silnika jedynie , a reszta tj odpalanie jest w normie

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
5 marca 2010, 14:07
przez Boniek-MC
Podepnę się pod temat : czy kąt wtrysku to to samo co kąt zapłonu i jakie powinny być wartości dla ARL i jak to się ustawia?
Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
5 marca 2010, 14:18
przez Marcin_TDI
w arl się nie ustawia bo nie ma pompy wtryskowej. ustawić możesz jedynie poprawnie rozrząd (blok 004) i pompowtryski względem wałka.
Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
5 marca 2010, 16:01
przez Boniek-MC
Marcin_TDI napisał(a):w arl się nie ustawia bo nie ma pompy wtryskowej. ustawić możesz jedynie poprawnie rozrząd (blok 004) i pompowtryski względem wałka.
O dzięki za szybką odp to w poniedziałek poproszę znajomego żeby mi to wszystko sprawdził i pokaze jak to u mnie wygląda i czy trzeba będzie ustawić. Wkleję Ci na priv i czy byś mi pomógł w razie czego co trzeba by było zmienić. Pozdrawiam.
Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
11 marca 2010, 19:51
przez Arek555
Witam moje dane ,które pokazuje vag w grupie 000 tdi timing wahają się od 54-57 i punkcik jest na lub leciutko nad niebieską linią i pisze dead on czy to jest dobrze
Jeśli nie proszę o porady

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
11 marca 2010, 23:02
przez dezeus
Jest dobrze , co prawda powinien być najlepiej na niebieskiej ale róznice są nie wyczuwalne , ja również mam na 55-59 i nie zmieniam takie dostałem porady z forum .
[ Dodano: Czw 11 Mar, 2010 ]
Axee chciałbym sie odnieść do twojej odp. na moje pytanie postawione na poczatku tematu , a mianowicie u mnie jest kąt 55-59 w bloku BS000, natomiast w bloku 004 jest wymagany 0,04 do rzeczewistych 1,6 -1,8 stąd moje pytania odnośnie zmiany mapy wtryskowej w adaptacjach aby poprawić prace na wolnych obrotach aby zbliżyć wartości wymagane do rzeczewistych .
Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
13 marca 2010, 10:35
przez DECYBEL
witam ! pozwole sie podpiac pod temat, a mianowicie gdzie moge ustawic kat wtrysku w Kielcach lub okolicach. autko silnik ASV seria 110 km. z gory dzieki i pozdrowka
Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
13 marca 2010, 19:50
przez Albus
Przestawiłem u siebie kąt wtrysku tj . było 71 a teraz jest 59 , różnica jest w zasadzie odczuwalna tylko w tym że wcześniej twardszą pracę silnika było słychać a teraz jest jakby ciszej...
Dziwi mnie jednak , że teraz przy gaszeniu silnika tak "zabuja " mocno jakby zerwana poduszka mocująca, czy to związane z tym kątem wtrysku?? Kiedyś tak miałem jak z właczonym Basic Settings w 011 zgasiłem silnik przez przypadek to tak "załomotało" to teraz mam tak cały czas przy kazdym gaszeniu... Dodam że w turbinie zapieczone łopatki są - w tym tygodniu będę czyścił turbo..
kąt wtrusków

Napisane:
29 kwietnia 2010, 06:51
przez jędrek
Witam
Ja mam takie pytanko jaki powinien być kąt wtrysku w leonie asv 110km 2003r i czy to można nastawić przez kompa
Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
29 kwietnia 2010, 07:30
przez Wasill
jak dobrze kojarze to kol 50 powinien byc ustawiony.
A nastawia sie na pompie ruszajac nia.
Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
29 kwietnia 2010, 09:32
przez kornat
49-53
Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
29 kwietnia 2010, 10:07
przez jędrek
czy jest ktoś w stanie polecić gościa w łodzi który byłby w stanie nastawić kąt wtrysku w moim leonie oczywiście chodzi o kogoś co się zna.Prosiłbym o pomoc
[ Dodano: Czw 29 Kwi, 2010 ]
mam jeszcze takie pytanko
Aby ustawić kąt wtrysku potrzebny jest też do tego Vag bo wiem że kąt ustawia się na pąpie?Wiele mechaników twierdzi że Vag jest niepotrzebny
Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
29 kwietnia 2010, 11:18
przez Kozak
jędrek,
http://www.sztupecki.pl/kontakt/
pytaj o naszego forumowicza Jacka vel MenIB
Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
29 kwietnia 2010, 11:43
przez jędrek
Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
29 kwietnia 2010, 18:25
przez Marcin_TDI
potrzebny jest VAG. masz taki fajny programik tdi-timing i masz na wykresiku pokazane czy jest cofni ety czy przyspieszony
Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
29 kwietnia 2010, 18:47
przez jagood
Mam głupie pytanie, w jaki sposób włączyć Tdi-timing, mam vagcom 311-2 i 409-1?
Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
29 kwietnia 2010, 18:54
przez vielooh
Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
6 maja 2010, 20:35
przez studzien
podepnę się pod temat czy mógł by mi ktoś opisać krok po kroku jak sprawdzić kąt wtrysku mam vaga 311.2 silnik asv i tak jakoś twardo pracuje i troszkę ciężej pali na ciepłym silniku
Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
6 maja 2010, 20:41
przez belzi
Step by step:
Make sure you are using VAG-COM Release 303.1 or newer.
- Start your engine
- Start VAG-COM
- Click [Select]
- Click [01-Engine]
- Click [Meas. Blocks - 08]
- Go to group 000
- Click [Switch to Basic Settings]
- Click [TDI Timing]
- Select your engine code from the drop-down menu
co w tym niejasnego

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
6 maja 2010, 21:28
przez studzien
ok kumam dzięki
Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
13 czerwca 2010, 11:50
przez Tony Hawk
Mógę prosić o zerknięcie na ten log i diagnozę?
Log (0 - 000)
Z góry dzięki.
Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
13 czerwca 2010, 17:12
przez rumianko
Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
10 sierpnia 2010, 20:22
przez Tony Hawk
Po korekcie VAG pokazuje w drugiej kolumnie średnio 57 - jakby wyżej niż zielona linia wykresu, ale w normie. Poprawiać, czy odpuścić? W zasadzie nic się nie dzieje, pali bardzo dobrze, czy to na zimno czy na ciepło...
Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
27 stycznia 2011, 08:41
przez YaZoo
Odgrzewam trochę bo mam problem. Po wymianie rozrządu pytałem mechanika czy ustawiał kąt wtrysku ale ta gnida powiedział mi, że tam nic nie mogło się przestawić bo rozrząd jest zablokowany .... ble, ble, ble. Jak sie potem dowiedziałem to, to jest prawda z tym, że gówno prawda

No to wziąłem lapa do auta i sprawdziłem kąt na gorącym silniku.
Oto co mi wyszło
Teraz mam pytanie: czy mogę tak jechać do Polski(około 1400km ) czy powinienem ustawić kąt wtrysku przed podróżą

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
27 stycznia 2011, 09:52
przez Marcin_TDI
możesz śmiało jechać ale ustaw go Sobie tak czy inaczej
Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
27 stycznia 2011, 22:36
przez Nastar
Jak trzeba nagrzać silnik żeby nie było tego magicznego zdania "Engine not warm enough" ?

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
28 stycznia 2011, 01:53
przez YaZoo
Ja jechalem z pracy jakies 25km i dalej bylo napisane ze za zimny.

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
12 marca 2011, 12:42
przez mewa2002
Witam, mam ahfa po chipie i dołożone 216. Po dołozeniu wiekszych wtrysków praca silnika jest twardsza, zapewne przez to ze musi w tym samym czasie spalic wiecej paliwa.
Jeśli w adaptacjach (z tego co wiem) kanał 4 słuzy do przesuwania kąta poczatku wtrysku. To nalezalo by zmienic te adaptacje w mojej sytuacji i przyspieszyc ten poczatek wtrysku, aby wydluzyc ten proces wtrysku, wtedy proces spalania bedzie delikatniejszy i powinno sie spalic wiecej paliwa. Dobrze kombinuje?
Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
18 marca 2011, 08:20
przez dezeus
Zadane ponad rok temu pytanie , w sumie pozostało bez odpowiedzi

, oczywiście dzięki za porady ale kolejni użytkownicy np.mewa2002 pytają o ten akurat temat i..., może jednak ktoś to robił i podzieli się opiniami nie będę opisywał o co chodzi wszystko jest na początku tematu .
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
4 grudnia 2011, 23:14
przez PiterEL
Tez bym z checia dowiedział sie w tym temacie jak to jest gdyż mam u siebie kat wtrysku w okolicy od 51-56 w zaleznosci od rozgrzania a w logu 004 mam wartosci niezgodne... Powinno byc 04 a ja mam ok 1,3. CO jest nie tak i jak to ustawic ?
http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_64717.html Log 004
Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
16 listopada 2016, 23:47
przez mk5
Czy może mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć co oznacza zablokowane nastawy?
O ile dobrze zrozumiałem zblokowane czyli bez "korekty"ecu? Podczas normalnej pracy ecu wyznacza kąt wtrysku na podstawie tego co jest ustawione na"zblokowanych nastawach"? Czyli wartosci nie zbyt duzo ale sie róznia.
Mi mechanik ustawił na 120

czyli grubo przesadził, rezultatem tego jest prawdopdobnie bład 17656 P1248.
Wartosci mam takie same na zblokowanych i bez, czyli o ile dobrze rozumuje ecu próbuje skorygowac, ale przy tak duzej wartosci nie moze.
Czy wypiecie rury od IC ma do ma wplyw na ustawienie kąta?
Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
17 listopada 2016, 14:16
przez marty88pl
W 4 kanale adaptacji zmieniamy dawkę paliwa na wolnych obrotach a nie kąt wtrysku.
Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
19 listopada 2016, 07:46
przez glibo
niema wplywu. to jedz do mechanika i ustawi na 49-53
Re: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,

Napisane:
20 listopada 2016, 00:21
przez mk5
Dzięki glibo, pytam dlatego bo sam sobie ustawię, i wiem ze za pierwszym podejsciem nie dam rady.

, a tą rure musze zdjąć by mieć dobry dostęp do zdjecia osłony i pomy