Strona 1 z 1

Napinacz rozrządu ARL-przeróbka pytanie

PostNapisane: 13 marca 2010, 10:33
przez stefdeath
Witam. Wczoraj robiłem program w mr motors. Wynik wyszedł taki sobie. Podobno winny rozrząd, który cofnięty jest o 3 stopnie- napinacz zwalony czy coś. Pan Witek każe zmienić rozrząd i radził przerobić napinacz na hydrauliczny- taki jak w starszych ARL'ach sprzed 2003r ale nie wiadomo na 100% czy się da to zrobić w leonie. Pytanie moje czy ktoś może przerabiał- z jaką to się wiąże rzeźbą i w czym jest lepszy ten hydrauliczny?

Re: Napinacz rozrządu ARL-przeróbka pytanie

PostNapisane: 13 marca 2010, 17:38
przez Sammael
stefdeath napisał(a):nie wiadomo na 100% czy się da to zrobić w leonie.

Da się.
stefdeath napisał(a):z jaką to się wiąże rzeźbą

dość dużo pracy
stefdeath napisał(a):w czym jest lepszy ten hydrauliczny?

lepiej utrzymuje pasek, przez co mocno napięty i dokoksowany programem rozrząd się nie cofa.

Re: Napinacz rozrządu ARL-przeróbka pytanie

PostNapisane: 14 marca 2010, 17:03
przez stefdeath
dzięki :]

Re: Napinacz rozrządu ARL-przeróbka pytanie

PostNapisane: 14 marca 2010, 21:05
przez bono
stefdeath napisał(a):ale nie wiadomo na 100% czy się da to zrobić w leonie.

Musisz kupić kompletny rozrząd z Leona z przed 2003 r, czyli z napinaczem hydraulicznym, do tego napinacz. Na 99 % będzie trzeba wymienić osłonę rozrządu. Np. pasek zębaty różni się ilością zębów.
Najlepiej robić to u kogoś kto coś takiego już robił, bo w większości ASO, czy warsztatów powiedzą, że się nie da ;/

Ja sam będę to robił u siebie tyle, że w silniku AVF.

Sammael napisał(a):
stefdeath napisał(a):]
w czym jest lepszy ten hydrauliczny?


lepiej utrzymuje pasek, przez co mocno napięty i dokoksowany programem rozrząd się nie cofa.


No i wykres ładniej wygląda ;-)

Re: Napinacz rozrządu ARL-przeróbka pytanie

PostNapisane: 17 marca 2010, 10:24
przez stefdeath
Ja jestem umówiony w MR MOTORS ale kurde grubo ponad 2k za taką przeróbkę zaśpiewali więc nie wiem czy nie zapodać po prostu nowego paska i napinacza. W końcu ludzie mają big T i jakoś daja rade na zwykłym nie? Sam nie wiem...

P.S. Czy na hydraulicznym napinaczu pasek nie będzie za bardzo obciążony i nie będzie groźby zerwania?

Re: Napinacz rozrządu ARL-przeróbka pytanie

PostNapisane: 17 marca 2010, 12:01
przez Patrox
stefdeath napisał(a):Ja jestem umówiony w MR MOTORS ale kurde grubo ponad 2k za taką przeróbkę zaśpiewali więc nie wiem czy nie zapodać po prostu nowego paska i napinacza. W końcu ludzie mają big T i jakoś daja rade na zwykłym nie? Sam nie wiem...

P.S. Czy na hydraulicznym napinaczu pasek nie będzie za bardzo obciążony i nie będzie groźby zerwania?

Na nowym rozrządzie i nowym napiaczu i odpowiednio napiętym na twoje potrzeby nie będzie ci się cofał, może minimalnie o 1-1,5 stopnia. Nie pchaj się w stary typ rozrządu jeśli nie chcesz miec big turbo i 250ps.

Re: Napinacz rozrządu ARL-przeróbka pytanie

PostNapisane: 17 marca 2010, 14:00
przez stefdeath
Patrox napisał(a):
stefdeath napisał(a):Ja jestem umówiony w MR MOTORS ale kurde grubo ponad 2k za taką przeróbkę zaśpiewali więc nie wiem czy nie zapodać po prostu nowego paska i napinacza. W końcu ludzie mają big T i jakoś daja rade na zwykłym nie? Sam nie wiem...

P.S. Czy na hydraulicznym napinaczu pasek nie będzie za bardzo obciążony i nie będzie groźby zerwania?

Na nowym rozrządzie i nowym napiaczu i odpowiednio napiętym na twoje potrzeby nie będzie ci się cofał, może minimalnie o 1-1,5 stopnia. Nie pchaj się w stary typ rozrządu jeśli nie chcesz miec big turbo i 250ps.


No właśnie dopiero co zrobiłem program i na 100% nie będzie nic więcej. Wywalać tyle hajsu dla auta po samym programie chyba faktycznie nie ma sensu zwłaszcza, że program jest raczej lajtowy ( aktualnie 185KM/ 383Nm) po wymianie na tego hydraulika raczej nie przybędzie + 10KM
Dzięki chłopaki za rozjaśnienie sprawy- wejdzie nowy pasek i defaultowy napinacz.

Re: Napinacz rozrządu ARL-przeróbka pytanie

PostNapisane: 8 maja 2010, 21:43
przez Jarol
Patrox napisał(a):
stefdeath napisał(a):Ja jestem umówiony w MR MOTORS ale kurde grubo ponad 2k za taką przeróbkę zaśpiewali więc nie wiem czy nie zapodać po prostu nowego paska i napinacza. W końcu ludzie mają big T i jakoś daja rade na zwykłym nie? Sam nie wiem...

P.S. Czy na hydraulicznym napinaczu pasek nie będzie za bardzo obciążony i nie będzie groźby zerwania?

Na nowym rozrządzie i nowym napiaczu i odpowiednio napiętym na twoje potrzeby nie będzie ci się cofał, może minimalnie o 1-1,5 stopnia. Nie pchaj się w stary typ rozrządu jeśli nie chcesz miec big turbo i 250ps.


Patryk comiałeś na mysli piszą: "odpowiednio napiętym na twoje potrzeby" to mozna jakoś specjalnie mocniej napiąć pasek rozrządu????