Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Pechozol

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Pechozol

Postprzez Marijusz » 13 marca 2010, 20:44

Jak 13-ty to pechozol. Zawsze!! Pękł mi pasek rozrządu. Po odkręceniu pokrywy silnika stwierdziłem, że dwa zawory siedzą. Oczywistą jest zdejmowanie głowicy itd. Mam pytanie do bardziej zaawansowanych użytkowników: co mnie może czekać i na jakie koszta jestem teoretycznie narażony?
A żeby pechozol był jeszcze większy to na poniedziałek na 9 rano jestem umówiony z mechanikiem na wymianę rozrządu!!! Aż się krzyczeć chce!!!!!!!!
A i jeszcze jedno mam pytanie? czy podczas wymontowywania głowicy demontowana jest również sprężarka turbo? Bo już mocno siedzi i jeśli tak to może bym i ją zregenerował?
Zobacz Profil
Marijusz
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 19 sierpnia 2007, 11:06
Lokalizacja: Zielona Góra
Auto: Seat Leon

Reklama

Re: Pechozol

Postprzez colin23 » 13 marca 2010, 22:35

a napisz jeszcze dla informacji i dla przestrogi dla innych ile miałes przejechane na rozrządzie? I jaki masz silnik?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: Pechozol

Postprzez Sammael » 14 marca 2010, 02:18

Marijusz napisał(a):co mnie może czekać i na jakie koszta jestem teoretycznie narażony?

biorąc pod uwagę, że pasek strzelił to zakładając wariant optymistyczny: głowica do śmieci - NIE BAW SIĘ W NAPRAWĘ... lepiej kup mało używaną głowicę z '07/'08 roku...
Na pewno na którymś tłoku odbiły się zawory - trzeba ocenić jak wielkich szkód dokonały, jeśli będą to minimalne rysy to dołu motoru nie tykaj.

Koszty? generalnie koszt świeżej używanej głowicy+planowanie+ssprawdzenie szczelności+uszczelka+śruby+koszty rozrządu+robocizna.

Myśląc bardziej pesymistycznie szukałbym nowego silnika.

PS. w sumie to nie wiem jaki masz silnik, czy VP czy PD... opis bardziej pod PDeka.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pechozol

Postprzez Marijusz » 14 marca 2010, 09:52

colin23 napisał(a):a napisz jeszcze dla informacji i dla przestrogi dla innych ile miałes przejechane na rozrządzie? I jaki masz silnik?

Tak dla informacji to silnik jest to ALH 90KM a na rozrądzie około 90tys km.
Zobacz Profil
Marijusz
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 19 sierpnia 2007, 11:06
Lokalizacja: Zielona Góra
Auto: Seat Leon

Re: Pechozol

Postprzez wgi » 14 marca 2010, 11:14

czasem kolejnych (nie z fabryki) rozrządów nie wymienia się wcześniej niż 90kkm?
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Pechozol

Postprzez biro » 14 marca 2010, 11:20

myślę ze najrozsądniej kupić silnik, sprawne cześć ze starego silnika sprzedać ja tak zrobiłem w moim golfie i wyszedłem prawie na zero, silnik kupiłem kompletny
Biro
Zobacz Profil
biro
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 19 sierpnia 2007, 10:02
Lokalizacja: Bochnia, Kraków
Auto: Leon
Silnik: TDI pompa VP

Re: Pechozol

Postprzez tatian » 14 marca 2010, 11:23

biro napisał(a):myślę ze najrozsądniej kupić silnik,
to jest takie gdybanie. Musi zobaczyć to przede wszystkim mechanik. Ja w warsztacie miałem faceta, który miał powiedzmy "szczęście" po zerwaniu paska i na aż takich komplikacjach i kosmicznych wydatkach się nie skończyło. Głowicę dało się naprawić, zawory trzeba było wymienić itd.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Pechozol

Postprzez Sammael » 14 marca 2010, 11:28

Jeśli to VPek to rzeczywiście możesz remontować głowe.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pechozol

Postprzez biro » 14 marca 2010, 11:29

tatian to napisz jeszcze ile tego faceta co miał "szczęście" to kosztowało bo ja napisałem ze wyszedłem na zero


Marijusz porozmawiaj z mechanikiem jakie są koszty remontu i musisz to sobie przekalkulować, każdy przypadek może być inny, pozdrawiam
Biro
Zobacz Profil
biro
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 19 sierpnia 2007, 10:02
Lokalizacja: Bochnia, Kraków
Auto: Leon
Silnik: TDI pompa VP

Re: Pechozol

Postprzez tatian » 14 marca 2010, 14:58

biro, specjalnie nie napisałem ile to kosztowało, bo w jego przypadku mieliśmy do czynienia z benzyną. Na pewno wymienić trzeba było zawory, bo się pokrzywiły, planować głowicę, wymienić wszystkie uszczelki no i oczywiście rozrząd + pompę wody na którą go namówiliśmy, bo najpierw chciał zostawić swoją. BTW. tam koleś był mistrzem świata. Pasek powinno się w jego przypadku wymienić po 60 czy 70 tys. A on zrobił prawie 105 czy 110 tys. z tego co pamiętam.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Pechozol

Postprzez Marijusz » 15 marca 2010, 18:33

A więc sprawa nie ma się tak źle jak się wydawała na początku. Są wykrzywione tylko dwa zawory i jak na razie nie widać więcej szkód. W tej chwili oddałem głowicę do próby szczelności i planowania i prawdopodobnie na tym się skończy ale to dopiero będzie wiadomo jutro.
Zobacz Profil
Marijusz
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 19 sierpnia 2007, 11:06
Lokalizacja: Zielona Góra
Auto: Seat Leon

Re: Pechozol

Postprzez transit_master » 16 marca 2010, 08:55

Marijusz napisał(a):Są wykrzywione tylko dwa zawory i jak na razie nie widać więcej szkód

Miejmy nadzieję że jest tak jak mówisz. Koniecznie daj znać jak się sprawy mają. Oby serducho wróciło do formy :ok: Kolejna przestroga dla tych którzy chcą zaoszczedzić na rozrządzie i częściach.
Pozdrawiam
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Pechozol

Postprzez Marijusz » 19 marca 2010, 12:11

Akcja zakończona!!! Wczoraj odebrałem autko od mechanika. Skończyło się dość optymistycznie. Zostały wymienione cztery zawory, zregenerowana głowica i wymienione uszczelki. W sumie można powiedzieć, że miałem trochę szczęścia. Liczyłem na dużo większe koszty ale to i tak jest całkiem niezła suma jak na nieplanowany wydatek. Oby takich wydatków jak najmniej!!!
Zobacz Profil
Marijusz
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 19 sierpnia 2007, 11:06
Lokalizacja: Zielona Góra
Auto: Seat Leon

Re: Pechozol

Postprzez slawo80 » 19 marca 2010, 12:43

Tak z ciekawości, ile to kosztowało? :killer:
Zobacz Profil
slawo80
Signo
Signo
 
Posty: 184
Dołączył(a): 11 kwietnia 2008, 12:52
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: Seat Leon TDI ASV

Re: Pechozol

Postprzez Marijusz » 19 marca 2010, 12:57

Koszty to remont głowicy (planowanie, wymiana krzywych zaworów, uszczelniaczy i szklanek) 550zł i 1000zl wziął mechanik za robociznę i części.W sumie 1550zł.
Zobacz Profil
Marijusz
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 19 sierpnia 2007, 11:06
Lokalizacja: Zielona Góra
Auto: Seat Leon


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości