Strona 1 z 1

[ALL] Jak rozruszać zapieczone kierownice

PostNapisane: 6 kwietnia 2010, 21:26
przez tomzi
Witam
jak w temacie byłem dziś u elektyrka bo mi turbo przeładowuje. Po podłączenia VAG pokazało błąd zbyt wysokie ciśnienie doładowania. Mechanior po sprawdzeniu części elektrycznych stweirdził że jest ok więc wina leży po stronie kierownic. Co prawda ruszają się ale mówił że cięzko chodzą i trzeba je spróbować rozruszać lub dać turbo do czyszczenia. ktoś mi podpowie czy jest jakiś sposób na rozruszanie kierownic. Sztanga chodzi ale ciężko i zaworek ie ma lekko
Ktoś pomoże???
Dziękuję

Re: [ALL] Jak rozruszać zapieczone kierownice

PostNapisane: 6 kwietnia 2010, 21:33
przez quli
poszukaj bo o kierowniczkach była masa postów...
rozruszanie to taki sposób doraźny, najlepiej rozbierz turbo i wyczyść.

Re: [ALL] Jak rozruszać zapieczone kierownice

PostNapisane: 7 kwietnia 2010, 19:21
przez LuQas
miałem to samo...zadne rozruszanie czy "psikanie"jakimis odrdzewiaczami kompletnie nic nie da,wszystko przerabialem z mozliwych sposobow ale to nic nie pomogło (NO MOZE NA DZIEN) tez wpadlem na to zeby rozruszać sztangą kierowniczki-ale bylo dobrze moze przez dzien i pozniej od nowa to samo.
Wymontowalem sam turbo,rozebrałem wyczyscilem i zlozylem...lata jak szerszen-oby tak dalej. Jezeli nie pobiera oleju i nie gwizda mocno jestes w stanie sam to zrobić...chyba ze okaze sie wiecej problemow jak nieszczelnosci+luzy to raczej regeneracja.
u mnie ta praca w calosci pochlanela ok 7-8godz
powodzenia

Re: [ALL] Jak rozruszać zapieczone kierownice

PostNapisane: 7 kwietnia 2010, 22:01
przez tomzi
uti10,
a powiedz co po kolei demontowałeś Co trzeba rozkręcić żeby dostać się do turbo??jak składałeś dawałeś nowe uszczelki jak tak to jakie

Re: [ALL] Jak rozruszać zapieczone kierownice

PostNapisane: 8 kwietnia 2010, 12:41
przez Wasill
niedawno jeden z kolegow napisal takie cos tylko ze nie moge tematu znalezc wiec go zacytuje recznie:

po kolei.....
pierdolki typu oslona , przewody od filtru powietrza do turbo(dwie srubki 10 mm) i od coolera do kolektora(zatrzaski), podcisnienia do klapy gaszacej , pewnie potem nadjedzie
pora na kolektor ssacy (6 srub na imbus 6) , potem od razu mozna odkrecic oslone termiczna kolektora wydechowego dwie nakretki 12mm oraz nakretka od mocowania przewodu zasilajacego turbo w olej (rowniez 12 mm) , potem mozesz odkrecic przewod zasilajacy w olej klucz 17 mm (mala rada : jesli przewod sie odkreca razem ze sruba z turba to zaopatrz sie w kolejna plaska 17 tylko ze zeszlifowana aby przytrzymac ten gwint)
potem juz kolektor wydechowy czyli turbo ....
po drodze oslona przeguby dwie sruby 16mm , 3 sruby od wydechu 12mm, potem juz przewod wychodzacy z turbo do coolera, przewod odplywowy oleju klucz 22 , potem juz mysle turbo sruba :
podstwa turbo na klucz 13mm , i sruby mocujace kolektor (8 srub naklucz 12 mm ) , uwaga na tulejki pomiedzy nakretkami a kolektorem

Re: [ALL] Jak rozruszać zapieczone kierownice

PostNapisane: 8 kwietnia 2010, 14:54
przez LuQas
tomzi, tak jak wypisał kolega Wasill, a co do uszczelek nic nie wymieniałem bo wszystko wyglądało na dobre,tylko rozebrałem,,,wszystko wyczyściłem i złożyłem spowrotem. Jak juz to rozbierałem tak samo wyczyściłem zawór EGR i jeszcze na ile dałem rade to kolektor ssący i wydechowy...bo w ssącym też troszke było brudu

Re: [ALL] Jak rozruszać zapieczone kierownice

PostNapisane: 8 kwietnia 2010, 20:16
przez tomzi
jak z dostępem bo patrzyłem z góry chyba będzie ciężko?
A jeszcze dzisiaj sprawdzałem sztange od kierownic i kurde wydaje mi się że chodzi normalnie Mam dylemat czy oby na pewno to wina kierownic. generalnie przeładowuje turbo przy ok 4 tys obr na 3, 4 i 5 biegu. Vag pokazał tylko za wysokie ciśnienie doładowania a reszta po sprawdzeniu wydaje się być sprawna :no:

Re: [ALL] Jak rozruszać zapieczone kierownice

PostNapisane: 8 kwietnia 2010, 20:31
przez kornat
Możesz sprawdzić tym sposobem http://forum.samnaprawiam.com/silnik-di ... -vt221.htm a jak nie to logi Cię ratują.

Re: [ALL] Jak rozruszać zapieczone kierownice

PostNapisane: 9 kwietnia 2010, 14:20
przez slawo80
Z góry da się wsadzić rękę i płaskim kluczem (chyba 14) można ruszać sztangą. U mnie pomogło na jakiś czas, ale po kilku dniach spokojniejszej jazdy znowu notlauf więc ostatecznie czyściłem kierownice. Zależy jak bardzo są zapieczone. Możesz to powtarzać przez parę dni ruszając kilka minut sztangą po zgaszeniu silnika, czytałem że niektórym pomogło.

Re: [ALL] Jak rozruszać zapieczone kierownice

PostNapisane: 9 kwietnia 2010, 19:04
przez LuQas
u mnie przeładowało nawet przy 2tyś. i nieraz nawet niżej a było i tak że nieraz doszło do 3tyś. i było ok.
Spróbuj tak...bynajmniej ja do tego doszłem i sie sprawdziło. Jeżeli faktycznie kierowniczki sie przycinają i nie są tragicznie zapieczone to same dają rade sie poruszyć przy gwałtownym wyzszym cisnieniu spalin.
Ja zrobiłem tak...jak jechałem i już złapał muła i nie dawało rady jechać...rozpędziłem go i zredukowałem o bieg niżej tak żeby dostał ok 3.5tyś/obr. wtedy kierowniczki puściły i było ok-dopuki nie zacieły sie od nowa... wtedy było wiadomo że coś jest nie tak z kierownicami.
Jeżeli nie masz aż tak mocno zapieczonych powinno Ci sie to udać.

Re: [ALL] Jak rozruszać zapieczone kierownice

PostNapisane: 25 marca 2011, 14:58
przez emilsiwy
kornat napisał(a):Możesz sprawdzić tym sposobem http://forum.samnaprawiam.com/silnik-di ... -vt221.htm a jak nie to logi Cię ratują.


proboje tym samym sposobem, jednak sztanga odchyla się może o jakieś 5mm. W ogole w jakim zakresie powinna działać sztanga?

Re: [ALL] Jak rozruszać zapieczone kierownice

PostNapisane: 25 marca 2011, 16:50
przez transit_master
emilsiwy napisał(a):W ogole w jakim zakresie powinna działać sztanga?
z 1,5cm

Re: [ALL] Jak rozruszać zapieczone kierownice

PostNapisane: 28 marca 2011, 09:10
przez tom_elektro
http://www.toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1840 dla zainteresowanych dokładny opis rozebrania i czyszczenia turbo mojego autorstwa ze zdjęciami ;)