Strona 1 z 1

zawór upustowy

PostNapisane: 12 maja 2005, 23:50
przez Rabi
Salamaleikum bradas... :mrgreen:
Ogladalem sobie dzis autko kolegi, a dokladniej Punto GT, w ktorym to zamontowany byl taki specyfik... Czy taki blow off mozna zamontowac w klekocie? I czy to wogole ma sens? :D :D :D

Re: zawór upustowy

PostNapisane: 13 maja 2005, 07:02
przez Tonny S
Rabi, sa wynalazki tego typu (koszta ok. 2000 zł - specjalne do diesla) - ale generalnie nie zakłada sie czegos takiego (brak przepustnicy itp itd i brak jakiegokolwiek sensu zakładania) - Master/s w Lupo ma lub miał cos takiego tyle, ze tam turbo nie ma nic wspolnego z seryjnym ;-)

Re: zawór upustowy

PostNapisane: 13 maja 2005, 09:43
przez Rabi
Tonny S, wielkie dzieki za odp. Mysle, ze temat mozna zamknac

Re: zawór upustowy

PostNapisane: 13 maja 2005, 10:28
przez da3
Rabi napisał(a):
Ogladalem sobie dzis autko kolegi, a dokladniej Punto GT, w ktorym to zamontowany byl taki specyfik... :D :D :D



:boje: :boje: :boje: a co tam za silnik siedzi???

Re: zawór upustowy

PostNapisane: 13 maja 2005, 11:09
przez Rabi
da3, Punto GT, rocznik 1996, silnik 1.4 turbo, 133KM w serii

Re: zawór upustowy

PostNapisane: 13 maja 2005, 11:16
przez Tonny S
Rabi, nie bede zamykał może ktos jakies nowinki poda bo temat ten powraca jak bumerang.

Re: zawór upustowy

PostNapisane: 13 maja 2005, 12:04
przez da3
Rabi napisał(a):da3, Punto GT, rocznik 1996, silnik 1.4 turbo, 133KM w serii


to musi fajnie chodzic w tak lekkim autku :D nie wiedzialem ze byly takie w punto :oops:

Re: zawór upustowy

PostNapisane: 13 maja 2005, 12:20
przez Rabi
da3, jako ze to forum seata, to polecam lekture na www.fiatpunto.org w dziale testy :wink:

Re: zawór upustowy

PostNapisane: 13 maja 2005, 13:56
przez Jazwes
Jest sporo kitów pozwalających zamontować BOV'a do TDI Pierwszy lepszy
Ale taki zabieg nie ma sensu przy seryjnym, czy niewiele dłubanym silniku, nie daje to nic poza bejeranckim dźwiękiem...

Jaki miałem sesję z poprzednim autem do GT, to poznałem wtedy Marka Staszewskiego, w lupo ma BOV'a ze względu na duże ciśnienie dołądowania, ale i tak nie działa on tak, jak w benzynie.
Wtedy miał też sesję Rufi, w jego ibi zwracił moją uwagę ciekawy dźwięk przy odpuszczaniu gazu, nie wiem, czy to BOV, czy co innego. Niestety nie spytałem się co to.

Zresztą generalnie wychodzę z założenia, że auto ma jeźdźić, a nie sapać, no chyba, że sapanie wynika z takich modów, że innaczej się nie da :mrgreen:

Re: zawór upustowy

PostNapisane: 13 maja 2005, 14:24
przez Asgaard
U marka BOV to tylko zbędny bajer, jest już odłączony, przez to, że ogranicza on trochę osiągi.
Żeby założyć BOVa do tdi trzeba wyrzeźbić sobie przepustnicę która nie będzie spełniała żadnego innego zadania jak tylko umożliwić jego działanie poprzez zatrzymanie powietrza.
A dźwięk u Rufiego to nic innego jak kierownice powietrza w turbinie :wink: Mój wydech jest dłuższy i bardziej wyciszony dlatego tego nie słychać. Słychać było zaj...cie dobrze jak mi się w Warszawie przed Bemowem wydech urwał zaraz za turbiną, każde puszczenie gazu kończyło się efektownym przerywanym świszczeniem, dźwięk mi się podobał, ale z wydechem złożonym z kolanka 90st wolałem nie świrować :wink:

[ Dodano: 13-05-2005, 15:27 ]
a co do kitów, nie dają one nic innego jak tylko dźwięk, a kosztują majątek w porownaniu do BOVów z benzyn w których mają one za zanie nie doprowadzić do rozsadzenia przepustnicy o ile dobrze pamiętam.

Re: zawór upustowy

PostNapisane: 13 maja 2005, 14:38
przez Jazwes
Asgaard, dzięki za konkretne wyjaśnienie.
Nie spodziewał bym się, że dżwięk jaki wydaje Ibi Rufi'ego jest efektem ubocznym przelotowego wydechu :shock: