Strona 1 z 1

[TDI PD] Kilka problemow

PostNapisane: 22 kwietnia 2010, 00:17
przez Jew2
Witam,

Mam kilka problemów z Leonem, a odpowiedzi na pytania nie odnalazlem na forum.

1. Po nocy gdy odpalam auto, po przekreceniu kluczyka slysze zawsze odglos jak cos sie zalewa, kolokwialnie mowiac przypomina mi to spuszczanie wody :( Wystepuje to z rana lub gdy auto dluzej postoi.

2. Po zimie zapiekly mi sie kierowniczki w turbo, po kontakcie z kilkoma mechanikami gdzie cena czyszczenia wachala sie od 500-750zł, zadzwonilem do CompSportu, powiedzieli ze oni taka mechanika sie nie zajuja, i wszystkie sowje projekty zlecaja panu Wojtkowi z ulicy Mokrej. Zrobił mi czyszczenie za 250zł co do w/w cen bylo miłym zaskoczeniem. Tu nastepuje problem, jeden z mechanikow z ktorym rozmawiałem powiedzial ze napewno nie wykrecal turbiny i jej nie czyscił, tylko pewnie rozruszał sztange, bo wykrecenie turbiny zwiazane jest w wymiana uszczelek jednych metalowych a drugich gumowych ? I tak sie zastanawiam co naprawde Pan Wojtek mi zorbił- on twierdzi ze turbine wykrecil, ufam na slowo, ale zastanawiaja mnie slowa 2 mechanika :kreci:

3. Po czyszczeniu turbiny wszystko wrocilo do normy, tak myslalem, zrobiło sie ciepło chcialem sprawdzic ile Leon da rade, i z trudem udało mi sie przekroczyc 200km, na pierwszych 3 biegach idzie jak zabity, kolejne 3 wielkie zmulenie i powyzej 200km trudno mi sie rozpedzic- silnik ARL 150km

4. Poci mi sie egr- czytalem relacje z jego czyszczenia- widzialem kilka wypowiedz ze dla danego typu silnika(nie wiem jakiego) jest to bezsensowny zabieg i sie go nie wykonuje. Chciałbym wyczyscic sobie caly kolektor i IC ale nie wiem czy sobie dam rade- ile cos takeigo plus zaslepeinie- wywalenie egr moze kosztowac.

5. Czy jedna z metod sprawdzania przeplywomierza jest jego odpiecie i jazda porownawcza samochodem ? Czy to nie zaszkodzi na prace silnika ?

Dziekuje

Re: [TDI PD] Kilka problemow

PostNapisane: 22 kwietnia 2010, 00:28
przez belzi
Ad.1 Pewnie zalacza sie pompa paliwa

Ad.2 Skoro firma polecana jest przez CS i po zabiegu wszystko wrocilo do normy, to bym sie nie przejmowal

Ad.3 Seria ARLem nigdy nie jezdzilem, ale co mi sie nasuwa, to moze warto zajrzec do filtra paliwa, ewentualnie zlogowac auto i sprawdzic, co odczytuje przeplywomierz

Ad.4 Moze nie jest to jakis mega skomplikowany zabieg (na wielu forach masz szczegolowe fotorelacje), ale latwo mozna uszkodzic silnik, gdyz przy sciaganiu kolektora ssacego moze cos wpasc do glowicy, a wtedy pozostaje sciagniecie glowicy
Odnosnie EGR masz obszerny temat na forum, poszukaj, poczytaj, a wszystko bedzie jasne.

Ad.5 Moze i jest to metoda, ale sprawdza sie, jak przeplywka jest juz calkiem padnieta, a twoja moze ucinac tylko gore, najpewniejsze jest zlogowanie auta

Re: [TDI PD] Kilka problemow

PostNapisane: 22 kwietnia 2010, 07:18
przez Dario84
2. Może założył stare uszczelki, jak nie ma przedmuchów to bym się nie przejmował, najważniejsze że turbo pompuje tyle ile ma zadane.

3. Logi się kłaniają i tak jak kolega napisał filtr paliwa.

4. flansza to koszt 100-150zl, wymiana ok 50zl.

5. Po odpieciu przeplywki masz tryb serwisowy, jedzie jak sdi :)

Re: [TDI PD] Kilka problemow

PostNapisane: 22 kwietnia 2010, 08:37
przez quli
1. normalne tak działa pompa paliwa w zbiorniku.
2. mogło tak byc, często tak robią jak sie im nie chce aczkolwiek jeśli polacał go CS myśle ze na pewno wyjmował to turbo, a uszczelki? nie koniecznie trzeba je wymienić bardzo często zostają stare jeśli sie nie rozwarstwiają. Powiem szczerze że zapieczonych kierowniczek w ARL-u za wiele nie widziałem, zazwyczaj zapiekają sie w 110-tkach, w ARL-u nie zapiekają sie tak łatwo a jak juz je złapie pomaga ruszanie sztangą i przepałtowanie wozu... aczkolwiek ja nie jestem zwolennikiem takiego rozwiązania. Taka moja rada weź go przynajmniej raz w tygodniu przeciągnij na czerwone pole na pierwszych 3 biegach, naprawde mu to nie zaszkodzi...
3. Wiesz co zrób logi to zobaczymy, to auto nie ma 300 koni żeby do 200 szło tak jak do 100, aczkolwiek 200 powinno sie w miarę szybko przekroczyć.
4. Wywal całkiem EGR łącznie z klapą gaszącą i bedzie lepiej.
5. Po odpięciu jest jak w SDI wpada w awaryjny i nie jedzie.

Re: [TDI PD] Kilka problemow

PostNapisane: 22 kwietnia 2010, 09:50
przez slawo80
Ad.2. Ja też czyściłem turbo i mechanik nie wymieniał tych uszczelek bo jak stwierdził ori są jeszcze w dobrym stanie.

Ad.3 U mnie w ASV też mam podobne objawy, podejrzewam przepływomierz, trzeba znaleźć trochę czasu i zrobić logi.

Ad.4 Jak się poci EGR to sprawdź oringi przy nim, częsta przypadłość.
Wywalenie EGR- osobiście nie polecam.

Re: [TDI PD] Kilka problemow

PostNapisane: 22 kwietnia 2010, 10:41
przez Jew2
slawo80 napisał(a):Ad.4 Jak się poci EGR to sprawdź oringi przy nim, częsta przypadłość.
Wywalenie EGR- osobiście nie polecam.


Wszyscy polecaja to rozwiazanie, dlaczego nie polecasz ?


Filtr paliwa i powietrza wymienialem sam jakies 3-4tygodnie temu. Filtr paliwa wymienialem tak jak instrukcja na forum ? Mozliwe ze cos za mocno dokrecilem, jakas obejme na wezu ? :kreci:

Dzieki za odpowiedzi :)

[ Dodano: Czw 22 Kwi, 2010 ]
Jeszcze taka jedna sprawa mi sie nasunela, wydaje mi sie za auto duzo pali. W miescie nie moge zejsc ponizej 9 litrow, trasa jak nie szaleje 6,5 litra. Co do miasta nie robie wiecej jak 10-15km, moze to ma wplyw na takie spalanie ?

Re: [TDI PD] Kilka problemow

PostNapisane: 22 kwietnia 2010, 15:18
przez slawo80
Słyszałem o wyższej temperaturze spalin, większym dymieniu, dziwnych odgłosach podczas gaszenia silnika, czytałem też że sterownik silnika może podawać błędne dane itp.
Poczytaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1623119-0.html
Na początek zamiast kombinować wymień te oringi, później zobaczysz, jak chcesz to usuniesz.
Pozdrawiam.

Re: [TDI PD] Kilka problemow

PostNapisane: 27 kwietnia 2010, 20:41
przez Jew2
od jakiegos czasu, nie zawsze, ale jak auto postoi dluzej np. kilka dni, po odpaleniu pusci chmurke niebieskiego dymu :( I slysze wyrazny gwizd turbo ale tylko w przedziale 1-2tysiace obrotow, po przekroczeniu tych 2 tysiecy obrotow momentalnie to ustepuje ? co to moze byc ?

Dzisiaj znowu bylem na autostradzie i trudno mi jest rozpedzic sie autem powyzej 200km ?

Re: [TDI PD] Kilka problemow

PostNapisane: 27 kwietnia 2010, 20:50
przez IroN_87
Jew2, Niespalone paliwo.
Jeździć i nie przejmować się normalne zjawisko i każdy PD tak ma czasem po odpaleniu.
A ile Ty chciałeś jechać leonem? pewnie jeszcze seria więc czego oczekujesz? Przy takich prędkościach mocy brakuje i nie pójdzie Ci jak od 0 do 100km/h

Re: [TDI PD] Kilka problemow

PostNapisane: 28 kwietnia 2010, 08:15
przez Marcin_TDI
Jew2, zrób tak :
zaparkuj auto tylnymi kołami na krawężniku tak aby tył był wyżej od przodu i zostaw go na całą noc. rano odpal i zobacz czy będzie nadal kopcił na niebiesko.

Re: [TDI PD] Kilka problemow

PostNapisane: 28 kwietnia 2010, 17:14
przez bvw08
zloguj auto i wtedy się popatrzy ci i jak. Możesz mieć już pompki na wykonczeniu

Re: [TDI PD] Kilka problemow

PostNapisane: 28 kwietnia 2010, 18:23
przez IroN_87
bvw08 napisał(a):zloguj auto i wtedy się popatrzy ci i jak. Możesz mieć już pompki na wykonczeniu


Było poruszane na forum....
Wystarczy użyć wyszukiwarki...

http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=11174&postdays=0&postorder=asc&start=0

Re: [TDI PD] Kilka problemow

PostNapisane: 28 kwietnia 2010, 22:42
przez PIotrek425
IroN_87 napisał(a):A ile Ty chciałeś jechać leonem?
Seryjnym w pełni sprawnym ARL-em, który zawsze praktycznei ma bonus z fabryki licznikowe 200km/h to zaden problem.. 210-215 licznikowe tez raczej nie jest problemem.. Wiec wydaje mi się, że coś może być nie tak z autem..

Re: [TDI PD] Kilka problemow

PostNapisane: 17 maja 2010, 21:36
przez Jew2
Panowie,

Dzisiaj jadac zaobserwowałem ze auto dziwnie szarpie na 2 biegu, przy dodawaniu, i odejmowaniu gazu. Towarzyszy temu dziwne stukanie, przypominajace rechotke, albo zgniatanie puszki :whoeva:

I co zrobic aby ograniczyc spalanie ? Staram sie jak moge, ale w miescie nie da sie zejsc ponizej 10 litrow. Na trasie ostatnio komputer pokazal 6.3 co jest zadawalajce, ale jeste mocno zaniepokojony tak duzym spalaniem

Re: [TDI PD] Kilka problemow

PostNapisane: 17 maja 2010, 22:51
przez robertpik
no mi pokazuje po Łodzi ok 9l- krotkie odcinki z pracy i do pracy po ok 10 km- felgi 18 cali , 225 cm.( w Łodzi jezdzi sie podobnie jak w Krakowie) z tym ze jak jest temp. 90 stopni to raczej jezdze szybko , ale wedlug jest to duze spalanie

Re: [TDI PD] Kilka problemow

PostNapisane: 18 maja 2010, 10:03
przez FilipG
robertpik napisał(a):no mi pokazuje po Łodzi ok 9l- krotkie odcinki z pracy i do pracy po ok 10 km- felgi 18 cali , 225 cm.


Na takim szerokim kapciu to faktycznie mało Ci pali ;) Ja w serii AHF na kółkach 17/225/45 spalam około 5,5-6l w trasie i mniej więcej 8l w mieście. Czy to 10l u Jew2 to faktycznie za dużo? Ja jeżdżę po Bielsku i po Krakowie... jeden pies... i tu i tu korki i podobne spalanie...

Re: [TDI PD] Kilka problemow

PostNapisane: 18 maja 2010, 20:14
przez robertpik
w trasie ( tez ostra jazda raczej) wychodzi mi na komputerze ok 6,6 l.

Re: [TDI PD] Kilka problemow

PostNapisane: 18 maja 2010, 20:38
przez _Boras_
Jew2 odezwij się do mnie na priv. Jesteś z Krakowa, spotkamy się, pogadamy. Skoczysz na spot, dowiesz się sporo od chłopaków. Naprawdę warto. Możesz kilka rzeczy porównać. Spalaniem bym się nie przejmował. Czym jeździłeś wcześniej? Zauważyłem, że ludzie przesiadający się na diesla z benzyny mają z tym problem... =]

Re: [TDI PD] Kilka problemow

PostNapisane: 18 maja 2010, 20:53
przez IroN_87
Nie porównujcie 110KM do 150KM poza tym PD więcej palą.
Mój ARL tyle że 4WD w mieście przy spokojnej jeździe 8-8,5

Re: [TDI PD] Kilka problemow

PostNapisane: 19 maja 2010, 00:14
przez Axee
IroN_87 napisał(a):poza tym PD więcej palą.
a moj VP 9-10 ;)

Re: [TDI PD] Kilka problemow

PostNapisane: 19 maja 2010, 18:04
przez IroN_87
Axee, Mowa o seryjnych i spokojnej jeździe :P

Re: [TDI PD] Kilka problemow

PostNapisane: 22 maja 2010, 12:08
przez bvw08
żeby VP palił 9-10l to musisz chyba mocno katować autko ja jeździłem ASV z programem na 142km i prawie 300Nm i przy ostrej miejskiej jeździe nie przekroczył średnim spalaniem 7.8l co do PD jest to spokojnie do przekroczenia serią ARL można dojść do 9

Re: [TDI PD] Kilka problemow

PostNapisane: 23 maja 2010, 12:42
przez Jew2
Panowie co to jest znowu... :whoeva:


Jadac, czujes dziwne stukanie i jakby szarpanie auta, dzieje sie to wtedy gdy szybko odejme noge z pedala gazu. Slychac taki charakterystyczny dzwiek i auto podrywa do przodu :(

Re: [TDI PD] Kilka problemow

PostNapisane: 23 maja 2010, 12:50
przez IroN_87
Jew2, W Krakowie masz TTC i oddział CompSport podjedz do którejś z tych firm i poproś o pełną diagnostykę auta... zapłacisz koło 100zł, a będziesz wiedział wszystko