[TDI PD] Kilka problemow

Witam,
Mam kilka problemów z Leonem, a odpowiedzi na pytania nie odnalazlem na forum.
1. Po nocy gdy odpalam auto, po przekreceniu kluczyka slysze zawsze odglos jak cos sie zalewa, kolokwialnie mowiac przypomina mi to spuszczanie wody
Wystepuje to z rana lub gdy auto dluzej postoi.
2. Po zimie zapiekly mi sie kierowniczki w turbo, po kontakcie z kilkoma mechanikami gdzie cena czyszczenia wachala sie od 500-750zł, zadzwonilem do CompSportu, powiedzieli ze oni taka mechanika sie nie zajuja, i wszystkie sowje projekty zlecaja panu Wojtkowi z ulicy Mokrej. Zrobił mi czyszczenie za 250zł co do w/w cen bylo miłym zaskoczeniem. Tu nastepuje problem, jeden z mechanikow z ktorym rozmawiałem powiedzial ze napewno nie wykrecal turbiny i jej nie czyscił, tylko pewnie rozruszał sztange, bo wykrecenie turbiny zwiazane jest w wymiana uszczelek jednych metalowych a drugich gumowych ? I tak sie zastanawiam co naprawde Pan Wojtek mi zorbił- on twierdzi ze turbine wykrecil, ufam na slowo, ale zastanawiaja mnie slowa 2 mechanika
3. Po czyszczeniu turbiny wszystko wrocilo do normy, tak myslalem, zrobiło sie ciepło chcialem sprawdzic ile Leon da rade, i z trudem udało mi sie przekroczyc 200km, na pierwszych 3 biegach idzie jak zabity, kolejne 3 wielkie zmulenie i powyzej 200km trudno mi sie rozpedzic- silnik ARL 150km
4. Poci mi sie egr- czytalem relacje z jego czyszczenia- widzialem kilka wypowiedz ze dla danego typu silnika(nie wiem jakiego) jest to bezsensowny zabieg i sie go nie wykonuje. Chciałbym wyczyscic sobie caly kolektor i IC ale nie wiem czy sobie dam rade- ile cos takeigo plus zaslepeinie- wywalenie egr moze kosztowac.
5. Czy jedna z metod sprawdzania przeplywomierza jest jego odpiecie i jazda porownawcza samochodem ? Czy to nie zaszkodzi na prace silnika ?
Dziekuje
Mam kilka problemów z Leonem, a odpowiedzi na pytania nie odnalazlem na forum.
1. Po nocy gdy odpalam auto, po przekreceniu kluczyka slysze zawsze odglos jak cos sie zalewa, kolokwialnie mowiac przypomina mi to spuszczanie wody

2. Po zimie zapiekly mi sie kierowniczki w turbo, po kontakcie z kilkoma mechanikami gdzie cena czyszczenia wachala sie od 500-750zł, zadzwonilem do CompSportu, powiedzieli ze oni taka mechanika sie nie zajuja, i wszystkie sowje projekty zlecaja panu Wojtkowi z ulicy Mokrej. Zrobił mi czyszczenie za 250zł co do w/w cen bylo miłym zaskoczeniem. Tu nastepuje problem, jeden z mechanikow z ktorym rozmawiałem powiedzial ze napewno nie wykrecal turbiny i jej nie czyscił, tylko pewnie rozruszał sztange, bo wykrecenie turbiny zwiazane jest w wymiana uszczelek jednych metalowych a drugich gumowych ? I tak sie zastanawiam co naprawde Pan Wojtek mi zorbił- on twierdzi ze turbine wykrecil, ufam na slowo, ale zastanawiaja mnie slowa 2 mechanika

3. Po czyszczeniu turbiny wszystko wrocilo do normy, tak myslalem, zrobiło sie ciepło chcialem sprawdzic ile Leon da rade, i z trudem udało mi sie przekroczyc 200km, na pierwszych 3 biegach idzie jak zabity, kolejne 3 wielkie zmulenie i powyzej 200km trudno mi sie rozpedzic- silnik ARL 150km
4. Poci mi sie egr- czytalem relacje z jego czyszczenia- widzialem kilka wypowiedz ze dla danego typu silnika(nie wiem jakiego) jest to bezsensowny zabieg i sie go nie wykonuje. Chciałbym wyczyscic sobie caly kolektor i IC ale nie wiem czy sobie dam rade- ile cos takeigo plus zaslepeinie- wywalenie egr moze kosztowac.
5. Czy jedna z metod sprawdzania przeplywomierza jest jego odpiecie i jazda porownawcza samochodem ? Czy to nie zaszkodzi na prace silnika ?
Dziekuje