Strona 1 z 2

Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 24 kwietnia 2010, 19:33
przez kornat
Witam
Dziś sprawdzałem wężyki podciśnienia czy są dobre ale nie mogłem stwierdzić czy są szczelne czy nie, ponieważ posiadają na sobie jakiś materiał coś takiego jak na tej aukcji http://allegro.pl/item1011151185_weze_w ... y_tdi.html. Postanowiłem więc wymienić jako, że koszt jest niewielki.
1. Mógłby mi ktoś podać średnice wszystkich wężyków podciśnienia oraz +/- ile będzie potrzeba aby zastąpić wszystkie.
2. Czy potrzebne są jakieś opaski aby ścisnąć czy wystarczy na ścisk?
3. Prosiłbym również o podanie wymiarów opasek jakie są zastosowane do łączenia EGR z IC z turbo.
4. Jaka jest uszczelka na łączeniu EGR z jakąś metalową rurką, która jest z nim łączona od dołu.
5. Czy może być słyszalny świst turbiny przy dodawaniu gazu powyżej 1200rpm przez nieszczelność między EGR a tą rurką idącą od dołu?
6.Jakie wężyki zakupić bo widzę u siebie że mam jakieś gumowe a na zewnątrz są obłożone czymś.
Auto: Toledo AHF z 2000r
Z góry dziękuję
Pozdrawiam

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 24 kwietnia 2010, 20:16
przez motyka8
Wez suwmiarke i zmierz koncowki na jakie chcesz nalozyc. Bodajze 4,5mm i 5,5mm takie podchodza.

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 24 kwietnia 2010, 20:18
przez kornat
Właśnie, że akurat nie mam suwmiarki.

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 24 kwietnia 2010, 20:19
przez motyka8
No to w sklepie ci da suwmiarke

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 24 kwietnia 2010, 21:05
przez ballance
kornat napisał(a):wężyki podciśnienia

TOLEDO II 1,9TDI ASV
Witam,pewnego czasu mialem problem z turbinka i cisnieniem doladowania.
W pierwszej kolejnosci postanowilem wymienic stare sparciale wezyki od podcisnienia na nowe wiec moze cos pomoge przynajmniej w tej kwesti.
Sa dwie srednice tych wezykow (fi 4cm i fi 6,5cm)
zastosowalem silikonowe wezyki,ktore posiadalem w pracy :yes:
Nie potrzeba zadnych opasek.
W sumie zeszlo mi na to ok. 3metrow wezykow. 2Xbeer i ok.1.5h grzebania
Troche zabawy z tym bylo :tancze: ,ale po skonczonej zabawie rogal murowany.
Powodzenia
P.s cos fotek nie moge dodac ale wszystko opisane na forum toledoclubpolska
http://www.toledoclubpolska.pl/viewtopi ... &start=780
Pozdro

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 24 kwietnia 2010, 21:08
przez kornat
Dzięki panowie,
ballance, znaczna różnica w jeździe ? 3 metry łacznie 4 i 6,5 ?

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 24 kwietnia 2010, 21:32
przez motyka8
ballance napisał(a):Sa dwie srednice tych wezykow (fi 4cm i fi 6,5cm)


Ciekawe

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 24 kwietnia 2010, 21:42
przez JanuszSz
ballance napisał(a):Sa dwie srednice tych wezykow (fi 4cm i fi 6,5cm)

Chyba ciut przyduże.To mają być wężyki do sterowania podciśnieniowego,a nie do motopompy.

Do silnika ASV w Octavii wg ETKI:
(rys.131-20)potrzeba
5x3 - 111cm
3,5x2 - 253,5 cm

Nie sądzę,aby do Leona ASV/AHF było inaczej.

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 24 kwietnia 2010, 22:06
przez ballance
kornat napisał(a):ballance, znaczna różnica w jeździe ? 3 metry łacznie 4 i 6,5 ?

Tak ok. 3 metrow, ale wedlug tego co podaje kolega JanuszSz, to ponad 360cm.
Ja sciagajac swoje stare wezyki od podcisnienia i mierzac je dokladnie suwmiarka wychodzila mi SN.wewnetrzna fi 4 i fi 6,5 i takie dokladnie zastosowalem.
Gwarantuje Ci, ze mniejszych nie wcisniesz, wszystko wchodzi elegancko na wcisk, pieknie sie trzyma i swietnie prezentuje sie po otwarciu machy.
Nie zauwazylem nic niepokojacego w pracy silnika, a przede wszystkim w pracy turbiny. Wrecz przeciwnie -swiszczy az milo :ok:
Moze w Octavii JanuszSz, zastosowali inne srednice, chociaz byloby to dziwne skoro ten sam model silnika, hmm.
Mam nadzieje, ze cos pomoglem.
Foto:
Obrazek
Obrazek
:piwo:

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 25 kwietnia 2010, 15:21
przez kornat
ballance, a Ty mierzyłeś zewnętrzną średnice czy wewnętrzną?
Ad.1.
Obrazek
Obrazek
Czy trzeba wszystkie wymienić od nr 24-37?
Ad.3.
Obrazek
Ad.4.
Obrazek

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 25 kwietnia 2010, 20:14
przez Yagi2
kornat napisał(a):ballance, a Ty mierzyłeś zewnętrzną średnice czy wewnętrzną?

masz napisane :
ballance napisał(a):i mierzac je dokladnie suwmiarka wychodzila mi SN.wewnetrzna fi 4 i fi 6,5

więc mierzył wewnętrzne:)

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 8 marca 2011, 23:05
przez PiterEL
To wkońcu jakie są odpowiednie średnice wew. i zew. bo chce zakupić i wymienić u siebie ?

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 10 marca 2011, 20:21
przez bartek_gliwice
Najlepszym rozwiązaniem jest wyciągnięcie wężyka który chcesz wymienić, albo tylko trochę skrócić i z kawałkiem lub całym wężykiem wejść do sklepu i kupić. Prawie każdy da się troszkę skrócić, co Ci napewno da wzór do zakupu.

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 10 marca 2011, 21:21
przez ballance
Witam,potwierdzam raz jeszcze ze stosowane przeze mnie przewody do podcisnienia byly srednicy fi 4 i fi 6.5 (oryginalne sa gumowe w szmacianym oplocie-latwo sie przecieraja i sa slabo odporne na wysokie temp. z tego co zauwazylem) Postanowilem zastosowac siliconowe firmy samco i do dnia dzisiejszego wszystko pieknie sie trzyma,spisuje co najwazniejsze i wyglada nadal super.
Tutaj mozna je nabyc http://www.re5pect.pl/index.php?product ... rod_id=358
Pozdro i szerokosci :piwo:

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 4 kwietnia 2011, 19:42
przez dawidprv
Dobra odgrzeje trochę kotleta ;p jaki wężyk proponujecie w zamian za 3,5mm bo nigdzie takiego nie idzie dostać. 3mm gdzie będzie wzrost podciśnienia (jak będzie wyglądać praca gruszki? może przeładowywać?) czy może 4mm? Kolega pisał, że zastosował 4 i 6,5, a z moich wymierzeń wynika dokładnie tak jak w ETCE 3,5 i 5

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 4 kwietnia 2011, 20:59
przez PiterEL
ja kupowałem w firmie MIJ na Puszkina w Łodzi. Oni maja do opla do przelewów w oplocie i chyba to był 3,2 mm a ten grubszy kupowałem w oplocie na allegro od tego sprzedawcy

http://allegro.pl/przewod-paliwowy-wezy ... 33396.html

kupiłem ten o wymiarze 5x10mm i był ok.

4 i 6,5 mm według mnie będą za luźne...

Zapytaj na tej aukcji sprzedawce czy mają jeszcze ten wężyk bo naprawde godne polecenia i jak oryginał wyglądaja :D

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 4 kwietnia 2011, 22:01
przez jucek_l17
Wiecie w jaką długość danej średnicy należy się zaopatrzyć?
I jakie w końcu są tam wymiary potrzebne 4 i 6.5 czy moze 3,5 i 5?

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 5 kwietnia 2011, 06:45
przez PiterEL
Kup sobie po 3m każdego to znów taki majątek nie kosztuje a zostanie Ci troszke zapasu.

Według mnie na 100% potrzebne są 3,5mm i 5mm bo inne będą za luźne. Ale róbcie jak uważacie.

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 24 maja 2011, 10:02
przez RaDeK86
Odgrzeje trochę temat... Panowie to w końcu jakie te przewody mają być w Leonie 1.9 ASV 110KM ? Czy 3.5 i 5 czy 4 i 6.5? Przymierzam się do wymiany wszystkich węży podciśnienia firmy samco i nie wiem które zamówić. Swoją drogą na stronie http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=358 nie ma u nich w ofercie wężów 3.5... Zmieniał ktoś u siebie wężyki oprócz balance??

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 24 maja 2011, 13:19
przez Wyplosz
ja u siebie zastosowałem 3,2 i 4 w oplocie, i jest git. Kupiłem 2 metry 4mm i 2.5 3,2mm i zostało trochę jeszcze

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 24 maja 2011, 14:28
przez kornat
Wyplosz, gdzieś kupił i za ile?

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 24 maja 2011, 14:47
przez Wyplosz
ja kupowałem u znajomego w sklepie ale w sziku mają, kumpel ostatnio tam kupował i wyszło mu coś 20-30 zł max

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 25 maja 2011, 20:51
przez adam1.9TDI
Ja kupilem 4mm i 6mm. 4mm wchodzilo ladnie, 6mm bylo za luzne. Kup 5mm lub jak w moim przypadku wszystko zrobilem 4mm :)) Nie wiem czy to zaszkodzilo czy nie bo fabrycznie kilka bylo grubszych no ale coz autko jezdzi tak jak jezdzilo przed....
PS. Uwazaj przy demontazu starych przewodow!!! Siedza ciasno i wydaja się jak by przyklejone, ja ułamałem sobie wejscie przy N18 :zawstydzony:

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 25 maja 2011, 20:56
przez RaDeK86
Czytałem gdzieś że za ciasne nie mogą być tak same za luźne bo albo będą spadać albo ciśnienie będzie zasysało węże... muszą być takie jakie powinny być ori :). Trzeba będzie wziąć suwmiarkę i mierzyć po kolei.

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 25 maja 2011, 21:56
przez Wyplosz
są dwa typy takie jak napisałem, w jednym miejscu zastosowana jest przejściówka z cienkiego na gruby

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 26 maja 2011, 17:49
przez adam1.9TDI
RaDeK86, moze tak sie dziac, fakt no ale mi nic nie zasysa. Odpalalem auto, kumpel gazowal, ja obserwowalem przewody. Do tej pory zadnego mi nie rzuciło ani stopiło....

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 28 grudnia 2011, 13:24
przez Misiek 88
witam.odgrzeje kotlecika troszkę panowie kupiłem leona dwa tyg temu jest to mój pierwszy dieselek więc nie ukrywam że pojęcia na temat tego silnika(ARL) niema wcale,dziś zauważyłem że mam zaślepiony wąż od podciśnienia który idzie chyba od zaworu n75 albo n18 do takiej bańki plastikowej na zdjęci wstawionym przez kolegę kornat ad1 nr tej bańki 20 na zdjęciu,powiedzcie co to jest i jaką spełnia rolę i co może się stać jak to nie podłączone jest?

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 8 stycznia 2012, 11:22
przez orlen
Misiek 88 napisał(a):bańki plastikowej
jest to zbiornik/gruszka podciśnienia

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 8 stycznia 2012, 12:05
przez RaDeK86
Strona re5pect.pl padła ;/ może ktoś polecić jakiś dobry sklep online z wężykami samco?

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 8 stycznia 2012, 12:22
przez Misiek 88
orlen, a jakie to spełnia zadanie?coś się stanie jak mam to zaślepione?

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 26 stycznia 2012, 14:11
przez darq12
Witam. Ja mam pytanie chciałem wymienić przewód od zbiornika podciśnienia do trójnika i nie wiem jak ściągnąć przewód z tego zbiornika tak ciasno siedzi. Próbowałem ściągnąć ale ten oplot zaczął pękać i zrezygnowałem.

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 26 stycznia 2012, 15:32
przez korpek
Czego się boisz? Pociągnij mocno a zejdzie! skoro już popękał to kwalifikuje się do wymiany.

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 26 stycznia 2012, 16:42
przez darq12
I wymieniony :D bałem się ze mogę urwać razem z tym plastykiem ale trochę śrubokrętem go po podważałem i zszedł założyłem wężyk o przekroju 3,2 mm (wewnętrzna) nie za cienki?? ładnie ciasno wszedł, dla potomnych o długości 57cm ładnie pasuje nie za długi nie za krótki i wchodzi we wszystkie te plastykowe trzymadełka :-) stary był za krótki i był przełamany przy zbiorniku i poprzecierany. Bodajże oryginalny ma 53 cm ale mi się wydaje ze to za krótki wszystko takie naciągnięte jest.

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 26 stycznia 2012, 21:05
przez korpek
Będzie dobry, ja u siebie mam 3mm :)

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 15 kwietnia 2012, 20:28
przez marekk21
Witam. Panowie mam mały problem mam leonka 110KM silnik ASV w ostatnim czasie odcina mi go przy obrotach 2500 wymieniłem przepływomierz i cos lepiej jest ale nie tak jak na 110 przystało i gdy jest zimny nie ciągnie tak jak ma ciągnąć tylko coś przerywa czy przyczyną mogą być wężyki sparciałe.Prosił bym o pomoc i wyrozumiałość. dzięki

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 15 kwietnia 2012, 21:08
przez kornat
Logi Ci prawdę powiedzą. Ale pewnie gruszka bądź kierowniczki w turbinie.

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 16 kwietnia 2012, 20:34
przez marekk21
Witam dzisiaj otworzyłem maskę i okazało się że kuna czy coś przegryzła mi rure ssącą która wychodzi z filtra powietrza czy to może być przyczyną odcinania turbo??? i słabsza moc ? Dzięki

-- 16 kwietnia 2012, 21:34 --

Sprawdzałem węże od IC i nic nie widać niepokojącego. Dziwne jest to że jak chce go wprowadzić na obroty to czasami na jałowym z pedałem w podłodze obroty dochodzą tylko do 3800obr. i po puszczeniu pedału gazu zaczyna szarpac silnikiem, pracuje tak jak by na 3 gary kopcąc przez moment i po jakimś czasie silnik powraca do normalnej pracy na 4 gary.

xxxxxxxx

PostNapisane: 30 września 2012, 18:54
przez MrSiara
Panowie i Panie prosze o pomoc a mianowicie chce wymienic przewody podcisnienia tylko nie wiem jakie kupic chcialbym cos ze strony http://www.driftshop.pl/shop/index.php? ... snienia,42 tylko nie wiem ktore i ile tego kupic za kazda porade wielkie dzieki i ewentualnie co do tego dokupic

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 24 kwietnia 2013, 20:27
przez alienek000
Czy żeby wymienić wężyk podciśnienia pomiędzy gruszką turbiny a N75 trzeba mieć dostęp od dołu? pytam bo nie mam kanału a chciałem zrobić to samemu. Silnik ASV.

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 24 kwietnia 2013, 21:06
przez kornat
Nie ma potrzeby, najwyżej skręcisz koła max w stronę kierowcy i podniesiesz na lewarku.

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 22 października 2013, 10:21
przez Sony2205
Panowie potrzebuję pomocy. Muszę uszczelnić cały układ dolotowy widoczny na schemacie poniżej i jest problem... W Anglii dostępne są tylko dwie uszczelki a cała reszta tylko razem z rurami. Czy orientuje się ktoś czy w Polsce jest szansa kupienia samych uszczelek na cały układ??
Będę wdzięczny jeśli ktoś pomoże!

Obrazek

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 22 października 2013, 12:06
przez kornat
Tam gdzie masz 3A fi57,85mm masz nr części 3C0145117F tam koło 13 masz 43,95mm jest nr 3C0145117 i według strony seata można kupić te uszczelki. Pierwsza kosztuje niecałe 13zł a druga nie całe 17zł

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 22 października 2013, 13:48
przez Sony2205
kornat napisał(a):Tam gdzie masz 3A fi57,85mm masz nr części 3C0145117F tam koło 13 masz 43,95mm jest nr 3C0145117 i według strony seata można kupić te uszczelki. Pierwsza kosztuje niecałe 13zł a druga nie całe 17zł

Właśnie te dwie - nr 3A i nr 12 można tu dostać indywidualnie a pozostałe ( oprócz numeru 3- podobno jest nieosiągalny do dostania w ogóle ) tylko razem z rurami i o te pozostałe mi chodzi najbardziej bo nie uśmiecha mi się wydawać 200 funtów na rury które są dobre ;/
Wracając do tego numeru 3 dziwne że w ogóle nie można go dostać. Nie wiem już jak to rozwiązać. Był moment że chciałem wydać kasę w błoto i kupić te rury ale jak uszczelek nr 3 nie będzie nowych to bez sensu ładować się w koszty skoro nadal układ nie będzie cały uszczelniony.

K..wa w tym kraju coś załatwić to masakra. W serwisie przy komputerze siedzi koleś który nie zna się w ogóle na tym co robi... w Polsce pewnie zajęłoby to wszystko 10 minut i byłoby po sprawie... No właśnie w Polsce...

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 22 października 2013, 14:49
przez kornat
3 i 8 faktycznie ETKA nie znajduje nr ale patrząc po zdjęciach części wydaje się że może pasować z pod nr 13 (43,95mm). Nie mogli zmierzyć średnicy czy te uszczelki nie są takie same? Hmm przez wszystkie uszczelki ucieka Ci ciśnienie? Jak tak to chyba bym się zastanowił nad wywaleniem tego wszystkiego i wstawił FMIC, bo wyjdziesz na tym lepiej. Jak widzę masz coś podciągnięte na mocy to tym bardziej by się FMIC przydał.

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 22 października 2013, 15:31
przez Leon_TS_ARL
Tak jak Ci wysyłałem na pw:
nr.12- 3C0 145 117
nr.8- 1J0 145 117 G
nr.3- 1J0 145 117 E
nr. 3A - 3C0 145 117 F (sprawdź po numerze czy do asz pasuje bo w etce mam tylko ten numer z oznaczeniem AXR)

Co ciekawe moja ETKA dla Leona tych numerów części wszystkich nie ma opisanych ale wystarczy wejść do VW-> golf IV i tam lepiej jest to opisane.

Przy okazji te spinki warto wymienić bo się wyrabiają. Obejrzyj dokładnie rury i ich zaczepy bo może puszczają już a uszczelki nic nie dadzą.

Znajdź jakiś sklep z częściami do VW/Seata/Skody i podaj te numery powinni posiadać

Sony2205 napisał(a):K..wa w tym kraju coś załatwić to masakra. W serwisie przy komputerze siedzi koleś który nie zna się w ogóle na tym co robi... w Polsce pewnie zajęłoby to wszystko 10 minut i byłoby po sprawie... No właśnie w Polsce...


W Polsce też :? Ja do serwisu Skody jeżdżę z numerem od razu, bo gość też nie potrafi korzystać z programu i twierdzi że nie mają czegoś takiego a po podaniu numeru cudownie się odnajduje na stanie.

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 22 października 2013, 17:47
przez Sony2205
Odbiegając trochę od tematu. Czy widoczne wycieki na łączeniach układu spowodowane są padającą turbiną??

Dzięki za pomoc w temacie powyżej!

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 22 października 2013, 18:26
przez LoozaQ
Sony2205 napisał(a):Czy widoczne wycieki na łączeniach układu spowodowane są padającą turbiną??

Możliwe... możliwe też, że dużo oliwy leci przez odmę do dolotu...

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 6 listopada 2013, 20:37
przez Brony777
Może pytanie nie w tym wątku ale nie znalazłem niczego innego a mianowicie szukam rury dolotu idącej od aluminiowej do chyba ic do leona arl w sklepie pytałem cena to 250 zł trochę dużo tym bardziej że za taki mały kawałek. wymiary to 68 mm średnica na stalowej szybkozłączce i długość ok 160 -170 mm dorzucam zdjęcia je może ktoś mi podać jakiś nr tej rury lub chociaż namiar na kogoś kto taką może mieć do sprzedania z góry dzięki wielkie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fa787fab16ee6b6c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f77b9e8022dc8f1b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/365cd3995b791d42.html

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 7 listopada 2013, 19:41
przez PaVLo
Prawdopodobnie chodzi o część 1J0 145 834 AA, wcześniej jest rura aluminiowa idąca przy prawym kole (pasażer), taka nieco spłaszczona.

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

PostNapisane: 8 listopada 2013, 10:20
przez Brony777
Tak wcześniej jest aluminiowa to pewnie ta część dzięki