Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

tuning a awarie i zywotnosc silnika

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

tuning a awarie i zywotnosc silnika

Postprzez gordon0506 » 28 kwietnia 2010, 22:03

Witam. mam kilka pytań dotyczących tuningu silnika i bardzo prosiłbym doświadczonych o wypowiedzi.

na początek powiem coś o sobie... mam na imie Bartek i mieszkam kolo Krakowa (okolice Proszowic) mam 20 lat i obecnie studiuje i pracuje. od styczna mam czarna bestie ARL top sport 2004r. auto bylo sprowadzane z Wloch przez chlopakow z Wroclawia z przebiegiem 94tys. i juz 2 dni temu stuknelo 100tys km

otworzylem ten temat gdyz nie moglem go znalezc(jesli jest to bylbym wdzieczny jak mnie tam skierujecie) z braku czasu... bo czasem sie po 15h robi:)
otoz dzwonilem do compsport w krakowie kolo marca i myslalem ze z poczatkiem maja oddam auto do tuningu. moc jaka chcialem uzyskac to ok 240hp i 460nm. lecz rozmawialem z mechanikiem u ktorego naprawiam auto (pracowal w serwisie renault, zna sie na rzeczy) i odradzil mi bo silnik nie wytrzyma takiego obciazenia... twierdzi ze 150hp to jest max z silnika 1.9. sam rowniez robil chipy w renault i niestety czasem korba bokiem wyszla po 30tys km ;/ . stad moje obawy przed tym gdyz szkoda 10 tys zl dac i sie cieszyc autem rok a potem silnik wymieniac na serie.
z gory dziekuje za rady ;)
z powazaniem: Mlody Zagubiony
Znacie Leona?? Każdy go zna...
Zobacz Profil
gordon0506
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 19 stycznia 2010, 19:21
Lokalizacja: Łaganów
Auto: Seat Leon

Reklama

Re: tuning a awarie i zywotnosc silnika

Postprzez leem » 28 kwietnia 2010, 22:17

gordon0506 napisał(a):mechanikiem u ktorego naprawiam auto (pracowal w serwisie renault, zna sie na rzeczy) i odradzil mi bo silnik nie wytrzyma takiego obciazenia... twierdzi ze 150hp to jest max z silnika 1.9.


Zmień mechanika !!!! Jakieś bajki Ci opowiada że 150 to max :x

Co do żywotności moje zdanie jest takie - jak się dba tak się ma ;]
Był Leon 210PS/410NM
Było BMW 287PS/572NM
Jest 310PS/630NM
MOTUL filtry MANNa sportowe tarcze, klocki hamulcowe i wszystkie inne części samochodowe
Zawieszenia EIBACH, KW, H&R, WEITEC, KYB, AP, BILSTEIN.
Opony nowe Continental, Dunlop, Pirelli itd..
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leem
FR
FR
 
Posty: 1952
Dołączył(a): 23 kwietnia 2006, 11:40
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: BMW 330D

Re: tuning a awarie i zywotnosc silnika

Postprzez paramedic71 » 29 kwietnia 2010, 07:06

leem napisał(a):
gordon0506 napisał(a):mechanikiem u ktorego naprawiam auto (pracowal w serwisie renault, zna sie na rzeczy) i odradzil mi bo silnik nie wytrzyma takiego obciazenia... twierdzi ze 150hp to jest max z silnika 1.9.


Zmień mechanika !!!! Jakieś bajki Ci opowiada że 150 to max :x

Co do żywotności moje zdanie jest takie - jak się dba tak się ma ;]


podbijam sie pod tym
Patrox mial w leonie 1.9 prawie 270 koni ... a moce 220-230 sa niejako norma u dobrze podlubanych arlów
200km/ 394 nm Powered by ECUProject
"Koks wóda dziwki i inne rozrywki" ;)
"...Prosta droga jest dla szybkich aut, droga z zakrętami dla szybkich kierowców..."
www.e-m-s.pl jestesmy i działamy :)))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
paramedic71
Cupra
Cupra
 
Posty: 2102
Dołączył(a): 10 czerwca 2007, 17:22
Lokalizacja: WROCŁAW
Auto: FR ARL+

Re: tuning a awarie i zywotnosc silnika

Postprzez wgi » 29 kwietnia 2010, 07:56

gordon0506 napisał(a):pracowal w serwisie renault

I to stwierdzenie jest kluczem.

Jak nie będziesz dbał o silnik to nawet 90KM padnie.
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: tuning a awarie i zywotnosc silnika

Postprzez gordon0506 » 29 kwietnia 2010, 08:00

to mysle ze cos z modow bedzie:) a jeszcze takie male pytanie... mam kupione tarcze zimmermann 312mm i czy dajac auto do compsportu to byliby wstanie zrobic ten "swap" bo seryjnie mam 288mm. dziekuje za odpowiedz

[ Dodano: Czw 29 Kwi, 2010 ]
z kumplem pracowal chlopak co mial rowniez arla + program i 195KM ale katowal podobno bryke i korba nie wytrzymala. ale skoro twierdzicie ze wytrzyma jak sie dba to trzymam za slowo;) pozdrawiam
Znacie Leona?? Każdy go zna...
Zobacz Profil
gordon0506
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 19 stycznia 2010, 19:21
Lokalizacja: Łaganów
Auto: Seat Leon

Re: tuning a awarie i zywotnosc silnika

Postprzez erol » 29 kwietnia 2010, 08:30

gordon0506 napisał(a):mam kupione tarcze zimmermann 312mm i czy dajac auto do compsportu to byliby wstanie zrobic ten "swap" bo seryjnie mam 288mm. dziekuje za odpowiedz


jak im z tarczmi dostarczysz jarzma, to raczej nie problem, żeby Ci to założyli
ASV/ARL+
Powered by ECUProject
Kanapowiec C5 2.0 16v 103 KW
Laguna 3 GT 134 KW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
erol
Sport
Sport
 
Posty: 968
Dołączył(a): 19 czerwca 2008, 15:45
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 1M

Re: tuning a awarie i zywotnosc silnika

Postprzez stefdeath » 29 kwietnia 2010, 08:33

Wejdź do działu "wykresy" i popatrz ile koni wyciągają koledzy ze swoich leonów,ibiz i to nie tylko ARL/ASZ. Dziś 190KM to i w ASV, ATD mnie nie dziwi. Oczywiście idiota przekręci każdy silnik. Ale jak autem porusza się normalny człowiek to te 190-230KM pracuje w tdi bez problemowo czego dowodem jest pewnie 99% arlów na tym forum, które są zmodzone na minimum 180KM.
Zobacz Profil
stefdeath
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 5 października 2007, 09:12
Lokalizacja: warszawa
Region: mazowieckie
Auto: CJSA
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: tuning a awarie i zywotnosc silnika

Postprzez AdamekMMz » 29 kwietnia 2010, 08:40

ale 240km i 460 Nm jest chyba nie do osiągnięcia bez "nadmiernego" wysilenia silnika. według mnie max na ośkę (bo chyba nie masz 4X4) to około 200-220km Więcej jak się ma to tylko się wkurzasz że wrzucasz 3 bieg i dalej stoisz w miejscu .... Ja bym zrobił porządny program może wydech i dolot i około 200 km powinieneś uzyskać. A (przynajmniej według mnie) jeżeli nie jeździsz po torze, na wyścigach to trochę bez sensu jest robienie przeróbki na BigT za nie małą kasę.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców...
Obrazek
Zobacz Profil
AdamekMMz
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2354
Dołączył(a): 12 sierpnia 2009, 11:06
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Auto: Audi S4
Silnik: benzyna inny

Re: tuning a awarie i zywotnosc silnika

Postprzez wgi » 29 kwietnia 2010, 11:46

No 240 to raczej żaden tuner nie zrobi - mają możliwość ale takich rzeczy raczej nie robi się ludziom z ulicy.
Dla arl'a ośki imho najlepiej chip + wydech (żeby ładniej brzmiał).
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: tuning a awarie i zywotnosc silnika

Postprzez bono » 29 kwietnia 2010, 11:51

Poza tym do 200 KM koszta niewielkie a pózniej każdy konik kosztuje i to coraz więcej.
Zresztą jak koledzy wspomnięli więcej kuniów to musi być lepszy zawias i heble.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: tuning a awarie i zywotnosc silnika

Postprzez gordon0506 » 29 kwietnia 2010, 12:30

a moglby ktos kto sie dobrze na tym zna wyslac mi link??

[ Dodano: Czw 29 Kwi, 2010 ]
a moglby ktos kto sie dobrze na tym zna wyslac mi link?? chodzi mi o te jarzma na tarcze 312mm
Znacie Leona?? Każdy go zna...
Zobacz Profil
gordon0506
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 19 stycznia 2010, 19:21
Lokalizacja: Łaganów
Auto: Seat Leon

Re: tuning a awarie i zywotnosc silnika

Postprzez erol » 29 kwietnia 2010, 12:35

ASV/ARL+
Powered by ECUProject
Kanapowiec C5 2.0 16v 103 KW
Laguna 3 GT 134 KW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
erol
Sport
Sport
 
Posty: 968
Dołączył(a): 19 czerwca 2008, 15:45
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 1M


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości