Strona 1 z 1

tuning a awarie i zywotnosc silnika

PostNapisane: 28 kwietnia 2010, 22:03
przez gordon0506
Witam. mam kilka pytań dotyczących tuningu silnika i bardzo prosiłbym doświadczonych o wypowiedzi.

na początek powiem coś o sobie... mam na imie Bartek i mieszkam kolo Krakowa (okolice Proszowic) mam 20 lat i obecnie studiuje i pracuje. od styczna mam czarna bestie ARL top sport 2004r. auto bylo sprowadzane z Wloch przez chlopakow z Wroclawia z przebiegiem 94tys. i juz 2 dni temu stuknelo 100tys km

otworzylem ten temat gdyz nie moglem go znalezc(jesli jest to bylbym wdzieczny jak mnie tam skierujecie) z braku czasu... bo czasem sie po 15h robi:)
otoz dzwonilem do compsport w krakowie kolo marca i myslalem ze z poczatkiem maja oddam auto do tuningu. moc jaka chcialem uzyskac to ok 240hp i 460nm. lecz rozmawialem z mechanikiem u ktorego naprawiam auto (pracowal w serwisie renault, zna sie na rzeczy) i odradzil mi bo silnik nie wytrzyma takiego obciazenia... twierdzi ze 150hp to jest max z silnika 1.9. sam rowniez robil chipy w renault i niestety czasem korba bokiem wyszla po 30tys km ;/ . stad moje obawy przed tym gdyz szkoda 10 tys zl dac i sie cieszyc autem rok a potem silnik wymieniac na serie.
z gory dziekuje za rady ;)
z powazaniem: Mlody Zagubiony

Re: tuning a awarie i zywotnosc silnika

PostNapisane: 28 kwietnia 2010, 22:17
przez leem
gordon0506 napisał(a):mechanikiem u ktorego naprawiam auto (pracowal w serwisie renault, zna sie na rzeczy) i odradzil mi bo silnik nie wytrzyma takiego obciazenia... twierdzi ze 150hp to jest max z silnika 1.9.


Zmień mechanika !!!! Jakieś bajki Ci opowiada że 150 to max :x

Co do żywotności moje zdanie jest takie - jak się dba tak się ma ;]

Re: tuning a awarie i zywotnosc silnika

PostNapisane: 29 kwietnia 2010, 07:06
przez paramedic71
leem napisał(a):
gordon0506 napisał(a):mechanikiem u ktorego naprawiam auto (pracowal w serwisie renault, zna sie na rzeczy) i odradzil mi bo silnik nie wytrzyma takiego obciazenia... twierdzi ze 150hp to jest max z silnika 1.9.


Zmień mechanika !!!! Jakieś bajki Ci opowiada że 150 to max :x

Co do żywotności moje zdanie jest takie - jak się dba tak się ma ;]


podbijam sie pod tym
Patrox mial w leonie 1.9 prawie 270 koni ... a moce 220-230 sa niejako norma u dobrze podlubanych arlów

Re: tuning a awarie i zywotnosc silnika

PostNapisane: 29 kwietnia 2010, 07:56
przez wgi
gordon0506 napisał(a):pracowal w serwisie renault

I to stwierdzenie jest kluczem.

Jak nie będziesz dbał o silnik to nawet 90KM padnie.

Re: tuning a awarie i zywotnosc silnika

PostNapisane: 29 kwietnia 2010, 08:00
przez gordon0506
to mysle ze cos z modow bedzie:) a jeszcze takie male pytanie... mam kupione tarcze zimmermann 312mm i czy dajac auto do compsportu to byliby wstanie zrobic ten "swap" bo seryjnie mam 288mm. dziekuje za odpowiedz

[ Dodano: Czw 29 Kwi, 2010 ]
z kumplem pracowal chlopak co mial rowniez arla + program i 195KM ale katowal podobno bryke i korba nie wytrzymala. ale skoro twierdzicie ze wytrzyma jak sie dba to trzymam za slowo;) pozdrawiam

Re: tuning a awarie i zywotnosc silnika

PostNapisane: 29 kwietnia 2010, 08:30
przez erol
gordon0506 napisał(a):mam kupione tarcze zimmermann 312mm i czy dajac auto do compsportu to byliby wstanie zrobic ten "swap" bo seryjnie mam 288mm. dziekuje za odpowiedz


jak im z tarczmi dostarczysz jarzma, to raczej nie problem, żeby Ci to założyli

Re: tuning a awarie i zywotnosc silnika

PostNapisane: 29 kwietnia 2010, 08:33
przez stefdeath
Wejdź do działu "wykresy" i popatrz ile koni wyciągają koledzy ze swoich leonów,ibiz i to nie tylko ARL/ASZ. Dziś 190KM to i w ASV, ATD mnie nie dziwi. Oczywiście idiota przekręci każdy silnik. Ale jak autem porusza się normalny człowiek to te 190-230KM pracuje w tdi bez problemowo czego dowodem jest pewnie 99% arlów na tym forum, które są zmodzone na minimum 180KM.

Re: tuning a awarie i zywotnosc silnika

PostNapisane: 29 kwietnia 2010, 08:40
przez AdamekMMz
ale 240km i 460 Nm jest chyba nie do osiągnięcia bez "nadmiernego" wysilenia silnika. według mnie max na ośkę (bo chyba nie masz 4X4) to około 200-220km Więcej jak się ma to tylko się wkurzasz że wrzucasz 3 bieg i dalej stoisz w miejscu .... Ja bym zrobił porządny program może wydech i dolot i około 200 km powinieneś uzyskać. A (przynajmniej według mnie) jeżeli nie jeździsz po torze, na wyścigach to trochę bez sensu jest robienie przeróbki na BigT za nie małą kasę.

Re: tuning a awarie i zywotnosc silnika

PostNapisane: 29 kwietnia 2010, 11:46
przez wgi
No 240 to raczej żaden tuner nie zrobi - mają możliwość ale takich rzeczy raczej nie robi się ludziom z ulicy.
Dla arl'a ośki imho najlepiej chip + wydech (żeby ładniej brzmiał).

Re: tuning a awarie i zywotnosc silnika

PostNapisane: 29 kwietnia 2010, 11:51
przez bono
Poza tym do 200 KM koszta niewielkie a pózniej każdy konik kosztuje i to coraz więcej.
Zresztą jak koledzy wspomnięli więcej kuniów to musi być lepszy zawias i heble.

Re: tuning a awarie i zywotnosc silnika

PostNapisane: 29 kwietnia 2010, 12:30
przez gordon0506
a moglby ktos kto sie dobrze na tym zna wyslac mi link??

[ Dodano: Czw 29 Kwi, 2010 ]
a moglby ktos kto sie dobrze na tym zna wyslac mi link?? chodzi mi o te jarzma na tarcze 312mm

Re: tuning a awarie i zywotnosc silnika

PostNapisane: 29 kwietnia 2010, 12:35
przez erol