Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Brak luzu w lewarku skrzyni biegow

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Brak luzu w lewarku skrzyni biegow

Postprzez frakti » 29 maja 2010, 09:10

Witam,
3 miesiace tamu kupilem Seata Leona 1,9 TDI 90KM 2001r. Od poczatku wystepowal problem ze skrzynia biegow. Biegi wchodza dobrze(zadnych nieprzyjemnych dzwiekow) jednak lewarek ma problem z luznym polozeniem - nie wraca sam na srodek. Mowiono mi ze samochod stal 3 miesiace nieuzywany i jak pojezdze to problem sie rozwiaze, jednak zrobilem juz 6 tys km (w tym duzo po miescie z czesta zmiana biegow) i dalej nic. Owszem, czasami jest poprawa(lewarek niekiedy zaczyna pracowac jak nalezy) ale problem powraca. Postanowilem rozebrac go i sprobowac nasmarowac w okolicach mieszka dlatego potrzebuje instrukcji jak zdejmuje sie galke z lewarka zeby dostac sie pod mieszek. A moze macie inny pomysl na moj problem ?

pozdrawiam
frakti
Zobacz Profil
frakti
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 30 marca 2010, 15:57
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Auto: SEAT

Reklama

Re: Brak luzu w lewarku skrzyni biegow

Postprzez Sammael » 29 maja 2010, 09:52

wyregulować linki na początek... a nie smarować coś w okolicach lewarka...
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Brak luzu w lewarku skrzyni biegow

Postprzez misiek-mc60 » 29 maja 2010, 18:18

Hej Miałem to samo u siebie. :yes: Podobnie jak ty sądziłem , że problem tkwi pod mieszkiem ale odrazu po rozebraniu okazało iż tutaj nie ma co smarować .... No ale do rzeczy problem tkwi w tym "wodziku-łapie" który zmienia biegi przy samej skrzyni biegów. Stajesz przed silnikiem i po prawej stronie (skrzynia biegów) masz ten cały "mechanizm sterujący biegami w skrzyni biegów. Musisz najpierw wyjąć taką srebrną zawleczkę która przytrzymuje ten cały mechanizm (nie odpinaj linek od zmiany biegów :nonono: !!!- biegi wchodza dobrze z tego co pisałeś) następnie całość (tą łapę) przesuwasz do lewej strony aż wyjdzie z mocowania na skrzyni (ruchy wajchą góra dół i podważanie śrubokrętem aby szło do lewej :jezor: ) Po chwili będziesz widział jak ten cały element wychodzi z tego "ucha " w skrzyni i tam należy naładować smaru tak aby ponownie ten bolec wszedł jednym palcem no i oczywiście wszystko oczyścic:) Po takim zabiegu skrzynia normalnie bajka. :piwko: Mi to zajeło 20 minut ale jeśli bym to teraz rozbierał to w 5 min rozebrane i złożone. Mam nadzieję, że pomogłem.
Zobacz Profil
misiek-mc60
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 26 kwietnia 2010, 20:46
Lokalizacja: Łomża
Auto: LEON

Re: Brak luzu w lewarku skrzyni biegow

Postprzez robertpik » 29 maja 2010, 22:24

Misiek mozesz zrobic zdjecie gdzie to sie nzjduje i wrzucic ? i smarowac zwyklym smarem ? a co moze byc powodem ze biegi wchodza tak jakby to powiedziec " na dwa razy" przy jedynce i trojce takie mam malutkie opory . co mozna pod tym mieszkiem zrobic ?
Zobacz Profil
robertpik
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 5 stycznia 2010, 21:56
Lokalizacja: Łódź
Auto: Seat Leon

Re: Brak luzu w lewarku skrzyni biegow

Postprzez frakti » 30 maja 2010, 08:41

Czesc. Na poczatku wielkie dzieki za odpowiedzi.
@misiek-mc60 Jesli mialbys jakies fotki to tez chetnie bym to zobaczyl . W srode bede mial dostep do mojego auta to napisze czy operacja sie udala. Pozdrawiam
Zobacz Profil
frakti
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 30 marca 2010, 15:57
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Auto: SEAT

Re: Brak luzu w lewarku skrzyni biegow

Postprzez DDominikk » 30 maja 2010, 11:30

misiek-mc60 ma rację, miałem kiedyś taki sam przypadek w skodzie fabii. Niestety nie mam fotek, ale nie są potrzebne, poproś kogoś by ruszał dźwignią lewo-prawo, Ty obserwuj mechanizm na skrzyni biegów i będziesz wiedział jak to działa, następnie rozbieraj, dokładnie wyczyść i nasmaruj.
Zobacz Profil
DDominikk
Stella +
Stella +
 
Posty: 50
Dołączył(a): 12 grudnia 2008, 20:53
Lokalizacja: Końskie/Kielce
Auto: była Ibiz jest Astra

Re: Brak luzu w lewarku skrzyni biegow

Postprzez robertpik » 30 maja 2010, 15:24

ta " zawleczka" o ktorej pisal misiek to taki jakby wystajacy imbuls? i to trzeba wyciagnac ?
Zobacz Profil
robertpik
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 5 stycznia 2010, 21:56
Lokalizacja: Łódź
Auto: Seat Leon

Re: Brak luzu w lewarku skrzyni biegow

Postprzez tatian » 1 czerwca 2014, 08:48

Ta zawleczka to takie kółeczko i stanowi ono zabezpieczenie. Przeczyszczenie tego bolca i przesmarowanie rzeczywiście usuwa problem.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość