Strona 1 z 1

Brak luzu w lewarku skrzyni biegow

PostNapisane: 29 maja 2010, 09:10
przez frakti
Witam,
3 miesiace tamu kupilem Seata Leona 1,9 TDI 90KM 2001r. Od poczatku wystepowal problem ze skrzynia biegow. Biegi wchodza dobrze(zadnych nieprzyjemnych dzwiekow) jednak lewarek ma problem z luznym polozeniem - nie wraca sam na srodek. Mowiono mi ze samochod stal 3 miesiace nieuzywany i jak pojezdze to problem sie rozwiaze, jednak zrobilem juz 6 tys km (w tym duzo po miescie z czesta zmiana biegow) i dalej nic. Owszem, czasami jest poprawa(lewarek niekiedy zaczyna pracowac jak nalezy) ale problem powraca. Postanowilem rozebrac go i sprobowac nasmarowac w okolicach mieszka dlatego potrzebuje instrukcji jak zdejmuje sie galke z lewarka zeby dostac sie pod mieszek. A moze macie inny pomysl na moj problem ?

pozdrawiam
frakti

Re: Brak luzu w lewarku skrzyni biegow

PostNapisane: 29 maja 2010, 09:52
przez Sammael
wyregulować linki na początek... a nie smarować coś w okolicach lewarka...

Re: Brak luzu w lewarku skrzyni biegow

PostNapisane: 29 maja 2010, 18:18
przez misiek-mc60
Hej Miałem to samo u siebie. :yes: Podobnie jak ty sądziłem , że problem tkwi pod mieszkiem ale odrazu po rozebraniu okazało iż tutaj nie ma co smarować .... No ale do rzeczy problem tkwi w tym "wodziku-łapie" który zmienia biegi przy samej skrzyni biegów. Stajesz przed silnikiem i po prawej stronie (skrzynia biegów) masz ten cały "mechanizm sterujący biegami w skrzyni biegów. Musisz najpierw wyjąć taką srebrną zawleczkę która przytrzymuje ten cały mechanizm (nie odpinaj linek od zmiany biegów :nonono: !!!- biegi wchodza dobrze z tego co pisałeś) następnie całość (tą łapę) przesuwasz do lewej strony aż wyjdzie z mocowania na skrzyni (ruchy wajchą góra dół i podważanie śrubokrętem aby szło do lewej :jezor: ) Po chwili będziesz widział jak ten cały element wychodzi z tego "ucha " w skrzyni i tam należy naładować smaru tak aby ponownie ten bolec wszedł jednym palcem no i oczywiście wszystko oczyścic:) Po takim zabiegu skrzynia normalnie bajka. :piwko: Mi to zajeło 20 minut ale jeśli bym to teraz rozbierał to w 5 min rozebrane i złożone. Mam nadzieję, że pomogłem.

Re: Brak luzu w lewarku skrzyni biegow

PostNapisane: 29 maja 2010, 22:24
przez robertpik
Misiek mozesz zrobic zdjecie gdzie to sie nzjduje i wrzucic ? i smarowac zwyklym smarem ? a co moze byc powodem ze biegi wchodza tak jakby to powiedziec " na dwa razy" przy jedynce i trojce takie mam malutkie opory . co mozna pod tym mieszkiem zrobic ?

Re: Brak luzu w lewarku skrzyni biegow

PostNapisane: 30 maja 2010, 08:41
przez frakti
Czesc. Na poczatku wielkie dzieki za odpowiedzi.
@misiek-mc60 Jesli mialbys jakies fotki to tez chetnie bym to zobaczyl . W srode bede mial dostep do mojego auta to napisze czy operacja sie udala. Pozdrawiam

Re: Brak luzu w lewarku skrzyni biegow

PostNapisane: 30 maja 2010, 11:30
przez DDominikk
misiek-mc60 ma rację, miałem kiedyś taki sam przypadek w skodzie fabii. Niestety nie mam fotek, ale nie są potrzebne, poproś kogoś by ruszał dźwignią lewo-prawo, Ty obserwuj mechanizm na skrzyni biegów i będziesz wiedział jak to działa, następnie rozbieraj, dokładnie wyczyść i nasmaruj.

Re: Brak luzu w lewarku skrzyni biegow

PostNapisane: 30 maja 2010, 15:24
przez robertpik
ta " zawleczka" o ktorej pisal misiek to taki jakby wystajacy imbuls? i to trzeba wyciagnac ?

Re: Brak luzu w lewarku skrzyni biegow

PostNapisane: 1 czerwca 2014, 08:48
przez tatian
Ta zawleczka to takie kółeczko i stanowi ono zabezpieczenie. Przeczyszczenie tego bolca i przesmarowanie rzeczywiście usuwa problem.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka