Strona 1 z 1

Nierowna praca silnika.

PostNapisane: 10 sierpnia 2010, 15:31
przez amavib
Witam,

Pojawił się u mnie ostatnio mały problem w pracy silnika. Po dłuższym postoju przy odpalaniu na zimnym sinik wydaje z siebie dziwne dźwięki i na pewno nie pracuje tak jak powinien, jakby nie palił równo, albo gdzieś się przycierał... Ciężko to opisać, zainteresowanych odsyłam do filmu:

http://www.makphotography.pl/L01.avi

Obroty nie falują, po jakimś czasie praca wydaje sie wyrównywać, ale co jakiś czas na biegu jałowym coś zgrzyta... Starałem się zlokalizować źródło, wydaje się dochodzić z prawej strony, ale ciężko to stwierdzić na 100%. Auto jest ze mną na wakacjach, mniej więcej w połowie trasy po przejechaniu ok 1000km pojawił się tez dziwny dźwięk przy hamowaniu silnikiem poniżej 2000obr/min. Podczas delikatnego przyspieszania to samo na 1 i 2 biegu do 2000 obr.min powyżej cisza i normalna równa praca. Postaram się to później nagrać i podrzucić wieczorem link. Pacjent to ARL z przebiegiem 197k. Zanim trafił do mnie wiem, ze miał walnięta uszczelkę pod głowicą wywalone pompo-wtryski i wytarty wałek rozrządu przy przebiegu ok 170k. Robiony niestety pod sprzedaż, wałek i pompki dostał z passata TDI 130KM. Po tym jak trafił do mnie zrobiłem dolot bo był połatany, a auto nie jechało z dołu. Poprawiliśmy tez soft żeby wystroić silnik do pompo-wtryskiwaczy. Przed poprawka auto było logowane nic nie wychodziło. Po sofcie przejechane 2000km. Jutro postaram się go zlogowac. Moze ktoś przerabiał podobne objawy?

Pzdr,

Re: Nierowna praca silnika.

PostNapisane: 11 sierpnia 2010, 09:15
przez Marcin_TDI
to vacumpompa tak nawala. ta puszka z prawej strony wałka rozrządu.

Re: Nierowna praca silnika.

PostNapisane: 11 sierpnia 2010, 10:08
przez amavib
Marcin_TDI napisał(a):to vacumpompa tak nawala.


Vacumpompa odpowiada za wspomaganie hamulca? Zmian w hamowaniu nie zauważyłem. Filmik kręciłem już po jakimś czasie po odpaleniu i sinik pracował w miarę spokojnie, ale zaraz po zapłonie to całym nim rzuca...

Re: Nierowna praca silnika.

PostNapisane: 11 sierpnia 2010, 11:13
przez Marcin_TDI
tak, odpowiada za hamulce jak i podciśnienia wszystkie do egr, turbo...
odpal go zimnego i poczekaj aż zacznie klepać i wciśnij kilka razy mocno pedał hamulca i przytrzymaj wciśnięty - jak ustało to vacuum.

a może to szklanki klepią ? ciężko z filmiku też poznać tak na 100%

Re: Nierowna praca silnika.

PostNapisane: 11 sierpnia 2010, 11:59
przez amavib
Marcin_TDI, wiem ze ciężko, ale mam ograniczony dostęp do specjalistów bom za granica dlatego każda opinia się liczy. Dzisiaj będzie go osłuchiwał mechanik, żeby zobaczyć czy mogę nim do serwisu śmignąć pod kompa podpiąć. Sprawdzę tą vacu tak jak mówisz. Mam nadzieje, ze to coś co mogę tutaj ogarnąć, bo do domu mam 2500km :D

Czym grozi jazda z wyrobionymi szklankami? Dają jeszcze jakieś objawy, czy tylko klepanie na wolnych obrotach?

Re: Nierowna praca silnika.

PostNapisane: 11 sierpnia 2010, 12:16
przez Marcin_TDI
jak pęknie szklanka to szlag trafi wałek a później silnik. stukanie jest pierwszym objawem dopiero więc bez obaw. Bardzo często jak długo stoi nie odpalany i olej obcieknie to potrafią klepać na zaimnym - wtedy nie dodawać mu gazu aż się rozejdzie i zacznie smarować. ale raczej stawiam na vacuum.

Re: Nierowna praca silnika.

PostNapisane: 11 sierpnia 2010, 12:28
przez amavib
No, to mam nadzieje, że to vacum :) Sprawdzę i dam znać. Dzięki za zainteresowanie.

[ Dodano: 12 Sierpień 2010, 01:23 ]
Marcin_TDI, sprawdziłem vacum tak jak pisałeś i nic. Tłucze się cały czas. Hamulce są ok i auto na rozgrzanym silniku jedzie dobrze (powyzej 2-ego biegu i 2000 obr/min. cisza jak makiem zasiał). Mechanik, który oglądał stwierdził, ze pada dwumas/sprzęgło. Trochę przegrzebałem forum i w sumie to objawy by pasowały:/ Po odpaleniu zimnego, aż rzuca silnikiem po wciśnięciu sprzęgła poprawia się. Na rozgrzanym silniku właściwie nie ma objawów. Nie szarpie, nie rzuca budą, nie ślizga tylko przy hamowaniu silnikiem od 2-ego biegu pojawia się jakiś grzechot w silniku (częstotliwość zależna od obrotów), który znika po wysprzęgleniu. Jeżeli okazałoby się, ze to dwumas, to teraz pytanie:

1. Czy VAG to potwierdzi? Będą jakieś błędy w silniku? Dla pewności i potwierdzenia diagnozy myślę o podpięciu. Na desce żadnych błędów nie ma. Da się ten dwumas jakoś jeszcze obadać bez grzebania w siniku?
2. Czym grozi jazda z uszkodzonym dumasem i co może się stać jak go nagle szlag trafi do końca w trasie? Czy przy delikatnej jeździe (trasa, przelot, 6 bieg 140-150km/h) jest mocno obciążony?
3. Jeżeli wymiana to czy razem ze sprzęgłem?
4. Czy wymiana jest operacja skomplikowaną w skali od 1-10. Sam tego nie zrobię, ale zastanawiam się nad opcją ASO/znajomy mechanik, którego kompetencji do końca nie znam...

Nierówna praca silnika

PostNapisane: 20 kwietnia 2017, 10:19
przez CORNY
Witam
SEAT LEON 1.9 TDI ASV 110 KM

Zauważyłem pewien problem w moim aucie. Po dohamowaniu na światłach i zatrzymaniu silnik zaczyna nierówno pracować lecz wystarczy, że dodam delikatnie gazu wszystko wraca do normy. Przy normalnej jeździe brak problemów. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być? ewentualnie jak to sprawdzić?

Re: Nierowna praca silnika.

PostNapisane: 22 kwietnia 2017, 08:03
przez tomcio81
może być coś z nastawnikiem